Pagina 19 van 41

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08

Geplaatst: 16.12.2015 - 22:31
door JeroenSpock
Nee hoor, dat gaat niets worden. Samen aan de molen wieken ook niet want ik ben 2 keer zo zwaar als zij.

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08

Geplaatst: 16.12.2015 - 22:32
door V70/2.4D/2003
Ik zeg even niets...... O-) :D

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08

Geplaatst: 16.12.2015 - 23:02
door lint
Heren, nu ophouden met het pesten van Ger, het is al erg genoeg zo.

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08

Geplaatst: 16.12.2015 - 23:05
door dbosker
Ennn Appingedam heeft nog wel een reputatie op motorengebied.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Appingeda ... renfabriek

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08

Geplaatst: 16.12.2015 - 23:07
door lint
Zo'n Bronsmotor zal niet in de V70 passen vrees ik.

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08

Geplaatst: 16.12.2015 - 23:10
door Mart van der Steeg
lint schreef: Zo'n Bronsmotor zal niet in de V70 passen vrees ik.
wel uniek V70 met ééncilinder gloeikop (echte downsize)

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08

Geplaatst: 16.12.2015 - 23:36
door Theo V70
Ger,













Wat moet ik nou zeggen?! Een goed advies, een helpende hand, een hart onder de riem? Er schiet een titel van een lied door mijn hoofd: "wish I could turn back time".
Ik beneid je niet, ben er stil van. Sterkte man!

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08

Geplaatst: 16.12.2015 - 23:46
door Carfreak
Ben je mooi klaar mee......

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08

Geplaatst: 17.12.2015 - 06:19
door jalex_h
Dit is echt balen voor je!

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08

Geplaatst: 17.12.2015 - 08:35
door diesel01
Nmm, lopen we eerst nog te geinen blijkt nu dat het blok daadwerkelijk is overleden.

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08

Geplaatst: 17.12.2015 - 09:13
door Fredhead
Dat is eeehmm goed k*t Ger...
Zullen het maar zo omschrijven, want de krachttermen weet jij net zo goed die er nog veel beter bij passen helaas.

Is het een idee om op de sloop een kop te halen en deze te reviseren?

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08

Geplaatst: 17.12.2015 - 09:18
door V70/2.4D/2003
Nou ja, totaal overleden......De vraag is heel simpel: wat nu?

Andere (2e hands of gereviseerde) kop? Geen idee van de kosten en de voorkeur gaat dan wel uit naar een gereviseerde. Andere kop-optie is een nieuwe kop maar zijn die te krijgen en zo ja, kost dat? En dus Ferdi, jouw optie zou een mogelijke kandidaat zijn.

En dan hebben we nog de optie van een gehele motor. Ik heb er een paar zien staan, o.a. bij de forumsponsoren. Maar goed, die zijn forumsponsor en geen Ger sponsor en als ik zo hier en daar de prijzen zie :'( . En dan is het ook nog maar weer de vraag hoe het zit met de bijkomende kosten want: Hoe dan ook gelijk een nieuwe distributie (500 ballen aan materiaal) . Wat gaan we vinden als de bak er af is......en dus een mogelijk dure bijkomende variabele. En dan nog het bekende postje aan kleinmateriaal wat zo maar richting de 1000 euro gaat. Dan zit je dus zo maar op 4 mille...... :devil:

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08

Geplaatst: 17.12.2015 - 09:54
door V50 R
En de auto verkopen zoals hij nu is en verlies nemen en nieuwe zoeken. Keek even rond op marktplaats en zag een soortgenoot:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volv ... ousPage=lr
Weet dat het een kostbare keuze is, maar als ik je hoor zeggen wat je verwachte kosten nu zijn, kan ik me voorstellen dat je uiteindelijk niet veel duurder uit bent met een nieuw beestje.

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08

Geplaatst: 17.12.2015 - 10:13
door Henriëtte
Pftt das balen Ger! En ook lastig om te beslissen wat nu te doen. Hoop geld allemaal, je weet nu wat je hebt en als je een andere koopt niet.

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08

Geplaatst: 17.12.2015 - 10:42
door lint
Een gebruikte cilinderkop laten reviseren is het best maar ook duur. Een ruilmotor/gebruikte motor is altijd een gok. De auto inruilen met defecte motor is ook een optie maar wordt ook prijzig.

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08

Geplaatst: 17.12.2015 - 10:51
door Summum
Wat een ellende Ger, daar ben je terecht goed ziek van.

Ik denk dat je moet doen wat je gevoel je ingeeft, want een ding is zeker: welke optie je ook kiest, het kost serieus geld!

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08

Geplaatst: 17.12.2015 - 11:56
door edraket
Ik denk dat in deze situatie verkopen geen optie is. Een koper wil altijd iets overhouden/risico in calculeren aan een dergelijke gok en dat kost je altijd nog meer geld. Dan beter repareren en daarna weg doen, dat is financieel interessanter. Ik zou hem zelf repareren en daarna rijden. Als je het vertrouwen terug krijgt kun je ermee verder, anders toch op zoek naar wat anders.

Maar is er al een diagnose wat er precies fout is gegaan, of wordt daar niet naar gekeken?
Zijn de zuigers onbeschadigd, of is daar ook schade? Is de boel stuk gelopen omdat een zuiger een klep heeft geraakt door een versprongen distri riem, of is er een stoter/sleper uitgelopen en daardoor de nokkenas gebroken? Zijn de nokkenassen sowieso nog heel?
Zijn wel belangrijke vragen om tot een conclusie te komen wat te doen lijkt me.

Als de zuigers nog in orde zijn zou ik op zoek gaan naar een gebruikte cilinderkop en die monteren. Kost ongeveer 500 euro voor een kop met nokkenassen. Dan moet je wel zeker zijn dat alles wat onder kop zit nog in orde is (drijfstang/drijfstanglagers en krukas lagers). Denk dat de monteur adhv het beeld van de zuigers en zijn ervaring wel kan zien of het drijfwerk verder nog in orde is.

Hoe dan ook, veel sterkte met de beslissing!

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08

Geplaatst: 17.12.2015 - 12:14
door V70/2.4D/2003
Daar gaan we, update 2:

Oorzaak is bekend, er is iets ik n de loopwielen van de waterpomp gekomen wat er mede toe heeft bijgedragen dat de zaak nu kaputt is, waarvan akte, probleem bekend en dus nu de oplossing.

Schade: de kop is finaal kapot. Klepstoters hebben de geleidebussen uit de kop getrokken, kan niet gerepareerd dus afvalbak.

Oplossing: andere kop

Optie -1-: via Volvo dan krijg je een nieuwe-gereviseerde kop
Optie -2-: gebruikte kop. Maar die gaat dan eerst naar het revisiebedrijf en pas dan montage.

Wat gaat daarnaast nog gebeuren: nieuwe distributie, in- en uitlaattraject schoon, blok krijgt een flush etc. Zoals ik dat noem, hij moet straks weer mooi lopen.
Het proces van reïncarnatie is gestart, geduld hebben maar hij komt weg weer op.

Maar het positieve aan het geheel is dat mijn tablet net een pop-up geeft dat "wij" een nieuwe CAO hebben.......mag ook wel want ik slaap slecht de afgelopen week.

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08

Geplaatst: 17.12.2015 - 14:47
door V70/2.4D/2003
Update 3:

DE kogel is door DE kerk.
Er komt een nieuwe kop op, basta! Ik heb de opdracht gegeven na kennis te hebben genomen van de calculatie. Het enige wat niet los gaat is de krukas en de zuigers, voor de rest gaat alles schoon, nieuwe pakkingen, nieuwe bouten en wat weet ik allemaal.
Kosten dezes: 1 maandsalaris + eindejaarsuitkering + vakantiegeld. Exacte bedrag ga ik niet noemen, het is gewoon een bak poen, waarvan akte.

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08

Geplaatst: 17.12.2015 - 14:52
door 4wielen
V70/2.4D/2003 schreef: Kosten dezes: 1 maandsalaris + eindejaarsuitkering + vakantiegeld. Exacte bedrag ga ik niet noemen, het is gewoon een bak poen, waarvan akte.
Ook al is er een nieuwe CAO Ger, ik vind nog steeds dat jullie onderbetaald worden.

Overigens ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe er iets in de loopwielen van de waterpomp is kunnen komen...?