Pagina 18 van 40

Geplaatst: 27.09.2011 - 21:26
door fy76fb
Het mooie van Volvo Service 2.0 is de update van de software van je auto. In Zweden krijg je die er gratis bij. Ook de wegenhulp wordt gratis met een jaar verlengd, zolang je auto jonger is dan tien jaar.

Geplaatst: 27.09.2011 - 21:32
door Mart van der Steeg
die 'pechservice' was er toch al?

Geplaatst: 27.09.2011 - 22:15
door fy76fb
Ja, het eerste jaar, maar daarna wordt die gratis met een jaar verlengd als je je Volvo bij de officiële Volvodealer in Zweden in onderhoud hebt. Dit geldt tot de auto tien jaar wordt.

Volvo Service 2.0 heb je in twee versies. De eerste als je auto jonger is dan zes jaar en de tweede als je auto ouder is dan twee jaar (links in het Zweeds):

http://www.volvocars.com/se/sales-servi ... fault.aspx

http://www.volvocars.com/se/sales-servi ... fault.aspx

Geplaatst: 28.09.2011 - 08:16
door Walter
fy76fb schreef:Ja, het eerste jaar, maar daarna wordt die gratis met een jaar verlengd als je je Volvo bij de officiële Volvodealer in Zweden in onderhoud hebt. Dit geldt tot de auto tien jaar wordt.
Dat is in NL ook als de auto ouder is dan 10 jaar.

Geplaatst: 29.09.2011 - 21:40
door Ziko
Henk Scholten in Arnhem, kom hier nu voor onderdelen voor mijn Volvo's. Hier wordt geen verschil gemaakt tussen de klassieke rijder die onderdelen komt halen of de klant die een nieuwe wagen komt bestellen. Helemaal top!

Geplaatst: 08.10.2011 - 05:22
door misterxxx
HOEKE IN DELFT

Zeer klantvriendelijke garage Volvo dealer in Delft zonder gemor houden zich aan hun afspraken betreft garantie op gebruikte Volvo's(verkopen ook nieuwe Volvo's) geen lange wacht tijden word gelijk geholpen of de volgende dag,sfeer showroom is relax en netjes.
Alle medewerkers zijn daar hulpvaardig en hebben kennis van zaken op hun vak gebied.
Ben daar zins kort 3 weken klant maar zo'n positieve hulpvaardigheid en kennis heb ik niet zoveel gezien bij andere dealer merken.

PETJE AF VOOR DEZE VOLVO DEALER

Geplaatst: 08.10.2011 - 10:14
door Volvoorgaan
Volvo Henk Scholten Arnhem B.V.
Hier voel je je echt klant. Personeel is zeer klantvriendelijk/klantgericht en deskundig. Komen beloftes na. Laatst erg last van resonerend bandengeluid. Leasemaatschappij had opdracht gegeven de banden te laten trimmen. Chef werkplaats heeft zelf geconstateerd dat het bandengeluid extreem hoog was en de LM overtuigd nieuwe te laten plaatsen. Top.

Geplaatst: 27.10.2011 - 23:29
door MS60R
Na de positieve ervaringen van vandaag wil ik toch even een reviewtje schrijven.

Volvo Vos in Oss (ook in Veghel, Gorinchem en Zaltbommel)

Onze S60 hebben we bij Vos in Oss gekocht. Deze dealer ligt absoluut niet in de buurt (wij wonen in Born, Zuid-Limburg) maar toch heb ik geen haar spijt dat ik onze Zweed van ver heb gehaald. De aankoop is zeer prettig gegaan en ook alle (prijzige!) ongemakken binnen de garantieperiode zijn tot nu toe zonder gemopper keurig opgelost. Ik voelde me serieus genomen en alle betrokken medewerkers komen deskundig over. Ook de gebroeders Vos komen af en toe een praatje maken en doen net of ze je al jaren kennen (leuk!). Onze Volvo S60 was bij aanschaf al 10 jr oud, toch behandelen ze je bij Vos of je een gloednieuwe auto koopt! Dikke 10 voor de klantvriendelijke Vos in Oss!

Geplaatst: 13.11.2011 - 13:20
door JdBV50
Niet veel ervaring met volvo dealers maar Henk Scholten (zelf auto in onderhoud in Culemborg) durf ik iedereen aan te bevelen

Geplaatst: 21.11.2011 - 10:40
door VolvoRob
Dit moet me even van het hart:

Ik heb door dit topic gelezen, heb de klachten en commentaren van veel van de leden hier gezien en bij mij rijst dan toch de vraag of ze hun klacht ook bij de dealer neergelegd hebben waar ze nu over klagen.

Maar al te vaak is dat namelijk niet het geval, en dat is jammer. Een dealer is zich dan nergens van bewust, tot het moment dat zijn naam negatief op een forum naar boven komt. Daar zit natuurlijk niemand op te wachten.

Communicatie gaat echter twee kanten op, dus ook vanuit de dealers is het belangrijk om bij klanten te informeren naar de tevredenheid.

Dealer-bashen, wat ik hier veel zie, slaat echter nergens op! En als het over de kosten gaat: er zijn veel verschillende manieren om iets gerepareerd te krijgen. Als de dealer te duur is zijn er veel andere wegen. En als dat nog te duur is moet je je afvragen of een Volvo wel jouw merk is.

Geplaatst: 21.11.2011 - 11:26
door Ben
Mods break
Aansluitend op het verhaal van Rob.
Let even op de titel van dit topic.
Het gaat er hier om te laten weten over welke dealer je tevreden bent.
Negatieve besprekingen doen we niet in dit topic en al helemaal geen verhalen uit de préhistorie.

Geplaatst: 21.11.2011 - 11:49
door Volvoman
Voor het eerst de winterwielen laten monteren door onze Volvodealer (ipv door de Volvo specialist): velgen schoongemaakt, koffie gekregen en 5 euro goedkoper (bijna 20% minder)!

Geplaatst: 03.12.2011 - 14:20
door Rogier64
Dealer Harrie Arendsen Zevenaar
Mijn eerste Volvo avontuur begon daar met een V70 Europa, inmiddels ongeveer 10 jaar geleden. Op een zaterdag onaangekondigd even kijken, uiterst klantvriendelijk ontvangen en proefrit was geen enkel probleem. Auto moest uit de showroom achter worden gereden. Blijkt achteraf Hr. Frank Arendsen, de directeur zelf te zijn geweest, die mij heeft geholpen. Mijn 2e Volvo werd een particulier gekochte V70 T5. Gezien de uitstekende ervaringen die ik opgedaan had, is die daar in onderhoud gekomen. Mijn huidige V70 2.0D komt ook niet van deze dealer maar zal zeker weer in onderhoud gaan bij Harrie Arendsen in Zevenaar. Natuurlijk niet voor niets, perfecte service, klantvriendelijk en ik wordt gewoon bij mijn voornaam aangesproken, zo zie ik dat graag. Ik heb weinig ervaring met prijzen bij andere dealers of garages, hoewel soms wel eens wat tegenvallende facturen heb gehad, heb ik zeker niet het idee dat deze onredelijk zijn. Kortom, hulde voor deze dealer!

Geplaatst: 12.12.2011 - 10:25
door BlackcurrantV70
Lacom Leuven.
Hier de eerste keer aanbeland voor de wervelklep vervanging op mijn V70.
De afspraak was gemaakt door de dealer waar ik mijn auto gekocht had (PLV Motor in Charleroi), om te vermijden dat ik helemaal naar Charleroi zou moeten rijden voor de herstelling.
De kosten werden door Lacom rechtstreeks aan PLV Motor doorgerekend.

Wegens de correcte en aangename ervaring, ben ik bij Lacom in onderhoud blijven gaan, en zodoende daar ook een nieuwe C70 voor mijn vrouw gekocht.

Die C70 bleek dan problemen met de Powershift bak te hebben, en ik heb nooit de indruk gekregen dat ze het niet serieus namen of het probleem minimaliseerden, uiteindelijk die C70 toch ingeruild voor een nieuwe C70 met D3 geartronic, deze dealer heeft echt alles gedaan om ons tevreden te stellen.

Bangarage Amstelveen, een paar keer langs geweest als ik in NL was en iets nodig had voor de V70, erg correcte service, steeds kopje koffie erbij, ook een aanrader vind ik.

gepeperde rekening??

Geplaatst: 20.12.2011 - 12:16
door Bover
Door de bank tevreden met Furness te Almelo. Maarwilwel volgende met jullie delen:

Mijn volvo uit Duitsland ( dealer onderhouden ) gehaald en ik bestelde een nieuwe reserve sleutel voor de huidige V70. Opgeven kosten vooraf rond de 200,=.

Bleek er een ander stuurslot in te zitten dan volgens specificaties.
Gevolg eerste bestelde sleutel paste niet. Dus tweede ronde met nieuwe sleutel en in te programmeren code.

Hieronder volgt de rekening:

loper 2x 141,00 9 ( 31253452 )
Sotware downloaden 24,00 ( 36004 )
afstandbediening 73,00 ( 8688800 )
Toepass. contact 2x 24,78 ( 9438428 )
toepassing externe 28,02 ( 9438429 )
---------
Sub 266,80
arbeid 24,00
_______
ex btw 290,80
BTW 55,25

Totale kosten voor deze reserve sleutel 346,05 :shock: :roll:

Op een of andere manier vind ik dit toch wel heeeel veel geld voor mijn tweede sleutel. :cry:
Ik heb gevraagd voor coulance ' tweede sleutel' niet te rekenen ( 70,= ) maar is niet gehonoreerd. :?

Voelt niet helemaal goed. Ben daar al jaren klant en verschillende auto's gekocht.. Jammer. :(

Ga wel betalen, kan niet anders, maar voelt uit verhouding voor het product sleutel zeg maar.

Geplaatst: 20.12.2011 - 13:56
door Walter
Van de andere kant Bover, de dealer kan niet weten dat het slot vervangen is. Moet die daar dan wel voor betalen?

Geplaatst: 21.12.2011 - 11:49
door Bart
Men had dat natuurlijk vantevoren kunnen checken.

Geplaatst: 21.12.2011 - 12:15
door Walter
Hoe? Je hebt een code in de computer staan, die code is van het slot dat er af fabriek in gemonteerd is. Je kunt daar geen printje van krijgen, bij deze code horen de kartels op de sleutel er zo uit te zien. Vervanging van het slot is alleen in de historie van de betreffende garage te zien, ongeacht of het een dealer is of niet. Dat wordt niet aangepast in de autogegevens bij Volvo. Misschien is de auto wel eens gestolen geweest in Duitsland of zijn juist de originele sleutels eens gestolen, hoe kun je dat allemaal weten in Nederland?

Geplaatst: 21.12.2011 - 12:55
door MN-NL
Is de loper een voorraadartikel of is die op bestelling gemaakt?

In het eerste geval kan ie gewoon terug op voorraad, dan krijg je soms nog 10% handlingfee aan je broek maar ok.

Tis meer een kwestie van verwachtingsmanagement: "meneer Bover, we bestellen de sleutel speciaal voor u. Mocht onverhoopt blijken dat het niet het juiste artikel is dan ligt het risico bij u".

Misschien dat je dan zegt: bouw het slot maar uit om te checken. Of je denkt: ok, 7 tientjes, risico accepteer ik.

Maar het surprise-effect is daarmee ondervangen!

Gr. Marc

(Oh ja, 2 sleutels bij je auto vragen als je hem koopt natuurlijk....)

Geplaatst: 21.12.2011 - 13:05
door Walter
Er is geen loper, het hele spul wordt op speciale bestelling gemaakt adhv de code die in het systeem bekend is vanuit de fabriek. Als je het slot eerst uitbouwt, weet je nog niets. Daar staat de code niet op. En dan duurt het enkele dagen tot de nieuwe materialen er zijn, blijft dan de auto staan? De dealer had wel aan kunnen geven dat het risico bij de klant ligt als het slot vervangen blijkt te zijn