Pagina 18 van 21
Re: Nieuwe Volvo-driver
Geplaatst: 11.09.2016 - 23:02
door Kurt1975
Nu serieus, ferme bak samengesteld. Geniet nog van je laatste maanden Volvo. De Benz zal ook niet gaan vervelen
Re: Nieuwe Volvo-driver
Geplaatst: 12.09.2016 - 09:28
door ex-Mooseman
De Mercedes is uitgebreid proef gereden, wees gerust. Ik spendeer teveel tijd in mijn autozetel om er licht over te gaan.
Eerst een halve dag met de C200d in automaat, volledig in AMG-trim. Dit is de oude Mercedes 2.1-motor, met een 7G automatische bak. De automaat vond ik fantastisch, het AMG-interieur ook (al ontbrak die het zitcomfort-pakket (uitschuifbare zitting, regelbare kniesteun, 4-voudig verstelbare lendensteun). Met de sportophanging en de 19" zou ik kunnen leven: knetterhard, maar o zo mooi - maar ook dodelijk voor mijn leasebudget

.
Daarna nog een halve dag met een C200d manueel, Avantgarde binnenkant en buiten. Binnenkant was mooi, maar die AMG was toch net dat meer (sportzetels, -stuur (afgeplat-, -pedalen), zwarte dakhemel, contrasterende stiksel op de deuren en zetels). De rit was een pak comfortabeler op de meer gewone 17" en de ook wel verlaagde Avantgarde-ophanging. Het 1.6 Renault-blok doet dat meer dan goed in de Mercedes-koets. Je voelt dat er minder gewicht op de neus ligt dan met de 2.1, en het draait ook beschaafder (stiller) dan de Mercedes-lawaaimaker. In tegenstelling tot Mercedessen in het verleden, is ook het schakelen best wel OK (zonder dat het klak/klak/klak is van een sportieve wagen).
Vanaf 1.700 toeren is de wagen best snel te noemen, en in tegenstelling tot de 1.6 D2 waar ik nu mee rij, is er een groot bruikbaar toerentalbereik.
Vervolgens ook nog kort met een C180d van een collega gereden, als je kunt sparen op je budget, why not ? Maar hier had ik hetzelfde gevoel als met mijn D2: net niet. Een goede auto, maar het onderstel schreeuwt om 20 pk en een scheut koppel meer.
Ik heb dus een mix gemaakt van de testwagens, een nieuw kleurtje er op laten zetten (Seleniet is pas sinds deze zomer verkrijgbaar, dit is het lanceringskleur van de nieuwe E-klasse), en dan de opties toegevoegd die er op moesten (GPS, parkeersensoren, metalic, bluetooth (standaard op de C), en die ik nuttig vond LED-koplampen, cruisecontrol, media-interface (voor mijn iPod), en die ik mooi vond (velgen in zilver ipv het donkerder standaardkleurtje).
Als je na een dagje terug overstapt in je V60 valt het op dat het een oud model geworden is. Nog altijd een goede en mooie wagen, maar het interieur kan een serieuze facelift gebruiken. De C voelt ook veel agieler & sportiever aan dan de V60. Het gevoel van een RWD vind ik nog steeds superieur aan een FWD (dat is op dit forum als vloeken in de kerk). Toen ik na jaren RWD terug overschakelde op een voorwielaangedreven auto was dat echt wennen, omgekeerd had ik daar destijds geen enkel probleem mee.
Re: Nieuwe Volvo-driver
Geplaatst: 12.09.2016 - 09:32
door lint
Dat is een fraaie MB geworden, mooi exterieur maar een druk interieur. Veel plezier met de MB gewenst.
Re: Nieuwe Volvo-driver
Geplaatst: 12.09.2016 - 14:23
door BillyBob
Mooie bak, snap wel dat je eens iets anders wou. Geniet van de laatste Volvo maanden!
Re: Nieuwe Volvo-driver
Geplaatst: 13.09.2016 - 15:07
door ex-Mooseman
lint schreef:
Dat is een fraaie MB geworden, mooi exterieur maar een druk interieur. Veel plezier met de MB gewenst.
Druk en toch weer niet. Het is inderdaad een shock als je uit een Volvo komt, en in de C stapt. Je weet niet wat je overkomt.
De algemene vormgeving (met vooral de tablet on top) is een heel stuk uitgesprokener, maar langs de andere kant zijn er dan weer veel minder knopjes dan op de waterval van de Volvo. Het dashboard heeft ook meer symmetrie dan dat van de Volvo (grote rooster onder het Sensus-scherm, klein roostertje ernaast <> drie gelijke uitblaasmonden).
Door de dakhemel en -stijlen ook in het zwart te nemen, is het ook meer één geheel, en niet het anthraciete van de onderkant + lichtgrijze dakhemel (I know, zwarte hemel is ook mogelijk op de V60).
Re: Nieuwe Volvo-driver
Geplaatst: 18.10.2016 - 22:34
door ex-Mooseman
Ai ai.
Er zit een serieuze ratel onder de motorkap. Vooral met koude motor ratelt de D2 als een tractor, vooral als je de koppeling intrapt, of laat opkomen.
Dubbel massavliegwiel? Drukgroep van de koppeling?
Volgende week donderdag gaat er sowieso een nieuwe distributieriem en waterpomp in, maar als het morgenochtend te erg is, wacht ik niet zo lang, en rij ik onmiddellijk tot bij de dealer.
Re: Nieuwe Volvo-driver
Geplaatst: 19.10.2016 - 00:55
door teebee
Tja..... smaken verschillen....
Vind die Duitse 'ster' enorm schreeuwerig van binnen, vermoeiend
Aan de buitenkant straalt ie twijfel uit.... Hij wil zo graag mooibzijn maar dat lukt niet echt.... te rond
Helaas.... Not my cup of tea
Re: Nieuwe Volvo-driver
Geplaatst: 19.10.2016 - 16:06
door ex-Mooseman
Vliegwiel kapot, luidt de diagnose.
Dat wordt een gepeperde factuur: service, distributieriem, waterpomp en nu nog het vliegwiel ook.
Re: Nieuwe Volvo-driver
Geplaatst: 19.10.2016 - 17:16
door teebee
Volvo's wraak wegens ontrouw en overstappen in een Duitse ster.....
Re: Nieuwe Volvo-driver
Geplaatst: 20.10.2016 - 11:46
door ex-Mooseman
Ik ben niet echt merkentrouw: Peugeot, VW, Audi, Ford, Mercedes, BMW (2x), Volvo, Mini, en nu terug een Mercedes.
En zoals ik eerder al aanhaalde: ik ben ook gaan kijken naar Alfa, Jaguar, Skoda,... deze zomer zelfs een Peugeot 308 SW overwogen (maar de zetels waren toch niet wat ik gewend was).
Keuzecriteria: bang for the bucks, en dan nog een 'klik' hebben met de auto/model. De V60 was nu de runner-up, zoals de C-klasse (W204), de vorige keer de runner-up was.
Re: Nieuwe Volvo-driver
Geplaatst: 20.10.2016 - 18:09
door teebee
Ja gaat spijt krijgen ....
Re: Nieuwe Volvo-driver
Geplaatst: 20.10.2016 - 20:17
door ex-Mooseman
Het zal game-over zijn voor deze dame.
De herstelkosten lopen te hoog op, en zijn niet te rijmen met de rest-looptijd van het contract (4 maanden). De herstelkost + waarde in huidige toestand > waarde binnen 4 maanden (en + 10.000 km).
Ik mag morgen een telefoontje verwachten van de fleetmanager: afspreken wanneer en waar de V60 moet ingeleverd worden (asap, zei men bij Alphabet-lease), aanloop-wagen regelen, en de levering van de C-klasse wat te versnellen.
Het waren bijna 142.000 aangename, comfortabele kilometers.
Re: Nieuwe Volvo-driver
Geplaatst: 24.10.2016 - 10:54
door erwinvans
Vorige week hier aangemeld nadat ik mijn nieuwe V60 bij de dealer heb opgehaald. Na vijf jaar V70 en twee jaar Seat ben ik terug bij Volvo...
Specs: Volvo V60, D3, Nordic+ met Luxury Line, Luminous Sand en Beige binnenbekleding.
Meer foto's volgen, maar deze heb ik gemaakt van het interieur:

Re: Nieuwe Volvo-driver
Geplaatst: 24.10.2016 - 10:56
door lint
Dat ziet er erg fraai uit.
Re: Nieuwe Volvo-driver
Geplaatst: 24.10.2016 - 11:31
door hvt
Welkom.
Ziet er erg luxe uit.
Ik ben benieuwd naar de buitenkant van de Volvo.
Misschien verstandig om een eigen topic te starten, je gaat nu verder in een topic van iemand anders.
Re: Nieuwe Volvo-driver
Geplaatst: 24.10.2016 - 13:35
door ex-Mooseman
Zie ik hier ineens een beige interieur verschijnen. De mijne is toch charcoal ?
Dit weekend alle persoonlijke spulletjes er uit gehaald en de binnenkant helemaal proper gemaakt (hoewel ik dat heel goed bij hou, is een intensieve reiniging nog iets anders). Vanavond of morgen zou ik de buitenkant nog eens netjes moeten kunnen zetten. Woensdagmorgen zal mijn laatste rit met deze richting Brussel zijn.
Ik ga ze toch missen, mijn zwarte Zweedse;
Re: Nieuwe Volvo-driver
Geplaatst: 24.10.2016 - 13:56
door erwinvans
Ik ben nieuw hier en dacht even dat dit een algemeen topic was voor nieuwe Volvo's, excuus. Ik ga een nieuw topic openen om mijn eigen Volvo te delen.
Re: Nieuwe Volvo-driver
Geplaatst: 25.10.2016 - 14:10
door ex-Mooseman
Van mij mag je gerust hier verder doen:). Morgen loopt deze haar laatste kilometers.
Re: Nieuwe Volvo-driver
Geplaatst: 26.10.2016 - 21:12
door ex-Mooseman
ennnnnn ze is weg.
Laatste ritje ging deze morgen naar het centrum van Brussel. In de file ratelde ze als een ouwe tractor. Op snelheid zat er precies ook een onevenwicht in. Jammer, maar helaas. Ik heb de sleutels afgegeven.
142.259 kilometers hebben we samen afgemaald. Gans België doorkruist, stukje Nederland, flinke (snelle) rit in Duitsland, dwars door Zwitserland, Luxemburg, Frankrijk, Italië,... Allemaal zonder morren, en in alle comfort. Ze was wel wat aan de dorstige kant, voor een dieet-model.
Ondertussen heb ik al een paar honderd kilometer afgelegd met haar tijdelijke opvolger: een brandweerrode BMW 318 Gran Turismo van 01/2015 met ongeveer 24.000 kilometer op de teller.
Sportstoelen zitten echt heel goed, perfect in te stellen. Achteruitrijcamera is een leuk gimmick, net als de elektrisch bediende achterklep.
Heel ruime cabine, diepe kofferbak (met allerlei SM-dingen om die in te delen), aangename motor, comfortabele doch stevige wegligging.
Minpuntjes: stuur voelt 'dun' aan. Stereo kan niet tippen aan die van de Volvo (navi ontbreekt trouwens).
Re: Nieuwe Volvo-driver
Geplaatst: 26.10.2016 - 23:00
door teebee
Sorry..... die Benz doet echt pijn aan m'n ogen; met name de binnenkant, wat een circustent.
Ook de buitenkant, zoals gezegd 'not my cup of tea'
Ennieweej, have fun (voor zover dat gaat lukken

)