Pagina 19 van 25

Re: Preconditioning

Geplaatst: 22.03.2014 - 10:16
door @je
Deze morgen weer een glimlach en warme billetjes!
Even afwachten wat de komende week gaat doen, maar dit is al een positief begin.

Wel jammer van de wielen.
Vraag me toch echt af wat het probleem is, zit nu 18" tatjana`s onder.
Een 19" Bor op 235 breed is toch dezelfde maat...

Re: Preconditioning

Geplaatst: 22.03.2014 - 10:23
door rsnhakan
Mooi! Blijkbaar toch een software probleem!

Re: Preconditioning

Geplaatst: 22.03.2014 - 10:25
door @je
Ja dat was ook wel de verwachting.
Met de hand aanzetten werkte altijd, ook tijdens elektrisch rijden ging hij vanzelf aan om bij te verwarmen.

Re: Preconditioning

Geplaatst: 22.03.2014 - 19:56
door Pvdveen
@je schreef: Wel jammer van de wielen.
Vraag me toch echt af wat het probleem is, zit nu 18" tatjana`s onder.
Een 19" Bor op 235 breed is toch dezelfde maat...
Daarom heb ik bij volvovelgen.com, forum sponsor, een mooi setje donkere bor velgen er onder laten zetten.
En ook nog eens zo'n 900 euro goedkoper als bij de dealer. :lol: :lol: :lol: :lol:
Ik zou het gewoon doen.

Re: Preconditioning

Geplaatst: 22.03.2014 - 20:38
door jrkalf
Pvdveen schreef:
@je schreef: Wel jammer van de wielen.
Vraag me toch echt af wat het probleem is, zit nu 18" tatjana`s onder.
Een 19" Bor op 235 breed is toch dezelfde maat...
Daarom heb ik bij volvovelgen.com, forum sponsor, een mooi setje donkere bor velgen er onder laten zetten.
En ook nog eens zo'n 900 euro goedkoper als bij de dealer. :lol: :lol: :lol: :lol:
Ik zou het gewoon doen.
Het gaat de dealer echt niet om de velgen verkopen of niet, maar het gerotzooi dat ze er van kunnen krijgen als ze de klanten daarop niet goed voorlichten. Dus het is makkelijker om nee te verkopen, dan de klant in te lichten en te vertellen dat ze zelf een risico nemen. (hoe klein dit risico ook is).

Er is een beperkte set velgen en auto onderdelen getest (alles wat op de verkooplijst staat) en door het RDW aangemerkt als goedgekeurd om onder de 50gr Co2/km te komen. Alles wat er niet op de lijst staat is niet getest en in de ogen van de zwart-wit kijkende ambtenaren: NIET GOED!
En de mensen bij de belastingdienst zijn daar vrij simpel in: geen goedkeuringscertificaat: dan voldoet het niet aan de gestelde eis van minder dan 50gr co2/km.
Dan ligt de bewijslast dus bij de rijder om aan te tonen dat dit wel zo is. Dan moet men een rijtest regelen (voor eigen kosten) bij TNO of ander gelijkwaardig instituut waar de belastingdienst de meetwaarden van accepteert. Als dan blijkt dat je dan goed zit, dan kom je er mee weg. Zit je fout, hang je als nog. Wilt u dan even de herberekende BPM aftikken en de bijtelling... en wilt u ook nog even een extra naheffing neertellen.


Bottom line:
Of je ooit gecontroleerd wordt? Ik durf daar niets zinnigs over te vertellen.
Maar als je aan je dealer meegeeft dat je het risico neemt en de dealer vertelt je van tevoren het risico. Dan is de keuze aan jou, lijkt me.

Re: Preconditioning

Geplaatst: 22.03.2014 - 22:40
door @je
Ja daar zit je ook nog eens mee.
Had ik niet eens aan gedacht, echter kom je met een PIH überhaupt wel door zo`n her-keuring heen.
Het werkelijk verbruik wijkt wel heel erg veel af van de folder en dus waarschijnlijk ook van de 50gr.
Maar ja daar heb je met voorgeschreven velgen niets mee te maken, alleen bij een herkeuring.
Volgens mij zijn de standaard bridgestone banden ook niet echt super lage rolweerstand.

Het "probleem" van de dealer is een garantie claim in geval dat b.v. de ERAD het begeeft.
Tuurlijk geeft hij ook aan: het is uw auto, alleen ik ondersteun het niet.
Gezien het aantal storingen op dit moment met mijn PIH zou ik het niet durven gokken.

Re: Preconditioning

Geplaatst: 24.03.2014 - 08:31
door @je
"Oplossing" was van korte duur.

Vanmorgen weer geen preconditioning.
Dus nu maar weer wachten tot ze weer een update in kunnen schieten en ze hopen dat het dan weg is...

Re: Preconditioning

Geplaatst: 24.03.2014 - 09:28
door rsnhakan
Wij gaan vandaag naar de dealer. Eens kijken wat ze kunnen doen.

Re: Preconditioning

Geplaatst: 24.03.2014 - 10:10
door IkeV70
jrkalf schreef: Er is een beperkte set velgen en auto onderdelen getest (alles wat op de verkooplijst staat) en door het RDW aangemerkt als goedgekeurd om onder de 50gr Co2/km te komen. Alles wat er niet op de lijst staat is niet getest en in de ogen van de zwart-wit kijkende ambtenaren: NIET GOED!
En de mensen bij de belastingdienst zijn daar vrij simpel in: geen goedkeuringscertificaat: dan voldoet het niet aan de gestelde eis van minder dan 50gr co2/km.
Dan ligt de bewijslast dus bij de rijder om aan te tonen dat dit wel zo is. Dan moet men een rijtest regelen (voor eigen kosten) bij TNO of ander gelijkwaardig instituut waar de belastingdienst de meetwaarden van accepteert. Als dan blijkt dat je dan goed zit, dan kom je er mee weg. Zit je fout, hang je als nog. Wilt u dan even de herberekende BPM aftikken en de bijtelling... en wilt u ook nog even een extra naheffing neertellen.
Achteraf andere velgen en banden monteren leidt niet tot aanpassing van bijtelling of bpm vrijstelling, ook als de CO2 uitstoot daarmee niet meer binnen de grens valt. Zo valt op te maken uit vele bronnen op internet.
Auto's worden niet individueel getest op CO2 uitstoot. Maar goed ook. Waarschijnlijk haalt een volledige standaard PIH zoals afgeleverd door de dealer die 50gr/km al niet meer.

Re: Preconditioning

Geplaatst: 25.03.2014 - 12:45
door jrkalf
Ik denk dat je daar wel gelijk in kan hebben. Ik zat nog in m'n hoofd met:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... gsaanslag/

Deze gaat echter specifiek in op het tunen van uw personen auto... en daarbij nog specifiek de motor.

Jammer dat hier zo veel onduidelijk over is.

Re: Preconditioning

Geplaatst: 26.03.2014 - 21:42
door rsnhakan
Ik moet elke dag na 00:00 de timer opnieuw instellen!!! Hebben we een keer een standkachel, werkt het niet zoals beloofd. Hebben jullie al een oplossing?

Antwoord van Volvo is het laten opstellen van een rapport.

Re: Preconditioning

Geplaatst: 26.03.2014 - 22:39
door jrkalf
rsnhakan schreef: Ik moet elke dag na 00:00 de timer opnieuw instellen!!! Hebben we een keer een standkachel, werkt het niet zoals beloofd. Hebben jullie al een oplossing?

Antwoord van Volvo is het laten opstellen van een rapport.
mmm.. vervelend Hakan. Ik hoop dat ze de bug snel kunnen oplossen.
Hier geen foutmelding. btw, bedankt voor de reminder. Ik ga gelijk even m'n timer instellen voor morgenochtend.


Jelle

Re: Preconditioning

Geplaatst: 27.03.2014 - 08:32
door rsnhakan
Het probleem is dat je tijd moet maken en ze de vorige keer niet echt wisten wat ze moesten updaten of dat er al iets up to date was.

Heeft de standkachel het gedaan vanmorgen?

Re: Preconditioning

Geplaatst: 27.03.2014 - 09:29
door IV39
rsnhakan schreef: Ik moet elke dag na 00:00 de timer opnieuw instellen!!! Hebben we een keer een standkachel, werkt het niet zoals beloofd. Hebben jullie al een oplossing?

Antwoord van Volvo is het laten opstellen van een rapport.
Even voor de duidelijkheid.
Ik moet de timer ook elke dag opnieuw aanzetten want nadat de standkachel heeft aangestaan wordt het vinkje bij "Ingesteld" weggehaald. Wel blijft bij mij de ingestelde tijd staan, en bij jou blijft de ingestelde tijd dus niet staan. Bedoel je dit?

Re: Preconditioning

Geplaatst: 27.03.2014 - 10:34
door jvov60
Ik gebruik de standkachel eigenlijk nooit. Sowieso nooit via de VOC App. Misschien een volgende winter, maar de komende tijd is de standkachel ook niet nodig.
Hopelijk heeft Volvo de software beter in de vingers voordat een volgende winter zich aandient.

Re: Preconditioning

Geplaatst: 27.03.2014 - 10:40
door IV39
jvov60 schreef: Ik gebruik de standkachel eigenlijk nooit. Sowieso nooit via de VOC App. Misschien een volgende winter, maar de komende tijd is de standkachel ook niet nodig.
Hopelijk heeft Volvo de software beter in de vingers voordat een volgende winter zich aandient.
Het gebruik van de koeling komt er aan... ;)

Re: Preconditioning

Geplaatst: 27.03.2014 - 11:40
door rsnhakan
Onze situatie is als volgt:

Je stelt de timer in (om bijv. 20:00) voor de volgende dag op 05:00. Als het 00:00 is geweest, vergeet de auto dat hij moet voorverwarmen. Er wordt een soort reset uitgevoerd zeg maar. Stel ik de timer in om 01:00 voor het gewensts tijdstip (05:00) dan doet hij het wel.

Begrijpen we het nog? Koelen zullen we in de zomer ook gebruiken.

Trouwens of ik het in stel via de app of auto maakt geen verschil.

Re: Preconditioning

Geplaatst: 27.03.2014 - 11:46
door IV39
Ik volg je nog... dat heb ik dus niet... waardeloos zeg.

Re: Preconditioning

Geplaatst: 27.03.2014 - 12:07
door henkchroom
Bij mij gaat het voor verwarmen via de app ook goed. Alleen bij uitgesteld laden (ingesteld van 23:02 - 13:00) doet hij het niet.
Het belangrijkste van het voorverwarmen is overigens het voor verwarmen van het accupakket en de motor.
In de zomer wordt het accupakket ook gekoeld.

Re: Preconditioning

Geplaatst: 22.08.2014 - 16:06
door Paul
Gisteren en vandaag onder de 15 graden en dat lijkt wel de temperatuur waarmee hij als er een volle accu is gewoon de motor laat draaien. Zet je airco uit, stopt motor.
Dus ik dacht zet die voorverwarming weer aan, man man wat een stinklucht weer om de auto op de plaats van bestemming, mijn auto lijkt weer op een oude mercedes diesel van 30 jaar oud.
Dus gelijk functie weer uitgezet!

Maar vandaag bleef de motor maar lopen in de stad dat ik dacht, DOEI, voorverwarming aangedaan. Motor gelijk uit, maar ook die lucht van binnen... hebben andere dit ook of ben ik gewoon een aansteller?

PS ik ruik het ook altijd als er ergens gerookt is... (astma)