Volvo 02-02-09 in Radar vanwege slechte gasklephuizen

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Alfredje
Starter

Nou, het is me gelukt \:D/
Heb gekozen voor de Volvo S80 T6 Automaat Full Options Exclusive uit '99.
Het is weer eens heeeeeel anders dan een 850, en je merkt de soepelheid van de automaat best wel (wel wat stug van 2 naar 3) maar toch.
(stug zal misschien wat verse olie nodig hebben, hoop ik dan maar)

Super auto. en wat een knopjes...

Heb wel garantie gekregen op de klephuis (3 maanden).
Dus daar ben ik blij mee.

hoop geld kwijt, maar zal vanaf volgende week ::cry: pas het monster mogen besturen, eerder hadden ze geen tijd.

Mijn dank voor het forum.

Groeten allemaal,

Alfred
Mr. Ed
4th Gear member

Gefeliciteerd Alfredje!! :occasion5:

Goed dat je hebt doorgezet, je gaat vast en zeker erg veel plezier beleven aan je nieuwe aankoop. Natuurlijk zijn we benieuwd naar de foto's - toch wel stiekem al een paar geschoten ? - want je laat ons toch niet tot volgende week wachten :wink: En nu nog maar een paar nachtjes onrustige schaapjes tellen :D
'Laten we het beestje maar gewoon bij de naam noemen......'

Volvo V70 2.4 170PK Aut5, 2001
Alfredje
Starter

Dank je Mr. Ed :forthosewhothinkyoung:
:clown: denk vraag vandaag hoe ver ze al waren... gewoon niet doen dus!

Ja, plaatjes worden dan echt volgende week, want heb ze niet digitaal.
Kan niet wachten en inderdaad schaapjes tellen, m'n euros zijn op voorlopig.

272pkssssss
rjvanginkel
Starter

Vandaag van ACTronics gereviseerd gasklephuis ontvangen. Helaas bij het installeren brak er een bout af. Nog even geduld voor het resultaat dus.
Gast

Vast is vast. Met welk moment heb je die bouten aangedraaid?
denkweb
4th Gear member
Contacteer:

Afgebroken? Het scheelt dan gelukkig wel dat je de pen er dan redelijk makkelijk weer uit kan halen... vast is inderdaad vast.
Peugeot 305 rood | NH-57-KV | verkocht en inmiddels vernietigd
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
rjvanginkel
Starter

17 Nm zoals de handleiding zegt. Bout is alleen nergens te krijgen totdat ik een vriendelijke wegenwacht monteur bij Brezan in Groningen tegenkwam. Ander boutje maar hij past, morgen bij Volvo de orginele bestellen. Inmiddels ook motorsteun vervangen en gereden met gereviseerde gasklephuis. Zoals ik nu lees had ik waarschijnlijk gelijk naar de dealer moeten rijden want nu start hij niet meer. Waarschijnlijk nieuwe software nodig. We blijven dus nog even sleutelen. :headbang:
Gast

Tja, hij gaat, als hij nog wil starten, in noodloop.
Meer als 1500 toeren zal ie niet gaan maken.
Top snelheid zal ongeveer 50 km/h zijn.
Betekent dus dat je niet je eigen ETM terug hebt gekregen.
rjvanginkel
Starter

Met ACtronics gebeld, auto heeft een ETM reload nodig geen nieuwe software wordt nadrukkelijk gezegd. Morgen dus naar de garage nieuwe bout en reload. Nu nog zien daar te komen.

AlexV70, inderdaad eigen ETM niet terug maar een andere ziet er verder wel strak uit.

Ik laat weten hoe het verder gaat.
Gast

Tja, prachtig gezegd maar nieuwe reload of nieuwe software het bedrag wat je moet betalen blijft gelijk.
Als je de laatste update nog niet heb gehad, gaat het heel snel naar € 50,-
rjvanginkel
Starter

Vanavond auto naar de garage probleem was alleen dat hij na de noodloop niet wilde starten. Eerst accu weer los tijdje gewacht en ja hoor toch weer een sart voldoende om naar de garage te komen. Morgen verder hoop ik.
Gast

Succes.
Hopelijk alleen binnen bebouwde kom wegen. :P
Ik ben ooit ook zo naar de Volvo-dealer gereden. 50 km/h was al heel wat. :cry:
rjvanginkel
Starter

Terug van de garage en hij loopt weer als een zonnetje! Iets hoger toerental zo rond de 800 en ik heb het idee dat ik hem in de file iets meer moet inhouden. Nu zien hoelang dit goed gaat. Bij de volvo garage kreeg ik te horen dat 2 eerdere auto's met ACtronics update niet goed gingen. We zullen zien.

Groet rjvanginkel
Gast

Als je dit topic geheel hebt gelezen, weet je dat ik ook 3 van ACTronics heb gehad.
Ik ben er dus niet zo kapot van.
rjvanginkel
Starter

Beste AlexV70, ik heb het gelezen en de foto's gezien. Heb je nu een van volvo of toch met garantie bij ACtronics gebleven? Gisteren overigens zonder problemen gereden alleen heeft mijn vrouw er nog geen vertrouwen in.

Gr rjvanginkel
Gast

Uiteindelijk is het één van Volvo geworden.
In het begin had ik ook geen problemen, duurde een paar maanden.
liquid_force
6th Gear member

Robert Haven schreef:Kwam ik tegen op mp:

http://link.marktplaats.nl/290126520
Oceanracer
Geartronic member

Afbeelding
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
verron
Starter
Contacteer:

Hoe staat het nu met de gasklephuis affaire? Ook ik heb een probleem met het gasklephuis. We hebben sinds 4 weken een v70 XC aut. uit '99. Op dit moment ga ik er nog vanuit dat alles netjes onder garantie wordt vervangen, maar er bekruipt mij toch een angstig gevoel als ik dit topic helemaal doorlees. ::?
Is er iets uitgekomen bij Tros Radar?
340 1.7D - 440 Turbo - 850 T5 - V70XC - V50
Walter
Geartronic member
Contacteer:

verron schreef:Hoe staat het nu met de gasklephuis affaire? Ook ik heb een probleem met het gasklephuis. We hebben sinds 4 weken een v70 XC aut. uit '99. Op dit moment ga ik er nog vanuit dat alles netjes onder garantie wordt vervangen, maar er bekruipt mij toch een angstig gevoel als ik dit topic helemaal doorlees. ::?
Is er iets uitgekomen bij Tros Radar?
Radar brult, probeert te slopen en dan hoor je vervolgens niets meer.... Ben zelf klaar met dat programma, die toonzetting en de vraagstellingen... Van de week een stel van de Rabobank, antwoorden heel netjes. Maar dat mens liet ze niet uitspreken, wil alleen maar toezeggingen afdwingen die niet nodig zijn.

Als je garantie hebt van de garage waar je m gekocht hebt, staat dat toch los van dit verhaal? En als je geen problemen hebt, zou ik me geen zorgen maken.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”