Pagina 18 van 162

Geplaatst: 22.09.2012 - 08:46
door remmm
hmmm ik ga ook een offerte opvragen. Ik wil niet achterblijven met deze prijspakker.....

Geplaatst: 22.09.2012 - 08:58
door Magliaveli
Dan zou ik maar opschieten als ik jullie was. Ik heb bij de volvo in tilburg gehoord dat er van de 500 productieplaatsen voor de MY14 al meer als 300 weg zijn. En dat was meer als 2 weken geleden.

(en anders is Belgie natuurlijk ook nog een optie)

Geplaatst: 22.09.2012 - 10:09
door NielsPHEV
Magliaveli schreef:Dan zou ik maar opschieten als ik jullie was. Ik heb bij de volvo in tilburg gehoord dat er van de 500 productieplaatsen voor de MY14 al meer als 300 weg zijn. En dat was meer als 2 weken geleden.

(en anders is Belgie natuurlijk ook nog een optie)
en dan te bedebken dat er nog helemaal geen "details" (zoals de prijs) van de MY14 modelen bekend zijn ! Goed om te merken dat er veel mensen zijn die zo begaan zijn met het milieu dat ze "blind" bestellen toch Bart !

Geplaatst: 22.09.2012 - 10:57
door Paul
Nou ik ga in elk geval geen 65k neerleggen voor een V60. Dan neem ik gewoon een S60 D4.

Geplaatst: 22.09.2012 - 11:01
door NielsPHEV
Paul schreef:Nou ik ga in elk geval geen 65k neerleggen voor een V60. Dan neem ik gewoon een S60 D4.
denk aan het milieu paul ! (en de bijtelling)..

Geplaatst: 22.09.2012 - 11:54
door remmm
Paul schreef:Nou ik ga in elk geval geen 65k neerleggen voor een V60. Dan neem ik gewoon een S60 D4.
Uiteindelijk kost de auto geen 65k dat is toch juist de hele grap?

Geplaatst: 22.09.2012 - 15:13
door Jolly Breeze Racing
remmm schreef:
Paul schreef:Nou ik ga in elk geval geen 65k neerleggen voor een V60. Dan neem ik gewoon een S60 D4.
Uiteindelijk kost de auto geen 65k dat is toch juist de hele grap?
54.000 euro excl. BTW en dan gaat de de investerings en/of KIA aftrek er nog af.

Geplaatst: 23.09.2012 - 00:14
door Paul
En kom je op zo n 27500euro, volgens de dealer. Maar ga morgen even rekenen, dan december 2013 rijden.

Geplaatst: 23.09.2012 - 16:50
door Autozoeker
De grap zit het hem voornamelijk in de bijtelling.
na 4/5 jaar 0% bijtelling tegen 20%/25% voor een beetje auto.

Vanwege je bijtelling wordt je inkomsten elk jaar met 20%-25% van de catalogus gepimpt. Afhankelijk van je schijf, komt er grofweg 50% van de catalogus prijs aan extra kosten na 5 jaar bij die je bij de PIH niet heb. Een auto van bijv 35k is daarom waarschijnlijk duurder dan de PIH na 5 jaar.

Maar al die investeringsaftrek en afschrijvings hulpjes helpen natuurlijk wel :)

Geplaatst: 23.09.2012 - 16:55
door NielsPHEV
Autozoeker schreef:De grap zit het hem voornamelijk in de bijtelling.
na 4/5 jaar 0% bijtelling tegen 20%/25% voor een beetje auto.

Vanwege je bijtelling wordt je inkomsten elk jaar met 20%-25% van de catalogus gepimpt. Afhankelijk van je schijf, komt er grofweg 50% van de catalogus prijs aan extra kosten na 5 jaar bij die je bij de PIH niet heb. Een auto van bijv 35k is daarom waarschijnlijk duurder dan de PIH na 5 jaar.

Maar al die investeringsaftrek en afschrijvings hulpjes helpen natuurlijk wel :)
Het verschil is nog veel groter de bijtelling is netto loon 6 a 7 k€/jr aan bijtellings besparing kun je vergelijken met een kosten besparing in de bv van 12 a 14 k€ !

Geplaatst: 23.09.2012 - 17:01
door Autozoeker
volgens mij wordt de bijtelling gewoon bij je bruto inkomen opgeteld?
van de belastingdienst:
Rijdt u privé met een auto die tot uw ondernemingsvermogen behoort? Dan moet u een bedrag bij de winst tellen voor het privégebruik, tenzij u kunt aantonen dat u op jaarbasis niet meer dan 500 kilometer privé hebt gereden. De bijtelling is een percentage van de cataloguswaarde van de auto. Er zijn 5 tarieven voor de bijtelling: 0%, 14%, 20%, 25% en 35%. De tarieven hangen af van de CO2-uitstoot en de leeftijd van de auto. De uitstootgrenzen worden ieder jaar opnieuw vastgesteld.
maw, je moet % van de bruto bij je winst optellen, is dus bruto loon voor de meesten.

[Rekensommetje kan je best op maat laten maken voor je eigen situatie]

Geplaatst: 23.09.2012 - 20:53
door EV70S
Paul schreef:Nou ik ga in elk geval geen 65k neerleggen voor een V60. Dan neem ik gewoon een S60 D4.
Exact mijn idee Paul :D

Geplaatst: 23.09.2012 - 21:59
door Paul
Nou ik kom er wel op terug, autozoeker je vergeet geen wegenbelasting... 48*110€

Geplaatst: 23.09.2012 - 22:01
door Paul
En je vergeet die andere milieu aftrek.

Morgen maar ff bellen met hooftman

Geplaatst: 24.09.2012 - 00:34
door Autozoeker
Milieu investeringsaftrek is 36%. maar kleinschaligheidsaftrek is ook nog eens 28% en geld ook voor milieu vriendelijke autos. ik had niet verwacht dat je beide kon toepassen, maar even nagelezen en het lijkt gewoon te mogen. is nu wel erg dramatisch het kostenplaatje, je moet natuurlijk wel winst hebben om het af te kunnen trekken.

Geplaatst: 24.09.2012 - 07:23
door Paul
En als je je afschrijving zo snel doet, moet je dus minimaal een winst hebben van +/- 30k.

Hoe groot zou de kans zijn dat dit hele belastinggrapje vervalt als het 2013 is?

Geplaatst: 24.09.2012 - 08:26
door Autozoeker
Als je dat niet red kan je beter in loondienst gaan.
Per 2014 verandert een en ander aan bijtelling. Denk niet dat ze de boel omgooien als een en ander al is ingeplanned. Mia gaat zelfs naar 40% per 2014...

Zekerheid heb je nooit... ach dan dok je misschien 7% bijtelling. Is allemaal wel te overzien

Geplaatst: 24.09.2012 - 08:51
door Jeroen
Die mileu afschrijvingen, gaat dat in 1 keer of kunnen die over meerdere jaren verspreid worden?

Geplaatst: 24.09.2012 - 12:24
door Paul
Milieu aftrek krijg je in 1 keer terug, maar verkoop je de auto, moet je dat weer terug geven over de waarde waar je het voor verkoopt.

@Autozoeker, eens!

Geplaatst: 24.09.2012 - 12:40
door Autozoeker
Even nuanceren, je moet desinvestering betalen als het nog niet geheel is afgeschreven en weer verkoopt (proportioneel). Maar als je pas verkoopt nadat hij is afgeschreven, hoef je dat niet terug te betalen...