PatrickOceanRace schreef: ↑29.06.2020 - 17:41
Dit bevestigd mijn vermoeden dat er niks aan te doen is. Ik twijfel ook over de route leasemaatschappij inschakelen en expertise. Mijn ervaring is dat de berijder zelden in het gelijk wordt gesteld door het "expertise" bureau van de leasemaatschappij en dat er soms nog een eigen expert nodig is om het e.e.a. in het juiste perspectief te krijgen. Wel opent het de weg om met de leasemaatschappij in onderhandeling te gaan om de auto terug te geven of een deal te maken met de dealer om de auto in te ruilen op een nieuwe. M.u.v. het trillen vind ik de S60 echt leuker dan de S90 die ik dan weer terug zou nemen. Maar ik heb nog echt stille hoop op een modificatie en daar wil ik nog maximaal een half jaar op wachten tot ik een finaal besluit neem.
Je hebt getril en getril... Het kan echt erg zijn - stuur en stoelen trillen dan behoorlijk - of redelijk vaak een trilling in het stuur afhankelijk van het wegdek waarbij op sommige wegdekken de wagen helemaal stil is (alles tussen 120-140 kn/u). Hoewel nog niet vergelijkbaar met andere wagens die ik gereden heb, vind ik het acceptabel.
Wanneer stuur en stoel echt (flink) trillen waren het in mijn geval de banden (wiel/band combinatie). Het is door de dealer steeds weer verholpen met balanceren/ hoogteslag band meten en banden vervangen. Maar het kan natuurlijk niet dat dit elke paar duizend kilometer moet gebeuren.
Als de Pirelli's cinturato p7 235/45R18 98W foam van binnen hebben, kan dat (het deels loslaten van het foam) de oorzaak zijn. Het kan zijn dat mijn negen (!) Pirelli's van 2019 gewoon uit een slechte batch kwamen en dat de huidige cinturato p7 235/45R18 98W XL (is dat nu een nieuwe versie met XL extensie?) goed zijn.
Mijn conclusie is: jHet kan flink mis zijn met getril in stuur en stoel, maar na gericht en met aandacht balanceren en banden vervangen kan het verholpen worden. en ja, de S/V60 trilt rond 130 km/u bij sommige exemplaren op meeste wegdekken meer dan andere wagens, maar is voor mij acceptabel.
Alleen niet acceptabel is dat heftiger getril na eerst 4000 km en 2e keer na 10.000 km weer terug komt!