(en vooral blijven doen mensen)
Ik heb altijd gedacht dat BS een geautomatiseerde virtuele deelnemer aan het forum was. Een schat aan technische informatie die zo uit een de VCNL database zou kunnen komen en heel voorspelbare reacties over zaken als hybrides, milieu en tuning die alstijd discussie uitlokken. Ik heb me onlangs laten verzekeren dat BS weldegelijk bestaat als natuurlijk persoon !Jeroen schreef:Je bent lekker negatief BS.
Ga je zo ook met je klanten om?
Of is de zakelijke rijder die voor een PIH bij je komt gewoon welkom?
Sorry, ik werk voor mijn eigen geld en dat doe ik liever dan dat ik voor iemand anders zijn geld werk.
Ik ben dus ondernemer en ja dan neem ik een voordeeltje hier en daar graag mee, net zoals ik de vele nadeeltjes van het ondernemerschap ook maar te nemen heb.
Maar voor je beeldvorming, ik ben ook bezig met een carport voorzien van zonnepanelen en laadstation.
Ja het mileu speelt dus ook mee in de aanschaf van de PIH.
Ik zal Marc en Diederik zo even bellen om dit geregeld te krijgenbart simpson schreef:Ik kan me prima vinden in een kleine brandstofmotor icm een electromotor als milieustatement, een auto met zekere praktische beperkingen (smalle bandjes, lager gewicht, beperktere prestaties, wat krapper, geen trekcapacitiet) ten faveure van het milieu, en... (en dat is voor mij dan heel belangrijk) ook een feitelijk laag verbruik en idem uitstoot.
Ampereae, Prieae, etc frequenteren nog steeds met 150km/uur de meest linkse baan als zwaar gesubsidieerde "milieugeluksbrengers", zij zijn tenslotte zoveel schoner en beter dan de rest, dan mag dat immers.... maar het milieu vraagt om meer dan met 0% bijtelling iedereen voorbij trappen (het liefst nog met een aanhanger van 1800kg) het vraagt commitment...
De Ampera is op dit moment de ultieme milieustatement, het ding wijkt 330% af van het normverbruik, de norm lijkt dus volkomen onhaalbare onzin en de mogelijkheid om er straffeloos (in fiscaal opzicht) zo van af te wijken de bloody limit, amen....
zou dat prille geluk nog even niet verstoren....NielsV70 schreef:Ik zal Marc en Diederik zo even bellen om dit geregeld te krijgen
Beste Magliaveli een CO meting en CO emissie heeft niets te maken met hetgeen waar we hier over spreken. Het opwekken van electriciteit in een centrale is lang niet zo efficient als jij vermoed. met een STEG kun je redelijk rendementen halen maar wanneer je alle (transport) verliezen meerekend en kijkt naar het vermogen wat je via de wielen op de weg krijgt is er nauwlijks een verschil met een efficiente moderne diesel. Ik heb eerder op dit foum eens voorgerekend op basis van de effectieve energie inhoud van het accupakket. Wanneer je de moderne diesel vergelijkt met een kolencentrale (zoals er nu in Delfzijl wordt gebouwd) dan is de moderne diesel zelfs efficienter !Magliaveli schreef:Die CO meting is niet meer (en ook niet als iets meer bedoeld!) als een VERGELIJKINGSBENCHMARK die voor alle auto's haalbaar is qua snelheid en snelheidsopbouw. Hierdoor krijg je uitkomsten die vergelijkbaar zijn met elkaar.
Zoals topgear al eens getest heeft met een M3 en een prius zou ook niet eerlijk zijn. De Prius moest volle bak terwijl de M3 die snelheid met 2 vingers in zijn neus rijdt en dus het motorvermogen nauwelijks aanspreekt.
Alle auto's hebben een hoger verbruik (en dus CO uitstoot) als de waarden uit die test. De grote van de afwijking wordt echter ook deels bepaald door de manier van rijden. Een agressieve rijstijl zal tot een grotere afwijking leiden.
In dat licht is dus 1 op 16 nog steeds beter als 1 op 7 ::twisted:
(O, en het opwekken van electriciteit in een centrale is veel efficienter als een kleine brandstofmotor)
is je fiets gepikt? wel een ijzersterke om een 285pk D6 te kopen voor de boodschappen in de supermarkt, unique sellingpoint ook!Magliaveli schreef:Hoe meer lange stukken dat je rijdt, hoe onefficienter de hybride, maar voor mijn tripjes naar de supermarkt ga ik geen diesel meer verstoken straks dus milieu in ieder geval geen 0 meer...
Als je alleen tegen de verkwisting van algemene middelen bent, dan zijn er wel ergere dingen dat ze in Den Haag verkwanselen. Ik zou zeggen op naar Den Haag met je fiets en ga daar eens lekker spuien...bart simpson schreef:is je fiets gepikt? wel een ijzersterke om een 285pk D6 te kopen voor de boodschappen in de supermarkt, unique sellingpoint ook!Magliaveli schreef:Hoe meer lange stukken dat je rijdt, hoe onefficienter de hybride, maar voor mijn tripjes naar de supermarkt ga ik geen diesel meer verstoken straks dus milieu in ieder geval geen 0 meer...
Ik ben trouwens niet tegen innovatieve technieken, ik ben tegen een verkwisting van algemene middelen voor een auto die niet in de buurt komt van de milieuclaim die de fabrikant doet, dat gaat dus voor zo'n beetje alles op dat vandaag geleverd wordt
Volvo heeft nog niets gezegd over wanneer de batterijen leeg zijn in hybride modus. Dit hangt immers ook af van je gebruik af. De elektromotor schakelt dan alleen bij op de momenten dat dat nodig is, bij het optrekken. Het zou dus best kunnen zijn dat je 250 km in hybride modus kan rijden zonder bij te hoeven laden en toch een leuke brandstofbesparing te hebben.V480-S60 schreef: Overigens zou de V60 PIH in mijn huidige woon/werksituatie dus NIET milieuvriendelijk zijn. Aangezien op de helft van mijn enkele reis de energie op is. En ik ter plaatse ook nog moet rijden.