Pagina 156 van 162

Geplaatst: 31.10.2013 - 19:50
door V70D5AWD
Inderdaad is de V60PIH erg hard. Maar de banden worden idioot hard opgepompt. Toen ik mijn V60PIH ophaalde en de eerste meters reed schrok ik van het gestuiter. (kom uit een V70) Maar de banden stonden op 2,9 bar. Inmiddels op 2,4 bar en nergens geen last meer van. Natuurlijk wordt het geen V70 maar ik kan er prima mee leven. Zeker als ik op de snelweg naast me een berijder zie in een BMW of Audi die netto 600/700 € /maand mag afdragen van zijn loon…die willen ook heel graag in een V60PIH rijden….En dan duw ik toch de power knop even in…. :-))

Geplaatst: 31.10.2013 - 19:51
door V70D5AWD
500 meter dan…en dan door op pure..

Geplaatst: 01.11.2013 - 17:16
door jvov60
V70D5AWD schreef:Inderdaad is de V60PIH erg hard. Maar de banden worden idioot hard opgepompt. Toen ik mijn V60PIH ophaalde en de eerste meters reed schrok ik van het gestuiter. (kom uit een V70) Maar de banden stonden op 2,9 bar. Inmiddels op 2,4 bar en nergens geen last meer van. Natuurlijk wordt het geen V70 maar ik kan er prima mee leven. Zeker als ik op de snelweg naast me een berijder zie in een BMW of Audi die netto 600/700 € /maand mag afdragen van zijn loon…die willen ook heel graag in een V60PIH rijden….En dan duw ik toch de power knop even in…. :-))
Dat is wel interessant: minder BAR in de banden. Lijkt mij ook wel wat.

Wat is de reden voor de hoge druk en hoe wordt dat berekend? Weet iemand daar iets van?

Geplaatst: 01.11.2013 - 18:14
door Superfunky
jvov60 schreef:
V70D5AWD schreef:Inderdaad is de V60PIH erg hard. Maar de banden worden idioot hard opgepompt. Toen ik mijn V60PIH ophaalde en de eerste meters reed schrok ik van het gestuiter. (kom uit een V70) Maar de banden stonden op 2,9 bar. Inmiddels op 2,4 bar en nergens geen last meer van. Natuurlijk wordt het geen V70 maar ik kan er prima mee leven. Zeker als ik op de snelweg naast me een berijder zie in een BMW of Audi die netto 600/700 € /maand mag afdragen van zijn loon…die willen ook heel graag in een V60PIH rijden….En dan duw ik toch de power knop even in…. :-))
Dat is wel interessant: minder BAR in de banden. Lijkt mij ook wel wat.

Wat is de reden voor de hoge druk en hoe wordt dat berekend? Weet iemand daar iets van?
Ja dat weet ik.
Wanneer je de druk in je banden onder de bij de auto aangegeven waarde houdt heeft dat significante invloed op het draagvermogen van de band.

M.a.w.: heb je net je best gedaan om traktorbanden te monteren omdat je dealer je vertelde dat de Volvo-bijbel zegt: LI97 of hoger, heb jij het vervolgens teniet gedaan.

Is overigens allemaal niet vreselijk belangrijk omdat je de feitelijke grenswaarde van de band helemaal never zult bereiken want dit wordt namelijk bepaalt door de formule: maximaal voertuiggewicht in beladen toestand x maximale snelheid x maximale druk
Kortom: met het hele gezin, vol gepakt, op maximale snelheid, door een haakse bocht!

Maar, voor iedereen die enorm hecht aan z'n loadindex: houd je aan de aan de aangegeven bandenspanning anders had je net zo goed mooie velgen/banden kunnen nemen ;) ;)

Geplaatst: 01.11.2013 - 20:23
door V70D5AWD
Uhh, ik vind mijn 18 inch sleipners best stoer hoor….Die hogere bandenspanning is volgens mij ook ingegeven doordat dat zuiniger rijdt. Die 3 bar is zeker niet voorgeschreven door de bandenfabrikant. Ik vind het met 3 bar echt teveel van het goede. 2,4 bar is zat. 2,2 durf ik ook nog wel aan. Ik zal hem eens (zonder gezin) haaks door de bocht duwen in de power stand. Als ik vervolgens rammelend metalig geluid hoor zit er geen rubber meer onder…;-)

Geplaatst: 01.11.2013 - 21:10
door jp-v60
vind 3 bar ook enorm veel, dat moet haast wel een stuiterbal worden met zoveel druk.
In mijn huidige auto zit ( ml 280 ) zit 255-50 19" zit ongeveer 2,4 bar en deze auto weegt 2200 kilo

Geplaatst: 01.11.2013 - 21:58
door Superfunky
jp-v60 schreef:vind 3 bar ook enorm veel, dat moet haast wel een stuiterbal worden met zoveel druk.
In mijn huidige auto zit ( ml 280 ) zit 255-50 19" zit ongeveer 2,4 bar en deze auto weegt 2200 kilo
Goed, hoort eigenlijk in 't wielen topic, maar goed.

Als je dit ff bekijkt dan zie je dat het draagvermogen liniear afneemt bij minder dan de aanbevolen druk.
Anyway, als gezegd moet er nogal wat gebeuren voordat er ongelukken van komen, maar goed.

Overigens: jullie meten/vullen toch hopelijk wel bij koude banden?? Dat scheelt nogal namelijk.

Geplaatst: 01.11.2013 - 22:03
door ferretje
Superfunky schreef:Overigens: jullie meten/vullen toch hopelijk wel bij koude banden?? Dat scheelt nogal namelijk.
Niet als je je banden met stikstof vult.....

Geplaatst: 01.11.2013 - 22:31
door NielsPHEV
ferretje schreef:
Superfunky schreef:Overigens: jullie meten/vullen toch hopelijk wel bij koude banden?? Dat scheelt nogal namelijk.
Niet als je je banden met stikstof vult.....
don't try to rape physics wet van Boyle en Gay-Lussac is van toepassing op zowel N2 als lucht (wat overigens 80 % stikstof is) DUS inderdaad zoals SF aangaf meten bij koude banden en zeker niet laag afvullen bij warme banden !!

Geplaatst: 02.11.2013 - 10:31
door tomtom
Als men dat nog niet wist dan is men geen PIH waardig....:-)! Overigens is vullen met stikstof je reinste kolder/onzin; al (lichtjes) aangegeven door Niels.....

Geplaatst: 02.11.2013 - 10:45
door Ben
90% van de mensen die een PIH besteld hebben kijken maar naar 1 ding: 0%
En gelijk hebben ze.

Geplaatst: 02.11.2013 - 11:15
door tomtom
Volgens mij kijkt 90% naar 0% überhaupt......behalve zichzelf & ikke :-(!!

Geplaatst: 02.11.2013 - 12:30
door RichieB
Doe ik een keer maatschappelijk verantwoord, waar ik ook nog eens flink financieel voor word gecompenseerd, is het weer niet goed! ;-)

Geplaatst: 02.11.2013 - 17:50
door Rappe Henderik
Afgelopen dagen iets vreemds meegemaakt! Rijd ik op m'n dooie akkertje naar Nijmegen via Arnhem vanuit de richting Apeldoorn en slaat het navigatiesysteem op hol. Nou, eigenlijk gaf hij aan dat ik nabij Ede reed terwijl ik bij Velp was. Het symbool op het scherm bewoog wel zoals de auto bewoog. Echter op een verkeerde plek. Kreeg het niet gewijzigd.

Volvo-dealer gebeld; systeem uitzetten, 3 minuten wachten en dan weer aan. En... geen resultaat. Zelfde situatie. Daarna de auto maar eens een uurtje uitgezet. En... weer geen resultaat. Uiteindelijk de auto 3 uur uitgezet. En... wel resultaat. Het systeem deed het weer.

Maar.... gisteravond begon de ellende weer opnieuw. Ik reed in de buurt van Heerde richting Zwolle met het navigatiesysteem aan. De route die ik wilde rijden stond in beeld. En ineens... rijd ik wederom in de buurtje van Ede?!?

Vervelende is dat zelfs nadat de auto vannacht uit heeft gestaan, vanochtend de situatie niet gewijzigd was. Stond volgens het systeem nog steeds nabij Ede terwijl ik in Zwolle was!?!

Tussentijds heeft de Volvo-dealer wel een 2-tal update's op de auto gezet, aar dat heeft klaarblijkelijk niet geholpen.

Heeft iemand van jullie ook dit soort rare verschijnselen met het navigatiesysteem? En zo ja, is het opgelost en hoe?

Geplaatst: 02.11.2013 - 23:13
door Paul
Gewoon kapotte gps antenne, kan gebeuren!

Geplaatst: 03.11.2013 - 15:02
door Rappe Henderik
Paul schreef:Gewoon kapotte gps antenne, kan gebeuren!
Oké, maar als de GPS antenne kapot zou zijn, hoe is het dan mogelijk dat ik op het scherm wel de pijl zie bewegen zoals de auto beweegt? Dan zou in mijn optiek er toch contact zijn met een GPS. Maar goed, het is niet mijn business!

Geplaatst: 03.11.2013 - 16:16
door tomtom
kapot=niet goed functionerend denk ik zo….

Gewoon zou ik het overigens beslist niet noemen! Tis immers een gloednieuwe auto.

Geplaatst: 03.11.2013 - 16:52
door Ben
Ook gloednieuwe auto's kunnen componenten bevatten die stuk gaan.
Ik zou even bij de dealer op bezoek gaan om het te laten herstellen.

Geplaatst: 03.11.2013 - 17:35
door NielsPHEV
ik denk dat de Amerikanen meekijken en dat dit een beetje stoort op je navi

Geplaatst: 03.11.2013 - 20:45
door RoaldH
NielsPHEV schreef:ik denk dat de Amerikanen meekijken en dat dit een beetje stoort op je navi
:D