Volvo V40 - Het algemene levertijd topic.

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Bas36
2nd Gear member

Ja ik moet zeggen dat ik het ook wel een enigszins raar verhaal vond.
Ik zou toch als fabriek willen dat al mijn geproduceerde auto's uitgeleverd zijn bij aanvang van de vakantie. met een clean sheet weer beginnen zeg maar.

Maar ik zou ook niet inzien waarom er een onwaarheid vanuit de dealer verteld zou worden. De geplande leverweek is dezelfde als de week die hij nu ook aangeeft ondanks de 'vertraging'
zakraket
4th Gear member

Bas36 schreef: Maar ik zou ook niet inzien waarom er een onwaarheid vanuit de dealer verteld zou worden. De geplande leverweek is dezelfde als de week die hij nu ook aangeeft ondanks de 'vertraging'
Omdat je dan lastige klanten weer een antwoord kunt geven?
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
ahuntjens
1st Gear member

Bas36 schreef:Ja ik moet zeggen dat ik het ook wel een enigszins raar verhaal vond.
Ik zou toch als fabriek willen dat al mijn geproduceerde auto's uitgeleverd zijn bij aanvang van de vakantie. met een clean sheet weer beginnen zeg maar.

Maar ik zou ook niet inzien waarom er een onwaarheid vanuit de dealer verteld zou worden. De geplande leverweek is dezelfde als de week die hij nu ook aangeeft ondanks de 'vertraging'
Bottomline, we moeten wachten :wink:
V40 D2 R-Design | Ice White | R-Design Plus Line | Scandinavian Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Premium sound | privacyglass | Keyless Drive | Alarm klasse 3 | Extra getinte ramen achterportieren en achterklep | Zonder motor- en typeaanduiding |[/size]
Bas36
2nd Gear member

zakraket schreef:
Bas36 schreef: Maar ik zou ook niet inzien waarom er een onwaarheid vanuit de dealer verteld zou worden. De geplande leverweek is dezelfde als de week die hij nu ook aangeeft ondanks de 'vertraging'
Omdat je dan lastige klanten weer een antwoord kunt geven?
Ik zie mijzelf niet als lastige klant. De dealer kwam zelf met de melding dat de auto mogelijk eerder was. Dus niet op aandringen van mij heeft hij een uitspraak gedaan.

Ik zie trouwens dat de bouwvak in Gent (regio Oost Vlaanderen) van week 29 t/m 31 is. Maar ik weet dus niet of de fabriek de bouwvak vrij heeft of afwijkende weken.
RikR
1st Gear member

Ik ben lid geworden van de club ongeduldig wachtenden op een R-Design:

09-07-2013 besteld
26-09-2013 verwachte afleverdatum
Besteld 10-7, opgehaald 09-10!
V40 D2 R-Design, Caspian Blue met Business Pack Pro, R-Design Plus Line, Verlichtingspack 2, Verwarmbare voorruit, Afneembare trekhaak, Elektronisch kinderslot achterportieren, Extra getinte ramen achterportieren en achterklep, 12V in kofferbak, Uitschakelbare passagiersairbag, zonder model- en motoraanduiding en een Space Design 520 Bagagebox met Vleugeldragers
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57491
Tankiej
3rd Gear member

Bas36 schreef:Echt balen,
Dealer belde net. Auto gaat volgende week geproduceerd worden. Maar hij pas donderdag klaar is. Hierdoor kan hij niet op transport meer richting NL. Laatste transport gaat volgens hem woensdag eruit. Hierdoor is mijn auto 1 dag te laat. en komt hij na de vakantie pas mijn kant op.

De vakantieperiode was volgens mij dealer echter maar t/m week 32. Wie heeft er nu gelijk? Ahuntjens of mijn dealer?
Dat klinkt wel heel raar, dan laten ze net geproduceerde auto's gewoon 3 weken lang staan? Het zou mij logischer lijken als ze dan vrijdagmiddag als de fabriek sluit voor vakantie het laatste transport doen, zodat bij de fabriek geen auto's meer staan te wachten op transport :o

Overigens staat die voor mij nu gepland in week 34 voor aflevering bij dealer, 5 weken later dan de eerste datum die ik te horen kreeg bij bestelling op 10 april..
zakraket
4th Gear member

Nou, dat spant de kroon. Dan heb jij het nog slechter getroffen dan ik. Maar het zou mij niets verbazen dat de 22-juli die nu afgegeven is wederom gebakken lucht is en dat ik zomaar ineens na de fabriekssluiting blijk te vallen, en dan wordt het voor mij dus ook zomaar ineens wéér een maand later.
Ik overweeg een klacht te sturen naar de directie van mijn dealer.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
jhartog
2nd Gear member

ik heb mijn auto vanochtend opgehaald, 2 april besteld (en bevestigd). hij was week van 30 juni binnen gekomen, maar door aflopende leasecontract pas vandaag gewisseld. Had het er even met de verkoper over. Hij gaf inderdaad aan dat levertijden heel erg afwisselend zijn en hij was ook verbaasd dat mijne eind juni al was afgeleverd en dat ze allemaal tegelijk binnen kwamen (stuk of 30).
Volvo V40 D2 MY14 - Summum Black Sapphire, Business Pack Pro, Park Assist Pilot, BLIS, Dual Xenon, Keyless Drive; Exterior Styling Kit & Plastidip
BMW 118i Business edition
Fiat Punto (tijdelijk ivm gestolen Seat...)
Seat Leon 1.9 TDI
B Funky
1st Gear member

jhartog schreef:ik heb mijn auto vanochtend opgehaald, 2 april besteld (en bevestigd). hij was week van 30 juni binnen gekomen, maar door aflopende leasecontract pas vandaag gewisseld. Had het er even met de verkoper over. Hij gaf inderdaad aan dat levertijden heel erg afwisselend zijn en hij was ook verbaasd dat mijne eind juni al was afgeleverd en dat ze allemaal tegelijk binnen kwamen (stuk of 30).
gefeliciteerd! geniet ervan
In Bestelling:
V40 D2 Momentum - Misty Blue - Dynamic Line (verlaagd/getint glas achter/17"; velgen) - BBP met Connected Touch incl navigatie - Premium MMS - Park Assist Pilot - Park Assist Camera - Verlichtingspack 2 - Neerklapbare passagiersstoel - Keyless Start
Tankiej
3rd Gear member

zakraket schreef:Nou, dat spant de kroon. Dan heb jij het nog slechter getroffen dan ik. Maar het zou mij niets verbazen dat de 22-juli die nu afgegeven is wederom gebakken lucht is en dat ik zomaar ineens na de fabriekssluiting blijk te vallen, en dan wordt het voor mij dus ook zomaar ineens wéér een maand later.
En het erge is nog dat de dealer mij begin vorige weekvertelde dat dit voor alle R-Designs geld, niet alleen die zij bestelt hebben. Maar nu lees ik op dit forum dat er mensen zijn die deze of volgende week hun nieuwe R-Design kunnen ophalen of dat hij dan bij de dealer wordt afgeleverd. Dat klinkt wel wat tegenstrijdig :o
zakraket
4th Gear member

Ehm...er zijn al 3 weken geleden D2 R-designs uitgeleverd

edit: net nog even contact gehad met mijn dealer: sluiting fabriek was bekend en "mijn" leverdatum 22-juli (bij dealer) heeft daar géén last van. De fabriek zou gesloten zijn week 30,31,32

We gaan het zien..
OGA244
8th Gear member

zo is het, ik heb week 25 de 1e 3 D2 R design's my 2014 binnengekregen
OGA244
8th Gear member

Tankiej schreef:Dat klinkt wel heel raar, dan laten ze net geproduceerde auto's gewoon 3 weken lang staan? Het zou mij logischer lijken als ze dan vrijdagmiddag als de fabriek sluit voor vakantie het laatste transport doen, zodat bij de fabriek geen auto's meer staan te wachten op transport
dat klopt wel, die blijven of in de fabriek of op de kade staan, jouw emotie is duidelijk niet de emotie van diegene die jouw auto bouwde c.q. transporteerde, vakantie is voor velen gewoon vakantie.....
Ben
Executive Member
Contacteer:

zakraket schreef:Ehm...er zijn al 3 weken geleden D2 R-designs uitgeleverd

edit: net nog even contact gehad met mijn dealer: sluiting fabriek was bekend en "mijn" leverdatum 22-juli (bij dealer) heeft daar géén last van. De fabriek zou gesloten zijn week 30,31,32

We gaan het zien..
Misschien moet je dat in het vervolg doen voordat je dit soort berichten post
zakraket schreef:Nou, dat spant de kroon. Dan heb jij het nog slechter getroffen dan ik. Maar het zou mij niets verbazen dat de 22-juli die nu afgegeven is wederom gebakken lucht is en dat ik zomaar ineens na de fabriekssluiting blijk te vallen, en dan wordt het voor mij dus ook zomaar ineens wéér een maand later.
Jouw berichten beginnen een beetje op stemmingmakerij te lijken Stefijn
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
ESpa
1st Gear member

Vreemd eigenlijk dat er zo'n enorm verschil is ontstaan. En ik heb de mijne toch ook niet helemaal standaard laten maken (eerder zo vol dat je de deur hard moet dichtslaan om de opties niet in je gezicht te krijgen ...).
Levertijd stond bij mij altijd op 15 juli en wordt geleverd op 13 juli (maar ja, voor het weekend, na het weekend...lekker boeien...alhoewel, wel eerder crossen!!!)

Ik heb overigens vanuit meer rookkanalen vernomen dat er wegens de grote aantallen R straks een serie uit wordt gegooid. Maar in de praktijk komt dat neer op alle productieplaatsen worden gewoon gevuld met R en dat heeft dan weer te maken met het feit dat er zoveel van verkocht zijn.

Uiteraard tragisch dat je levertijd steeds vertraagd wordt, maar logischerwijs heeft dat meer met de dealer van doen dan de fabriek. Als die auto daar is aangemeld, dan kun je nog tegen de gereserveerde plaatsen aanlopen, maar dat is na 3 productiebatches ook wel een keer over hoor en komt je eigen auto er ook wel tussen.

Oh...enne...ik heb het er met mensen over gehad en er veel onderzoek naar gedaan. En het klopt. Wachten duurt inderdaad lang.
Tankiej
3rd Gear member

zakraket schreef:Ehm...er zijn al 3 weken geleden D2 R-designs uitgeleverd

We gaan het zien..
Dat weet ik, maar ik bedoelde vanaf vorige week toen ik het van mijn dealer hoorde. Dat ze vanaf toen vertraagd zijn..
OGA244 schreef:
Tankiej schreef:Dat klinkt wel heel raar, dan laten ze net geproduceerde auto's gewoon 3 weken lang staan? Het zou mij logischer lijken als ze dan vrijdagmiddag als de fabriek sluit voor vakantie het laatste transport doen, zodat bij de fabriek geen auto's meer staan te wachten op transport
dat klopt wel, die blijven of in de fabriek of op de kade staan, jouw emotie is duidelijk niet de emotie van diegene die jouw auto bouwde c.q. transporteerde, vakantie is voor velen gewoon vakantie.....
Maar dat heeft toch niks te maken met emotie, maar gewoon met werken? Waarom zou je het laatste transport op woensdag doen, dan t/m vrijdag nog gaan produceren en dan 3 weken dicht zijn. Ik zie daar totaal geen logica in.. Jij wel?
OGA244
8th Gear member

Op vrijdag om 5 uur stopt de band met lopen, de laatste auto die er dan op staat zal er 3 weken erna nog op staan, de laatste die klaar staat om naar buiten te gaan blijft 3 weken binnen staan en wat klaar staat op de terminal blijft daar die weken staan, dat er iemand reikhalzend uitkijkt naar zijn nieuwe Volvo is één soort emotie, dat hij blijft staan is idd het werk en de aankomende vakantie van de fabrieksmedewerker, maar dat is wel een anderssoortige emotie, die heeft echt geen idee hoe blij hij/zij iemand zou maken met dat ene stapje meer.... die ziet dan alleen nog maar zijn/haar vakantie in het verschiet
De leverdatum aan de dealer is altijd een indicatieve en ligt doorgaans een week voorbij de COFT datum (clear off for transportation)
Tankiej
3rd Gear member

Dat de auto's op de band in de fabriek die weken blijven staan als die nog niet klaar zijn snap ik ook wel, evenals dat de leverdatum geen harde datum is. Daar heb ik het ook helemaal niet over.. Het punt dat ik noem heeft totaal niks met de emotie van een eventuele koper te maken.
Ik snap niet dat ze niet nog een transport op vrijdag doen, voor de auto's die wél klaar zijn. Dat heeft helemaal niks met emotie te maken van degene die daarop wacht. Ik vraag me puur en alleen af waarom Volvo daar voor kiest.

Of komt dat misschien omdat er in die 2-3 dagen (afhankelijk van wanneer dat laatste transport op woensdag vertrekt) niet genoeg auto's geproduceerd worden om een volledige trailer (of schip of hoe ze de auto's ook gaan vervoeren) te vullen? Ik heb werkelijk geen flauw idee hoeveel auto's die gereed zijn voor transport dagelijks de fabriek uit komen rollen. Misschien zie ik dat wel te rooskleurig in, maar is het gewoon omdat ze geen half gevulde trailer weg willen sturen. Iemand die weet hoeveel auto's dagelijks de fabriek uit komen rollen?
Dat kan ik wel heel goed begrijpen namelijk :)
OGA244
8th Gear member

Dat is niet zo relevant allemaal, want er verandert niets door, wat maanden terug konden dealers nog niet op een maand nauwkeurig zeggen wanneer een auto binnen kwam.
Kan me dan de emoties van de wachtende koper goed voorstellen, die kan niet wachten en die wil niet wachten
Praveen
2nd Gear member

Mijn Volvo dealer kan in week 37 leveren als ik voor het einde van volgende week alle papieren heb ondertekend bij mijn werkgever.
Besteld 12-7-2013 Geleverd 30-10-2013Ingelevered op 29-11-2016: Volvo V40 D2 R-Design: Black Sapphire - R-Design Plus Line - Business Pack Pro - Interieur verlichtingspack 2 - Verwarmbare stoelen - Elektrisch bedienbare kindersloten - Volvo Alarm kl.3 - Keyless Drive - Verwarmbare voorruit - Extra getint glas achterportieren en achterklep - Uitschakelbare pasagiersairbag - Zonder model -en motortype aanduiding
Februari 2017 Mercedes Benz CLA SB 200d lease edition dct aut, Keyless Go, Urban Line, Stoelverwarming voor, Spiegelpakket, Lease Edition plus, Spiegelpakket
Plaats reactie

Terug naar “V40”