V60 Plug-in Hybrid: drie auto's in één

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Jeroen
5th Gear member
Contacteer:

Ja Paul, kamperen is tof :)
(en vooral blijven doen mensen)
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...

Fototopic - Website fotografie - Facebook
diesel01
Geartronic member

Liev doen tegen elkaar...
NielsPHEV
7th Gear member

Jeroen schreef:Je bent lekker negatief BS.
Ga je zo ook met je klanten om?
Of is de zakelijke rijder die voor een PIH bij je komt gewoon welkom?

Sorry, ik werk voor mijn eigen geld en dat doe ik liever dan dat ik voor iemand anders zijn geld werk.
Ik ben dus ondernemer en ja dan neem ik een voordeeltje hier en daar graag mee, net zoals ik de vele nadeeltjes van het ondernemerschap ook maar te nemen heb.

Maar voor je beeldvorming, ik ben ook bezig met een carport voorzien van zonnepanelen en laadstation.
Ja het mileu speelt dus ook mee in de aanschaf van de PIH.
Ik heb altijd gedacht dat BS een geautomatiseerde virtuele deelnemer aan het forum was. Een schat aan technische informatie die zo uit een de VCNL database zou kunnen komen en heel voorspelbare reacties over zaken als hybrides, milieu en tuning die alstijd discussie uitlokken. Ik heb me onlangs laten verzekeren dat BS weldegelijk bestaat als natuurlijk persoon !

Technisch heeft BS als het gaan om de PIH best wel een punt, die 49 gram CO2 / km is een onzin getal en gaat er vanuit dat electriciteit wordt opgewekt waar niet of nauwelijks CO2 bij vrijkomt. Dat is niet de realiteit en kunnen we alleen maar praktisch invullen wanneer we heel snel veel kerncentrales zouden gaan bouwen (heeft overigens weer andere consequenties.

Persoonlijk vindt ik overigens dat door al dat gezeur over CO2 de discussie wordt vetroebeld. Het gaat helemaal niet over CO2 het gaat over de enorme snelheid waarmee we onze fossiele brandstof voorraad consumeren wat vele duizenden jaren heeft geduurd om zich te vormen. Een ieder zal snappen dat er een onbalans onstaat.

Voor wat betreft de frustratie rond het belasting voordeel snap ik BS niet ik kan nog veel onredelijkheid in diverse belastingmaatregelen aanhalen maar de belangrijke boodschap is, dat is POLITIEK en je moet politiek niet proberen te snappen met technische logica wat politiek is niet logisch !

De PIH is weldegelijk een belangrijk en goed initiatief ik ben er van overtuigd dat de auto door het hybtide systeem (vermijden van belasting van het draaien van de diesel bij lagere rendementen) icm de regeneratie van rem energie echt zuiniger zal zijn dan de standaard D5 waar ik onlangs met automaat in een S80 uit 2012 makkelijk 1 : 16 reed. Daarnaast moet je zaken ontwikkelen om uberhaupt verder te kunnen komen het lijkt me ook logisch dat een overheid dat stimuleert !
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Ik kan me prima vinden in een kleine brandstofmotor icm een electromotor als milieustatement, een auto met zekere praktische beperkingen (smalle bandjes, lager gewicht, beperktere prestaties, wat krapper, geen trekcapacitiet) ten faveure van het milieu, en... (en dat is voor mij dan heel belangrijk) ook een feitelijk laag verbruik en idem uitstoot.

Ampereae, Prieae, etc frequenteren nog steeds met 150km/uur de meest linkse baan als zwaar gesubsidieerde "milieugeluksbrengers", zij zijn tenslotte zoveel schoner en beter dan de rest, dan mag dat immers.... maar het milieu vraagt om meer dan met 0% bijtelling iedereen voorbij trappen (het liefst nog met een aanhanger van 1800kg) het vraagt commitment...

De Ampera is op dit moment de ultieme milieustatement, het ding wijkt 330% af van het normverbruik, de norm lijkt dus volkomen onhaalbare onzin en de mogelijkheid om er straffeloos (in fiscaal opzicht) zo van af te wijken de bloody limit, amen....
Volvo for life
diesel01
Geartronic member

Heil, heil..
NielsPHEV
7th Gear member

bart simpson schreef:Ik kan me prima vinden in een kleine brandstofmotor icm een electromotor als milieustatement, een auto met zekere praktische beperkingen (smalle bandjes, lager gewicht, beperktere prestaties, wat krapper, geen trekcapacitiet) ten faveure van het milieu, en... (en dat is voor mij dan heel belangrijk) ook een feitelijk laag verbruik en idem uitstoot.

Ampereae, Prieae, etc frequenteren nog steeds met 150km/uur de meest linkse baan als zwaar gesubsidieerde "milieugeluksbrengers", zij zijn tenslotte zoveel schoner en beter dan de rest, dan mag dat immers.... maar het milieu vraagt om meer dan met 0% bijtelling iedereen voorbij trappen (het liefst nog met een aanhanger van 1800kg) het vraagt commitment...

De Ampera is op dit moment de ultieme milieustatement, het ding wijkt 330% af van het normverbruik, de norm lijkt dus volkomen onhaalbare onzin en de mogelijkheid om er straffeloos (in fiscaal opzicht) zo van af te wijken de bloody limit, amen....
Ik zal Marc en Diederik zo even bellen om dit geregeld te krijgen
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Even het enige harde praktijk voorbeeld dat er momenteel is...

Hier een relatief blije o%bijteller met een gemiddel verbruik van 1 op 16,7 zie: http://www.autoweek.nl/autoreview/33655/opel-ampera
Dit bij een norm van 1 op 83,3 en een verbuiksmonitor van 1 op 29,4
zie: http://www.autoweek.nl/auto/61967/opel-ampera
Volvo for life
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

NielsV70 schreef:Ik zal Marc en Diederik zo even bellen om dit geregeld te krijgen
zou dat prille geluk nog even niet verstoren....
Volvo for life
Magliaveli
3rd Gear member

Die CO meting is niet meer (en ook niet als iets meer bedoeld!) als een VERGELIJKINGSBENCHMARK die voor alle auto's haalbaar is qua snelheid en snelheidsopbouw. Hierdoor krijg je uitkomsten die vergelijkbaar zijn met elkaar.

Zoals topgear al eens getest heeft met een M3 en een prius zou ook niet eerlijk zijn. De Prius moest volle bak terwijl de M3 die snelheid met 2 vingers in zijn neus rijdt en dus het motorvermogen nauwelijks aanspreekt.

Alle auto's hebben een hoger verbruik (en dus CO uitstoot) als de waarden uit die test. De grote van de afwijking wordt echter ook deels bepaald door de manier van rijden. Een agressieve rijstijl zal tot een grotere afwijking leiden.

In dat licht is dus 1 op 16 nog steeds beter als 1 op 7 ::twisted:

(O, en het opwekken van electriciteit in een centrale is veel efficienter als een kleine brandstofmotor)
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Die "vrijblijvende" CO2 maatstaf is volledig bepalend voor alle belastingheffingen c.q alle belastinggeschenken, 1 gram verkeerd en je zit ook echt volledig verkeerd.
Onzin dus...

Het milieubewustzijn van de gemiddelde zakelijke rijder stelt echt erg weinig voor, de hang naar belastingvrijstelling daarentegen.....
Volvo for life
sandershortie
2nd Gear member

Een keer een voordeeltje meepakken met het hebben van geen bijtelling en wel bijna 300 pk op 4 wielen samen met 700 Watt geluid en lekker warm zitten op leren zetels en een open dak voor wat zonnenstralen....

En 1:25 ga je wel halen met de auto ja en helaas 1 op 50 niet maar who cares??

LAng leven Nederland Polderland!!
EX EX EX EX: Volvo C30 1.6 Sport R-design Ice White

EX EX EX : V60 D6 Rebel Blue , Xenium Pack, Premium Audio, Connected, Beige sport stoelen en off black hemel, Getint glas.

Huidige auto : Mercedes E550 S211 2008 Avantgarde S
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

zucht.... het milieu 0 - de bijtelling 3

(die 1 op 25 kun je trouwens ook helemaal schudden)
Volvo for life
Magliaveli
3rd Gear member

Hoe meer lange stukken dat je rijdt, hoe onefficienter de hybride, maar voor mijn tripjes naar de supermarkt ga ik geen diesel meer verstoken straks dus milieu in ieder geval geen 0 meer...
NielsPHEV
7th Gear member

Magliaveli schreef:Die CO meting is niet meer (en ook niet als iets meer bedoeld!) als een VERGELIJKINGSBENCHMARK die voor alle auto's haalbaar is qua snelheid en snelheidsopbouw. Hierdoor krijg je uitkomsten die vergelijkbaar zijn met elkaar.

Zoals topgear al eens getest heeft met een M3 en een prius zou ook niet eerlijk zijn. De Prius moest volle bak terwijl de M3 die snelheid met 2 vingers in zijn neus rijdt en dus het motorvermogen nauwelijks aanspreekt.

Alle auto's hebben een hoger verbruik (en dus CO uitstoot) als de waarden uit die test. De grote van de afwijking wordt echter ook deels bepaald door de manier van rijden. Een agressieve rijstijl zal tot een grotere afwijking leiden.

In dat licht is dus 1 op 16 nog steeds beter als 1 op 7 ::twisted:

(O, en het opwekken van electriciteit in een centrale is veel efficienter als een kleine brandstofmotor)
Beste Magliaveli een CO meting en CO emissie heeft niets te maken met hetgeen waar we hier over spreken. Het opwekken van electriciteit in een centrale is lang niet zo efficient als jij vermoed. met een STEG kun je redelijk rendementen halen maar wanneer je alle (transport) verliezen meerekend en kijkt naar het vermogen wat je via de wielen op de weg krijgt is er nauwlijks een verschil met een efficiente moderne diesel. Ik heb eerder op dit foum eens voorgerekend op basis van de effectieve energie inhoud van het accupakket. Wanneer je de moderne diesel vergelijkt met een kolencentrale (zoals er nu in Delfzijl wordt gebouwd) dan is de moderne diesel zelfs efficienter !
V480-S60
Geartronic member

Bart maak je niet meer zo druk om al die mensen. Wordt je alleen maar bozer van 8) 8)

Persoonlijk vind ik de V60 PIH een heel mooi stukje techniek. Waarmee je zeker in de stadsituatie en op ritjes korter dan 50 km natuurlijk heel veel bespaart.
Maaaaar omdat ik een caravan heb en dus 1500 kg moet trekken gaat dat allemaal teniet. (hoewel het verbruik van diesel wel minder zal zijn dan bij een conventionele dieselmotor)

Overigens zou de V60 PIH in mijn huidige woon/werksituatie dus NIET milieuvriendelijk zijn. Aangezien op de helft van mijn enkele reis de energie op is. En ik ter plaatse ook nog moet rijden.

Maar.... Als ik hem zou kunnen betalen (privé) dan kwam hij hier wel voor de deur. Maar dan gewoon vanwege de mooie techniek en het fluisterstille rijden in het dorp waarbij ik dus geen fijnstof in de atmosfeer van mijn leefomgeving uitstoot.

Verder is het gewoon een opmaat naar een ander gebruik van de auto. Niet meer en niet minder. Alleen de ontwikkeling zal niet zo snel gaan als hierboven werd gezegd. (binnen 20 jaar)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Magliaveli schreef:Hoe meer lange stukken dat je rijdt, hoe onefficienter de hybride, maar voor mijn tripjes naar de supermarkt ga ik geen diesel meer verstoken straks dus milieu in ieder geval geen 0 meer...
is je fiets gepikt? wel een ijzersterke om een 285pk D6 te kopen voor de boodschappen in de supermarkt, unique sellingpoint ook!

Ik ben trouwens niet tegen innovatieve technieken, ik ben tegen een verkwisting van algemene middelen voor een auto die niet in de buurt komt van de milieuclaim die de fabrikant doet, dat gaat dus voor zo'n beetje alles op dat vandaag geleverd wordt
Volvo for life
remmm
5th Gear member

bart simpson schreef:
Magliaveli schreef:Hoe meer lange stukken dat je rijdt, hoe onefficienter de hybride, maar voor mijn tripjes naar de supermarkt ga ik geen diesel meer verstoken straks dus milieu in ieder geval geen 0 meer...
is je fiets gepikt? wel een ijzersterke om een 285pk D6 te kopen voor de boodschappen in de supermarkt, unique sellingpoint ook!

Ik ben trouwens niet tegen innovatieve technieken, ik ben tegen een verkwisting van algemene middelen voor een auto die niet in de buurt komt van de milieuclaim die de fabrikant doet, dat gaat dus voor zo'n beetje alles op dat vandaag geleverd wordt
Als je alleen tegen de verkwisting van algemene middelen bent, dan zijn er wel ergere dingen dat ze in Den Haag verkwanselen. Ik zou zeggen op naar Den Haag met je fiets en ga daar eens lekker spuien...
Discovery
5th Gear member

V480-S60 schreef: Overigens zou de V60 PIH in mijn huidige woon/werksituatie dus NIET milieuvriendelijk zijn. Aangezien op de helft van mijn enkele reis de energie op is. En ik ter plaatse ook nog moet rijden.
Volvo heeft nog niets gezegd over wanneer de batterijen leeg zijn in hybride modus. Dit hangt immers ook af van je gebruik af. De elektromotor schakelt dan alleen bij op de momenten dat dat nodig is, bij het optrekken. Het zou dus best kunnen zijn dat je 250 km in hybride modus kan rijden zonder bij te hoeven laden en toch een leuke brandstofbesparing te hebben.
Jolly Breeze Racing
5th Gear member
Contacteer:

Ik ga volgende week ook 1 bestellen, natuurlijk niet voor het milieu, maar voor de fiscale voordelen en KIA regeling
Jolle

1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)

Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
Paul
Geartronic member

Ik ga mijn dealer ook maar eens een offerte laten maken.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”