Pagina 17 van 31

Geplaatst: 17.10.2007 - 11:24
door Calle
Wel, mijn geartronic is echt wel super nu na de tuning. Trekt lekker door, enkel van 1ste naar 2de duurt het schakelen iets langer dan bij de rest.

Geplaatst: 18.10.2007 - 22:46
door s60-t
Heb een gekietelde Volvo S60 2.4T (nu 235 PK met 380 Nm), rij nu 1,5 jaar getuned...en ik had het veel eerder moeten doen!!!

Top snelheid wat ik er mee heb gereden is 245km/u maar vooral die trekkracht...geweldig!

Wat een sensatie. Als ik het gaspendaal in druk verschijnt er een smile van oor tot oor welke nog lang blijft...

gr.
Ferry

sorry voor het late antwoord

Geplaatst: 19.10.2007 - 01:16
door marcvr
V70ORD5 schreef:
marcvr schreef:Mijn tachtig D 5 heeft een paar maanden geleden er een dikke dertig paardjes bijgekregen.
Is dat nu een D5 164pk + 30pk = 194pk
of een nieuwe D5 184pk + 30pk = 214pk

En wat is je koppel geworden (Nm) wij welk toerental?
Het betreft een D5 met 163 pk die nu aan 196 pk zit.
Het koppel is naar 408 nm gestegen maar bij welk toerental kan ik niet terugvinden. Maar rond de 2000 t/m gaat het zéér snel.
Bij een rustige rijstijl stad/landelijk gebied ligt het verbruik rond de 6.5 L.
Op autosnelweg met CC ingeschakeld en een snelheid rond de 130/140 per uur kwam ik met 66 liter 1200 km ver.
Met volle tank vertrokken richting Spanje via Paris, Bordeaux, San Sebastian, Burgos...Ik woon tussen Antwerpen en Gent en heb dus een eind in Spanje terugvolgetankt.

Greetz

Re: V70 2.4D

Geplaatst: 19.10.2007 - 01:39
door marcvr
[quote="bartv70"]Hoi,

)
In Belgie gaat de wegenbelasting naar vermogen en is achteraf tunen een
mooie vorm van belasting ontduiken.
.

Haai Bartv70,
toch even een correctie: je hebt in België een jaarlijkse verkeersbelasting,voor mijn D5, 13 pk, ongeveer € 700.
Dan is er nog de Belasting op inverkeerstelling (BIV): dit is een éénmalige belasting boven op de 21% BTW.
Bij de BIV gebruikt de Belgische overheid de volgende regel: Als het vermogen van een motor uitgedrukt in fiscale paarden (PK) en in kilowatt (KW) aanleiding geven tot een verschillend bedrag, wordt voor de BIV steeds het hoogste bedrag genomen.

Als je je wagen laat tunen na aankoop is dat pech voor de staatskas vermits je je verkeersbelasting en de BIV reeds betaald hebt.
Wel is het ten zeerste aan te raden je verzekeraar op de hoogte te brengen en die kan je dus wel oplichten met alle gevolgen natuurlijk.
Als je je wagen hier dan verkoopt is de koper ook nog een verplicht BIV te betalen. Hier heeft de overheid het dan ook niet eenvoudig willen houden: tot 8 PK een vast bedrag van €61.50; Boven de 8 PK is het dan weer afhankelijk van de volgende punten: Pk, Kw en ouderdom v/h voertuig. :?: :?: :?:

Geplaatst: 19.10.2007 - 19:29
door Lambert
Lambert, waar heb je deze chip laten plaatsen? zelf zoek ik namelijk een chipper die een s60 2.4 140pk aut uit 2007 kan chippen, vooral koppel vind ik erg belangrijk, maar de nodige pk's is ook leuk!
Sorry, zie nu pas de vraag.... ik heb 2 x laten chippen door mijn Volvodealer Jacob Schaap in Emmeloord

Geplaatst: 20.10.2007 - 08:12
door arjanjr
RGiezen schreef:
Boele schreef:doen volvo dealers dit zelf ook, met behoud van garantie? er is bijvoorbeeld een 170pk versie en 140pk, maar aan de gegevens gezien moeten het wel identieke 2.4 5cilinder motoren zijn..
de 140 is een gedetunde 170. Ofwel alleen motormanagement is anders. Bij mij van 140 met BSR naar +/- 190pk. Rijdt super. :P
Hallo daar.... ik zit er ook aan te denken en zie hier veel voorbij komen. verschillende aanraders qua bedrijven en vooral positieve reacties... maar een 140PK die naar de 190PK gaat heb ik niet eerder gelezen. gezien onze overeenkomsten in originele motor [S60 140PK] én regio [voorschoten / katwijk] aan jou de vraag waar jij de chuning hebt laten doen?

Re: V70 2.4D

Geplaatst: 20.10.2007 - 14:44
door marcvr
marcvr schreef:
bartv70 schreef:Hoi,

)
In Belgie gaat de wegenbelasting naar vermogen en is achteraf tunen een
mooie vorm van belasting ontduiken.
.

Haai Bartv70,
toch even een correctie: je hebt in België een jaarlijkse verkeersbelasting,voor mijn D5, 13 pk, ongeveer € 700.
Dan is er nog de Belasting op inverkeerstelling (BIV): dit is een éénmalige belasting boven op de 21% BTW.
Bij de BIV gebruikt de Belgische overheid de volgende regel: Als het vermogen van een motor uitgedrukt in fiscale paarden (PK) en in kilowatt (KW) aanleiding geven tot een verschillend bedrag, wordt voor de BIV steeds het hoogste bedrag genomen.

Als je je wagen laat tunen na aankoop is dat pech voor de staatskas vermits je je verkeersbelasting en de BIV reeds betaald hebt.
Wel is het ten zeerste aan te raden je verzekeraar op de hoogte te brengen en die kan je dus wel oplichten met alle gevolgen natuurlijk.
Als je je wagen hier dan verkoopt is de koper ook nog een verplicht BIV te betalen. Hier heeft de overheid het dan ook niet eenvoudig willen houden: tot 8 PK een vast bedrag van €61.50; Boven de 8 PK is het dan weer afhankelijk van de volgende punten: Pk, Kw en ouderdom v/h voertuig. :?: :?: :?:

Ik heb hier een blunder van formaat gedropt.
Vanaf 1 september 2007 staat nu in de wetten en reglementen duidelijk vermeld dat tunen verboden is.

bv: wijzigingen remsysteem, motortuning, monteren van een NOS-fles, wijzigigen van originel demper om maar enkele op te noemen.

Voor 1 september sprak de wetgever enkel over "veranderingen aanbrengen aan de motor"
Zodoende klasseerde ik chiptuning niet onder tuning omdat je dan toch niet aan de motor raakt.

Greetz :xcensoredx:

Geplaatst: 27.10.2007 - 19:40
door drraven
Ik heb zelf een opgefokte 343 maar die heeft niets met chipjes en zo te maken, allemaal tuning van de oude school, alles laten uitwegen, balanceren, snelle nokkenas, vliegwiel afgedraaid, en natuurlijk een naar 2.3 liter opgeboorde b21 motor erin die zijn sappen toegediend krijgt van twee dubbele 40mm solex carburateurs, gaat als een achterlijke en is op geen enkele wijze meer geknepen.

Hij vermorzelt de snelste GTI'tjes alsof ze stil staan, ben er zelf zeer goed over te spreken, en nog oldtimer ook :)

Geplaatst: 27.10.2007 - 21:52
door Sam
Edgar schreef:250-300 pk... Dat wordt er helaas niet uit mijn zestienhonderdje diesel gehaald...

Ik ben wel benieuwd wat er straks uitgehaald kan worden qua koppel en PeeKaa's

Ik heb eigenlijk géén idee of ik de auto eerst moet inrijden voordat hij getuned wordt of dat dat gelijk kan...?
140 pk 300Nm, en ja je moet 4-5k km inrijden

Geplaatst: 27.10.2007 - 22:01
door Edgar
Sam schreef:
Edgar schreef:250-300 pk... Dat wordt er helaas niet uit mijn zestienhonderdje diesel gehaald...

Ik ben wel benieuwd wat er straks uitgehaald kan worden qua koppel en PeeKaa's

Ik heb eigenlijk géén idee of ik de auto eerst moet inrijden voordat hij getuned wordt of dat dat gelijk kan...?
140 pk 300Nm, en ja je moet 4-5k km inrijden
Sam hij is inmiddels getuned

zie: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=

Re: V70 2.4D

Geplaatst: 28.10.2007 - 20:01
door Bover
bartv70 schreef:Hoi,

Ik heb sinds 1 maand een V70 2.4D die door de Belgische Volvo dealer
is getuned.(auto heb ik geimporteerd)
In Belgie gaat de wegenbelasting naar vermogen en is achteraf tunen een
mooie vorm van belasting ontduiken.
Tuning is van Rica en de auto levert nu 198 pk en 420nm.

Auto heeft selected used car garantie ondanks de hete chip.

BartV70
Tja leuk is dat die select used garantie.
Mijn vorige auto gezien in het Drentse.
In gesprek met bestuurder.
Heeft select used garantie.
en blijkt de upgrade die ik heb laten aanbrengen door fasttech nog in het vooronder te hebben.

Geplaatst: 01.11.2007 - 10:57
door euerw
Dinsdag a.s. afspraak bij Rica, gaat mijn s60 2.4D Gt van 280Nm naar ruim400 Nm, zal zeker verslag uitbrengen.
wat mij nu duidelijk is is dat motor enbak gelijk zijn aan de D5 en gedowntunede versie is

Geplaatst: 01.11.2007 - 15:12
door RGiezen
arjanjr schreef:
RGiezen schreef:
Boele schreef:doen volvo dealers dit zelf ook, met behoud van garantie? er is bijvoorbeeld een 170pk versie en 140pk, maar aan de gegevens gezien moeten het wel identieke 2.4 5cilinder motoren zijn..
de 140 is een gedetunde 170. Ofwel alleen motormanagement is anders. Bij mij van 140 met BSR naar +/- 190pk. Rijdt super. :P
Hallo daar.... ik zit er ook aan te denken en zie hier veel voorbij komen. verschillende aanraders qua bedrijven en vooral positieve reacties... maar een 140PK die naar de 190PK gaat heb ik niet eerder gelezen. gezien onze overeenkomsten in originele motor [S60 140PK] én regio [voorschoten / katwijk] aan jou de vraag waar jij de chuning hebt laten doen?

via www.bsr-sweden.com

kost je 5 minuten ofzo

Geplaatst: 01.11.2007 - 16:58
door euerw
Hallo daar.... ik zit er ook aan te denken en zie hier veel voorbij komen. verschillende aanraders qua bedrijven en vooral positieve reacties... maar een 140PK die naar de 190PK gaat heb ik niet eerder gelezen. gezien onze overeenkomsten in originele motor [S60 140PK] én regio [voorschoten / katwijk] aan jou de vraag waar jij de chuning hebt laten doen?[/quote]


via www.bsr-sweden.com

kost je 5 minuten ofzo[/quote]

Hallo dan! Voorschoten? dan ga je naar Rica in Wateringen lijkt mij?!

Geplaatst: 02.11.2007 - 08:25
door RGiezen
Komt gewoon over de post thuis. Instructie van 3 regels, apparaatje aansluiten en klaar.

Rica verkoopt gewoon producten van BSR, maar vraag me af wat voordeliger is. En als je m gewoon via de post thuis krijgt kun je het doen wanneer het jou uitkomt.

Geplaatst: 02.11.2007 - 08:36
door RGiezen
Maakt ook het verschil tussen € 534 en € 1041 bij Rica. Vind ik een hoop geld voor iets dat ze niet doen, immers de PPC doet alles zelf

Re: V70 2.4D

Geplaatst: 02.11.2007 - 09:05
door Paul
@Bover

Hoe bevalt je chip inmiddels, zuiniger gaan rijden?
En lekker meer power?

Geplaatst: 02.11.2007 - 22:54
door Bover
@Paul:
IK ben iets zuiniger gaan rijden. Maar dan ook komen omdat de motor nu met 17000km is ingedraaid.
Rij nu met geartronic 1:13.3 :(
Voor tuning 1:12 ( let wel met nieuwe auto )
Wat is verbeterd dat de volvo met comfort rijdt en ik meteen reactie voel en heb als ik gas geef. :D

Het is gewoon meer soepeler dan origineel. De algemene klacht van de automaat met geen vermogen onderin is verdwenen.

Ik ben op de rollerbank geweest drie weken geleden. :P
En heb n.a.v die uitslag de koppelkromme bij de tuning fasttech laten verfijnen.

Dus vanaf de 3e versnelling of rond 30km meer koppel en vooral constant vermogen.
Maandag nog een run om te controleren of ik de motor cq automaat geen geweld aan doen.

Het gaat mij vooral om comfort, luisteren naar de voet en wil geen bergen PK's en Newtonmeters.
Wil graag 4 jaar rijden en dat is 250.000km en heb daar nu alle vertrouwen in.

Laat weten hoe de run is verlopen.

Geplaatst: 05.11.2007 - 19:39
door euerw
Morgen naar Rica, weet nog niet precies wat ik kan verwachten, weet wel dat ie eerst de rollerbank op zal moeten, zal zoveel mogelijk info van het gehele gebeuren aan jullie berichten betret de verandering die er zullen zijn tov nu 2.4D 130pk Geartronic, vind de auto nu zeker niet traag en geen groot verbruiker gemid 1:16,5

techniek algemeen tuning

Geplaatst: 05.11.2007 - 20:24
door bertvolvo
ik rij met een volvo 142 getuned,
b20 blok op geboord naar 2150cc
bewerkte kop met dubdel klep verren (timo motor)Zweden
dubbele weber carburateur
4 in 1 uitlaat
m47 bak koppeling van een 240 turbo
bilstein dempers rondom
verlaagde verren
sperdiff met 4.88 eindverhouding
140pk en 200nm koppel
volgend project 240 turbo