Pagina 17 van 30

Geplaatst: 17.01.2011 - 17:19
door Boele
B-lennium schreef:Denk er om dat mijn blok een b30f is, lagere compressie als een europese b30e dus. De ideale turbonokkenas heb ik nog niet gevonden, misschien iets uit zweden? (Kgtrimming)
Trek dan je portemonnee maar open..

Geplaatst: 17.01.2011 - 21:34
door B-lennium
Valt wel mee hoor voor 300€ + verzending heb je een nokkenas speciaal voor turbogebruik met een MODERN nokprofiel. Dat is wat anders als een 40jaar oud profiel van volvo. (+/- 250€)

Geplaatst: 17.01.2011 - 23:05
door Boele
Oh dat is te doen..

Zal ook weer ns op die site kijken. ervaringen met die club?

Geplaatst: 17.01.2011 - 23:20
door ferdy
Ik tune mijn blok ook op compressieverhouding van 1:8,7 maar nokkenas is idd anders :)

Geplaatst: 23.01.2011 - 17:29
door ferdy
Bas zou je me je huidige megatune file willen toesturen? f3rdy @ xs4all.nl bedankt!

Geplaatst: 24.01.2011 - 00:16
door B-lennium
you got mail :)

Geplaatst: 24.01.2011 - 10:56
door ferdy
Tnx!

Ik zie dat je simple wideband Algorithm gebruikt, werkt dat stabiel genoeg?
En hoe werkt de wasted spark precies? De keuze voor 3 bobines zit verstopt in de keuze voor 6 cilinders en skip pulses 3?
Afbeelding

Geplaatst: 24.01.2011 - 18:22
door B-lennium
De ego control werkt eigenlijk best aardig, maar pas als de de fuel goed getuned hebt. Er zijn altijd kleine verschillen die ego dan mooi wegpoetst.

De computer weet hoeveel cilinders je hebt, dat je wastedspark gebruikt en er is afgesproken welke uitgang spark A B en C zijn. Bij mij de 3 leds (d14 d15 en d16)

Bij de kdfi heb je de volgende uitgangen beschikbaar voor onsteking:

A1 IGN Ignition output cylinder 1
A2 IGN Ignition output parallel to cylinder 1 (wasted spark)
B1 IGN Ignition output cylinder 2
B2 IGN Ignition output parallel to cylinder 2 (wasted spark)
C1 IGN Ignition output cylinder 3
C2 IGN Ignition output parallel to cylinder 3 (wasted spark)
D1 IGN Ignition output cylinder 4
D2 IGN Ignition output parallel to cylinder 4 (wasted spark)

ik denk dat Jij A1 B1 en C1 gebruikt, op je bobine zit de 2e uitgang naar de neven cilinder. aansluiten aan de negatieve zijde. de + schakelen met een relay via het brandstof relay.

De onstekings volgorde is 1 - 5 - 3 - 6 - 2 - 4

cilinder 1 en 6 aan 1e bobine
cilinder 4 en 2 aan 2e bobine
cilinder 5 en 3 aan 3e bobine.

Mag ik vragen waarom je 3 losse bobines gebruikt en niet 6 in een?

Weet zo niet de functie van pulse skip uit mn hoofd. Lees de megamanual even door omtrent onstekings instellingen www.msextra.com

Edit Skip Pulses (no_skip_pulses) is the number of ignition pulses at startup that MegaSquirt-II (or MicroSquirt) uses to calculate the rpm before sending calculated advance signals.

Geplaatst: 24.01.2011 - 19:00
door ferdy
Ik heb inderdaad de uitgangen, A1, B1 en C1 gepakt. De K100 bobines waren relatief goedkoop en ik kon ze wat makkelijker vinden op marktplaats. De hardware heb ik goed aangesloten, alleen kan ik stom genoeg niet vinden waar de afgesproken uitgangen geconfigureerd worden??

Geplaatst: 24.01.2011 - 19:03
door B-lennium
dat is de grap juist. dat kun je niet configureren De afspraak is A B C (de software noemt ze dus D14 D15 D16) vrij simpel eigenlijk. je kunt nog wel configureren welke de eerste moet zijn D14 of JS10. JS10 gebruik je als je vanuit de megasquirt 1 bobine aanstuurd samen met een verdeler.

Let wel op je dwell, te lang en je bobine brand door!

starten dus?

Voor extra educatie verwijs is je door naar de msextra website Ignition manual

p.s. zit er bij de kdfi geen handleiding? Die er op internet te vinden is is wat klein.

Geplaatst: 24.01.2011 - 19:21
door ferdy
De kdfi is een mooi product, maar documentie laat te wensen over. Ik hoop dat er nog een een aantal jumpers op de kdfi doorgesoldeerd moeten worden, dat ga ik nog even controleren.... Want de hardware werkt niet :( :(!!

Geplaatst: 24.01.2011 - 19:40
door B-lennium
Ja

http://www.bs-autotune.nl/pics/KdFi/kdF ... nglish.pdf

Jumper IGN_A – IGN_C (hoofdstuk 5.7)

Geplaatst: 24.01.2011 - 21:37
door ferdy
bedankt Bas, morgen haal ik de computer even uit de behuizing om te kijken of ze doorgesoldeerd zijn of niet.

Geplaatst: 25.01.2011 - 12:11
door ferdy
Het waren inderdaad de jumpers, alhoewel de IGB's standaard aanwezig waren op de ECU de jumpers niet doorgesoldeerd.

Afbeelding

ze vonken prima :P
(output interval 25 ms met 3 ms dwell)
Afbeelding

bobines zijn wel een beetje lomp, bmw kwaliteit ??

Afbeelding

Geplaatst: 25.01.2011 - 17:14
door B-lennium
Ferdy, hoe doe jij je toerental signaal input?

Geplaatst: 25.01.2011 - 18:27
door ferdy
VR sensor + 36 - 1 tandwiel. Ik zou eventueel ook de triggers uit de 123 kunnen gebruiken, maar variable reluctance werkt tot nu toe best goed :)

Dit is trouwens ook wel een apart filmpje


Geplaatst: 25.01.2011 - 19:03
door B-lennium
de 123 heb je nu niet meer nodig toch?, ik heb het gat gewoon afgedopt met een stukje alluminium.

Geplaatst: 25.01.2011 - 21:31
door ferdy
Blijft de as naar de oliepomp dan wel stabiel genoeg zitten? Schijnbaar wel?

Geplaatst: 25.01.2011 - 23:03
door B-lennium
ja, door de vorm van het tandwiel en draairichting van de nokkenas wordt de oliepomp as naar beneden gedrukt.

Geplaatst: 25.01.2011 - 23:57
door ferdy
Zodra ik voldoende vertrouwen in me wasted spark heb, gaat hij er af :P! Ik heb inmiddels 2ehands een intercooler aangeschaft en bijhorende aluminium pijpen. Enkel nog even mijn cilinderkop oplappen :)