Hij had gisteren al klaar moeten, gevoelsmatig dus. Het is niet anders, zoals gezegd hebben ze hun planning al wat aangepast maar dit is serieus sleutelwerk. En ze weten hoe ik er in sta en dat maakt dat de monteur die er mee bezig is er ook lol in heeft. Hij mag namelijk die motor op en top maken als ware het zijn eigen en daar krijgt die vent een goede stimulans door.
En met dank aan sommigen op dit forum: al jullie tips en opties zijn serieus besproken en worden meegenomen in de reparatie of overwegingen.......alleen het blok stralen en spuiten, blanke metaaldelen polijsten etc om het optisch onder de kap tip top te krijgen is afgedaan als........"Totale waanzin Ger".
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 15.12.2015 - 10:16
door lint
Dat is goed nieuws zo'n gemotiveerde monteur, duurt misschien iets langer maar het eindresultaat wordt een topreparatie.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 15.12.2015 - 10:53
door sbv
Mooi balen Ger.
Mocht je een wervelklep hebben als de boel los ligt is deze zo mee vervangen. Het zijn de kosten niet als klepdesksel er toch afligt en de brandstofleidingen los
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 15.12.2015 - 11:57
door diesel01
V70/2.4D/2003 schreef:
En met dank aan sommigen op dit forum: al jullie tips en opties zijn serieus besproken en worden meegenomen in de reparatie of overwegingen.......alleen het blok stralen en spuiten, blanke metaaldelen polijsten etc om het optisch onder de kap tip top te krijgen is afgedaan als........"Totale waanzin Ger".
Hahhaa daar had ik wel bij willen zijn toen je dat te horen kreeg...
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 15.12.2015 - 12:04
door lint
Dat gezicht van Ger toen hij deze boodschap te horen kreeg was wel een foto waard geweest.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 15.12.2015 - 17:02
door edraket
Waar wordt hij eigenlijk gerepareerd? Is dat de Volvo dealer?
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 15.12.2015 - 17:10
door lint
Volgens mij gaat Ger niet naar de Volvo dealer voor onderhoud.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 15.12.2015 - 21:48
door Msuidgeest
De beste reparateurs zijn de oude mannetjes met een vieze garage en een pin-up-kalender uit 1983 aan de muur.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 15.12.2015 - 21:55
door Mart van der Steeg
Msuidgeest schreef:
De beste reparateurs zijn de oude mannetjes met een vieze garage en een pin-up-kalender uit 1983 aan de muur.
Zoals je dat vaak in de UK aantreft.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 15.12.2015 - 22:22
door V70/2.4D/2003
@edraket: ik heb beide auto's in onderhoud bij garage Mulder in Appingedam. De monteur die er mee aan de slag is betreft een vrijgezelle en communicatief gestoorde kerel die, waar een normaal mens bloed heeft stromen, diesel en benzine in de aderen heeft. Als hobby heeft hij het restaureren van brommers en maakt dat spil beter dan nieuw. Hij is in de garage degene die alle complexe echte sleutelklussen doet. Ik kan uitstekend met de man overweg en, zoals al eerder beschreven, ook lekker met hem sparren over wat te doen.
En dan waargebeurd: hij keurde onlangs een auto af op de remmerij, het hele spul tot op m het ijzer versleten. Klant boos, was onzin en behoefde geen reparatie. Hij heeft verder niks gezegd maar glashard de blokken er uit gehaald en dus was rijden niet mogelijk. En dat deed hij doodleuk af met de droge mededeling dat hij er niet aan mee wilde werken dat iets of iemand met die auto aangereden zou worden en dus was rijden nu niet mogelijk, auto op de P-plaats achter het bedrijf en klaar, (af)keur was gratis.
De volgende dag kwam de klant terug, met hangende pootjes, en zei: "hest geliek, mok moar kloar".
En daar mag een ieder wat van vinden, van mij kreeg hij 100 punten.
O ja, ik ben zeer tevreden over deze garage, dat heet vertrouwen en is voor mij belangrijk want ik wil niet zo maar iedereen met zijn poten aan mijn auto's hebben prutsen.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 15.12.2015 - 22:33
door Mart van der Steeg
Mooi verhaal! en geweldige mentaliteit, zo hoort het.
(dit itt. horrorverhalen van garages met fake APK's die de boel belazeren)
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 15.12.2015 - 22:35
door arnoud
Zo'n garage zoek ik nu ook in de buurt van Eindhoven
Na jaren leasebakken gereden te hebben kom je er achter dat de club waar je vroeger graag langs ging (De Beemd in Oirschot) al lang is opgeheven, en geen idee waar Cor de monteur is gebleven...
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 15.12.2015 - 22:59
door edraket
V70/2.4D/2003 schreef:
@edraket: ik heb beide auto's in onderhoud bij garage Mulder in Appingedam. De monteur die er mee aan de slag is betreft een vrijgezelle en communicatief gestoorde kerel die, waar een normaal mens bloed heeft stromen, diesel en benzine in de aderen heeft. Als hobby heeft hij het restaureren van brommers en maakt dat spil beter dan nieuw. Hij is in de garage degene die alle complexe echte sleutelklussen doet. Ik kan uitstekend met de man overweg en, zoals al eerder beschreven, ook lekker met hem sparren over wat te doen.
En dan waargebeurd: hij keurde onlangs een auto af op de remmerij, het hele spul tot op m het ijzer versleten. Klant boos, was onzin en behoefde geen reparatie. Hij heeft verder niks gezegd maar glashard de blokken er uit gehaald en dus was rijden niet mogelijk. En dat deed hij doodleuk af met de droge mededeling dat hij er niet aan mee wilde werken dat iets of iemand met die auto aangereden zou worden en dus was rijden nu niet mogelijk, auto op de P-plaats achter het bedrijf en klaar, (af)keur was gratis.
De volgende dag kwam de klant terug, met hangende pootjes, en zei: "hest geliek, mok moar kloar".
En daar mag een ieder wat van vinden, van mij kreeg hij 100 punten.
O ja, ik ben zeer tevreden over deze garage, dat heet vertrouwen en is voor mij belangrijk want ik wil niet zo maar iedereen met zijn poten aan mijn auto's hebben prutsen.
Het lijkt me dat je heel veel vertrouwen hebt in de garage, en zeker de monteur. Dat is goed, zo kun je met een fijn gevoel op de reparatie terugkijken. Tuurlijk doet het even pijn in de poeplap, maar als alles naar tevredenheid is opgelost vergeet je dat ook weer. Sterkte in elk geval in de periode dat je zonder moet.
Overigens wordt hier wel eens aangehaald dat sommigen (Quota bijv) de 185pk versie mijden vanwege een mindere betrouwbaarheid tov andere versies. Ik geloof daar echt niet in. Heb zelf de 163 pk variant ervan. De vorige, ook met aktief roetfilter en 163 pk tot 280.000km gestuurd zonder problemen aan de tuimelaars of wat dan ook. De huidige staat op 210.000 km alweer, en loopt nog erg netjes. De 185 pk variant is identiek aan de 163 pk versie op de software na, dus geloof niet dat de levensduur daarvan minder zou zijn. Wellicht dat de 185 pk versie meer is verkocht, en daarom het probleem wat vaker gemeld wordt.
Probeer in elk geval weer echt vertrouwen te krijgen in de auto. Ik ben het 100% met je eens dat het een fantastische auto is (mijn beste en fijnste in elk geval tot nu toe!, en dat bijv incl een V70), dus zeker de moeite waard om hem weer tiptop te krijgen.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 15.12.2015 - 23:01
door dbosker
Mulder, daar heeft onze Drewes Wildeman volgens mij ook nog een blauwe maandag gewerkt Ger.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 15.12.2015 - 23:18
door lint
V70/2.4D/2003 schreef:
@edraket: ik heb beide auto's in onderhoud bij garage Mulder in Appingedam. De monteur die er mee aan de slag is betreft een vrijgezelle en communicatief gestoorde kerel die, waar een normaal mens bloed heeft stromen, diesel en benzine in de aderen heeft. Als hobby heeft hij het restaureren van brommers en maakt dat spil beter dan nieuw. Hij is in de garage degene die alle complexe echte sleutelklussen doet. Ik kan uitstekend met de man overweg en, zoals al eerder beschreven, ook lekker met hem sparren over wat te doen.
En dan waargebeurd: hij keurde onlangs een auto af op de remmerij, het hele spul tot op m het ijzer versleten. Klant boos, was onzin en behoefde geen reparatie. Hij heeft verder niks gezegd maar glashard de blokken er uit gehaald en dus was rijden niet mogelijk. En dat deed hij doodleuk af met de droge mededeling dat hij er niet aan mee wilde werken dat iets of iemand met die auto aangereden zou worden en dus was rijden nu niet mogelijk, auto op de P-plaats achter het bedrijf en klaar, (af)keur was gratis.
De volgende dag kwam de klant terug, met hangende pootjes, en zei: "hest geliek, mok moar kloar".
En daar mag een ieder wat van vinden, van mij kreeg hij 100 punten.
O ja, ik ben zeer tevreden over deze garage, dat heet vertrouwen en is voor mij belangrijk want ik wil niet zo maar iedereen met zijn poten aan mijn auto's hebben prutsen.
Kijk, dat zijn teksten. Geen gezeur maar gewoon goed werk afleveren.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 16.12.2015 - 09:40
door Msuidgeest
Zoals ik al aanhaalde: oud baasje met een vieze garage en een pin-up-kalender uit de tijd dat we net ons rijbewijs hadden ...
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 16.12.2015 - 16:03
door Hans oet Twent
Binnenkort nog verlof mien jong?
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 16.12.2015 - 18:18
door V70/2.4D/2003
Ja, dat dan weer wel en daar ben ik ook even aan toe.
Update: cilinderkop is volledig kapot en kan niet gereviseerd. Nu gaan we eens uitzoeken welke opties nu precies wat gaan kosten en bepalen wat wijsheid is.
Maar dat ik nu weer stevig de smoor in heb moge duidelijk zijn.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 16.12.2015 - 18:27
door Mart van der Steeg
Poh, das naj goud man.
Dan heeft ie toch flink op z'n donder gehad. Een reeds gereviseerde motor er in ligt dan voor de hand.