Pagina 19 van 65
Re: V70 blog - Twente
Geplaatst: 06.07.2015 - 08:00
door Hans oet Twent
Mooi Keerls en nu weer On-Topic please;
Het Oliepeil is zeer netjes. Bijna de hel peilstok vol. Laatste blokkie heeft ie niet. Voorlopig keurig zeggen we dan maar. Voorlopig? Ja immers vanaf volgende week dan beginnen de "gymnastiek oefeningen" op een wat hoger niveau zullen we maar zeggen. Duurstestjes met wat Piek oefeningen. Maandag naar Luxemburg, die week erop richting Bayern. Dan worden de oefeningen wellicht weer wat zwaarder. Maar die week daarop met wat bepakking richting Scandinavië......
V70 heeft dit weekend mogen "uitrusten". Slechts ff naar Zwolliewood en Goor heen en weer gereden. Blijft een heerlijke auto om in te rijden.......
Re: V70 blog - Twente
Geplaatst: 07.07.2015 - 14:55
door Hans oet Twent
Updateje dan maar;
DAB+ Blijft een geweldig geluid geven! Aanradertje voor alle nieuwe te bestellen Volvo's.
Ik heb Deezer op mijn Smartphone. Dit stream ik met Bluetooth richting de radio unit. Man man man wat een prachtige geluid komt daar uit, gewoon standaard niks geen upgrade of zo.
Stembediening moet ik nog wel aan werken. gebruik ik eigenlijk niet en doe alles met de telefoon in de hand en is in principe niet nodig. Is denk ik wel een added value als jet het onder de knie hebt.
Achterklep issue..... Die klep sluit niet in één keer. Ehm ik heb een basic uitvoering dus moet het handmatig dicht doen. Gaat niet echt lekker. Tevens hangt de wisser ook op één oor links naar beneden. Is in mijn optiek redelijk fragiel looking ding.
De versnellingen.... Hij slaat nogal eens af. Je komt aanrijden op een kruising en je rijdt stapvoets ca 5-10km per uur de kruising op en je wil dan gas geven en wegrijden.... Dan slaat hij nogal eens af. Wellicht brandstof tekort of ik ben nog te voorzichtig. Tussen de 1e en 2e versnelling kiezen is een uitdaging. Mondeo kon wel gewoon in de 2 dit soort akties aan. Kwestie van wennen denk ik.
Schuifkanteldak = HEERLIJK
Algemeen is de D4 een zeer zeer aangenaam blok. Of het echte stoplicht sprinter ambities heeft waag ik te betwijfelen. Op de snelweg is het aantal NM wel een plezierige toegevoegde waarde hoor.
Keep You Informed.
Re: V70 blog - Twente
Geplaatst: 07.07.2015 - 15:13
door V70/2.4D/2003
DAARRR ben ik dan, met al mijn nonsens:
Wisser op één oor: produkteigenschap van de NN, ik zie ze haast niet anders dan dat het ding hangt en niet waterpas is en bij de mijne idem en dito

.
DAB: Afgelopen weekend ervaren in de leen Fiat 500 X waar het in zat en is inderdaad een fantastisch geluid

.
Stembediening: Niet ingesteld op Twents en moet aangepast, dan werkt het wel

.
Re: V70 blog - Twente
Geplaatst: 07.07.2015 - 15:18
door V50 R
Klinkt goed Han! Versnellingen zijn idd wennen, had ik ook toen ik hem net had. Komt ook door de lange verzetten, 1en2 vrij kort en daarna vrij lang. Ik weet niet of de v70 er mee is uitgerust, maar zit er op jouw auto nu ook hill assist (oftewel hellingproef voor dummies) zoals op de v40/60? (Als je helemaal stil staat op een helling, kan de auto gedurende 5 seconden niet naar achter rollen als de rem wordt losgelaten.)
Oh en heb je trouwens al een familieverpakking zonnebrand middels een brodit houder aan het dashboard hangen ivm het open dak?

Re: V70 blog - Twente
Geplaatst: 07.07.2015 - 15:21
door lint
Dat is een nuttige update, je went al heel snel aan de V70 zo te lezen.
Re: V70 blog - Twente
Geplaatst: 07.07.2015 - 15:52
door Hans oet Twent
Keerls ik vertoef normaal gesproken enige uren per week in de auto. Deze week bezig met de analyse Q1 en Q2 2015. Nuttig om dat te doen... komt wel wat ruis naar boven. Maar tot nu toe nauwelijks in de auto gezeten. Morgen Betuwe, Donderdag naar het land van Bartje. vrijdag afhankelijk van... of Limburg of Deutschland Ruhrgebiet.
Hill assist??? Hmm ff hier in de buurt testen..... Keep You Informed
Re: V70 blog - Twente
Geplaatst: 07.07.2015 - 21:19
door Msuidgeest
Hillassist? Hou nou eens op met die domme toevoegingen. Wat is er mis met het gebruik van de handrem of kunnen mensen echt niet meer autorijden?
Re: V70 blog - Twente
Geplaatst: 07.07.2015 - 21:34
door lint
Dat is mode geworden, de Duitse merken zijn begonnen met dat soort extra's en dan moet Volvo ook wel volgen. Ik vind dat soort voorzieningen overbodig als je normaal kan autorijden heb je zulke zaken niet echt nodig.
Re: V70 blog - Twente
Geplaatst: 07.07.2015 - 22:13
door diesel01
Msuidgeest schreef:
Hillassist? Hou nou eens op met die domme toevoegingen. Wat is er mis met het gebruik van de handrem of kunnen mensen echt niet meer autorijden?
Met dat oude spul heb je een handrem, moderner spul heeft een drukknop en geen rukstok..
Vandaar Hillasist...
Re: V70 blog - Twente
Geplaatst: 07.07.2015 - 22:20
door lint
Ik zal eens kijken bij de V70, ik gebruik de handrem eigenlijk nooit met de automaat maar er zit wel een knop met een handremsymbool links onderin het dashboard. Ik ga dat morgen eens uitproberen.
Re: V70 blog - Twente
Geplaatst: 07.07.2015 - 22:27
door Msuidgeest
diesel01 schreef:
Msuidgeest schreef:
Hillassist? Hou nou eens op met die domme toevoegingen. Wat is er mis met het gebruik van de handrem of kunnen mensen echt niet meer autorijden?
Met dat oude spul heb je een handrem, moderner spul heeft een drukknop en geen rukstok..
Vandaar Hillasist...
Oud spul. Jij durft ...
Ik krijg menig maal de opmerking dat het zo'n fijne auto is vol met opties wat de meeste fabrikanten pas tegenwoordig ook toepassen. In de buurt zie ik nogal wat 14%-gebakjes maar daar zit kraak nog smaak aan en in.
Re: V70 blog - Twente
Geplaatst: 07.07.2015 - 22:32
door lint
Precies de oudere Volvo zijn erg fijne en lekker rijdende auto's. Die hebben geen Hillasist nodig, gewoon de handrem en klaar ben je.
Re: V70 blog - Twente
Geplaatst: 07.07.2015 - 23:05
door jalex_h
lint schreef:
Dat is mode geworden, de Duitse merken zijn begonnen met dat soort extra's en dan moet Volvo ook wel volgen. Ik vind dat soort voorzieningen overbodig als je normaal kan autorijden heb je zulke zaken niet echt nodig.
diesel01 schreef:Met dat oude spul heb je een handrem, moderner spul heeft een drukknop en geen rukstok.. Vandaar Hillasist...
Ehh, die hill assist is ooit (enkele decennia geleden) eens door, jawel, Subaru geïntroduceerd, onder de naam hill-hold. En daar is geen letter Duits aan. En in die tijd haaden ze nog gewoon een handrem. Hij werdt trouwens ingeschakeld door gelijktijdig koppelings- en rempedaal in te trappen en daarna het rempedaal los te laten.
Mijn Skoda had ook hill assist. En een handrem. Maar die paar keer dat het er (met de caravan) echt om spande, vertrouwde ik toch op de handrem.
Ik weet niet hoe het bij de handgeschakelde V70's is, maar bij de automaat gooi je de auto op de handrem, geeft gas en als het spul in beweging komt wordt de handrem automatisch gelost. Maar eens kijken hoe dat gaat bevallen in de bergen.
Re: V70 blog - Twente
Geplaatst: 07.07.2015 - 23:11
door V50 R
Dat werkt perfect in de bergen met de automatische handrem. Hillassist wen je trouwens ook erg snel aan. Begin dit jaar op een extreeme helling tijdens de wintersport was het een fijne optie. Maar goed in NL niet echt nodig, maar was gewoonweg benieuwd of het ook op de v70 d4 zit.
Re: V70 blog - Twente
Geplaatst: 08.07.2015 - 08:44
door diesel01
Ik vind het metname prettig op voorrang kruising die op een hellend vlak zijn aangelegd..
Re: V70 blog - Twente
Geplaatst: 08.07.2015 - 09:32
door Quota
Ik heb een handgeschakelde, maar die gaat rustig rollen bij het lossen van de handrem (waarvoor je dan eerst weer het rempedaal moet intrappen). Of werkt hij alleen tegen het achteruit rollen?
Re: V70 blog - Twente
Geplaatst: 08.07.2015 - 09:48
door V50 R
Bij een elektronische handrem op een helling lost de automatische handrem vanzelf wanneer je probeert weg te rijden.
(Wel kleine opmerking, als je de auto voor een langere tijd ergens stil laat staan, laat hem dan nooit op de elektronische handrem staan, ik heb 1 keer vast gelopen remmen gehad en dat isvoor jou, volvo assistance en dealer geen feest!)
Hill assist is geen handrem, het houdt simpelweg de rem 5sec vast als je de rem lost en je op een helling staat, waardoor wegrijden zelfs voor de grootste dummie een makkie wordt.
Re: V70 blog - Twente
Geplaatst: 08.07.2015 - 10:12
door Quota
V50 R schreef:
Bij een elektronische handrem op een helling lost de automatische handrem vanzelf wanneer je probeert weg te rijden.
(Wel kleine opmerking, als je de auto voor een langere tijd ergens stil laat staan, laat hem dan nooit op de elektronische handrem staan, ik heb 1 keer vast gelopen remmen gehad en dat isvoor jou, volvo assistance en dealer geen feest!)
Hill assist is geen handrem, het houdt simpelweg de rem 5sec vast als je de rem lost en je op een helling staat, waardoor wegrijden zelfs voor de grootste dummie een makkie wordt.
Dat is toch precies waar de parkeerretributie voor bedoeld is? En anders dan dat deze electronisch bedient wordt, zit er dan nog een verschil in hoe deze werkt tov een mechanisch bediende handrem?
Re: V70 blog - Twente
Geplaatst: 08.07.2015 - 10:32
door MN-NL
Ik heb bij mijn rijles destijds ook nog mogen leren hoe de hellingproef zonder handrem te doen....dus voet op rem, koppeling op laten komen tot die net begint te pakken, rechter voet van rem naar gas en wegrijden zonder achteruit te zakken. Met diesel en benzine....
Voor mij hoeft al die elektronische tara er niet op. Kan allemaal stuk en is vooral voor mensen die niet met het mechiek 'auto' overweg kunnen. Tot aan automatisch inparkeren aan toe
Daarom is m'n oldtimer ook zo leuk

Re: V70 blog - Twente
Geplaatst: 08.07.2015 - 10:40
door diesel01
MN-NL schreef:
Ik heb bij mijn rijles destijds ook nog mogen leren hoe de hellingproef zonder handrem te doen....dus voet op rem, koppeling op laten komen tot die net begint te pakken, rechter voet van rem naar gas en wegrijden zonder achteruit te zakken. Met diesel en benzine....
Voor mij hoeft al die elektronische tara er niet op. Kan allemaal stuk en is vooral voor mensen die niet met het mechiek 'auto' overweg kunnen. Tot aan automatisch inparkeren aan toe
Daarom is m'n oldtimer ook zo leuk
Ik ben blij dat ik auto hold heb..
Ja ik heb het ook zo geleerd en ik kan het ook met 50ton massa stilstaand vanuit een laadput maar het is toch de stand van de techniek die het mogelijk maakt..