Pagina 18 van 30

Geplaatst: 26.01.2011 - 11:39
door Boele
ferdy schreef:VR sensor + 36 - 1 tandwiel. Ik zou eventueel ook de triggers uit de 123 kunnen gebruiken, maar variable reluctance werkt tot nu toe best goed :)

Dit is trouwens ook wel een apart filmpje

Zo zeg daar komen beste vonken van af!!

Geplaatst: 26.01.2011 - 21:05
door ferdy
Wasted spark heeft gedraaid alleen ik vrees dat ik een ouder probleem eerst moet oplossen?!?!?

Afbeelding

Geplaatst: 26.01.2011 - 21:59
door B-lennium
hmm heb je afgeschermde kabel?, sensor zo dicht mogenlijk bij het tandwiel? bij mij hielp het draaien aan de potmeters enorm. hiermee stel je het VR ontvanger circuit af.

Geplaatst: 26.01.2011 - 23:20
door ferdy
Ik heb de FAQ nog eens even rustig gelezen en hoogstwaarschijnlijk hoef ik enkel de hysterese potmeter iets met de klok mee te draaien. Morgen ff proberen :)

http://www.megamanual.com/ms2/vradjust.htm

Geplaatst: 27.01.2011 - 11:12
door ferdy
Bas merkte jij nog veel verbeteringen met het upgraden naar de laatste alpha firmware? Ik draai namelijk nog steeds msextra 2.0.0 ...

Geplaatst: 27.01.2011 - 13:20
door ferdy
Nadat m'n accu vol geladen en mijn triggerwheel gecalibreerd was op TDC sloeg hij in een keer aan. Hij loopt netter dan met de 123 ignition!

Trouwens nog iets geks, de meter in tunerstudio geef ca 30 graden voor ontsteking aan, in de tabel staat 15 en dat lees ik ook af met de stroboscoop..

filmpje!!

Potmeters ga ik nog even bijstellen en tevens vervang ik de innovate LC1 voor de techedge die toch wel stabieler is. De vervelende piep/ruis over m'n audio versterker is nu ook een stuk minder, verdeler ontsteking :oops:

Geplaatst: 27.01.2011 - 16:49
door ferdy
Aarg tech edge gemonteerd en nu last van resets, misschien toch een slechte bobine te pakken ...

Geplaatst: 27.01.2011 - 19:39
door B-lennium
de upgrade gaf een beter lopende motor.

de mogenlijkheid bestaat dat je de verkeerde 15 graden afleest. verander de gehele spark tabel eens naar 10, lees je dan ook 10graden VOOR ontsteking?

Zoals de bobines nu liggen heb je veel draden die dwars over elkaar lopen, hierdoor kunnen resets komen. zorg voor een goede min verbinden voor de computer en sensoren, de techedge aarden aan de computer en 1 zijde van de sfgeschermde bekabeling vastmaken aan aarde.

de resets kunnen ook komen door een te scherp afgestelde potmeters, je moet hier een beetje in middelen.

Geplaatst: 27.01.2011 - 20:21
door ferdy
Ja precies kwam hoogstwaarschijnlijk door de kabelbende :P Als ik tabel op 10 graden zet lees ik dat ook af. Behalve de meter die zegt 20 graden in tunerstudio ?!? Zal het binnenkort even bekijken in Megatune. Techedge is trouwens toch echt de beste wideband controller, signaal is echt perfect.

Geplaatst: 27.01.2011 - 21:40
door ferdy
Je had me eerder moeten overtuigen om wasted spark te monteren :D motortje heeft nog nooit zo mooi strak gelopen! Samen met de stabiele tech edge controller regelt hij hem heel mooi strak zonder misfires (zelf met de 123 had ik daar last van!)


Geplaatst: 27.01.2011 - 22:07
door B-lennium
toch vind ik die meter in tunerstudio raar, 60+ graden ontsteking? ehw!
draai je nu op mijn mappen?

Geplaatst: 27.01.2011 - 22:18
door ferdy
Nee, ik heb enkel de ontstekings settings overgenomen. LPG ontstekingsmap moet ik nog bijwerken. Ik denk dat wanneer ik overstap op een nieuwe firmware dat dit probleem weg is. Het lijkt wel alsof hij in tunerstudio de twee ontstekingstabellen bij elkaar optelt (dual fuel) ?!?! lijkt dus op een bug in de software :lol:

edit Afbeelding

table switching pakt toch echt de 2e map voor benzine en de eerste voor LPG???

edit 2;

http://www.msextra.com/doc/ms2extra/MS2 ... ableswitch

ik doe het dus wel goed vaaaaag :?: :?:

Geplaatst: 27.01.2011 - 22:42
door B-lennium
als ik je tabellen zo zie worden ze niet bij elkaar opgeteld (rond stationair is er geen 15+15 = 30).

ik heb verder geen ervaring met table switching, misschien kun je informatie vinden op het msextra.com forum.

Geplaatst: 27.01.2011 - 22:47
door ferdy
wel toch? 15 (ignition map 1) + ~17 (ignition map 2) maakt ~ 32

ben benieuwd naar de reactie -> http://www.msextra.com/forums/viewtopic ... 15#p273115

Geplaatst: 03.02.2011 - 22:02
door B-lennium
tegen de regels in (mijn regels :P ) heb ik zicht op een W58 versnellingsbak uit een supra! 5 beren sterke versnellingen met overdive-5e met de 4bak van nu zit ik zo snel tegen de toerenbegrenzer aan, dat moet anders kunnen dacht ik :P

Geplaatst: 03.02.2011 - 23:53
door ferdy
Aha, is dat te doen zonder veel aanpassingen? Prise as uitwisselbaar?

Geplaatst: 04.02.2011 - 18:32
door B-lennium
Nieuw koppelhuis maken, supra koppelingsplaat met volvo drukgroep. Nieuwe middensteun en de aandrijfas aanpassen (supra of volvo as).

Niet helemaal plug & play, maar dat is een m46 ombouw ook niet en deze bak is goed tot 500+ pk en dat kun je van een m46 of m410 niet zeggen!

Geplaatst: 05.02.2011 - 10:19
door Boele
500+

Dat klinkt als een ambitieus plan! Ben wel benieuwd!

Zijn de bekende T5 bakken niet makkelijker te vinden? Of zijn die ook niet tegen zoveel vermogen bestand?

Geplaatst: 05.02.2011 - 21:18
door B-lennium
Ik ben opzoek geweest naar een t5. Kan er geen vinden of het zijn non-world class transmissies uit een sierra (zwak) deze bak koste met aandrijfas 150€

Geplaatst: 06.02.2011 - 02:40
door Boele
Tsja, dan is je keuze logisch! 150euro is geen geld, alhoewel, niet voor zon bak!