Pagina 19 van 31
Geplaatst: 01.03.2008 - 22:50
door Luciddream
Ik denk dat modeljaar 2004 reeds de I5D motor heeft waarbij het mogelijk is, anders zal het 198pk zijn en koppel van 435 Nm.
Geplaatst: 01.03.2008 - 22:53
door Fredhead
Is er ergens te zien welk motortype ik heb?
Auto is trouwens uit de 10e maand
Anders is die 198 Pk met 435 Nm nog niet mis, Ziptuning hier in Utrecht komt op 200 Pk en 400 Nm
Geplaatst: 01.03.2008 - 22:58
door Luciddream
aan de zijkant van de motor hangt op het deksel dat de riemen verbergt een sticker met motortype, iets in de aard van D5244T: D voor diesel, 5 voor aantal cilinders,24 voor inhoud 2400cc en laatste 4 voor aantal kleppen per cilinder, T voor turbo
Geplaatst: 01.03.2008 - 23:02
door Fredhead
Zal morgen of overmorgen eens onder de kap kijken.
Dank voor de info

Geplaatst: 02.03.2008 - 11:40
door s60magic
plim schreef:Ik heb een S60 automaat, benzine, origineel 140 pk. Na "FastTech" behandeling een stuk meer (ze zeggen ongeveer 180 pk).
Bevalt prima.
Hoi ik ben nieuw hier op deze site, terwijl ik hier al jaren rond neus.maar mijn vraag is ik heb mijn s60 140pk handgesch ingeruild voor een s60 automaat 140pk bj 2007 is het echt wel de moeite waard om hem te laten chippen of niet
Geplaatst: 02.03.2008 - 11:41
door bart simpson
hij gaat door chippen iig veel meer toeren draaien
Geplaatst: 02.03.2008 - 11:45
door s60magic
bart simpson schreef:hij gaat door chippen iig veel meer toeren draaien
Hoi Bart ik zag al meer reacties van jouw op het forum. Wat denk jij, haalt het wat uit of niet. het koppel is maar iets van 10 of 20. Mijn dealer zegt dat het niet rendabel is en dat het gaat om emissie
Geplaatst: 02.03.2008 - 11:49
door bart simpson
de toegevoegde waarde is bij normaal gebruik de investering niet waard, los idd van zaken als emissie en garanties
Geplaatst: 02.03.2008 - 11:59
door s60magic
bart simpson schreef:de toegevoegde waarde is bij normaal gebruik de investering niet waard, los idd van zaken als emissie en garanties
Bedankt Bart, ik stond echt in twijfel van wel doen en niet doen. Bij mijn Vivaro is het een groot succes dat chippen maar dat iid ook een t diesel. Nog een vraagje aan je kun met de voet ook schakelen met een automaat? Ik heb nog nooit een automaat gehad en gisteren proef gereden met mijn inmiddels gekochte auto vond ik dat hij wel lang toeren bleef maken tot hij overschakelt als je het pedaal tot op de bodem blijft houden.
Geplaatst: 02.03.2008 - 12:49
door crackedtooth
s60magic schreef:bart simpson schreef:de toegevoegde waarde is bij normaal gebruik de investering niet waard, los idd van zaken als emissie en garanties
Bedankt Bart, ik stond echt in twijfel van wel doen en niet doen. Bij mijn Vivaro is het een groot succes dat chippen maar dat iid ook een t diesel. Nog een vraagje aan je kun met de voet ook schakelen met een automaat? Ik heb nog nooit een automaat gehad en gisteren proef gereden met mijn inmiddels gekochte auto vond ik dat hij wel lang toeren bleef maken tot hij overschakelt als je het pedaal tot op de bodem blijft houden.
tunen vooral interessant bij turboblokken
koop volgende keer een 2.0T oid
Geplaatst: 03.03.2008 - 10:54
door Fredhead
Betrouwbaarheid van een getunde D5 met 226 Pk blijft overigens wel hetzelfde als een niet-getunde?
Snap wel dat er onderdelen zijn die wat sneller zullen slijten.
Geplaatst: 03.03.2008 - 11:51
door Fredhead
Net nog onder de kap gekeken.
Heb ook nog de sticker gevonden, staat op D5244T
Tot hoe ver is mijn blok dan te tunen? 198 of 226 Pk?
Geplaatst: 03.03.2008 - 12:14
door edraket
Als je standaard al 185 pk hebt zal hij tot 226 getuned kunnen worden.
Geplaatst: 03.03.2008 - 13:13
door Richard
Vanaf wanneer is de D5 185 pk eigenlijk geleverd? Dacht dat die pas net op de markt was.
Geplaatst: 03.03.2008 - 13:35
door Gast
D5 185 pk is "al" sinds 2005 op de markt.
De 163 pk heet dan 2.4D.
Zelfde motor heeft men mij verteld.
Prijsverschil € 1000,- dus zal wel software zijn.
Geplaatst: 03.03.2008 - 14:18
door Richard
2005. Ok ik dacht eind 2006. Zat ik dus verkeerd. Maar als ik het dan zo zie heeft fredhead een 2004 model wat dan neerkomt op 163pk wat getuned rond de 198 pk en 400nm uit zal komen.
Geplaatst: 04.03.2008 - 10:36
door Fredhead
Klopt, had eerst de standaard 163 Pk totdat de dealer bij mij de 185 Pk software in had geladen. (ja het kan echt)
Volgens de site van Rica komt mijn auto ook op 198 Pk en 435 Nm koppel.
Is nog zeker niet verkeerd, heb al contact gehad met een verkooppunt hier in de buurt, maar die gaat het zeker niet worden...
Binnenkort eens een Rica dealer mailen.
Heb er geen haast mij, maar lijkt mij wel lekker om toch dat beetje extra vermogen te hebben en dan vooral het koppel
Geplaatst: 05.03.2008 - 23:32
door stippie
Waarom hoor ik niemand over ZIPtuning???
Op hun site klinkt alles als een klok en het lijkt me zeer professioneel.
Stippie, xc70 D5 geartronic met roetfilter.
Geplaatst: 06.03.2008 - 13:55
door degids
Ik wou eerst ook bij ZipTuning m'n T5 laten chiptunen, maar ik heb me bedacht, omdat ik niet zeker wist of de automatische versnellingsbak die extra Nm's kon behappen.
ZipTuning kwam bij mij ook zeer professioneel over.
Geplaatst: 06.03.2008 - 14:38
door DaveNL
Ik zou graag mn V50 2.0 145 pk (MY08) willen laten chippen, maar heb pas 1 bedrijf online gevonden.. En dat zou dan van 145 naar 161 pk zijn voor 500 Euro.. Wil toch minimaal naar 170 pk, als dat mogelijk is

Dus.. als iemand nog een goed adres weet!