Geplaatst: 16.01.2013 - 22:53
Voor mensen, zoals ik trouwens, die ook een stuitergeluid horen op kasseien of slechte wegen: http://www.volvov40club.com/forums/Thre ... ox-problem
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
'k Wou al eerder antwoorden op je post, maar heb dit fenomeen ook in mijn wagen! Nog 4500 km tot het eerste onderhoud, en dan ga'k het zeker melden.Elsje schreef:Voor mensen, zoals ik trouwens, die ook een stuitergeluid horen op kasseien of slechte wegen: http://www.volvov40club.com/forums/Thre ... ox-problem
Stuitergeluid? Altijd lastig te beoordelen zonder het geluid er zelf bij te hebben. De voorwielophanging lijkt wel iets meer te 'rammelen/dribbelen' dan mijn C30 deed, als ik in de parkeergarage over richels van betonplaten rijd. Ik wijt dat zelf aan de 18 inch velgen. Ik weet niet of dat is waar jij op doelt.Fietsventje schreef:'k Wou al eerder antwoorden op je post, maar heb dit fenomeen ook in mijn wagen! Nog 4500 km tot het eerste onderhoud, en dan ga'k het zeker melden.Elsje schreef:Voor mensen, zoals ik trouwens, die ook een stuitergeluid horen op kasseien of slechte wegen: http://www.volvov40club.com/forums/Thre ... ox-problem
Heldere omschrijving, helaas (of gelukkig) herken ik dat niet in mijn auto.Elsje schreef:@Cavallino, het geluid lijkt op een uitlaat die vooraan tegen het chassis trilt. Ik dacht zelf dat het aan de voorophanging lag, maar dat is blijkbaar de oorzaak niet. Het geluid zou komen vanuit de stuurinrichting volgens bovenvermelde Engelse link. Het getril is iets dat voornamelijk te horen is bij lage snelheden...0-50km/u.
Kun je iets preciezer zijn? Ben benieuwd wat er niet goed werkt.Marcel schreef:Verder valt het navigatiesysteem erg tegen
De bediening is een drama, bestemming invoeren of opslaan is bepaald onlogisch en tijdrovend. Het systeem is erg traag bij bediening. Verder kan ik niet vinden hoe ik zelf bepaal of omleidingen vanuit tmc nodig zijn. De essentie, de voorgestelde routes, zijn in basis niet logisch. Onder andere wordt ik straten ingestuurd waar ik echt niet in mag rijden. Laatst moest ik een afslag nemen op de A2 en meteen de oprit naar dezelfde A2. Dat soort flauwekul. Hier zit een duidelijk leermoment voor Volvo.The Saint schreef:Kun je iets preciezer zijn? Ben benieuwd wat er niet goed werkt.Marcel schreef:Verder valt het navigatiesysteem erg tegen
Ik deel de mening van Marcel op dit punt. Ik vind de navigatie erg tegenvallen, zowel qua besturing als qua routeplanning. Vooral het ontbreken van een Autozoom en het met 1 knop ingeven van de thuislocatie vind ik missers. Ik was de navigatiesystemen van Audi en Ford gewend, en die vind ik beide veel beter.Marcel schreef:De bediening is een drama, bestemming invoeren of opslaan is bepaald onlogisch en tijdrovend. Het systeem is erg traag bij bediening. Verder kan ik niet vinden hoe ik zelf bepaal of omleidingen vanuit tmc nodig zijn. De essentie, de voorgestelde routes, zijn in basis niet logisch. Onder andere wordt ik straten ingestuurd waar ik echt niet in mag rijden. Laatst moest ik een afslag nemen op de A2 en meteen de oprit naar dezelfde A2. Dat soort flauwekul. Hier zit een duidelijk leermoment voor Volvo.The Saint schreef:Kun je iets preciezer zijn? Ben benieuwd wat er niet goed werkt.Marcel schreef:Verder valt het navigatiesysteem erg tegen
Boven de lichtschakelaar zit volgens mij een heel klein groen lampje die aangeeft of de verlichting aan of uit is.Marcel schreef: Er is geen controlelampje voor de autoverlichting wat niet handig is.
Ik moet zeggen dat de navigatie mij 100% meevalt. Ik gebruik altijd de stembesturing en dat werkt erg goed. Invoeren met het draaiwieltje is inderdaad onhandig, maar als je het dan toch met de knoppen wil doen vind ik het numerieke toetsenbord goed werken (sms-stijl). Ik gebruik de navigatie zo'n 10x per dag, en moet zeggen dat ik nog geen rare dingen heb meegemaakt. Het ontbreken van een makkelijk 'navigeer naar huis' commando is inderdaad wel een misser. Via spraak moet je het hele riedeltje 'navigatie' > 'ga naar' > 'opgeslagen bestemming' > 'thuis' > bevestig 'thuis' afdraaien.Fmol11 schreef:Ik deel de mening van Marcel op dit punt. Ik vind de navigatie erg tegenvallen, zowel qua besturing als qua routeplanning. Vooral het ontbreken van een Autozoom en het met 1 knop ingeven van de thuislocatie vind ik missers. Ik was de navigatiesystemen van Audi en Ford gewend, en die vind ik beide veel beter.Marcel schreef:De bediening is een drama, bestemming invoeren of opslaan is bepaald onlogisch en tijdrovend. Het systeem is erg traag bij bediening. Verder kan ik niet vinden hoe ik zelf bepaal of omleidingen vanuit tmc nodig zijn. De essentie, de voorgestelde routes, zijn in basis niet logisch. Onder andere wordt ik straten ingestuurd waar ik echt niet in mag rijden. Laatst moest ik een afslag nemen op de A2 en meteen de oprit naar dezelfde A2. Dat soort flauwekul. Hier zit een duidelijk leermoment voor Volvo.The Saint schreef: Kun je iets preciezer zijn? Ben benieuwd wat er niet goed werkt.
Ik denk, nee ik weet zeker dat de mening over dit punt afhankelijk is van wat je gewend bent. Voor mij geldt dat ik duidelijk beter gewend ben.TomB schreef:Ik moet zeggen dat de navigatie mij 100% meevalt. Ik gebruik altijd de stembesturing en dat werkt erg goed. Invoeren met het draaiwieltje is inderdaad onhandig, maar als je het dan toch met de knoppen wil doen vind ik het numerieke toetsenbord goed werken (sms-stijl). Ik gebruik de navigatie zo'n 10x per dag, en moet zeggen dat ik nog geen rare dingen heb meegemaakt. Het ontbreken van een makkelijk 'navigeer naar huis' commando is inderdaad wel een misser. Via spraak moet je het hele riedeltje 'navigatie' > 'ga naar' > 'opgeslagen bestemming' > 'thuis' > bevestig 'thuis' afdraaien.Fmol11 schreef:Ik deel de mening van Marcel op dit punt. Ik vind de navigatie erg tegenvallen, zowel qua besturing als qua routeplanning. Vooral het ontbreken van een Autozoom en het met 1 knop ingeven van de thuislocatie vind ik missers. Ik was de navigatiesystemen van Audi en Ford gewend, en die vind ik beide veel beter.Marcel schreef: De bediening is een drama, bestemming invoeren of opslaan is bepaald onlogisch en tijdrovend. Het systeem is erg traag bij bediening. Verder kan ik niet vinden hoe ik zelf bepaal of omleidingen vanuit tmc nodig zijn. De essentie, de voorgestelde routes, zijn in basis niet logisch. Onder andere wordt ik straten ingestuurd waar ik echt niet in mag rijden. Laatst moest ik een afslag nemen op de A2 en meteen de oprit naar dezelfde A2. Dat soort flauwekul. Hier zit een duidelijk leermoment voor Volvo.
Zo klein dat ik hem nog niet gezien heb, maar ik zal straks goed opletten....JosP schreef:Boven de lichtschakelaar zit volgens mij een heel klein groen lampje die aangeeft of de verlichting aan of uit is.Marcel schreef: Er is geen controlelampje voor de autoverlichting wat niet handig is.