Pagina 161 van 162
Geplaatst: 11.12.2013 - 10:50
door IkeV70
Tankinhoud is toch al beperkt, en dan nog ook nog tanken als er nog 25% inzit ivm de standkachel....
Nouja, luxeprobleem zullen we maar zeggen.
Geplaatst: 11.12.2013 - 10:52
door YoVol
Jammer dat je dat niet kan overrulen....als ik meteen naar de Shell rij heb ik maximaal 10 km nodig. Bij mij waren 2 streepjes ook geen probleem. Straks maar even volgooien. Maar als ik de auto op 'binnen' zet aan de paal dan zijn de streepjes toch geen issue?
Geplaatst: 11.12.2013 - 10:56
door Autozoeker
Misschien ligt het aan aantal km? ik had nog > 100km tegoed.
Geplaatst: 11.12.2013 - 11:00
door RoaldH
Jaromir schreef:Bij mij doet ie t niet met 2 streepjes...
Zal wel aan de software versie liggen...
Of is het bij onze MY2013's anders?
Geplaatst: 11.12.2013 - 11:13
door IkeV70
Denk niet dat het systeem naar het aantal streepjes kijkt.
MY2014:

Geplaatst: 11.12.2013 - 11:21
door Ben
Wat grappig.
Staat er nou een geel bolletje bij het tankklepje? DAAR moet je zijn

Geplaatst: 11.12.2013 - 11:31
door IkeV70
Ja, dat is wel handig!
Geplaatst: 11.12.2013 - 11:31
door Rob Bakker
Ik kan me voorstellen dat er een bepaalde hoeveelheid brandstof als minimum is ingesteld voor de werking van de standkachel.
Straks zit je in een lekkere warme auto, met alleen een volle accu.

Geplaatst: 11.12.2013 - 11:34
door IkeV70
Ja, het is wel logisch natuurlijk dat de standkachel niet de laatste liter brandstof verstookt. Het lijkt er echter op dat hij al stopt als je nog tussen de 5 en 10 liter hebt. Dat had misschien wel wat krapper gemogen.
Geplaatst: 11.12.2013 - 11:45
door Autozoeker
Of een waarschuwing dat preconditioning morgen ws niet gaat lukken ivm lage brandstoffpeil

Geplaatst: 11.12.2013 - 11:48
door YoVol
Of de streepjes roodkleuren als dit voor preconditioning te laag is geworden (met een melding). Dan kan je voor je thuis bent nog even naar het dieselstation.
In de handleiding staat ook:
De verwarming kan niet worden ingeschakeld door een te laag brandstofpeil – dit om het mogelijk
te maken de motor te starten en nog ca. 50 km te rijden.
Geplaatst: 11.12.2013 - 11:53
door Ben
Zou het systeem weten hoe koud het de komende uren gaat worden en hoeveel brandstof er dan voor de kachel nodig zal zijn?
Geplaatst: 11.12.2013 - 11:53
door v60pih
Ben schreef:Wat grappig.
Staat er nou een geel bolletje bij het tankklepje? DAAR moet je zijn

Als je bij de brandstofmeter in het dashboard naar het tankpomptekentje kijkt, zie je ernaast ook een pijltje om aan te duiden aan welke kant de vulopening zit. In veel Engelse auto's (en sommige VW's) wijst deze naar de bestuurderszijde.
Geplaatst: 11.12.2013 - 11:55
door fluz
Oftewel tip voor de meelezende software ingenieur.
Maak het mogelijk om handmatig dit zelf te overrulen.
Bij mij zitten in een straal van 1 km wel 5 tankstations, dat haal ik elektrisch altijd en helemaal als t boeltje lekker opgewarmd is
Geplaatst: 11.12.2013 - 13:17
door tomtom
fluz schreef:Jeroen schreef:Potverdikkie wat een luxe zeg.
De hele straat aan het krabben en koukleumen.
Ik kijk dit met een glimlach aan en stap in mijn heerlijk warme Volvo en rij zo weg.
Geen last van beslagen ramen, heerlijk..........
Goh wat een luxe, alles netjes ingesteld en kabel eraan zegt dat kreng te weinig brandstof, doe t maar lekker zelf. :roll:
Kon nog "maar" 95 km rijden....
Volvo houdt (als met vrijwel alles, behalve gek genoeg ACC) erg ruime (veiligheids)marges aan. Dit was bij mijn V70 hetzelfde (de luxe was ik helaas dus al gewend). Je zou in dit geval (je hing immers aan de kabel) ook even de stand (kan alleen via de dash) op binnen kunnen zetten. Dan gaat het preheaten niet met brandstof maar met elektra....
Geplaatst: 11.12.2013 - 16:29
door Jeroen
Mijn parkeerstand staat op buiten en heb de auto aan de kabel geplugd. Dan wordt toch automatisch via de kabel voorverwarmd?
Geplaatst: 11.12.2013 - 16:32
door RoaldH
Jeroen schreef:Mijn parkeerstand staat op buiten en heb de auto aan de kabel geplugd. Dan wordt toch automatisch via de kabel voorverwarmd?
Dan gebruikt de standkachel toch echt diesel...
Geplaatst: 11.12.2013 - 17:36
door Jeroen
Waarom gaat mijn laadpaal dan aan?
Zal morgen eens kijken of de meter loopt.
Geplaatst: 11.12.2013 - 19:58
door volvosan
Dan loopt de meter zekers !! Ik lees het verbruik continu uit en zie een flinke piek 's ochtends. Of deze elektrische voorverwarming wordt uitgeschakeld wanneer er te weinig diesel is zou ik ook graag willen weten...
Geplaatst: 11.12.2013 - 21:41
door RoaldH
Jeroen schreef:Waarom gaat mijn laadpaal dan aan?
Zal morgen eens kijken of de meter loopt.
Wat dacht je van het verwarmen van het accupakket, het bijladen van de 12v accu door het gebruik van de aanjager en stoelverwarming...