PiH Tuning

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
X4er0
2nd Gear member

rsnhakan schreef:
X4er0 schreef: Waar zal ik de Polestar badge plaatsen, er is op de dashboard geen mooie locatie omdat de dashboard schuin afloopt.
Achterop, naast het D6 logo natuurlijk!
Alle stikkers zijn verwijderd, de monteur had hem al op de achterklep geplaatst en ik had hem direct verzocht de stikker te verwijderen.

Ik ga hem denk ik in de klepplaatsen van de dashboard kast, als je de klep opent zit er links een apart vakje waar hij in kan.
Joost1
1st Gear member

Hier plaatsen :D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V70 2.4i 140pk 2001 Fladblades, Klapsleutel, Sunblinds, Confortline, Familie line en Iphone interface.
Volvo V70 D3 Limited Edition 2012 Oyster Grey, Roofrails, Full Sunblinds, OR Croom strips boven mistlampen.
Volvo V60 PIH Summum met cognac leder sportinterieur, Full Volvo Sunblinds, 18 inch Sportvelgen, en Polestar Tuning.
ptimmermans
1st Gear member

Wat ik jammer vind is dat ik nog steeds geen foto heb gezien van een PIH met Polestar of Rica met de snelheidsmeter ver boven de normale Vmax van de PHI.
Ik heb zonder tuning 244 op de teller gehad toen de standaard velgen en banden er nog op zaten.
Wie voelt zich geroepen om eens het overtuigende bewijs te leveren dat die tuning echt iets doet???
2013 - Volvo V60 PIH, Inscription Black Metallic, SCT, DSL, SL, PL, CAM
2010 - Lexus 220D +ML + Leather
2007 - Lexus 220D +ML
2002 - Volvo S40 1.9D - European Sports Navigator
1998 - Ford Cougar
1997 - Ford Focus
RichieB
6th Gear member

JohnH heeft dat onlangs geprobeerd, maar er was geen ruimte op de snelweg in NL. Volgens mij wordt met de tuning de Vmax niet hoger omdat de begrenzing er niet af wordt gehaald. Maar je zal met tuning (en een lege snelweg) die Vmax wel eerder bereiken.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
diesel01
Geartronic member

RichieB schreef: JohnH heeft dat onlangs geprobeerd, maar er was geen ruimte op de snelweg in NL. Volgens mij wordt met de tuning de Vmax niet hoger omdat de begrenzing er niet af wordt gehaald. Maar je zal met tuning (en een lege snelweg) die Vmax wel eerder bereiken.
Jij gaat door voor de magnetron.
Idd komt gewoon de begrenzer er in, in mijn geval bij 210, de weg er naar toe kan iets sneller.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
IkeV70
5th Gear member

Je moet uitzonderlijk dapper zijn wil je in een PIH >244 km/h rijden.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
jp-v60
4th Gear member

IkeV70 schreef: Je moet uitzonderlijk dapper zijn wil je in een PIH >244 km/h rijden.
Daar sluit ik me volledig bij aan of je moet Evil Knevel heten.
vaudi
5th Gear member

ptimmermans schreef: Ik heb zonder tuning 244 op de teller gehad toen de standaard velgen en banden er nog op zaten.
Wie voelt zich geroepen om eens het overtuigende bewijs te leveren dat die tuning echt iets doet???
@ptimmermans
haal je die 244 met de niet standaard velgen niet meer?

Velen komen niet verder dan 243 op de teller. Daar zit je dan toch maar mooi 1km boven.

Voor mij het bewijs dat de auto is afgeregeld op die snelheid. Zal wel ongeveer 230 echte km/h zijn.
v60pih
4th Gear member

Autozoeker schreef: Hoe hebben jullie het zo snel ontvangen? Ik heb geregistreerd, maar nog niets ontvangen
Gewoon direct meegekregen bij de dealer. In een mooi doosje met allemaal mallen zodat je 'm goed kan plaatsen.
Helaas geen D6 mal in het doosje dus maar wat gegokt.
WouterJ
2nd Gear member

IkeV70 schreef: Je moet uitzonderlijk dapper zijn wil je in een PIH >244 km/h rijden.
Huh? Dapper om 244+ te rijden in een V60? Wat is daar dapper aan?

Onlangs 239 gereden, ongetuned. Dat stelt niet zoveel voor...
Nutcaze
1st Gear member
Contacteer:

Donker schreef:
V50 R schreef: Polestar nemen, als er iets verkeerd gaat met de gevoelige elektronica, dan ben je je voordeel van 0% kwijt aan de kosten van dure reparaties. Waarom zou je dat risico voor die paar pk nemen? Ik vind het al bijzonder dat volvo tuning aanbiedt bij een 'eco' model. Heel leuk dat rica ook voor dit model tuning aanbiedt, maar naast de hogere kosten, bieden ze geen enkele zekerheid voor problemen met de elektronica van de pih. In het begin zijn er natuurlijk nooit problemen, die komen pas nadat de 345pk te vaak is aangesproken.
Precies.

Voorts:
-Bij Rica verlies je je 0% of 7% bijtelling en je moet wegenbelasting gaan betalen. Want je voldoet niet meer aan 48g CO2 uitstoot in
tegenstelling tot Polestar. Om nog maar te zwijgen over KIA/MIA/Vamil teruggave.
-Factuur Polestar mag je zakelijk verwerken.
-Factuur Rica ook, als je lef genoeg hebt zelf het bewijs aan te leveren dat je PIH alle fiscale rechten heeft verloren.

Maar deze hete discussie heeft al eerder plaatsgevonden hier op het forum.
Ik heb pakweg een jaar geleden de belastingdienst hierover gebeld en de medewerker die ik gesproken heb zei dat de alle fiscale regelingen die er op van toepassing zijn bepaald worden bij levering. Wat je er na mee doet interesseert ze geen moer, de regelingen blijven gewoon hetzelfde.

Maar goed, kan je zoiets bewijzen als het aan de orde komt en het blijkt toch niet zo te zijn.....
2013 Volvo V60 PIH MY14 Bright Silver metallic, Ixion 18", Hybrid Technology + Driver Support Line
Donker
2nd Gear member

Het verhaal wat ze je verteld hebben klopt niet. Ik heb dan ook niet zo een hoge pet op van die mensen die je aan de lijn krijgt bij de belastingtelefoon. De belastingdienst heeft dat zelf ook niet trouwens, daarom staat er op hun website dat je geen rechten kunt ontlenen aan de informatie die ze je verstrekken. Grappig he?

Aanpassingen aan de motor hebben wel fiscale gevolgen. Aanpassingen aan velgen en/of banden (eco banden er af en dikkere velgen eronder) hebben geen fiscale gevolgen. Zo staat het in de wet. Heb het niet verzonnen maar ik leef er wel naar. Betreffende citaten zijn hier ook al eens voorbij gekomen.
Donker
2nd Gear member

Ik heb inmiddels ook wat kilometers gemaakt met de Polestar tuning. Ik herken veel van wat er al over geschreven is, maar toch heb ik gemengde gevoelens en geen wauw effect.

Het (geclaimde) extra vermogen en koppel voel ik niet direct. Het voelt zeker soepeler allemaal. Wat ik zelf in beginsel niet verwacht had, maar wel al enkele keren gelezen had hier, is het feit dat het motorgeluid behoorlijk anders en (gevoelsmatig) zelfs minder is. Tot 3000 tpm is het stiller, daarboven is het nog steeds goed hoorbaar maar minder rauw. Ik dacht zelfs even dat ik die lekkere D5 roffel niet meer te horen kreeg. In Hybrid voelt het een stuk soepeler. In Power zitten de echte veranderingen. Het reageert niet meer zo irritant zenuwachtig en gooit niet direct het toerental tegen het rode gebied aan bij een beetje willen opschieten. Het schakelt anders, logischer. Ik heb lang in Power gereden en voor het eerst het gevoel gehad: gewoon een lekker sportieve wagen waarvan het plezier niet vergald wordt door de veel te hitsige gasreactie en overdreven "sportief" schakelen. Voorheen schakelde ik altijd handmatig in Power als ik even in die modus reed.

Waarom gemengde gevoelens? Ik zie de Polestar tuning als een software update die de auto maakt zoals die had moeten zijn, en niet als tuning. Daarvoor doet het te weinig. Laten we eerlijk zijn: hoeveel procent vind de Power modus standaard lekker rijden, anders dan even indrukken om snel of de snelste te zijn? De milieu aspecten inclusief CO2 uitstoot veranderen niet. Dus waarom niet standaard deze software als update? Als het verbruik niet toeneemt (dat moet ik nog uitvinden) kan ik alleen die € 50,- per minuut die het de werkplaats oplevert als reden bedenken.
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Donker schreef:Waarom gemengde gevoelens? Ik zie de Polestar tuning als een software update die de auto maakt zoals die had moeten zijn, en niet als tuning. Daarvoor doet het te weinig. Laten we eerlijk zijn: hoeveel procent vind de Power modus standaard lekker rijden, anders dan even indrukken om snel of de snelste te zijn? De milieu aspecten inclusief CO2 uitstoot veranderen niet. Dus waarom niet standaard deze software als update? Als het verbruik niet toeneemt (dat moet ik nog uitvinden) kan ik alleen die € 50,- per minuut die het de werkplaats oplevert als reden bedenken.
+1

Je hebt ook gelijk vwb de Power modus bij een standaard PIH.
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
IkeV70
5th Gear member

WouterJ schreef:
Huh? Dapper om 244+ te rijden in een V60? Wat is daar dapper aan?

Onlangs 239 gereden, ongetuned. Dat stelt niet zoveel voor...
Dapper omdat die PIH van mij, en zoals ik het lees ook wel van een aantal anderen hier, nogal begint te zwabberen op hogere snelheden. Boven de 200 neemt het gevoel van onveiligheid snel de overhand.
Laatst gewijzigd door IkeV70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
lint
Geartronic member

Het is niet dapper, het is onverantwoord om met een auto zo snel te rijden.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Durden
2nd Gear member

lint schreef: Het is niet dapper, het is onverantwoord om met een auto zo snel te rijden.
MODS EDIT: hou het ter zake!
Laatst gewijzigd door Durden op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 PIH MY14
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Donker schreef: Als het verbruik niet toeneemt (dat moet ik nog uitvinden) kan ik alleen die € 50,- per minuut die het de werkplaats oplevert als reden bedenken.
Denk jij dat die werkplaats de software gratis krijgt?
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Ben
Executive Member
Contacteer:

Donker schreef: Waarom gemengde gevoelens? Ik zie de Polestar tuning als een software update die de auto maakt zoals die had moeten zijn, en niet als tuning. Daarvoor doet het te weinig. Laten we eerlijk zijn: hoeveel procent vind de Power modus standaard lekker rijden, anders dan even indrukken om snel of de snelste te zijn? De milieu aspecten inclusief CO2 uitstoot veranderen niet. Dus waarom niet standaard deze software als update? Als het verbruik niet toeneemt (dat moet ik nog uitvinden) kan ik alleen die € 50,- per minuut die het de werkplaats oplevert als reden bedenken.
Zie motortuning als een accessoire. Zoals je een extra spoiler kunt bestellen, of een hondenrek, een dakbox of getinte ruiten.
Standaard is goed, voor de meeste bestuurders zelfs meer dan voldoende. Wil je meer? dan bestel je een accessoire.
Eenvoudiger kan ik het niet bedenken.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
V50 R
6th Gear member

Kom op Leo, als je een keer op een recht stuk snelweg de auto uitprobeert, dan is dat niet gelijk onverantwoord. Jij bent in je leven nooit boven de 130 geweest begrijp ik?
En software kost idd geld, dat wordt niet gratis verstrekt. Daar betaald de dealer geld voor, maar er zit natuurlijk wel marge op!
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”