NielsPHEV schreef:
er zijn tegenwoordig echt prima wasstraten de tijd van de harde borstels is echt voorbij, als je helemaal geen krasjes wilt dan kan je de auto beter in de showroom laten staan of thuis in de garage zetten maar moet je er vooral niet in gaan rijden
Meningen verschillen gelukkig Je mag die van ons wel is komen bekijken! Ik was hem altijd met de hand en op wat kleine steenslag puntjes geen krassen. Maar menig forumlid weet wel hoe zuinig we op onze spullen zijn.
@Han met de hand of machinaal gepolijst, da of roterend? Het zou er zeker uit moeten gaan en als je het nog ziet blijf je je er ook aan ergeren.......enne ik zie het ook hoor
Foei door de wasstraat.................
Die beugel kan je ook zonder gedane arbeid tot je nemen hoor!
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Keerls keerls keerls, ik begrijp het hoor wat jullie zeggen mbt krasstraten enz enz. En ben het ook wel met jullie eens. Echter.... prioriteit zegt mij dat ik gewoon de wasstraat aan moet gaan houden. Ik heb gewoonweg de (priori-)tijd niet altijd om het zelf te doen.
@Millimetervreter...... de hele auto moet echt een keer gedaan worden. De dealer is er overheen gewapperd..... maar goed op een grijze zie je het waarschijnlijk niet....... Op donkerblauw helaas wel.....
vanochtend wel met doekie en de stofzuiger door de auto gegaan. Dat is een wekelijks terugkomend iets. Ik wil wel dat mijn auto/kantoor er van binnen overdreven netjes eruit ziet. Enne vwb de buitenkant... komt wel goed skatties.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
BlackcurrantV70 schreef:
Mijn XC60 heb ik ook wel eens door de krasstraat gereden bij Loogman in Aalsmeer, maar tja die XC60 lag me niet zo nauw aan het hart
Met de XC70 of de C70 kan ik het niet over mijn hart krijgen
En die XC60 is zo hoog dat je een trapje nodig hebt..
Neemt niet weg dat met de washandschoen het mooiste resultaat geeft
Ik heb ook niet veel tijd over maar was de Volvo's altijd met de hand en ga nooit naar een wasstraat. Je kan het met de hand wassen ook laten doen als het een tijdsprobleem is.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Wasstraten zijn zoals eerder vermeld echt niet meer zo erg als vroeger. Ik ga ook regelmatig door een gloednieuwe textielwasstraat hier in Almelo en dat levert nauwelijks krassen op. 2x per jaar een (lichte) machinale polijstbeurt en hij staat er lekker strak bij. Dus niet zo benauwd allemaal. Overdrijven is ook een vak.
Peilen van de olie kan alleen wanneer de motor meer dan 10 minuten heeft uitgestaan. Zodat de olie terug kan komen in het Carter.
Erg vervelend
Nou, zolang hoef je echt niet te wachten hoor. Moderne motorolie is op bedrijfstemperatuur zeer vloeibaar. Dus als je een minuutje wacht kun je betrouwbaar de oliestand aflezen mocht je dat willen... Maar waarom zou je... Als het niveau te laag wordt geeft de sensor ruim van te voren aan dat er wat bij moet...
Tenzij je gewoon heel benieuwd bent natuurlijk...
Succes...
Het elektronische oliepeil werkt niet eerder dan 10 minuten nadat de motor uitgeschakeld is. Dus al zou ik na 1 minuut een betrouwbare meting kunnen hebben, ik kan niet eerder peilen.
Ik had ooit overigens een Peugeot 106 XSI en die had in 1992 al een elektronisch oliepeil meter.
Laatst gewijzigd door frisian1 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Current: 2015 Volvo V60 D4 181PK Power Blue Momentum + Business pack Connect + Stoelverwarming & Welvaartsknobbel.
Current: 1998 Mazda 323 P 1.3 73PK LX Blue metallic
Current: 1929 Peugeot 190 S Camionnette Tolee 695cc 14PK
Past: 2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCI Econetic 115PK Lunar Sky Titanium + Business Pack + Winterpack & Welvaartsknobbel.
Jongens doe me niet zo'n verdriet. Het is pijl en boog en oliepeil. Hoewel een peilstok en een pijl(die van de boog) enige gelijkenis vertonen, schrijf je het verschillend. Het meervoud van pijl is pijlen en het meten van het niveau heet peilen.
Tja......ME auto is morgen klaar, ME Panda was dit weekend stuk en wtf, daar gaat ME spaargeld. Of zoiets.......op twitter zie dan altijd zoiets als: # KANSLOOS