Pagina 17 van 21

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 19.04.2014 - 22:15
door vaudi
Vandaag maar een keer 200+ gereden. Viel me niet tegen die wegligging bij rechtuitrijden en een beetje zijwind.
Acceleratie als een speer tot 160, daarna iets minder maar voor wat ik gewend ben nog steeds erg indrukwekkend. Daarbij een lekkere
5 cil. roffel. Tja, volgens mij ben ik inmiddels een echte V60 fan geworden.

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 19.04.2014 - 22:50
door rsnhakan
rsnhakan schreef: Dat wist ik al maar ik krijg de melding dat er onder de 30 km/h een voorligger moet zijn om de cruise control weer te hervatten.
Ik kom er op terug. Vandaag nog een keer geprobeerd en het werkt! Je moet het rempedaal goed intrappen en dan op de "resume" knop van de cruise control drukken. De auto blijft stil staan. Heeft trouwens niets met kruisend verkeer te maken. Die was er niet namelijk. Thanks voor de tip!

Vaudi, nice! Ik ga binnenkort ook eens langs bij onze buren. Vandaag de 10k km gepasseerd en nog niet echt bijzondere snelheden gereden.

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 19.04.2014 - 23:40
door vaudi
@rshakan,
Woon je in de grensstreek?

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 20.04.2014 - 09:13
door rsnhakan
vaudi schreef: @rshakan,
Woon je in de grensstreek?
In de buurt van Duitsland ja! Maar kom er niet heel erg vaak. Over het algemeen om een stukje te rijden of om iemand naar het vliegveld te brengen.

Ik zag trouwens laatst ook een (elektrische) actieradius van 46 km in de app. De accu was de avond ervoor helemaal opgeladen en we hadden de stekker eruit gehaald. Soort van lekstroom? Iemand hier op het forum had het ook een keer meegemaakt.

Vanmorgen de stekker eraf gehaald en nu weer:

Afbeelding

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 20.04.2014 - 13:50
door RichieB
Als ie onder de 40 km actieradius zakt hebt je recht op een nieuwe accu! ;-) Goed in de gaten houden dus.

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 20.04.2014 - 14:05
door rsnhakan
...blijkt dat mijn vader net 4 km heeft gereden :) Stom, maar je hoort de PIH niet vertrekken/aankomen. :D

Trouwens hebben jullie ook dat als je elektrisch rijdt je een soort tik voelt in je gas/rempedaal?

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 20.04.2014 - 22:25
door Poni
Nee, ik heb geen tik in het gas of rempedaal

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 20.04.2014 - 23:20
door R.Bijl
Weet iemand of je op de rear seat entertainmant ook nog een derde hoofdtelefoon kan krijgen/gebruiken?

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 21.04.2014 - 00:16
door fluz
rsnhakan schreef: Trouwens hebben jullie ook dat als je elektrisch rijdt je een soort tik voelt in je gas/rempedaal?
Yep, tik is aanwezig. Volgens mij een test in het remsysteem vrij vlot na het wegrijden.

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 21.04.2014 - 09:21
door vaudi
fluz schreef: Yep, tik is aanwezig. Volgens mij een test in het remsysteem vrij vlot na het wegrijden.
Als je direct na de start naar Pure overgaat en dan weg rijdt, komt er ook een korte motor start bij. De D5 zal dan zeer kort aangeslingerd worden om direct weer gestopt te worden.

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 21.04.2014 - 10:07
door RichieB
Dat heb ik nog nooit gemerkt. Soms rijd ik in Hybrid weg om na 10m op Pure te drukken, of als ik minder haast heb druk ik eerst op Pure. Ik heb nog nooit gemerkt dat de D5 dan aan gaat.

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 21.04.2014 - 10:30
door gvs
vaudi schreef:
Als je direct na de start naar Pure overgaat en dan weg rijdt, komt er ook een korte motor start bij. De D5 zal dan zeer kort aangeslingerd worden om direct weer gestopt te worden.
Op mijn toerenteller (OBD) zie ik ook dat het toerental binnen 20 seconden na het wegrijden een halve seconde naar 600 schiet om daarna weer meteen naar 0 te vallen. Volgens mij wordt dan de ISG even getest zonder brandstof in te spuiten. Ik geloof niet dat je dat echt starten kunt noemen. Ik heb ook uit andere documenten begrepen dat de motor altijd minimaal 4 seconden blijft draaien als hij gestart wordt, en dit is echt maar een halve seconde bij mij.

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 21.04.2014 - 10:46
door IkeV70
gvs schreef:
vaudi schreef:
Als je direct na de start naar Pure overgaat en dan weg rijdt, komt er ook een korte motor start bij. De D5 zal dan zeer kort aangeslingerd worden om direct weer gestopt te worden.
Op mijn toerenteller (OBD) zie ik ook dat het toerental binnen 20 seconden na het wegrijden een halve seconde naar 600 schiet om daarna weer meteen naar 0 te vallen. Volgens mij wordt dan de ISG even getest zonder brandstof in te spuiten. Ik geloof niet dat je dat echt starten kunt noemen. Ik heb ook uit andere documenten begrepen dat de motor altijd minimaal 4 seconden blijft draaien als hij gestart wordt, en dit is echt maar een halve seconde bij mij.

Ik zie dit elke X als ik wegrij op pure. Ik ben ervan overtuigd dat de motor niet gestart wordt, alleen even rondgedraaid. Goeie vraag voor Beesd.

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 21.04.2014 - 12:11
door Poni
Hmm, ik heb dat ook nog nooit gemerkt, terwijl ik toch 90% van de tijd in pure modus wegrij.

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 21.04.2014 - 12:29
door IkeV70
Je moet je display in performance stand zetten, dan zie je je toerenteller even opspringen. Dat is het enige waaraan je het merkt.

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 21.04.2014 - 17:52
door Vonkenvolvo
je kunt het bij mij ook duidelijk horen en voelen en in het performance display zie je inderdaad de naald even snel oplopen en weer terugzakken naar 0

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 21.04.2014 - 22:05
door vaudi
En in het bybrid display zie je de druppel in het rechterscherm op dat moment als dichte druppel.
Voor de verse V60 rijders: De druppel is ingekleurd als de diesel draait en open als de motor stil staat.

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 22.04.2014 - 10:42
door IV39
Poni schreef:
IV39 schreef: Maar je standkachel werkt niet als je te weinig diesel in je tank hebt... Is die het dan wel geweest als je nog maar 40 km kunt rijden?
Nou, zo zit het volgens mij niet helemaal in elkaar.
Precon doet het niet meer met zo weinig diesel, maar dat wil niet per se zeggen dat de standkachel het niet meer doet als je rijdt, terwijl er nog zo weinig diesel in de tank zit.
Ik heb overigens de tank nooit zover leeggereden, dus kan hier niet uit ervaring spreken.
Ik heb onder het rijden wel eens de melding gekregen dat de standkachel stopt ivm te weinig brandstof.

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 22.04.2014 - 11:01
door DanielV
rsnhakan schreef:
rsnhakan schreef: Dat wist ik al maar ik krijg de melding dat er onder de 30 km/h een voorligger moet zijn om de cruise control weer te hervatten.
Ik kom er op terug. Vandaag nog een keer geprobeerd en het werkt! Je moet het rempedaal goed intrappen en dan op de "resume" knop van de cruise control drukken. De auto blijft stil staan. Heeft trouwens niets met kruisend verkeer te maken. Die was er niet namelijk. Thanks voor de tip!
8-)

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 22.04.2014 - 11:59
door rsnhakan
Nog een andere tip over ACC: als je langer dan 3 seconden stil staat, moet je het gaspedaal iets intrappen om de ACC weer te activeren. Dit kan ook door op de resume knop te drukken, dan krijg je weer 3 seconden de tijd. Dus je voeten heb je echt niet meer nodig in de file ;)