Pagina 17 van 18

Geplaatst: 08.10.2013 - 12:23
door Marc Apeldoorn
De 4 cilinder motoren zijn alleen geschikt voor AWD op het nieuwe SPA paltform...

Geplaatst: 08.10.2013 - 12:29
door Trucker
Fulaks schreef:Waarom zou de combinatie nieuwe D4 van 181 PK met nieuwe 8-traps automaat niet beschikbaar zijn op de AWD-modellen ? Of heb ik ergens over gelezen ?

Ben ook zeer benieuwd naar de motorversie die boven de nieuwe D4 gaat komen...
Kijk hier even http://www.rtl.nl/(/automotor/rtlautowe ... _volvo.xml

Geplaatst: 08.10.2013 - 22:35
door Discovery
Fulaks schreef:Waarom zou de combinatie nieuwe D4 van 181 PK met nieuwe 8-traps automaat niet beschikbaar zijn op de AWD-modellen ? Of heb ik ergens over gelezen ?
Die gaat er waarschijnlijk ook nooit komen. Haldex AWD wordt overbodig door KERS en elektromotoren.

Geplaatst: 09.10.2013 - 09:48
door NielsPHEV
Discovery schreef:
Fulaks schreef:Waarom zou de combinatie nieuwe D4 van 181 PK met nieuwe 8-traps automaat niet beschikbaar zijn op de AWD-modellen ? Of heb ik ergens over gelezen ?
Die gaat er waarschijnlijk ook nooit komen. Haldex AWD wordt overbodig door KERS en elektromotoren.
Hoe kan je met KERS permanente AWD realiseren ?

Geplaatst: 09.10.2013 - 10:00
door Fulaks
De Haldex AWD is toch ook niet permanent, enkel als er een wiel doorslipt ? Lijkt mij technisch toch haalbaar om dit ook met KERS te realiseren (dus niet permanent, maar enkel bij doorslippen). Dit alle natuurlijk binnen de beperkingen van de batterijcapaciteit.

Geplaatst: 09.10.2013 - 10:05
door NielsPHEV
AWD bij een PIH werkt omdat de diesel via de highvoltage generator de batterij kan laden cq de erad kan voeden. Bij KERS zie ik niet hoe je altijd de erad kan voeden. Nu is KERS ook niet beschikbaar dus ook minder relevant. Inderdaad is een voordeel van de combi met erad dat je AWD kunt creëren en je kunt je afvragen of een auto met haldex dan nog zin heeft

Geplaatst: 09.10.2013 - 10:15
door diesel01
NielsPHEV schreef:AWD bij een PIH werkt omdat de diesel via de highvoltage generator de batterij kan laden cq de erad kan voeden. Bij KERS zie ik niet hoe je altijd de erad kan voeden. Nu is KERS ook niet beschikbaar dus ook minder relevant. Inderdaad is een voordeel van de combi met erad dat je AWD kunt creëren en je kunt je afvragen of een auto met haldex dan nog zin heeft
Dan gaat Volvo klanten verliezen in landen waar bergen en sneeuw ligt in de winter.
AWD totdat de accu leeg is en dan mogen mensen het zelf even gaan uitzoeken lijkt mij niet bedrijf zeker.

Geplaatst: 09.10.2013 - 10:19
door Marc Apeldoorn
Volgens mij zet Volvo in de toekomst analoog aan de V60 PHEV de electromotor in voor aandrijving van de achterwielen om zodoende AWD te creeren, zonder KERS. KERS lijkt als AWD aandrijving nog wel wat langer te duren. Met hebulp van knopje save in de V60 kan je altij ervoor zorgen dat er electriciteit in de accu zit voor de AWD...

Geplaatst: 09.10.2013 - 10:21
door NielsPHEV
diesel01 schreef:
NielsPHEV schreef:AWD bij een PIH werkt omdat de diesel via de highvoltage generator de batterij kan laden cq de erad kan voeden. Bij KERS zie ik niet hoe je altijd de erad kan voeden. Nu is KERS ook niet beschikbaar dus ook minder relevant. Inderdaad is een voordeel van de combi met erad dat je AWD kunt creëren en je kunt je afvragen of een auto met haldex dan nog zin heeft
Dan gaat Volvo klanten verliezen in landen waar bergen en sneeuw ligt in de winter.
AWD totdat de accu leeg is en dan mogen mensen het zelf even gaan uitzoeken lijkt mij niet bedrijf zeker.
euh ik schrijf toch dat het bij de huidige PIH continu kan werken dankzij de high voltage gen en dat ik me nu juist afvraag hoe dat bij KERS zou moeten maarja er is geen kers dus we weten niet hoe dat systeem wordt uitgevoerd.

Wanneer de awd niet meer werkt als de accu leeg is dan is dat inderdaad geen optie

Geplaatst: 09.10.2013 - 10:24
door OGA244
Fulaks schreef:Waarom zou de combinatie nieuwe D4 van 181 PK met nieuwe 8-traps automaat niet beschikbaar zijn op de AWD-modellen ? Of heb ik ergens over gelezen ?

Ben ook zeer benieuwd naar de motorversie die boven de nieuwe D4 gaat komen...
ik gok op een 2.0 D5 van 205pk

Geplaatst: 09.10.2013 - 10:28
door Marc Apeldoorn
Diesel zou toch gaan tot 240 PK?

Geplaatst: 09.10.2013 - 10:31
door diesel01
NielsPHEV schreef:
diesel01 schreef:
NielsPHEV schreef:AWD bij een PIH werkt omdat de diesel via de highvoltage generator de batterij kan laden cq de erad kan voeden. Bij KERS zie ik niet hoe je altijd de erad kan voeden. Nu is KERS ook niet beschikbaar dus ook minder relevant. Inderdaad is een voordeel van de combi met erad dat je AWD kunt creëren en je kunt je afvragen of een auto met haldex dan nog zin heeft
Dan gaat Volvo klanten verliezen in landen waar bergen en sneeuw ligt in de winter.
AWD totdat de accu leeg is en dan mogen mensen het zelf even gaan uitzoeken lijkt mij niet bedrijf zeker.
euh ik schrijf toch dat het bij de huidige PIH continu kan werken dankzij de high voltage gen en dat ik me nu juist afvraag hoe dat bij KERS zou moeten maarja er is geen kers dus we weten niet hoe dat systeem wordt uitgevoerd.

Wanneer de awd niet meer werkt als de accu leeg is dan is dat inderdaad geen optie
Ja sorry..iets met begrijpend lezen..we bedoelen idd hetzelfde.
AWD en sneeuw met stijging is jezelf verbazen over grip en tractie, ik heb alweer zin in de wintersport.

Geplaatst: 09.10.2013 - 14:14
door Fulaks
NielsPHEV schreef:AWD bij een PIH werkt omdat de diesel via de highvoltage generator de batterij kan laden cq de erad kan voeden. Bij KERS zie ik niet hoe je altijd de erad kan voeden. Nu is KERS ook niet beschikbaar dus ook minder relevant. Inderdaad is een voordeel van de combi met erad dat je AWD kunt creëren en je kunt je afvragen of een auto met haldex dan nog zin heeft
Oeps, was even in de war tussen KERS en ERAD. Ik bedoelde ERAD.

Al die afkortingen, je moet er voor gestudeerd hebben tegenwoordig...

Geplaatst: 09.10.2013 - 14:15
door Fulaks
Marc Apeldoorn schreef:Diesel zou toch gaan tot 240 PK?
Die wil ik in een nieuwe V90, mag ook een PIH zijn.

Geplaatst: 09.10.2013 - 14:23
door Marc Apeldoorn
Ja 240+95=335..

Geplaatst: 09.10.2013 - 14:44
door Quota
De meeste dromen.....

Geplaatst: 09.10.2013 - 15:18
door codriver
Nieuwe D2 motor krijgt 120 pk en D3 150 pk.

Geplaatst: 09.10.2013 - 17:23
door isomo
nieuwe D5 (viercylinder) komt op 230 pk en 480 nm.

werd overigens al gemeld in een topic. Verbruik en CO2 : geen idee, net als over de D2 en D3 (voor zover ik iets zou gemist heben).

Geplaatst: 09.10.2013 - 18:19
door Volvov60polestar
480nm ... Dat is een berg koppel :-)
Benieuwd of Polestar ook voor de nieuwe motoren wat klaar heeft liggen.
Recent nog te horen gekregen dat Polestar ook in België zou kunnen worden aangeboden in de toekomst...

Geplaatst: 10.10.2013 - 12:56
door Reader
codriver schreef:Nieuwe D2 motor krijgt 120 pk en D3 150 pk.
Bron?