Pagina 17 van 37

Geplaatst: 31.12.2007 - 13:09
door mYst
'nyway, nadelen van m'n volvo...

heb dus 'n v40 van 11-'99 (overgangsmodel phase 1) 1.9D 95PK

* achterveren zijn waardeloos!

* te weinig opbergruimte voor cd's (ok, mss wel omdat ik altijd véél cd's meeheb :p)

* idiote maat van wielsteek ( 4 x 114.3), dus vrij lastig om mooie wielen te monteren... m'n originele craters vind ik zowat de lelijkste velgen denkbaar, bah...

* origineel stuur is precies ontworpen voor mensen met héél kleine handjes (ik heb vrij grote exemplaren), een hoes heeft dit gelukkig kunnen oplossen voor mij ;)

* kofferruimte mocht toch echt wel wat groter voor 'n estate, zeker met de kinderwagen enzo...

* vloerverlichting aan bestuurderszijde, waarom niet ook aan passagierszijde? zelfde geldt voor elektrische ruiten die auto omlaag functie hebben...

* phase 1 ruitensproeiers spuiten alle richtingen uit als je de auto hebt afgespoten met hogedrukreiniger (ondertussen vervangen door phase 2 exemplaren)

* afvalbakje wil soms nogal 'ns tegenwerken wat openen en sluiten aangaat.

* geen 12V plug in kofferruimte (moet ik zelf nog 'ns monteren)

* rolhoes van hoedenplank wil nogal 'ns losschieten tijdens 't rijden, en dus rij k meestal met dat ding opgerold (gelukkig zijn m'n achterste ruiten volledig verduisterd ;))


ik kan nog wel wat hekelpuntjes bedenken als ik écht wil, maar dat zou te ver leiden ;)

hoedanook, vind het echt 'n leuke auto en de lijst voordelen zou vele malen langer zijn dan deze natuurlijk ;)

Geplaatst: 08.01.2008 - 01:30
door KoenK 480T
V40 phase I:

- dieseltje kan ochtendhumeur hebben.
- veel vermogensverlies als de airco aanstaat.
- hoge drempel in de koffer.
- moeilijk te zien of je licht aan staat. (heeft ons al een boete gekost!)
- standaard blaupunkt radio trekt op niks.
- wel auto-down functie op de bestuurders venster, geen auto-up. Best vervelend aan de peage. Schakelen, sturen en je kaartje weg steken is best vervelend met 1 vinger op de knop. (maar ja, luxe probleem ... er zijn ook mensen die dan moeten zwieren met het hendeltje ...)
-lijkt soms wel of elk vuiltje op straat wordt aangezogen vooral op de achterkant.

Geplaatst: 09.01.2008 - 12:40
door geestschrijver
Dat mijn Volvo nu al voor de vierde keer in een jaar met startproblemen bij de garage staat, dat vind ik wel een klein minpuntje.

Geplaatst: 09.01.2008 - 17:28
door mYst
KoenK 480T schreef:V40 phase I:

- moeilijk te zien of je licht aan staat. (heeft ons al een boete gekost!)
je lichten branden toch gewoon altijd bij het rijden?

Geplaatst: 09.01.2008 - 23:14
door AndorabLe
480 GT turbo

- het verlies van grip op het moment dat ik met een beetje (heel erg) te zware rechtervoet van een rotonde afkom. (Van de andere kant is het geluid natuurlijk ook heel leuk. :D )
- zuipen als ik te hard op het gaspedaal druk (eigen schuld, denk ik :roll: )
- een kleine kofferbak, (maar dat wist ik vooraf)
- heel zelden een toerenteller die niets wil aangeven
- de start-onderbreker. (Het is dat het moest voor de verzekering. Anders was die er nooit in gekomen.)

Geplaatst: 12.01.2008 - 21:14
door KoenK 480T
mYst schreef:
KoenK 480T schreef:V40 phase I:

- moeilijk te zien of je licht aan staat. (heeft ons al een boete gekost!)
je lichten branden toch gewoon altijd bij het rijden?
idd. lichten staan altijd aan, maar als ze eens niet aan staan zie je dat niet ... dashbord-verlichting is dan ook ...

Geplaatst: 13.01.2008 - 12:14
door josas
Trillend/vibrerend gaspedaal rond 1500 toeren(reden om geen andere Volvo meer te kopen?!)
Radio ontvangst in niet optimaal
Soms klikt er een relais bij het indrukken rempedaal
Mega draaicirkel
Motor stottert stationair
Linker deurspeaker hapert
PDC piept niet altijd bij inschakelen
Kentekenplaat verlichting r.a. hapert


Buiten bovenstaande punten, is de 2.5T enorm verslavend en is het zooo jammer van die vibraties.
Misschien met een keer nieuwe banden, dat eea minder wordt, al heb ik zelf het idee dat het aan de injectoren/aandrijving ligt

Geplaatst: 13.01.2008 - 12:24
door Auk
Bij de 480 is het makkelijk te zien of de verlichting aanstaat. De nieuwere modellen 480 hebben hun stadslicht automatisch al aanstaan, maar een draai aan je lichtknopje en hop, de popups komen omhoog. Heerlijk :D

xc90t6 schreef:Maar roest dan is 't geen 480 for life.
Beetje heel erg late reactie, maar goed... 480 for life is het wel, want zolang je er goed mee om blijft gaan, en de auto opknapt zoals ik dat aan het doen ben, hoop ik m mijn hele leven te kunnen blijven rijden. (niet in de winters, alleen in de lente, zomer en klein deel herfst.. )

Wanneer t gestopt is met vriezen en de pekel dus van de wegen afgespoelt is door een aantal lekkere regenbuien.

Geplaatst: 13.01.2008 - 19:32
door mYst
KoenK 480T schreef:
mYst schreef:
KoenK 480T schreef:V40 phase I:

- moeilijk te zien of je licht aan staat. (heeft ons al een boete gekost!)
je lichten branden toch gewoon altijd bij het rijden?
idd. lichten staan altijd aan, maar als ze eens niet aan staan zie je dat niet ... dashbord-verlichting is dan ook ...
hoe kunnen ze niet aanstaan, wanneer ze altijd aanstaan? sorry, maar die mag je mij toch echt 'ns uitleggen hoor... :?

Geplaatst: 14.01.2008 - 13:16
door Dragunov86
440 1.6i

Slechte licht opbrengst.
En het dashboard deurtje kraakt.

Geplaatst: 14.01.2008 - 14:12
door Fredhead
josas schreef: Soms klikt er een relais bij het indrukken rempedaal
Die klik is het relais voor het 3e remlicht of iets in het 3e remlicht zelf.
Het is mij opgevallen dat als je achterin een S60 zit en er geremd wordt dat het 3e remlicht ook een klik geeft.

Nadelen aan mijn Volvo zijn:

Navigatiesysteem is niet echt geavanceerd, ben blij dat het erin zit en ben overal gekomen, maar had iets beter gekunt.
Verder mis ik bij een auto uit 2003 de mogelijkheid om MP3's af te spelen via de radio.
En de draaicirkel kost toch wel gewenning, die is groter dan dat iedereen denkt

Geplaatst: 14.01.2008 - 20:12
door polarwittesloep245
ik heb een 245 polar bf200;
heeft veel karakter en rijgenot, maar ik heb alleen wat problemen met de elektronica:
cv die een maand niets doet, plotseling weer ok zonder reparatie
ruitenwisser interval voor 1 dag niets
achteruitenwisser die aanblijft (enkele weken lang..) relais vervangen
alles waarschijnlijk aan vocht te danken :x

kabelboom in schanier gebouwd achterklep vindt ik niet zo`n goed idee :x

Geplaatst: 17.01.2008 - 21:27
door steven460
oude auto's willen zichzelf wel eens repareren.

:)

Geplaatst: 18.01.2008 - 09:14
door KoenK 480T
mYst schreef:hoe kunnen ze niet aanstaan, wanneer ze altijd aanstaan? sorry, maar die mag je mij toch echt 'ns uitleggen hoor... :?
bv na een onderhoudsbeurt ... garagist heeft lichten af gezet.

Geplaatst: 18.01.2008 - 22:06
door mYst
oh dat, ik ga niet eens naar een garage, dus heb ik daar geen last van ;)

Geplaatst: 22.01.2008 - 23:49
door KoenK 480T
mYst schreef:oh dat, ik ga niet eens naar een garage, dus heb ik daar geen last van ;)
Als dat de enige manier is om dit euvel te voorkomen, hebben ze daar bij Volvo marketing-strategisch toch niet echt goed over na gedacht! :P

Geplaatst: 23.01.2008 - 13:53
door Chris de Boer
850

-een probleem met de lak, die laat los
-probleem met de lak van de strips bladdert af
-Bij de automaat sportstand en economiestand maakt weinig verschil als je het gas diep intrapt schakelt hij (in economie) niet over naar een andere versnelling maar gaat gewoon door in de toeren.
-Mijn 850 start nu niet meer (waarschijnlijk nokkenassensor)

Maar de nadelen wegen echt niet op tot de voordelen wat een vette auto en wat rijdt ie lekker!!

Geplaatst: 23.01.2008 - 13:59
door Kwark
Niet het hele topic gelezen, maar hier mijn lijstje:

S60 D5 MY2006:
-krappe ruimte achterin (hoor ik mensen over klagen, zelf nooit gezeten)
-draaistraal: behoorlijk ruim, maar komt misschien ook door mijn 225R45 17"
-gordelalarm.... ben gewend om in de eerste 20 meter van de rit mijn gordel om te doen.
- thuiskomer

mankementen (sinds november vorigjaar)
- storing aan motor (hendel afgebroken van kleppentrein)
- storing aan parkeersensoren
- CV rechtsachterdefect
- airco rammelt af en toe

... Maar wil hem voor geen goud missen

850 2.5 20V 1995
asbak (valt eruit bij redelijk optrekken) en trilt bij 1400 toeren (wat op zich ook wel geinig is)

mankementen
- vorig jaar dynamo gereviseerd

... En verder wil mijn vader hem voor geen goud missen

Geplaatst: 24.02.2008 - 07:45
door joris2006
V40
Schakelstangen
Achterremklauwen moet je preventief onderhouden

Geplaatst: 10.04.2008 - 21:17
door volvo-jan
dat bij onze v40 phase 1 het controle lampje op het dashbord voor de verlichting wel brand als je de auto op contact zet , maar met een kapot achterlicht niet :x
rijdt je 50 waar je 50 mag rijdt er een politie motor achter je met de bekende tekst: stop politie , omdat er een achtericht kapot was.
het heeft ons trouwens geen bekeuring gekost :D