Pagina 19 van 20
Geplaatst: 18.11.2009 - 09:50
door verron
Maak me ook niet zo veel zorgen, maar ik ben wel graag goed voorbereid voor het geval het problemen gaat geven.
Geplaatst: 18.11.2009 - 11:41
door t5power
Mijn vader heeft een tijd geleden een s80 uit 1999 benzine van een particulier gekocht. Heeft geinformeerd bij de garage waar de auto in onderhoud is geweest en daar is hem verteld dat de gasklepbuis niet preventief vervangen is. Wat zijn zijn opties? Naar willekeurige volvo dealer gaan en vragen of ze zijn gasklepbuis vervangen? Maar zit je dan niet over 5 jaar met hetzelfde probleem?
Geplaatst: 18.11.2009 - 12:13
door Mr. Ed
t5power schreef:Naar willekeurige volvo dealer gaan en vragen of ze zijn gasklepbuis vervangen? Maar zit je dan niet over 5 jaar met hetzelfde probleem?
Dat lijkt inderdaad het beste. Het origineel is van een Italiaanse firma Magnelli. Als je die laat vervangen door een origineel - dus niet een gereviseerd exemplaar - ben je klaar
Geplaatst: 18.11.2009 - 13:31
door Walter
t5power schreef:Mijn vader heeft een tijd geleden een s80 uit 1999 benzine van een particulier gekocht. Heeft geinformeerd bij de garage waar de auto in onderhoud is geweest en daar is hem verteld dat de gasklepbuis niet preventief vervangen is. Wat zijn zijn opties? Naar willekeurige volvo dealer gaan en vragen of ze zijn gasklepbuis vervangen? Maar zit je dan niet over 5 jaar met hetzelfde probleem?
Mijn advies: zolang ie het doet, gewoon laten zitten. Niets preventief... Als dit iets is wat vaak kapot gaat, zouden de dealers het onderdeel wel op voorraad hebben. Dat is niet zo, kan me ook niet herinneren wanneer we voor het laatst deze klachten hebben gehoord. Alle auto's (binnen risicogroep) in mijn familiekring hebben geen problemen, inclusief die van mij zelf. Als dat een standaard, kostbaar defect is, zou ik toch niet zo'n auto kopen?
Maar je kan m preventief vervangen, als je de kas van de dealer wilt spekken...
Geplaatst: 18.11.2009 - 13:37
door Oceanracer
Zou er in zo'n classic ook niet een ander gasklephuis zitten, dan in de S60/V70/S80 waar de problemen mee zijn?
Geplaatst: 18.11.2009 - 13:58
door Walter
Oceanracer schreef:Zou er in zo'n classic ook niet een ander gasklephuis zitten, dan in de S60/V70/S80 waar de problemen mee zijn?
volgens radar geloof ik de S70 en V70 2000 ook. Maar dan weer alleen de non-turbo's en die V70 XC is een 2.5T dus turbo
Geplaatst: 18.11.2009 - 17:00
door verron
Tja bij ons loopt het verhaal eigenlijk wel heel apart. Toen de auto werd afgeleverd kwamen er al binnen een uur, vier meldingen van een storing in het EPS systeem, een airbagstoring, een storing in de automatische bak en uiteraard het motormanagementsysteem. Aangezien we de volgende dag zouden afreizen naar portugal zijn we direct weer terug gereden naar de dealer, die niet veel meer kon doen dan de boel resetten (op de computer in de garage kwam geen melding van een defect of niet goed werkend gasklephuis). Tijdens de reis naar Portugal deed het probleem zich nog enkele malen voor en viel ook direct de cruise control uit(lastig op de lange rechte stukken in Frankrijk en Spanje), later gevolgd door het niet meer uitgaan van alle meldingen. Bij terugkomst vorige week is de auto weer terug gegaan naar de dealer voor verder onderzoek naar de storingsmeldingen . De auto heeft overigens tijdens alle storingen meer dan perfect gelopen, niets aan het handje dus. De dealer heeft toen geconstateerd dat de storing werd veroorzaakt door een niet goed werkend gasklephuis en heeft toen een nieuwe/gereviseerde? gemonteerd, chter toen wilde de auto absoluut niet meer starten en als hij aansloeg liep hij wisselend op 4 of 3 cylinders ipv 5. Dit is nu bijna een week geleden en de auto staat nog steeds bij de dealer. Het gasklephuis is er weer uitgehaald en teruggestuurd naar de leverancier voor reparatie/controle??? Hopelijk krijgen we hem a.s. vrijdag weer terug. Jammer.
Geplaatst: 18.11.2009 - 17:14
door Walter
spijtig ja. Maar geloof wel dat de dealer er alles aan doet om het probleem op te lossen als ik het zo lees. Succes er mee!
Geplaatst: 18.11.2009 - 20:35
door hadico
Gevaar met een gereviseerde is dat het probleem niet in de potmeters maar in de regeleenheid zelf zit. heb je dus de pech dat het daaraan ligt kun je potmeters vervangen tot je scheel ziet maar lost dus niets op .
De bij de dealer nieuw gemonteerde hebben de normale garantie dus gaat ie weer stuk binnen deze termijn krijg je gewoon weer een nieuwe.
Denk dan ook dat ze verron een gereviseerde hebben ingebouwd om de garantie kosten laag te houden....jammer #-o nu maar hopen dat er een andere goede voor in de plaats komt.
Geplaatst: 19.11.2009 - 07:57
door verron
Dat is inderdaad een goeie..........heb ik nog niet bij stilgestaan. Het zal inderdaad een gereviseerde zijn. Vraag ik na als ik hem weer kan ophalen. Dat van die potmeters hoe ik even in het achterhoofd. Bedankt voor de tip! Ik denk zelf niet dat er een andere inkomt omdat de "gereviseerde" terug is naar de leverancier om nagekeken te worden en als het goed is wordt die morgen weer gemonteerd......hoop ik.
Geplaatst: 19.11.2009 - 11:31
door Walter
bij mijn 2002 V70 is gister een update van de motormanagementsoftware geladen, daar zit ook een update voor de gasklephuissoftware in. Dat schijnt zeker te schelen
Geplaatst: 19.11.2009 - 15:56
door denkweb
En die software mag je in een (door niet-volvo-bedrijf) gereviseerde versie niet gebruiken...
Geplaatst: 19.11.2009 - 20:04
door verron
Joepie, dat is dus bij mij wel gebeurd........tot 3x toe!
Geplaatst: 19.11.2009 - 20:32
door hadico
denkweb schreef:En die software mag je in een (door niet-volvo-bedrijf) gereviseerde versie niet gebruiken...
Waarom dan wel niet ? of omdat je met de nieuwe software de mogelijkheid hebt om hun werk te controleren aan de hand van een test van de potmeters?
Geplaatst: 19.11.2009 - 21:24
door Marc O.
Verron, die symptomen lijken eerder op een defecte ABS controller. Daarvan willen bepaalde solderingen nog wel eens slecht zijn. Dit is vrij eenvoudig te herstellen, mits je enigszins kunt solderen. Op marktplaats zijn diverse bedrijfjes die dat voor je kunnen doen en ik geloof dat een van de forumsponsoren dat ook kan.
Gezien de symptomen zou ik niet in eerste instantie aan de ETM denken.
Geplaatst: 19.11.2009 - 21:45
door verron
Hoi Marc, op het 850 forum heb ik dit vanavond ook te horen gekregen. Als het goed is, is morgen de auto weer klaar (hoop ik........) en benieuwd wat nu de oplossing is geworden. Ik snapte er al geen moer van want hij liep PERFECT en er komt een andere klep op en hij loopt beroerd. 1+1 =2 ??? Met andere woorden, was het die klep wel??? Bij de allereerste storingsmelding gaf de computer in de garage een storing in de ABS controllers aan en maar verder dan de boel nog eens goed vast draaien zijn ze toen niet gegaan. Da's niet leuk voor de dealer als dat zo is :oops:
Geplaatst: 19.11.2009 - 23:40
door Marc O.
Ik had al gezien dat dat ook op het 850 forum werd gezegd, maar het leek erop dat je toch bleef hangen aan de gedachte dat het de ETM was. Daarom vanaf dit forum ook maar een poging om je richting ABS controller te sturen
Succes met de verdere afhandeling en veel plezier met je auto!
Geplaatst: 21.11.2009 - 00:26
door verron
Helaas is de XC nog niet thuis. Aan de andere kant gelukkig want het probleem lijkt opgelost maar de garage wil hem nog een paar dagen houden om er flink mee te rijden om zeker te zijn dat de problemen zijn opgelost en niet terug komen. Tevens is er één nieuwe ABS controller ingezet en de andere zijn inmiddels preventief door gesoldeerd.
Tot op heden een goed gevoel bij de dealer die het probleem serieus opneemt!!
Speciaal voor Marc: Erik Huzen uit Holten

Geplaatst: 21.11.2009 - 08:31
door Oceanracer
Even voor de goede orde: Erik Huzen is een Volvo-specialist, geen Volvo-dealer.
Geplaatst: 21.11.2009 - 08:44
door Marc O.
verron schreef:
Speciaal voor Marc: Erik Huzen uit Holten

Jajaja, zo kan ie wel weer
