@Turbodesk, 1:12 is een volstrekt normaal verbruik voor een D5 met DPF en GT. Ik rijd met een normale rijstijl (130 op de snelweg, geen stoplichtsprintjes, weinig korte ritten) 1:13 met een 2.4d, ook met DPF en GT6. Dit is 15% hoger dan bij mijn S60 D5 handgeschakeld.
Als je het met de nieuwe 2.0 TDI's (met DPF) van VW/Audi vergelijkt, komen we er nog niet zo slecht vanaf. Die verbruiken ook zoiets, terwijl de oudere TDI's gemakkelijk 1:20 reden (borrelpraat, maar die waren toch wel erg zuinig).
DPF en Geartronic zijn de oorzaak van je probleem.
Wat verbruikt jullie D5 ???
- mehrzahl
- 3rd Gear member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
- Locatie: Etten-Leur
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
- pascro
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 10.02.2011 - 10:12
ik ben ook niet echt ontevreden over het verbruik, maar als ik hier lees dat sommige 1:18,2 halen en dat ik met mijn vorige auto (BMW 530D E39 194 PK) met 6 cilinders ook 1:14 reed, dan had ik deze V70 zuiniger verwacht. Hij heeft 1 cilinder minder en is ook 80 kg lichter. Misschien dat het straks met zomerbanden beter gaat.
Overigens rij ik zo vaak mogelijk op de CC, houdt me aan de snelheid (10km/h te hard levert geen tijdwinst op, alleen maar van die hopeloze onzinnige boetes) , maar het belangrijkste is vooruit kijken, zodat je zo min mogelijk hoeft te remmen.
Overigens rij ik zo vaak mogelijk op de CC, houdt me aan de snelheid (10km/h te hard levert geen tijdwinst op, alleen maar van die hopeloze onzinnige boetes) , maar het belangrijkste is vooruit kijken, zodat je zo min mogelijk hoeft te remmen.
Volvo V70 2.4 D5 MY06, Momentum 185PK
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Als ik al die mooie verbruikswaarden zie langskomen 1 op 14, 15 en zelfs 17, dan vraag je je toch af wat is er mis met die V70 van mij?mehrzahl schreef:@Turbodesk, 1:12 is een volstrekt normaal verbruik voor een D5 met DPF en GT. Ik rijd met een normale rijstijl (130 op de snelweg, geen stoplichtsprintjes, weinig korte ritten) 1:13 met een 2.4d, ook met DPF en GT6. Dit is 15% hoger dan bij mijn S60 D5 handgeschakeld.
Als je het met de nieuwe 2.0 TDI's (met DPF) van VW/Audi vergelijkt, komen we er nog niet zo slecht vanaf. Die verbruiken ook zoiets, terwijl de oudere TDI's gemakkelijk 1:20 reden (borrelpraat, maar die waren toch wel erg zuinig).
DPF en Geartronic zijn de oorzaak van je probleem.
Blijkbaar moet ik er mee leren leven.
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Lijkt mij duidelijk.
DPF icm GT en 185pk geven een verbruik van rond de 1 op 12 a 13.
Wil je zuiniger moet je voor de 163 pk variant gaan, liefst zonder DPF en met handbak. Daarmee kom je op de 1 op 16 a 18.
Dus nu niet meer verbaasd zijn over het verbruik mannen :roll: . Het is gewoon niet anders.
Bovenstaande is trouwens wat ik uit alle opmerkingen in diverse topics gefilterd heb. Uitzonderingen op deze conclusie zullen er ongetwijfeld zijn.
DPF icm GT en 185pk geven een verbruik van rond de 1 op 12 a 13.
Wil je zuiniger moet je voor de 163 pk variant gaan, liefst zonder DPF en met handbak. Daarmee kom je op de 1 op 16 a 18.
Dus nu niet meer verbaasd zijn over het verbruik mannen :roll: . Het is gewoon niet anders.
Bovenstaande is trouwens wat ik uit alle opmerkingen in diverse topics gefilterd heb. Uitzonderingen op deze conclusie zullen er ongetwijfeld zijn.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Snellebaksteen
- 2nd Gear member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 27.05.2007 - 14:10
- Locatie: Standdaarbuiten
@ Thijs: ik had voordat ik op zoek ging naar een V70 precies dezelfde conclusie getrokken. Dat is dus de reden waarom het een D5 met 163pk geworden is. 185 is te duur in aanschaf (te jong) voor mij en de oudere 140pk diesel is eigenlijk even zuinig.
Het had trouwens heel weinig gescheeld of ik had een V70 140pk met zo goed als alle beschikbare opties gekocht van een mede forumlid (Toppertje).
Het had trouwens heel weinig gescheeld of ik had een V70 140pk met zo goed als alle beschikbare opties gekocht van een mede forumlid (Toppertje).
Dummy's love Volvo's!
940 2.3 LPG 1992, 850 2.5 10v LPG 1994, V70 D5 2003 Blackstone, Estate-line, Comfort-line, V60 D6 PiH 2014 Pearlblack, Summum, winterline, Saaie Silver S40 '99 on the Side
940 2.3 LPG 1992, 850 2.5 10v LPG 1994, V70 D5 2003 Blackstone, Estate-line, Comfort-line, V60 D6 PiH 2014 Pearlblack, Summum, winterline, Saaie Silver S40 '99 on the Side
- Dieselaar
- 2nd Gear member
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 25.06.2007 - 19:01
..gezien het berichtje erboven, wat bedoel je met "die van mij", je vrouw of je auto?Turbodesk schreef:Die van mij rijd ongeveer 1 op 12. Ik rijd wel redelijk door maar het blijft een ongekend hoog verbruik.
V70 D5 geartronic summum 2006
Saab 9-3 1.9TiD

-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 25.07.2010 - 17:20
- Locatie: Ermelo
6,2 bij 120 km/uur volgens de bc. Daarnaast haal ik ongeveer 1 op 12,5 gemiddeld volgens bc.
De tankbonnetjes kan ik niet goed controleren, erg wisselend, vaak in het dorp (vrouwlief) en af en toe lange afstanden (ikke).
Geen vast ritme per tankbeurt, daarnaast ook geen vaste tankpas, heb er zakelijk een stuk of 4 soorten over diverse auto's.
Weet dat de BC geen exact getal geeft, maar het is wel consequent in de metingen.
De tankbonnetjes kan ik niet goed controleren, erg wisselend, vaak in het dorp (vrouwlief) en af en toe lange afstanden (ikke).
Geen vast ritme per tankbeurt, daarnaast ook geen vaste tankpas, heb er zakelijk een stuk of 4 soorten over diverse auto's.
Weet dat de BC geen exact getal geeft, maar het is wel consequent in de metingen.
Volvo V70, D5, geartronic, bouwjaar 2004
- Dieselross
- 3rd Gear member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 30.11.2006 - 20:17
- Locatie: Zwolle
Gisteren 70,8 (ja, echt!!) liter getankt na 852 km.
1 op 12,03 dus.... niet echt zuunig te noemen.
Oh ja, mijn BC denkt dat hij 1 op 15,15 weg tikt (6,6/100), klopt niets van.
1 op 12,03 dus.... niet echt zuunig te noemen.
Oh ja, mijn BC denkt dat hij 1 op 15,15 weg tikt (6,6/100), klopt niets van.
XC90 T6 Inscription 2018 115.000 km
XC90 3.2 Sport 2007 270.000 km
850 2.5 20v 1994
850 T-5 automaat 1995
S70 2.0 LPG automaat 1997 410.000 km
V70 2.5D automaat luxery-line 1999
XC70 D5 AWD geartronic, Inscription, Prestige/Mobility Line, zwart 2004, 500.000 km
Volvo V70 2.5 Automaat 2005
Ford S-Max 2.5T 2008 265.000 km
XC90 3.2 Sport 2007 270.000 km
850 2.5 20v 1994
850 T-5 automaat 1995
S70 2.0 LPG automaat 1997 410.000 km
V70 2.5D automaat luxery-line 1999
XC70 D5 AWD geartronic, Inscription, Prestige/Mobility Line, zwart 2004, 500.000 km
Volvo V70 2.5 Automaat 2005
Ford S-Max 2.5T 2008 265.000 km
- Dieselross
- 3rd Gear member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 30.11.2006 - 20:17
- Locatie: Zwolle
Ik tank altijd op een hetzelfde adres, dat kon ik dus net halen
Maar er gaat blijkbaar iets meer als 70L in bij mij....

Maar er gaat blijkbaar iets meer als 70L in bij mij....
XC90 T6 Inscription 2018 115.000 km
XC90 3.2 Sport 2007 270.000 km
850 2.5 20v 1994
850 T-5 automaat 1995
S70 2.0 LPG automaat 1997 410.000 km
V70 2.5D automaat luxery-line 1999
XC70 D5 AWD geartronic, Inscription, Prestige/Mobility Line, zwart 2004, 500.000 km
Volvo V70 2.5 Automaat 2005
Ford S-Max 2.5T 2008 265.000 km
XC90 3.2 Sport 2007 270.000 km
850 2.5 20v 1994
850 T-5 automaat 1995
S70 2.0 LPG automaat 1997 410.000 km
V70 2.5D automaat luxery-line 1999
XC70 D5 AWD geartronic, Inscription, Prestige/Mobility Line, zwart 2004, 500.000 km
Volvo V70 2.5 Automaat 2005
Ford S-Max 2.5T 2008 265.000 km
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9296
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Mijn laatste tankbeurt ging er 71,94 liter in.Dieselaar schreef:dan zat je met kromme tenen of te slapen?
ik ben nooit verder gekomen dat 68 liter maar ik snap het niet, er kan toch maar 70 liter in de tank??
Van die tank heeft hij nu 940 km gereden, en de naald staat 1 streepje links van het midden

Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik heb voor het eerst BP ultimate diesel getankt met deze auto en dat is een merkbaar verschil.
Dit type D5 met Gt staat nu niet bepaald bekend om zijn zuinige loop, aangezien wij weinig anders rijden dan woon/werk en op dit tankje diesel ineens 3 dagen langer gereden kan worden met gelijkblijvende rechtervoet heeft mij doen besluiten om alleen nog maar soortgelijk te tanken.
Gemiddeld verbruik volgens BC 7.6/100km..
Dit type D5 met Gt staat nu niet bepaald bekend om zijn zuinige loop, aangezien wij weinig anders rijden dan woon/werk en op dit tankje diesel ineens 3 dagen langer gereden kan worden met gelijkblijvende rechtervoet heeft mij doen besluiten om alleen nog maar soortgelijk te tanken.
Gemiddeld verbruik volgens BC 7.6/100km..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
In mijn S60 heb ik wel een 75,5l gekregen. De huidige V70 nooit meer als 74l geloof ik.
Er gaat echt wel meer in als 70l in de tank. Als het lampje gaat branden bij mij gaat er ca 69 l in. Met wat prakken dat wel.
Er gaat echt wel meer in als 70l in de tank. Als het lampje gaat branden bij mij gaat er ca 69 l in. Met wat prakken dat wel.
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- Dieselross
- 3rd Gear member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 30.11.2006 - 20:17
- Locatie: Zwolle
Ik denk dat de tank van de XC70 / V70 dan wel iets kleiner is....
XC90 T6 Inscription 2018 115.000 km
XC90 3.2 Sport 2007 270.000 km
850 2.5 20v 1994
850 T-5 automaat 1995
S70 2.0 LPG automaat 1997 410.000 km
V70 2.5D automaat luxery-line 1999
XC70 D5 AWD geartronic, Inscription, Prestige/Mobility Line, zwart 2004, 500.000 km
Volvo V70 2.5 Automaat 2005
Ford S-Max 2.5T 2008 265.000 km
XC90 3.2 Sport 2007 270.000 km
850 2.5 20v 1994
850 T-5 automaat 1995
S70 2.0 LPG automaat 1997 410.000 km
V70 2.5D automaat luxery-line 1999
XC70 D5 AWD geartronic, Inscription, Prestige/Mobility Line, zwart 2004, 500.000 km
Volvo V70 2.5 Automaat 2005
Ford S-Max 2.5T 2008 265.000 km
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Ehh, nee... Als ik hem goed leeg rij, dus nog ff stukje door als het lampje gaat branden, en ik vul hem helemaal op dan gaat er 79 liter bij. Maar als ik stop bij de automatische afslag dan zit er nog maar een liter of 70 in. Vanaf de automatische afslag van het tankpistool kan je er nog ruim 8 liter bij gieten!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Het word steeds erger. Gisteren getankt en terug gerekend. 1 op 11.3
Heb ik nog rustig gereden ook. Lange stukken op de cruise control. (op 125 ingesteld) Ik vind de auto wel erg dorstig worden.
Heb ik nog rustig gereden ook. Lange stukken op de cruise control. (op 125 ingesteld) Ik vind de auto wel erg dorstig worden.
- Max
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
- Locatie: Leusden
Is inderdaad erg dorstig, met mijn XC70 (2006, 198pk) haal ik zeker 13.0 en zeer regelmatig 14.0Turbodesk schreef:Het word steeds erger. Gisteren getankt en terug gerekend. 1 op 11.3
Heb ik nog rustig gereden ook. Lange stukken op de cruise control. (op 125 ingesteld) Ik vind de auto wel erg dorstig worden.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Heb de auto al eerder een keer laten uitlezen, geen storingen. Auto rijd ook prima. Stationair is ie rustig. Ik vraag me af wat ik hier mee moet. Dealer weet ook niet waar ie naar moet kijken als alles volgens de computer goed is. Allerlei materialen preventief gaan vervangen is denk ik ook niet de oplossing.
Iemand nog tips???
Iemand nog tips???