PiH Tuning

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Donker
2nd Gear member
Berichten: 53
Lid geworden op: 05.01.2014 - 21:12

V50 R schreef: Polestar nemen, als er iets verkeerd gaat met de gevoelige elektronica, dan ben je je voordeel van 0% kwijt aan de kosten van dure reparaties. Waarom zou je dat risico voor die paar pk nemen? Ik vind het al bijzonder dat volvo tuning aanbiedt bij een 'eco' model. Heel leuk dat rica ook voor dit model tuning aanbiedt, maar naast de hogere kosten, bieden ze geen enkele zekerheid voor problemen met de elektronica van de pih. In het begin zijn er natuurlijk nooit problemen, die komen pas nadat de 345pk te vaak is aangesproken.
Precies.

Voorts:
-Bij Rica verlies je je 0% of 7% bijtelling en je moet wegenbelasting gaan betalen. Want je voldoet niet meer aan 48g CO2 uitstoot in
tegenstelling tot Polestar. Om nog maar te zwijgen over KIA/MIA/Vamil teruggave.
-Factuur Polestar mag je zakelijk verwerken.
-Factuur Rica ook, als je lef genoeg hebt zelf het bewijs aan te leveren dat je PIH alle fiscale rechten heeft verloren.

Maar deze hete discussie heeft al eerder plaatsgevonden hier op het forum.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29521
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Blijkbaar heeft niet iedereen kennis genomen van de verhitte discussie in het verleden over dit onderwerp.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
v60pih
4th Gear member
Berichten: 517
Lid geworden op: 29.01.2013 - 21:32

Vandaag de Polestar tuning erop laten zetten.

Ik moet zeggen dat de auto in de Hybrid een stuk soepeler voelt en in de Power nog wat krachtiger is.
De vooruitgang in de Hybrid vind ik heerlijk omdat ik daar bijna altijd in rij.

Al die 0-100 getallen boeien mij in dit geval niet, leuk voor op een verjaardag.

Het voelt goed en dat telt voor mij.
V60Majolee
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 27.07.2013 - 14:20
Locatie: Leusden
Contacteer:

v60pih schreef: Vandaag de Polestar tuning erop laten zetten.

Ik moet zeggen dat de auto in de Hybrid een stuk soepeler voelt en in de Power nog wat krachtiger is.
De vooruitgang in de Hybrid vind ik heerlijk omdat ik daar bijna altijd in rij.

Al die 0-100 getallen boeien mij in dit geval niet, leuk voor op een verjaardag.

Het voelt goed en dat telt voor mij.
Helemaal eens!

nog een vraag. Ik merk dat ik regelmatig als ik plotseling veel gas geef vanuit een rustig tempo de motor altijd even inhoudt omdat de versnellingsbak terugschakelt. heb jij dat ook gehad? En heb je daar na de tuning nu minder last van?
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
v60pih
4th Gear member
Berichten: 517
Lid geworden op: 29.01.2013 - 21:32

De bak zoekt bij direct flink gas geven altijd even maar het voelt nu na het tunen gewoon een stuk soepeler en gelijkmatiger aan.
Pvdveen
2nd Gear member
Berichten: 147
Lid geworden op: 28.02.2013 - 18:22

Vanmiddag stond ik met 2 andere PIH naast elkaar voor het stoplicht. Er rijden in de omgeving van Groningen behoorlijk veel rond. De PIH links van mij was wel in voor een sprintje. Hij was iets eerder weg, maar naar zo'n 150 meter kwam ik alweer voorbij door de polestar tunning. Werkt dus wel. :D
Volvo V60 PIH MY14 Saville Grey. Licht leer sport stoelen, donkere hemel. Met SCT
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Haha, leuk man! En was het verschil groot?
Pvdveen
2nd Gear member
Berichten: 147
Lid geworden op: 28.02.2013 - 18:22

rsnhakan schreef: Haha, leuk man! En was het verschil groot?
Verschil was niet heel groot. Maar wel duidelijk sneller. Op ongeveer 300 m 1 wagen lengte verschil. Door getrokken tot 90 km/u. :police:
Volvo V60 PIH MY14 Saville Grey. Licht leer sport stoelen, donkere hemel. Met SCT
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Hier in Amsterdam heb je 1 straat waar er 7 geparkeerd staan... gelukkig heb ik een witte, valt tenminste op :)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
ijsga
5th Gear member
Berichten: 1090
Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
Locatie: Zaandam

Paul schreef: Hier in Amsterdam heb je 1 straat waar er 7 geparkeerd staan... gelukkig heb ik een witte, valt tenminste op :)
Ook de Amsteldijk is goed gevuld met PIH’s. Staan trouwens ook twee 850 R’s, een zwarte en een cream yellow.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
X4er0
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 14.05.2013 - 10:59

Dit zijn mijn ervaringen tot nu toe:

Op de snelweg is de D5 amper hoorbaar itt voorheen maar mijn verbruik is ermee omhoog gegaan en ik rij altijd met ACC.

Acceleratie is niet merkbaar veranderd.

Al met al voel ik mij nu 795 euro lichter ipv een bevredigd gevoel, hopelijk gaat het verbruik weer omlaag.

Ik rij trouwens altijd keurig 100KM per uur dus daar baseer ik mijn informatie op.
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Misschien moet het één en ander zich inleren?
IV39
4th Gear member
Berichten: 809
Lid geworden op: 30.11.2012 - 13:46

Je zou toch zeggen dat als je 795 lichter bent, je verbruik zou verbeteren ;)

Ik denk dat je het bij 100km ook niet echt gaat merken. Zeker als je een rustige rijder bent (aanname) dan vraag ik me af of je wel moet tunen.
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Autozoeker
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10

Ik heb een aantal tanks leeg gereden nu, en ik merk dat ik gemiddeld 50-100km meer kan halen op 1 tank.
Ik rij normaal altijd rond de 120 en vrijwel nooit (A)CC. Bij mij lijkt het dus zuiniger te zijn. Maar ik denk idd dat de tuning niet veel helpt als je 100 rijdt en (A)CC.
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Als je geen verschil merkt in acceleratie, dan rij je waarschijnlijk heel rustig. Ik reed vaak met ACC, maar nu toch een stuk minder. Ik moet nu ook veel meer oppassen om niet boven de rijbewijsinvorderingsgrens te komen. ;-) Die bereik ik nu veel vaker.
Laatst gewijzigd door RichieB op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
X4er0
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 14.05.2013 - 10:59

rsnhakan schreef: Misschien moet het één en ander zich inleren?
Dit kan kloppen en is ook mijn theorie, het zal efficienter worden als de ECU merkt dat hij met minder diesel net zoveel kracht kan genereren.
IV39 schreef: Je zou toch zeggen dat als je 795 lichter bent, je verbruik zou verbeteren ;)

Ik denk dat je het bij 100km ook niet echt gaat merken. Zeker als je een rustige rijder bent (aanname) dan vraag ik me af of je wel moet tunen.
Acceleratie test was vanuit stilstaande positie tot aan 160KM per uur en ik rij alleen rustig als ik een passagier aan boord heb, ongeacht de passagier een vriend of mijn vriendin + kind is.
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Het lijkt me sterk dat de ECU eerst moet inleren. Misschien dat de geartronic zich nog wat aan gaat passen aan de nieuwe situatie, maar ook dat lijkt me niet merkbaar.

Ik ben overigens ook van mening dat de Polestar tuning bij normaal gebruik geen wereld van verschil is. De auto lijkt wel wat soepeler te accelereren, maar subjectief. Het verschil is het grootst als je het uiterste van de motor vraagt. Dat doe je normaal natuurlijk helemaal niet.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
X4er0
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 14.05.2013 - 10:59

Waar zal ik de Polestar badge plaatsen, er is op de dashboard geen mooie locatie omdat de dashboard schuin afloopt.
Laatst gewijzigd door X4er0 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

X4er0 schreef: Waar zal ik de Polestar badge plaatsen, er is op de dashboard geen mooie locatie omdat de dashboard schuin afloopt.
Achterop, naast het D6 logo natuurlijk!
Autozoeker
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10

Hoe hebben jullie het zo snel ontvangen? Ik heb geregistreerd, maar nog niets ontvangen
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”