Geplaatst: 08.10.2013 - 12:23
De 4 cilinder motoren zijn alleen geschikt voor AWD op het nieuwe SPA paltform...
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Kijk hier even http://www.rtl.nl/(/automotor/rtlautowe ... _volvo.xmlFulaks schreef:Waarom zou de combinatie nieuwe D4 van 181 PK met nieuwe 8-traps automaat niet beschikbaar zijn op de AWD-modellen ? Of heb ik ergens over gelezen ?
Ben ook zeer benieuwd naar de motorversie die boven de nieuwe D4 gaat komen...
Die gaat er waarschijnlijk ook nooit komen. Haldex AWD wordt overbodig door KERS en elektromotoren.Fulaks schreef:Waarom zou de combinatie nieuwe D4 van 181 PK met nieuwe 8-traps automaat niet beschikbaar zijn op de AWD-modellen ? Of heb ik ergens over gelezen ?
Hoe kan je met KERS permanente AWD realiseren ?Discovery schreef:Die gaat er waarschijnlijk ook nooit komen. Haldex AWD wordt overbodig door KERS en elektromotoren.Fulaks schreef:Waarom zou de combinatie nieuwe D4 van 181 PK met nieuwe 8-traps automaat niet beschikbaar zijn op de AWD-modellen ? Of heb ik ergens over gelezen ?
Dan gaat Volvo klanten verliezen in landen waar bergen en sneeuw ligt in de winter.NielsPHEV schreef:AWD bij een PIH werkt omdat de diesel via de highvoltage generator de batterij kan laden cq de erad kan voeden. Bij KERS zie ik niet hoe je altijd de erad kan voeden. Nu is KERS ook niet beschikbaar dus ook minder relevant. Inderdaad is een voordeel van de combi met erad dat je AWD kunt creëren en je kunt je afvragen of een auto met haldex dan nog zin heeft
euh ik schrijf toch dat het bij de huidige PIH continu kan werken dankzij de high voltage gen en dat ik me nu juist afvraag hoe dat bij KERS zou moeten maarja er is geen kers dus we weten niet hoe dat systeem wordt uitgevoerd.diesel01 schreef:Dan gaat Volvo klanten verliezen in landen waar bergen en sneeuw ligt in de winter.NielsPHEV schreef:AWD bij een PIH werkt omdat de diesel via de highvoltage generator de batterij kan laden cq de erad kan voeden. Bij KERS zie ik niet hoe je altijd de erad kan voeden. Nu is KERS ook niet beschikbaar dus ook minder relevant. Inderdaad is een voordeel van de combi met erad dat je AWD kunt creëren en je kunt je afvragen of een auto met haldex dan nog zin heeft
AWD totdat de accu leeg is en dan mogen mensen het zelf even gaan uitzoeken lijkt mij niet bedrijf zeker.
ik gok op een 2.0 D5 van 205pkFulaks schreef:Waarom zou de combinatie nieuwe D4 van 181 PK met nieuwe 8-traps automaat niet beschikbaar zijn op de AWD-modellen ? Of heb ik ergens over gelezen ?
Ben ook zeer benieuwd naar de motorversie die boven de nieuwe D4 gaat komen...
Ja sorry..iets met begrijpend lezen..we bedoelen idd hetzelfde.NielsPHEV schreef:euh ik schrijf toch dat het bij de huidige PIH continu kan werken dankzij de high voltage gen en dat ik me nu juist afvraag hoe dat bij KERS zou moeten maarja er is geen kers dus we weten niet hoe dat systeem wordt uitgevoerd.diesel01 schreef:Dan gaat Volvo klanten verliezen in landen waar bergen en sneeuw ligt in de winter.NielsPHEV schreef:AWD bij een PIH werkt omdat de diesel via de highvoltage generator de batterij kan laden cq de erad kan voeden. Bij KERS zie ik niet hoe je altijd de erad kan voeden. Nu is KERS ook niet beschikbaar dus ook minder relevant. Inderdaad is een voordeel van de combi met erad dat je AWD kunt creëren en je kunt je afvragen of een auto met haldex dan nog zin heeft
AWD totdat de accu leeg is en dan mogen mensen het zelf even gaan uitzoeken lijkt mij niet bedrijf zeker.
Wanneer de awd niet meer werkt als de accu leeg is dan is dat inderdaad geen optie
Oeps, was even in de war tussen KERS en ERAD. Ik bedoelde ERAD.NielsPHEV schreef:AWD bij een PIH werkt omdat de diesel via de highvoltage generator de batterij kan laden cq de erad kan voeden. Bij KERS zie ik niet hoe je altijd de erad kan voeden. Nu is KERS ook niet beschikbaar dus ook minder relevant. Inderdaad is een voordeel van de combi met erad dat je AWD kunt creëren en je kunt je afvragen of een auto met haldex dan nog zin heeft
Die wil ik in een nieuwe V90, mag ook een PIH zijn.Marc Apeldoorn schreef:Diesel zou toch gaan tot 240 PK?
Bron?codriver schreef:Nieuwe D2 motor krijgt 120 pk en D3 150 pk.