Pagina 17 van 23

Geplaatst: 27.06.2009 - 01:29
door DeNNiS_
nou 5e versnelling pak is 170 pk...
dan is het wel ver op hoor

Geplaatst: 06.07.2009 - 18:09
door Blade
Mijne gaat door tot het rooie als ik wil..

Wel filmpje maken he als ie op de testbank staat :D

Edit:

hmmm, in ze 5 weet ik het eigenlijk niet :lol: 2, 3 zeker weten.

Hoe hard reed je dan ?

Geplaatst: 05.08.2009 - 11:31
door elco440
gvanminnen, hey ik heb misschien een stomme vraag. maar heb je een groteren foto van hoe je de vpb voor hebt gemaakt? ik zoek nog een oplossing want de mijne past niet.

Geplaatst: 05.08.2009 - 17:19
door gvanminnen
!e tot 4e versnelling kan ik ook tot het rode gebied door trekken, alleen in 5e versnelling niet. Gaat precies tot aan teller 220 kmh. Maar heb dat ook nooit lang vast gehouden, misschien dat die wel heel langzaam nog wil doorlopen, maar houd er niet zo van om die hoge toeren zo lang te rijden.

Maar het vermogen zal inderdaad op zijn. Moet gewoon tegen de 200 pk zitten wil je 230kmh / 240 kmh gaan.

Testbank ben ik geweest en een hele slechte ervaring rijker. Ben naar Beek auto racing gegaan. Van te voren alle nummers van de computers door geven en zei konden hem wel tunen. Nou niet dus, maar hij stond wel al op de testbank warm te rijden en koelvloeistof werd heter dan normaal en toen ging me radiateur lek. Wilde die ter plekke maken en hij keek toen alvast naar de computers. Daarna zei die dat die er niks mee kon en ik kon dus naar huis met een kapotte radiateur. Moest nog gebruik van de testbank betalen en uurloon.

Ga me auto nu zelf me auto afstellen met me AFR innovate meter en proberen zo hoog mogelijk druk te halen. Heb nu 240cc injectoren ipv 350cc, zodat de computer ze nog voor het grootste deel dan bijregelt.
1,0 bar loopt die nog wat te rijk dus 1,2 bar moet zowiezo lukken. Wil uiteindelijk rond de 1,4 komen als dat lukt.

Komen nog veel meer aanpassing, maar die zal ik allemaal posten.

elco440 heb je een veerpootrug gekocht van een andere auto die je wil aanpassen?

Geplaatst: 06.08.2009 - 01:21
door ArjenM
Ze zeggen dat ze je kunnen helpen, maar dat blijkt niet te kunnen. Lijkt me in dit geval dat de fout bij het bedrijf ligt.

Zou toch geld terugvragen.

Geplaatst: 07.08.2009 - 10:22
door elco440
gvanminnen schreef:
elco440 heb je een veerpootrug gekocht van een andere auto die je wil aanpassen?
heb er eentje liggen ja maar die past niet meer in de 2.0 ivm het blok wat hoger is en de abs unit dacht ik.

het is aluminium dus vrij lastig aanpassen ben ik bang :cry:

Geplaatst: 07.08.2009 - 18:09
door gvanminnen
Aluminium is ook gewoon te lassen en ook niet moeilijk hoor.

Hier een foto voor je:

Afbeelding

Geplaatst: 21.08.2009 - 23:16
door gvanminnen
Kan nog steeds niet vinden waar de kortsluiting zit in me auto. 30a zekering van de electrische ramen en spiegels gaat er nog steeds gelijk uit na het omdraaien van het contact. Net als de 7,5a zekering van de dashboard verlichting.

Ga nu met de motor naar me werk en niet veel zin meer om te zoeken.
Ben wel een beetje bezig met andere dingen aan de auto.

Wat ik nog wil maken:
Turbo en oliedruk meter in wit.
Dakspoiler op de achter ruit.
Mooie plaat voor alle meters in het middenconsole.
Versnellingspook inkorten.
Uitlaat word waarschijnlijk een sidepipe met een zelfgemaakte einddemper.
Grotere luchtmassameter om de grotere injectoren te compenseren.
Lip voorbumper.
Gat van de einddemper dicht maken.

Ben ook nog bezig met een golf 3 vr6 waar een compressor op komt.

Genoeg te doen dus.

Geplaatst: 25.08.2009 - 16:22
door elco440
bedankt voor de foto. de vpb is weg ga gewoon n keer een nieuwe maken.

Geplaatst: 25.08.2009 - 19:13
door erik-hakkers
golf vr6 ofwel gewoon v6 als je goed kijkt naar de blokken zijn in het begin nooit echt vlot hoor!

zou je de open luchfliter niet gewoon weer origineel maken en dan een vervangingsfliter plaatsen van green of k&n.

Geplaatst: 26.08.2009 - 20:18
door gvanminnen
Nee natuurlijk niet weer standaard luchtfilterbox. BMC wat ik nu heb is veel beter en zeker vermogenwinst voelbaar.

VR6 is onderin ook niet snel, maar bovenin snel zat en gechipt draait die 7000 rpm waardoor lange versnellingen hebt en veel snelheid maakt. Hierdoor kan je hem ook wat verder door trekken waardoor die gelijk weer met de volgende versnelling gelijk weer vermogen heeft.

Geplaatst: 26.08.2009 - 21:28
door gvanminnen
Van de oliedruk mis ik het eerst stukje van de achtergrond. Komt omdat ik niet zo'n goede scanner heb en heb verander naar negatief beeld om hem wit te krijgen en toen viel dat weg helaas. Verder wel een hele verbetering.

Complete foto van binnenkant komt nog als alles weer gemonteerd zit en netjes is. Ben nu nog aan het zoeken naar de storing.

Afbeelding

Geplaatst: 10.09.2009 - 21:38
door gvanminnen
Heb het probleem gevonden gelukkig. Bij de bolling op de grond bij de achterbank trok ik het tapijt weg en zag daar aan beide kanten van de bollig 2 zwarte stronken lopen!

Draden waren helemaal zwart en toen ik ze van elkaar aftrok waren sommige kabels gelijk bloot. Vond het raar dat het aan beide kanten was op exact dezelfde hoogte. Toen dacht ik gelijk aan me uitlaat. Die stopt halverwege precies op de plek onder me auto. Zit wel een demper op en wilde nog wel verder de uitlaat afmaken, maar wilde even zo rijden om te kijken wat het deed.

Het ging nog wel even door me hoofd dat uitlaatgassen heel heet zijn en dat het daar misschien warm zou worden. Maar dacht gassen gaan naar achter en er komt zat wind onder door. Niet dus!

Achteraf niet heel slim dus.

Ben blij dat alles het weer doet nu en kan weer verder:D

Geplaatst: 13.09.2009 - 22:20
door gvanminnen
Ben bij Rica langs geweest om de turbodrukbegrenser eruit te laten halen. Hun de ecu laten zien en zeiden dat die met chippen al eruit gaat.

Was dus iets anders aan de hand, dus reed er even iemand mee een rondje. Ontsteking sloeg over dus is er iets mis met dat gedeelte.
Alles was nieuw in dat gedeelte behalve de roter en verdelerkap. Nieuw gehaald en nog steeds het probleem. Bougie waren een keer verzopen door verkeerde injectoren dus weer standaard bougie erin en gaan met die banaan.

Reed nu op 1,0 bar iplv 0,85 en wat een verschil niet normaal. Voelt hem al veel harder trekken.

Volgens mij zijn me remmen ook op en krijgen die een upgrade.
Ook moet de motor even goed nagekeken worden, want wil wel dat die goed is voordat ik richting de 1.3 bar ga.

En dan zijn er nog eindeloos veel plannen.

Geplaatst: 04.10.2009 - 13:06
door STS-135
Super wat een lijst zeg!

Super project, wel jammer van Rica, zegt voor mij meteen genoeg.

Geplaatst: 04.10.2009 - 21:30
door gvanminnen
Vandaag een duur ritje gehad. Ging met een subaru turbo en een golf vr6 naar de maasvlakte om even een stukje te rijden en te kijken bij het crossparcour.

In de tunnels al lekker herrie maken en flauwe bochten met 200+ nemen.
Komen op het laatste rechte lange stuk en dus even in trappen. Normaal ging met toerenteller niet verder dan 5200 rpm bij 220 kmh. Nu kwam die makkelijk tot 5800 toeren en remde toen weer af. Vr6 zat achter me en had op ze teller 235 kmh staan. Subaru liep uit die red ook meestal 250 kmh op de teller.

Staan we bij het stoplicht te wachten komt er een rode golf naast ons staan.
Twee man eruit met pasje met politie. Wij gelijk doodziek, want dachten natuurlijk gelijk rijbewijs kwijt en misschien wel auto.
Agent zat al achter ons in de tunnels en vertelde dat ook dus wij dachten helemaal nu zijn we er echt goed bij. Kon ons uiteraard niet volgen en wist dus dat wij zowiezo 50 kmh te hard gingen. Hij wilde ons rijbewijs niet innemen en matse dus ons en hield de snelheid beneden de 50 te hard.
Zijn dus echt vreselijk gemats en was toch nog een beetje blij.

Wat ik nu wel bij me auto gemerkt heb is dat die gaat zwabberen in de bocht met hoge snelheden. Subaru dacht mij zoek te rijden in de bochten en ik dacht houd hem wel even bij. Zat dus echt aan de grens. Voorlopig geen geld meer uitgeven, want boete zal hoog genoeg zijn. Ga nu eerst stangen onder me auto lassen om hem strakker te maken en dit kost gelukkig niks op me werk.

Geplaatst: 04.10.2009 - 21:46
door 945i
Ga zo door jongen.

Als je de illusie koestert een Sub bij te houden, lezen we de afloop wel in de krant. :lovestory:

Geplaatst: 04.10.2009 - 22:07
door Wiebe
Doe geen domme dingen. Circuit is bedoeld voor zulke dingen :)

Geplaatst: 04.10.2009 - 22:44
door leip11
dat vind ik ook. maar nu is de weg vanaf barendrecht tot aan het einde van de maasvlakte wel heerlijk om het gas open te trekken zeker het laatste stuk vanaf oostvoorne tot aan de M.O.T. rij dat stuk vaak ivm met werk. wel jammer dat hij achter je zat maar je hebt geluk gehad.

Geplaatst: 04.10.2009 - 22:54
door 945i
Heb net 14 pagina's doorgeworsteld, en kom nergens iets van remmenupgrade of RDW keuring tegen.
Lekker als zo'n *%# tegen je aan knalt.

Als je 22 bent neem je het niet zo nauw, dat weet ik ook wel, maar aan ons toch wel de taak om hier vraagtekens bij te plaatsen....