Pagina 18 van 19

Geplaatst: 30.06.2010 - 22:39
door Wim J
Nog net geen 100k op LPG, en zonder de minste problemen! De enige voorwaarde is dat je elke 50k de klepspeling laat nazien en/of de kleppen laat stellen. En natuurlijk FlashLube erop.
Door tal van kosten (niet lpg gerelateerd) is er ondertussen wel een XC70 'new' D5 in het vooruitzicht. Al blijft de twijfel omdat de zo'n 2.5T zo'n zalige motor is !

Geplaatst: 30.06.2010 - 22:55
door Hans
Dat is de D5 ook...

Mooie wagen zo'n new XC70. Denk alleen dat het flink bijbetalen wordt?
De waarde van onze XC's is nogal onderuit gegaan geloof ik...

Geplaatst: 30.06.2010 - 23:20
door Wim J
Hans schreef:Dat is de D5 ook...

Mooie wagen zo'n new XC70. Denk alleen dat het flink bijbetalen wordt?
De waarde van onze XC's is nogal onderuit gegaan geloof ik...
Dat is zo, gelukkig rijd ik professioneel onder het km-vergoedingsstelsel, Door het rijden op LPG met de 2.5T heb ik me zowat 75% van een nieuwe wagen bij elkaar gereden. Dat maakt mijn verhaal net iets anders dan het gemiddelde,...

Geplaatst: 01.07.2010 - 06:59
door Hans
Weet niet hoe het in Belgie werkt, maar in Nederland ga je ook met een LPG auto niet veel verdienen aan 19 eurocent de kilometer.

Geplaatst: 02.07.2010 - 20:08
door Wim J
maak daar eens 29 eurocent van,... enne met 100k km,...
- aankooprijs + restwaarde- brandstofkosten - onderhoudskosten. Daar hou ik echt wel aan over !
LPG is hier ook merkelijk goedkoper

Geplaatst: 23.08.2010 - 20:43
door Wim J
En daarmee is dit verhaal tot een eind gekomen. De wagen is verkocht met meerwaarde voor de LPG installatie.! Ik heb aan dit verhaal alvast niet m'n broek gescheurd, maar ben er ook niet echt rijk van geworden.
Ben nu in een xc70new MY2008 D5 onderweg. Maar zonder twijfel is de 2.5T de betere motor, zelfs op lpg!
Ben er ruim 100k onderweg mee geweest, zwaar geladen, voor professionele doeleinden. Enige wat je echt moet doen is Flashlube installeren, en de klepspeling om de 60k laten regelen. Zelfs met die extra kosten was ik goedkoper uit dan diesel ( zo'n goeie 20% ), uitgaande van de officiele prijzen vd brandstoffen.
Ik hoop dat er in dit topic genoeg info (zowel voor als tegen) te vinden is ivm ombouw naar lpg van de 2.5T. Maar wat mij betreft mag er binnen een paar dagen een slotje op, tenzij anderen nodig iets nuttig te melden hebben? Ik richt me alvast even op het diesel verhaal, maar heb enkel goeie herinneringen aan mijn lpg fase. LPG geeft je iedere tankbeurt een brede glimlach, iedere keer je het gas indrukt denk je niet aan je bankrekening maar kan je enkel genieten, en dat is me ook wat waard!

Geplaatst: 23.08.2010 - 20:46
door bart simpson
:? waarom heb je gasrijden er dan aan gegeven? die mis ik echt even als er alleen maar voordelen aan kleefden

Geplaatst: 23.08.2010 - 20:53
door Wim J
Omdat er een aantal andere kosten opdoken (oa Nivomats, banden, remschijven) en de auto op dit moment nog een zekere waarde had, en reeds een zeker bedrag had opgebracht. Gezien ik professioneel met de wagen reed was het dus een ideaal verkoopsmoment.
Had ik een jongere XC70 2.5T met minder km gevonden, had ik het zeker aangedurfd hetzelfde opnieuw te doen. Helaas lopen die wagens hier echt dungezaaid. En al helemaal als je een manuele bak wilt!

Geplaatst: 23.08.2010 - 20:55
door M@rcel
2.5T op LPG rulezzz...

Geplaatst: 23.08.2010 - 21:26
door Wim J
M@rcel schreef:2.5T op LPG rulezzz...
Ik kon geen mooiere afsluiter bedenken !

Geplaatst: 23.08.2010 - 21:28
door bart simpson
:D zei de dieselaar

Geplaatst: 23.08.2010 - 21:38
door 945i
Gelukkig blijven bij een diesel de banden en schijven altijd goed. Succes en dieselse! :)

Geplaatst: 26.12.2011 - 01:32
door Little feat
Wim J,

Hoy hoy,

Ik zie op deze pagina's redelijk optimistische verhalen mbt LPG en 2,5T. Zou fijn zijn om deze ook toe te voegen aan het kilometerlijstje van verst lopende V70 XC70. Zo lijkt het alsof bart nog gelijjk krijgt (geen enkele lpg XC70 te vinden...)

greetz LF

Geplaatst: 02.01.2012 - 20:14
door Wim J
De wagen staat wel degelijk in het lijstje,...
Ik heb alvast een pak meer problemen met m'n huidige D5 diesel dan met de 2.5T op LPG,...

Geplaatst: 10.01.2012 - 17:05
door Argos
Hallo XC70 gas(!)ten

Ik ben pas nieuw op dit forum en moet nog ff wennen...
Ik ben sinds 4 jaar in het bezit van een XC70 2435 cm3 5 cylinder automaat.
Heb hem gekocht bij 205.000 km en er direct LPG op laten zetten met Flaschlube klepsmeersysteem.
De LPG- installatie is goed, km. stand is nu 316.000 en ik heb afgelopen najaar alleen een defecte LPG pomp gehad die tegen coulance- regeling (50%) werd vervangen.
Voor de rest is de wagen nogal "onder het mes" geweest,: automaatrevisie bij 245.000 km, schokbrekers voor+ achter (na spontane breuk van een veer), aircocompressor, radiateur enz.

De wagen bevalt zeer goed behalve dat de achtervering (niveaumat) "week" blijft ondanks de niveauregeling. Dit is ook meteen een vraag van mij: ik heb het idee dat de veren van de niveaumat verzwaard zouden moeten worden (door de grote donut in de koffer) om meer "koersstabiel" te worden maar de garage zegt dat de niveauregeling geen zwaardere veren kan krijgen omdat die er niet zijn...

Iemand hier misschien ervaring mee?

Geplaatst: 10.01.2012 - 17:46
door MarioC70
Zwaardere veren zijn wel degelijk te verkrijgen,maar een nieuw set achterveren brengt al een verbetering weet ik zeker.

Geplaatst: 10.01.2012 - 19:44
door Gast
Je zou veren kunnen kopen voor een XC zonder niveauregeling.
De veren voor niveauregeling zijn namelijk slapper.

Geplaatst: 11.01.2012 - 08:26
door sbv
Dan ben je waarschijnlijk ook wel de werken van de nivomat kwijt.

Eventueel veren en dempers vervangen door stuggere, echter is dat misschien weer lastig omdat het een XC is

Geplaatst: 11.01.2012 - 10:55
door Argos
Bedankt voor jullie reactie

Ik merk dat de meningen hierover verdeeld zijn. Heeft iemand hier ook ervaring mee? Komt erop neer dat ik eigenlijk gewoon zwaardere veren in de niveaumat wil proberen in plaats van de huidige slappe veren.... dan krijgt de demper toch ook minder "op zijn donder"?
(de wagen zal dan ook wel hoger komen te staan van achteren maar dat vind ik wel mooi denk ik)

Geplaatst: 11.01.2012 - 22:01
door Ludo
Dat is niet echt een aanrader.
Met 'normale' schokdempers word de auto op hoogte gehouden door de veren.
Bij nivomat is dat andersom, daar word de auto op hoogte gehouden door de dempers.
Uit ervaring kan ik je vertellen (welliswaar met een 850), dat je met nivomat en verzwaarde veren, een XC wannabee krijgt. :lol: