Pagina 17 van 25
					
				Re: PiH Tuning
				Geplaatst: 22.08.2014 - 17:41
				door Donker
				V50 R schreef:
Polestar nemen, als er iets verkeerd gaat met de gevoelige elektronica, dan ben je je voordeel van 0% kwijt aan de kosten van dure reparaties. Waarom zou je dat risico voor die paar pk nemen? Ik vind het al bijzonder dat volvo tuning aanbiedt bij een 'eco' model. Heel leuk dat rica ook voor dit model tuning aanbiedt, maar naast de hogere kosten, bieden ze geen enkele zekerheid voor problemen met de elektronica van de pih. In het begin zijn er natuurlijk nooit problemen, die komen pas nadat de 345pk te vaak is aangesproken.
Precies.
Voorts:
-Bij Rica verlies je je 0% of 7% bijtelling en je moet wegenbelasting gaan betalen. Want je voldoet niet meer aan 48g CO2 uitstoot in   
 tegenstelling tot Polestar. Om nog maar te zwijgen over KIA/MIA/Vamil teruggave.
-Factuur Polestar mag je zakelijk verwerken.
-Factuur Rica ook, als je lef genoeg hebt zelf het bewijs aan te leveren dat je PIH alle fiscale rechten heeft verloren.
Maar deze hete discussie heeft al eerder plaatsgevonden hier op het forum.
 
			
					
				Re: PiH Tuning
				Geplaatst: 22.08.2014 - 17:48
				door lint
				Blijkbaar heeft niet iedereen kennis genomen van de verhitte discussie in het verleden over dit onderwerp.
			 
			
					
				Re: PiH Tuning
				Geplaatst: 22.08.2014 - 20:44
				door v60pih
				Vandaag de Polestar tuning erop laten zetten.
Ik moet zeggen dat de auto in de Hybrid een stuk soepeler voelt en in de Power nog wat krachtiger is.
De vooruitgang in de Hybrid vind ik heerlijk omdat ik daar bijna altijd in rij.
Al die 0-100 getallen boeien mij in dit geval niet, leuk voor op een verjaardag.
Het voelt goed en dat telt voor mij.
			 
			
					
				Re: PiH Tuning
				Geplaatst: 22.08.2014 - 20:51
				door V60Majolee
				v60pih schreef:
Vandaag de Polestar tuning erop laten zetten.
Ik moet zeggen dat de auto in de Hybrid een stuk soepeler voelt en in de Power nog wat krachtiger is.
De vooruitgang in de Hybrid vind ik heerlijk omdat ik daar bijna altijd in rij.
Al die 0-100 getallen boeien mij in dit geval niet, leuk voor op een verjaardag.
Het voelt goed en dat telt voor mij.
Helemaal eens! 
nog een vraag. Ik merk dat ik regelmatig als ik plotseling veel gas geef vanuit een rustig tempo de motor altijd even inhoudt omdat de versnellingsbak terugschakelt. heb jij dat ook gehad? En heb je daar na de tuning nu minder last van?
 
			
					
				Re: PiH Tuning
				Geplaatst: 22.08.2014 - 20:55
				door v60pih
				De bak zoekt bij direct flink gas geven altijd even maar het voelt nu na het tunen gewoon een stuk soepeler en gelijkmatiger aan.
			 
			
					
				Re: PiH Tuning
				Geplaatst: 23.08.2014 - 21:33
				door Pvdveen
				Vanmiddag stond ik met 2 andere PIH naast elkaar voor het stoplicht. Er rijden in de omgeving van Groningen behoorlijk veel rond. De PIH links van mij was wel in voor een sprintje. Hij was iets eerder weg, maar naar zo'n 150 meter kwam ik alweer voorbij door de polestar tunning. Werkt dus wel. 

 
			
					
				Re: PiH Tuning
				Geplaatst: 23.08.2014 - 21:53
				door rsnhakan
				Haha, leuk man! En was het verschil groot?
			 
			
					
				Re: PiH Tuning
				Geplaatst: 23.08.2014 - 23:53
				door Pvdveen
				rsnhakan schreef:
Haha, leuk man! En was het verschil groot?
Verschil was niet heel groot. Maar wel duidelijk sneller. Op ongeveer 300 m 1 wagen lengte verschil. Door getrokken tot 90 km/u. 

 
			
					
				Re: PiH Tuning
				Geplaatst: 25.08.2014 - 07:21
				door Paul
				Hier in Amsterdam heb je 1 straat waar er 7 geparkeerd staan... gelukkig heb ik een witte, valt tenminste op 

 
			
					
				Re: PiH Tuning
				Geplaatst: 25.08.2014 - 10:39
				door ijsga
				Paul schreef:
Hier in Amsterdam heb je 1 straat waar er 7 geparkeerd staan... gelukkig heb ik een witte, valt tenminste op :)
Ook de Amsteldijk is goed gevuld met PIH’s. Staan trouwens ook twee 850 R’s, een zwarte en een cream yellow.
 
			
					
				Re: PiH Tuning
				Geplaatst: 25.08.2014 - 11:31
				door X4er0
				Dit zijn mijn ervaringen tot nu toe:
Op de snelweg is de D5 amper hoorbaar itt voorheen maar mijn verbruik is ermee omhoog gegaan en ik rij altijd met ACC.
Acceleratie is niet merkbaar veranderd.
Al met al voel ik mij nu 795 euro lichter ipv een bevredigd gevoel, hopelijk gaat het verbruik weer omlaag.
Ik rij trouwens altijd keurig 100KM per uur dus daar baseer ik mijn informatie op.
			 
			
					
				Re: PiH Tuning
				Geplaatst: 25.08.2014 - 11:39
				door rsnhakan
				Misschien moet het één en ander zich inleren?
			 
			
					
				Re: PiH Tuning
				Geplaatst: 25.08.2014 - 12:58
				door IV39
				Je zou toch zeggen dat als je 795 lichter bent, je verbruik zou verbeteren 
 
Ik denk dat je het bij 100km ook niet echt gaat merken. Zeker als je een rustige rijder bent (aanname) dan vraag ik me af of je wel moet tunen.
 
			
					
				Re: PiH Tuning
				Geplaatst: 25.08.2014 - 13:01
				door Autozoeker
				Ik heb een aantal tanks leeg gereden nu, en ik merk dat ik gemiddeld 50-100km meer kan halen op 1 tank.
Ik rij normaal altijd rond de 120 en vrijwel nooit (A)CC. Bij mij lijkt het dus zuiniger te zijn. Maar ik denk idd dat de tuning niet veel helpt als je 100 rijdt en (A)CC.
			 
			
					
				Re: PiH Tuning
				Geplaatst: 25.08.2014 - 13:07
				door RichieB
				Als je geen verschil merkt in acceleratie, dan rij je waarschijnlijk heel rustig. Ik reed vaak met ACC, maar nu toch een stuk minder. Ik moet nu ook veel meer oppassen om niet boven de rijbewijsinvorderingsgrens te komen. 

 Die bereik ik nu veel vaker.
 
			
					
				Re: PiH Tuning
				Geplaatst: 25.08.2014 - 14:12
				door X4er0
				rsnhakan schreef:
Misschien moet het één en ander zich inleren?
Dit kan kloppen en is ook mijn theorie, het zal efficienter worden als de ECU merkt dat hij met minder diesel net zoveel kracht kan genereren.
IV39 schreef:
Je zou toch zeggen dat als je 795 lichter bent, je verbruik zou verbeteren 
 
Ik denk dat je het bij 100km ook niet echt gaat merken. Zeker als je een rustige rijder bent (aanname) dan vraag ik me af of je wel moet tunen.
 
Acceleratie test was vanuit stilstaande positie tot aan 160KM per uur en ik rij alleen rustig als ik een passagier aan boord heb, ongeacht de passagier een vriend of mijn vriendin + kind is.
 
			
					
				Re: PiH Tuning
				Geplaatst: 25.08.2014 - 14:21
				door IkeV70
				Het lijkt me sterk dat de ECU eerst moet inleren. Misschien dat de geartronic zich nog wat aan gaat passen aan de nieuwe situatie, maar ook dat lijkt me niet merkbaar.
Ik ben overigens ook van mening dat de Polestar tuning bij normaal gebruik geen wereld van verschil is. De auto lijkt wel wat soepeler te accelereren, maar subjectief. Het verschil is het grootst als je het uiterste van de motor vraagt. Dat doe je normaal natuurlijk helemaal niet.
			 
			
					
				Re: PiH Tuning
				Geplaatst: 26.08.2014 - 10:38
				door X4er0
				Waar zal ik de Polestar badge plaatsen, er is op de dashboard geen mooie locatie omdat de dashboard schuin afloopt.
			 
			
					
				Re: PiH Tuning
				Geplaatst: 26.08.2014 - 11:39
				door rsnhakan
				X4er0 schreef:
Waar zal ik de Polestar badge plaatsen, er is op de dashboard geen mooie locatie omdat de dashboard schuin afloopt.
Achterop, naast het D6 logo natuurlijk!
 
			
					
				Re: PiH Tuning
				Geplaatst: 26.08.2014 - 11:44
				door Autozoeker
				Hoe hebben jullie het zo snel ontvangen? Ik heb geregistreerd, maar nog niets ontvangen