Deze morgen weer een glimlach en warme billetjes!
Even afwachten wat de komende week gaat doen, maar dit is al een positief begin.
Wel jammer van de wielen.
Vraag me toch echt af wat het probleem is, zit nu 18" tatjana`s onder.
Een 19" Bor op 235 breed is toch dezelfde maat...
Preconditioning
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Mooi! Blijkbaar toch een software probleem!
-
- 2nd Gear member
Daarom heb ik bij volvovelgen.com, forum sponsor, een mooi setje donkere bor velgen er onder laten zetten.@je schreef: Wel jammer van de wielen.
En ook nog eens zo'n 900 euro goedkoper als bij de dealer.

Ik zou het gewoon doen.
Volvo V60 PIH MY14 Saville Grey. Licht leer sport stoelen, donkere hemel. Met SCT
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Het gaat de dealer echt niet om de velgen verkopen of niet, maar het gerotzooi dat ze er van kunnen krijgen als ze de klanten daarop niet goed voorlichten. Dus het is makkelijker om nee te verkopen, dan de klant in te lichten en te vertellen dat ze zelf een risico nemen. (hoe klein dit risico ook is).Pvdveen schreef:Daarom heb ik bij volvovelgen.com, forum sponsor, een mooi setje donkere bor velgen er onder laten zetten.@je schreef: Wel jammer van de wielen.
En ook nog eens zo'n 900 euro goedkoper als bij de dealer.![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zou het gewoon doen.
Er is een beperkte set velgen en auto onderdelen getest (alles wat op de verkooplijst staat) en door het RDW aangemerkt als goedgekeurd om onder de 50gr Co2/km te komen. Alles wat er niet op de lijst staat is niet getest en in de ogen van de zwart-wit kijkende ambtenaren: NIET GOED!
En de mensen bij de belastingdienst zijn daar vrij simpel in: geen goedkeuringscertificaat: dan voldoet het niet aan de gestelde eis van minder dan 50gr co2/km.
Dan ligt de bewijslast dus bij de rijder om aan te tonen dat dit wel zo is. Dan moet men een rijtest regelen (voor eigen kosten) bij TNO of ander gelijkwaardig instituut waar de belastingdienst de meetwaarden van accepteert. Als dan blijkt dat je dan goed zit, dan kom je er mee weg. Zit je fout, hang je als nog. Wilt u dan even de herberekende BPM aftikken en de bijtelling... en wilt u ook nog even een extra naheffing neertellen.
Bottom line:
Of je ooit gecontroleerd wordt? Ik durf daar niets zinnigs over te vertellen.
Maar als je aan je dealer meegeeft dat je het risico neemt en de dealer vertelt je van tevoren het risico. Dan is de keuze aan jou, lijkt me.
- @je
- 2nd Gear member
Ja daar zit je ook nog eens mee.
Had ik niet eens aan gedacht, echter kom je met een PIH überhaupt wel door zo`n her-keuring heen.
Het werkelijk verbruik wijkt wel heel erg veel af van de folder en dus waarschijnlijk ook van de 50gr.
Maar ja daar heb je met voorgeschreven velgen niets mee te maken, alleen bij een herkeuring.
Volgens mij zijn de standaard bridgestone banden ook niet echt super lage rolweerstand.
Het "probleem" van de dealer is een garantie claim in geval dat b.v. de ERAD het begeeft.
Tuurlijk geeft hij ook aan: het is uw auto, alleen ik ondersteun het niet.
Gezien het aantal storingen op dit moment met mijn PIH zou ik het niet durven gokken.
Had ik niet eens aan gedacht, echter kom je met een PIH überhaupt wel door zo`n her-keuring heen.
Het werkelijk verbruik wijkt wel heel erg veel af van de folder en dus waarschijnlijk ook van de 50gr.
Maar ja daar heb je met voorgeschreven velgen niets mee te maken, alleen bij een herkeuring.
Volgens mij zijn de standaard bridgestone banden ook niet echt super lage rolweerstand.
Het "probleem" van de dealer is een garantie claim in geval dat b.v. de ERAD het begeeft.
Tuurlijk geeft hij ook aan: het is uw auto, alleen ik ondersteun het niet.
Gezien het aantal storingen op dit moment met mijn PIH zou ik het niet durven gokken.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Wij gaan vandaag naar de dealer. Eens kijken wat ze kunnen doen.
- IkeV70
- 5th Gear member
Achteraf andere velgen en banden monteren leidt niet tot aanpassing van bijtelling of bpm vrijstelling, ook als de CO2 uitstoot daarmee niet meer binnen de grens valt. Zo valt op te maken uit vele bronnen op internet.jrkalf schreef: Er is een beperkte set velgen en auto onderdelen getest (alles wat op de verkooplijst staat) en door het RDW aangemerkt als goedgekeurd om onder de 50gr Co2/km te komen. Alles wat er niet op de lijst staat is niet getest en in de ogen van de zwart-wit kijkende ambtenaren: NIET GOED!
En de mensen bij de belastingdienst zijn daar vrij simpel in: geen goedkeuringscertificaat: dan voldoet het niet aan de gestelde eis van minder dan 50gr co2/km.
Dan ligt de bewijslast dus bij de rijder om aan te tonen dat dit wel zo is. Dan moet men een rijtest regelen (voor eigen kosten) bij TNO of ander gelijkwaardig instituut waar de belastingdienst de meetwaarden van accepteert. Als dan blijkt dat je dan goed zit, dan kom je er mee weg. Zit je fout, hang je als nog. Wilt u dan even de herberekende BPM aftikken en de bijtelling... en wilt u ook nog even een extra naheffing neertellen.
Auto's worden niet individueel getest op CO2 uitstoot. Maar goed ook. Waarschijnlijk haalt een volledige standaard PIH zoals afgeleverd door de dealer die 50gr/km al niet meer.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Ik denk dat je daar wel gelijk in kan hebben. Ik zat nog in m'n hoofd met:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... gsaanslag/
Deze gaat echter specifiek in op het tunen van uw personen auto... en daarbij nog specifiek de motor.
Jammer dat hier zo veel onduidelijk over is.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... gsaanslag/
Deze gaat echter specifiek in op het tunen van uw personen auto... en daarbij nog specifiek de motor.
Jammer dat hier zo veel onduidelijk over is.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Ik moet elke dag na 00:00 de timer opnieuw instellen!!! Hebben we een keer een standkachel, werkt het niet zoals beloofd. Hebben jullie al een oplossing?
Antwoord van Volvo is het laten opstellen van een rapport.
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Contacteer:
mmm.. vervelend Hakan. Ik hoop dat ze de bug snel kunnen oplossen.rsnhakan schreef: Ik moet elke dag na 00:00 de timer opnieuw instellen!!! Hebben we een keer een standkachel, werkt het niet zoals beloofd. Hebben jullie al een oplossing?
Hier geen foutmelding. btw, bedankt voor de reminder. Ik ga gelijk even m'n timer instellen voor morgenochtend.
Jelle
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Het probleem is dat je tijd moet maken en ze de vorige keer niet echt wisten wat ze moesten updaten of dat er al iets up to date was.
Heeft de standkachel het gedaan vanmorgen?
Heeft de standkachel het gedaan vanmorgen?
-
- 4th Gear member
Even voor de duidelijkheid.rsnhakan schreef: Ik moet elke dag na 00:00 de timer opnieuw instellen!!! Hebben we een keer een standkachel, werkt het niet zoals beloofd. Hebben jullie al een oplossing?
Ik moet de timer ook elke dag opnieuw aanzetten want nadat de standkachel heeft aangestaan wordt het vinkje bij "Ingesteld" weggehaald. Wel blijft bij mij de ingestelde tijd staan, en bij jou blijft de ingestelde tijd dus niet staan. Bedoel je dit?
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Volvo V60 D6 Pih
- jvov60
- 4th Gear member
Ik gebruik de standkachel eigenlijk nooit. Sowieso nooit via de VOC App. Misschien een volgende winter, maar de komende tijd is de standkachel ook niet nodig.
Hopelijk heeft Volvo de software beter in de vingers voordat een volgende winter zich aandient.
Hopelijk heeft Volvo de software beter in de vingers voordat een volgende winter zich aandient.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
-
- 4th Gear member
Het gebruik van de koeling komt er aan...jvov60 schreef: Ik gebruik de standkachel eigenlijk nooit. Sowieso nooit via de VOC App. Misschien een volgende winter, maar de komende tijd is de standkachel ook niet nodig.

Volvo V70R AWD Rica 1998
Volvo V60 D6 Pih
Volvo V60 D6 Pih
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Onze situatie is als volgt:
Je stelt de timer in (om bijv. 20:00) voor de volgende dag op 05:00. Als het 00:00 is geweest, vergeet de auto dat hij moet voorverwarmen. Er wordt een soort reset uitgevoerd zeg maar. Stel ik de timer in om 01:00 voor het gewensts tijdstip (05:00) dan doet hij het wel.
Begrijpen we het nog? Koelen zullen we in de zomer ook gebruiken.
Trouwens of ik het in stel via de app of auto maakt geen verschil.
Je stelt de timer in (om bijv. 20:00) voor de volgende dag op 05:00. Als het 00:00 is geweest, vergeet de auto dat hij moet voorverwarmen. Er wordt een soort reset uitgevoerd zeg maar. Stel ik de timer in om 01:00 voor het gewensts tijdstip (05:00) dan doet hij het wel.
Begrijpen we het nog? Koelen zullen we in de zomer ook gebruiken.
Trouwens of ik het in stel via de app of auto maakt geen verschil.
- henkchroom
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Bij mij gaat het voor verwarmen via de app ook goed. Alleen bij uitgesteld laden (ingesteld van 23:02 - 13:00) doet hij het niet.
Het belangrijkste van het voorverwarmen is overigens het voor verwarmen van het accupakket en de motor.
In de zomer wordt het accupakket ook gekoeld.
Het belangrijkste van het voorverwarmen is overigens het voor verwarmen van het accupakket en de motor.
In de zomer wordt het accupakket ook gekoeld.
- Paul
- Geartronic member
Gisteren en vandaag onder de 15 graden en dat lijkt wel de temperatuur waarmee hij als er een volle accu is gewoon de motor laat draaien. Zet je airco uit, stopt motor.
Dus ik dacht zet die voorverwarming weer aan, man man wat een stinklucht weer om de auto op de plaats van bestemming, mijn auto lijkt weer op een oude mercedes diesel van 30 jaar oud.
Dus gelijk functie weer uitgezet!
Maar vandaag bleef de motor maar lopen in de stad dat ik dacht, DOEI, voorverwarming aangedaan. Motor gelijk uit, maar ook die lucht van binnen... hebben andere dit ook of ben ik gewoon een aansteller?
PS ik ruik het ook altijd als er ergens gerookt is... (astma)
Dus ik dacht zet die voorverwarming weer aan, man man wat een stinklucht weer om de auto op de plaats van bestemming, mijn auto lijkt weer op een oude mercedes diesel van 30 jaar oud.
Dus gelijk functie weer uitgezet!
Maar vandaag bleef de motor maar lopen in de stad dat ik dacht, DOEI, voorverwarming aangedaan. Motor gelijk uit, maar ook die lucht van binnen... hebben andere dit ook of ben ik gewoon een aansteller?
PS ik ruik het ook altijd als er ergens gerookt is... (astma)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra