Pagina 17 van 83
Geplaatst: 08.01.2013 - 17:39
door MichelR
Van luchtjes geen last van en ook niet van het springerig gedrag?.
Heb dan wel IAQS en clean interior options.
En sport onderstel met 18"
Geplaatst: 08.01.2013 - 22:36
door Poolrev
2 ervaringen die vrijwel iedereen hier heeft:
- binnenverlichting blijft soms branden na het starten van de auto.
- approach verlichting via afstandsbediening hapert.
Nog een andere; wat is jullie ervaring met de automatisch dimmende binnenspiegel (als je die hebt uiteraard)? Ik vind namelijk dat het lijkt alsof dat bij mij niet werkt, het dimt in ieder geval vele stukken minder dan ik gewend ben van andere auto's/Volvo's.
Geplaatst: 09.01.2013 - 08:18
door Timmy
Poolrev schreef:Nog een andere; wat is jullie ervaring met de automatisch dimmende binnenspiegel (als je die hebt uiteraard)? Ik vind namelijk dat het lijkt alsof dat bij mij niet werkt, het dimt in ieder geval vele stukken minder dan ik gewend ben van andere auto's/Volvo's.
Voor zover ik kan beoordelen werkt het prima. Ik heb meer last van felle verlichting via de zijspiegels dan via de binnenspiegel.
Geplaatst: 13.01.2013 - 21:03
door Fmol11
Net terug van de wintersport met de V40. In Duitsland kom je ze niet tegen, heel de vakantie niet 1 andere nieuwe V40 gezien.
Ik blijf het een heerlijke auto vinden. Vind hem ook elke keer mooi als ik aan kom lopen. Genieten dus met de V40. Naar aanleiding van het rijden in de bergen heb ik wel een nieuwe (negatieve) ervaring.
De T3 blijkt erg veel moeite te hebben op te trekken op een stijle helling. Helemaal geen vermogen onderin. Ik moest zelf een keer extra achteruit rijden om een aanloopje te nemen. Anders wilde de auto niet de berg op. Slippende koppeling zorgde daarbij ook voor een vervelende geur. Heeft iemand anders hier ook al ervaring mee?
Verder erger ik mij aan die lelijke gele sticker op de rechter zonneklep. Heeft iemand die al weten te verwijderen? Weet iemand of dat mogelijk is, of dat je daarmee de zonneklep beschadigd?
Geplaatst: 13.01.2013 - 21:18
door HakanC
Fmol11 schreef:De T3 blijkt erg veel moeite te hebben op te trekken op een stijle helling. Helemaal geen vermogen onderin. Ik moest zelf een keer extra achteruit rijden om een aanloopje te nemen. Anders wilde de auto niet de berg op. Slippende koppeling zorgde daarbij ook voor een vervelende geur. Heeft iemand anders hier ook al ervaring mee?
Op hoge bergen waar er minder zuurstof is, hebben bijna alle auto's hier last van.. Eentje meer, andere minder.. Maar ik denk dat vooral een Turbo motor hier meer last van zal hebben. Vooral in de winter maanden.
Geplaatst: 13.01.2013 - 21:59
door Phacoid
Misschien dat wat extra koppel dan ook niet zou misstaan. Ik vraag me nu toch weer af of the T3 en T4 motorisch niet dezelfde motoren zijn? Wat is (buiten de software) anders aan die motoren? Of vallen ze niet te vergelijken? Anders kun je deze zonder gevolgen laten opdrijven naar de waarden van een T4, ben je goedkoper uit en zal je in de bergen misschien minder problemen hebben.
Geplaatst: 14.01.2013 - 07:58
door Fmol11
HakanC schreef:Fmol11 schreef:De T3 blijkt erg veel moeite te hebben op te trekken op een stijle helling. Helemaal geen vermogen onderin. Ik moest zelf een keer extra achteruit rijden om een aanloopje te nemen. Anders wilde de auto niet de berg op. Slippende koppeling zorgde daarbij ook voor een vervelende geur. Heeft iemand anders hier ook al ervaring mee?
Op hoge bergen waar er minder zuurstof is, hebben bijna alle auto's hier last van.. Eentje meer, andere minder.. Maar ik denk dat vooral een Turbo motor hier meer last van zal hebben. Vooral in de winter maanden.
Het viel mij in ieder geval erg tegen. De steile helling waar de auto moeite mee had was onder andere de parkeergarage van het appartement waar wij altijd verblijven. Uit deze zelfde garage reden mijn Peugeot 307 uit 2002 en mijn Ford Mondeo uit 2009 moeiteloos omhoog. Beide met een minder krachtige motor dan de T3.
Geplaatst: 14.01.2013 - 09:34
door Phacoid
Minder krachtig kan veel verschillende betekenissen hebben. Minder krachtig als in minder pk's? In dit geval is het vooral de koppel die er toe doet. Misschien toch best eens voorleggen aan de dealer, moest het dan uiteindelijk blijken dat het abnormaal is dan kunnen ze het verhelpen binnen garantie.
Geplaatst: 14.01.2013 - 10:56
door Timmy
Phacoid schreef:Minder krachtig kan veel verschillende betekenissen hebben. Minder krachtig als in minder pk's? In dit geval is het vooral de koppel die er toe doet. Misschien toch best eens voorleggen aan de dealer, moest het dan uiteindelijk blijken dat het abnormaal is dan kunnen ze het verhelpen binnen garantie.
Als je naar de vermogenscurves kijkt dan zijn de D2 en T3 in lage toeren gewoon niet sterk. Onder de 1500 toeren (D2) gebeurt er weinig. Met dit soort motoren is het vooral een kwestie van actief blijven schakelen.
Geplaatst: 14.01.2013 - 11:01
door MichelR
Met inrijden van auto in Zwarte woud toch ook met aardig wat steile wegen en leuke berg wegen toch geen enkel probleem gehad met mijn D2.
Dus qua trekkracht heeft de D2 genoeg in de bergen. Wel even terugschakelen natuurlijk.
Geplaatst: 14.01.2013 - 11:19
door Phacoid
Timmy schreef:Phacoid schreef:Minder krachtig kan veel verschillende betekenissen hebben. Minder krachtig als in minder pk's? In dit geval is het vooral de koppel die er toe doet. Misschien toch best eens voorleggen aan de dealer, moest het dan uiteindelijk blijken dat het abnormaal is dan kunnen ze het verhelpen binnen garantie.
Als je naar de vermogenscurves kijkt dan zijn de D2 en T3 in lage toeren gewoon niet sterk. Onder de 1500 toeren (D2) gebeurt er weinig. Met dit soort motoren is het vooral een kwestie van actief blijven schakelen.
Daarin heb je gelijk, maar als de curves van de T3 en T4 naast elkaar legt dan merk je dat de start van het vermogen en de opbouw ervan nagenoeg identiek is. Dat zou letterlijk betekenen dat het geen zin heeft om voor die omstandigheden te opteren voor de T4, aangezien de motor onderin doods is. En de T5 lijkt hetzelfde op te gaan.
Bij een benzinemotor ga je toch sowieso hoger in toeren dan bij een diesel, maar de start van het koppel lijkt lij toch helemaal niet zo verschillend. Wat wel verschillend is, is de maximum die ze bereiken. Het lijkt me dan ook dat het dus oftewel niet normaal is, of dat je het hebt over maximumkoppel die te laag is om de auto omhoog te trekken. Dan bereik je met de T4 identiek hetzelfde, want de opbouw en het maximum zijn hetzelfde.
Let op, ik ben alles behalve een expert, maar zo lijkt het gewoon als ik de curves bekijk. Verbeter mij gerust waar ik fout ben.
Geplaatst: 14.01.2013 - 12:19
door automaiti
Als het wat meer onder winterse omstandigheden zijn kan je ook proberen op een stijle helling, garage uitgang in z'n 2 weg te rijden. Dan krijg je meer grip. Dat stinken is waarschijnlijk ff de koppeling die het voor zijn kiezen krijgt. Ik heb het ooi gehad met een laguna diesel op besneeuwd weggetje. Kwam niet weg in zijn 1, wielspin etc en geen power. In zijn 2 vervolgens geen probleem. Tip van de hoteleigenaar aldaar.
Geplaatst: 14.01.2013 - 14:07
door Cavallino
Tot 4000 toeren lijkt de koppelkromme van de T3 inderdaad gelijk aan die van de T4, en mijn T4 heeft zeker geen gebrek aan trekkracht zolang de motor meer dan 1700 toeren draait. Daaronder heb je geen voordeel van de turbo en de kracht vergelijkbaar moeten zijn met een atmosferische 1.6. En die komen doorgaans ook een hellinkje op lijkt me.
Geplaatst: 14.01.2013 - 14:45
door Fmol11
automaiti schreef:Als het wat meer onder winterse omstandigheden zijn kan je ook proberen op een stijle helling, garage uitgang in z'n 2 weg te rijden. Dan krijg je meer grip. Dat stinken is waarschijnlijk ff de koppeling die het voor zijn kiezen krijgt. Ik heb het ooi gehad met een laguna diesel op besneeuwd weggetje. Kwam niet weg in zijn 1, wielspin etc en geen power. In zijn 2 vervolgens geen probleem. Tip van de hoteleigenaar aldaar.
Het ging niet om het doorslippen van de wielen, de weg was schoon. De auto had gewoon geen power om vanuit stilstand weg te rijden op een steile helling. Zodra je een beetje vaart hebt is het geen probleem, maar onderin de toeren had hij helemaal geen power.
Geplaatst: 15.01.2013 - 14:36
door Guestuser
De flink steile helling van de parkeergarage die ik vaak inrijdt is vanuit stilstand, met hellingproef, met mijn V40 D2 prima te doen in´versnelling één. In twee redt de auto het ook niet.
De T3 zou toch een stuk meer kracht moeten hebben dan de D2; ik zou de auto maar eens door de dealer na laten kijken of alles in orde is.
Brandlucht heb ik niet zoals eerder genoemd. Wel als ik heel langzaam achteruit rijdt (zoals met automatisch inparkeren) dan wordt soms door de airco het uitlaatgas de auto ingezogen. Oplossing is de airco even op recirculatie te zetten voor het achteruit rijden maar toch een beetje vreemd in het ontwerp
Geplaatst: 15.01.2013 - 16:30
door Eddy S60
Ik ben met de v40 T3 naar Oostenrijk geweest en moest echt wel een steile helling op om bij het hotel te komen. Maar geen problemen gehad met de trekkracht.
Geplaatst: 16.01.2013 - 08:34
door Jaggy
-
Vanochtend 06.20 uur: min 10 graden, 15 cm sneeuw op de auto. Starten, achterruitverwarming aan, voorruitverwarming aan, 1 minuut later alles ijs- en sneeuwvrij ! Nog 1 minuut later en aangenaam warm in de cabine ! Kortom, een leuke ervaring !
-
Geplaatst: 16.01.2013 - 10:48
door Jeroen C
Shit, ik moet nog tot eind februari krabben

Geplaatst: 16.01.2013 - 18:19
door Goteborg
Jaggy schreef:-
Vanochtend 06.20 uur: min 10 graden, 15 cm sneeuw op de auto. Starten, achterruitverwarming aan, voorruitverwarming aan, 1 minuut later alles ijs- en sneeuwvrij ! Nog 1 minuut later en aangenaam warm in de cabine ! Kortom, een leuke ervaring !
-
Inderdaad het is ware luxe, snel en makkelijk de straat op. Daarnaast beslaat de voorruit niet meer met dit winterse weer. Ik beveel de voorruitverwarming "warm" aan. Heb je de keus zeer zeker doen.
Geplaatst: 16.01.2013 - 22:11
door Eddy S60
Ik heb ook voorruitverwarming, toch wel ideaal als je iedereen het ijs van zijn voorruit ziet krabben.