Wie rijdt er met een getunede Volvo, of overweegt?

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Gesloten
Gebruikersavatar
trompetje
5th Gear member
Berichten: 1023
Lid geworden op: 07.07.2006 - 09:40
Locatie: Oostelijk Westfriesland
Contacteer:

DaveNL schreef:Ik zou graag mn V50 2.0 145 pk (MY08) willen laten chippen, maar heb pas 1 bedrijf online gevonden.. En dat zou dan van 145 naar 161 pk zijn voor 500 Euro.. Wil toch minimaal naar 170 pk, als dat mogelijk is ;-) Dus.. als iemand nog een goed adres weet!
voor een non-turbo zal je niet veel meer vinden: de winst wordt veelal uit de turbo gehaald.
Non-turbo's doen het met toeren, turbo's met koppel(vandaar al die t-diesels die gechipt worden)
Groet, Rik.

Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........

mijn andere hobby: Trompetjes!
Gebruikersavatar
Dutchman
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 14.09.2007 - 12:20

degids schreef:Ik wou eerst ook bij ZipTuning m'n T5 laten chiptunen, maar ik heb me bedacht, omdat ik niet zeker wist of de automatische versnellingsbak die extra Nm's kon behappen.

ZipTuning kwam bij mij ook zeer professioneel over.
Als het een Geartronics versnellings bak is dan is er geen probleem met de extra koppel. Volgens de tuners (ZIP-tuning en ook Rica) is de Geartronics versnellingsbak 'adaptive' en zal dus gewoon iets eerder opschakelen. Als ik het me goed herinner was me verteld dat tot 460 NM er geen probleem bestond.

Ik zou het in ieder geval zeker doen de tussen sprint (80-120) is zeker 1,5 sec sneller. En met name de extra koppel zelfs in de lage toeren is heerlijk en er is ook nauwelijks meer een 'turbo' gat te bemerken.
- in de verkoop : S60 T5 AUT : 2.3 Comf/ Mobi Geartronic - 104.900 + KM (tuned naar 300 PK, 420 NM bij ZIPTUNING utrecht)
- in april 2009 verwacht : Passat CC / executive pakket / 18 inch LM velgen (interlagos) / 2.0 CR 170 PK, 350 NM.
Evolve Boy
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 09.08.2007 - 13:26

Mijn S60 D5 (vorige generatie) is ook getuned, engine and looks :-).
Als er een nieuwe volvo wordt aangekocht tune ik de motor zeker en vast terug. Ik heb nu bijna op 180.000km op de teller staan en (ga hout vasthouden) ben nog niets abnormaals tegengekomen. Zelfs nog altijd de eerste koppeling en toch doe ik dagelijks beroep op de 199 paardjes.
Gebruikersavatar
joepjazz
2nd Gear member
Berichten: 226
Lid geworden op: 19.01.2007 - 22:11
Locatie: Eindhoven

Ik overweeg ook een tuning bij Fasttech..zou mijn V70 d5 van 163 naar 200 pk gaan en een koppel van 400 nm met OBD tuning.Met name het koppel valt wat tegen ik dacht dat met tuning wel 420-450 nm zou krijgen.Iemand ervaring met OBD van Fasttech?
V70
gevanje
4th Gear member
Berichten: 681
Lid geworden op: 07.05.2006 - 10:36
Locatie: Het mooie twentse land.

joepjazz schreef:Ik overweeg ook een tuning bij Fasttech..zou mijn V70 d5 van 163 naar 200 pk gaan en een koppel van 400 nm met OBD tuning.Met name het koppel valt wat tegen ik dacht dat met tuning wel 420-450 nm zou krijgen.Iemand ervaring met OBD van Fasttech?
Ja forumlid Bover, heeft nu volgens mij 220 pk en 435 Nm.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14537
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

HA Gevanje,

Nou dit forum lid heeft zijn tuning laten aanpassen.
220pk en 480nt
Hier het volledige verhaal achter de link

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=18310

Bij Fasttech hebben ze inmiddels een boel ervaring met de Volvo's en ik vindt hun benadering open en transparant en zonder poespas!

Ik ben ook erg tevreden over hun motormodificatie.
Is al mijn derde volvo die ik heb laten modificeren bij Fasttech.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27114
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Met het blok van joepjazz gaat het niet lukken om er 220 Pk en 480 Nm uit te halen.
Betreft nog het "oude" motorblok
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

Tuners geven wel dat vermogen op voor het oude blok, of ze het er ook echt uit kunnen krijgen, ik betwijfel het.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14537
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

NOS schreef:Tuners geven wel dat vermogen op voor het oude blok, of ze het er ook echt uit kunnen krijgen, ik betwijfel het.
Klopt, mijn blok is origineel 185pk en 400nt.

Ik denk dat het 163pk blok naar de 185 getunend kan worden zonder problemen.
Maar het lijkt me beter dat aan een tuner te vragen..
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

Het 163Pk blok kan makkelijk naar de 190-200 Pk getuned worden, of het daarna ophoud of verder gaat weet ik niet.
Gebruikersavatar
joepjazz
2nd Gear member
Berichten: 226
Lid geworden op: 19.01.2007 - 22:11
Locatie: Eindhoven

Ik ga het doen bij Fasttech dus naar 200 pk en 400 nm moet toch voldoende zijn lijkt mij..
V70
gevanje
4th Gear member
Berichten: 681
Lid geworden op: 07.05.2006 - 10:36
Locatie: Het mooie twentse land.

@bover, das wel een heel mooi koppel zeg.
@joepjazz: ik zie het nieuwe type koplampen en ging er daarom van uit dat je het nieuwe model blok hebt; van het nieuwe type zijn ze volgens mij geleverd als 126, 163 en 185 pk. Kunnen volgens mij allemaal naar 220 tot 225 pk.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14537
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

@Gevanje,

Ja ja ben op de rollerbank geweest. Twee verschillenden zelf. Was wel grappig.
Maar de koppelkromme loopt gelijk bij beide banken.
Een bank in Lochem schreef 219.2 pk en 520nt ()

en de rollerbank in Lichtenvoorde die gebruikt wordt voor de racerij en testen motoren zei 219.2 pk 485nt.

Ik houdt de racerij bank aan en heb dus 485nt en 219pk.

Beide banken gaven een gelijk vermogen aan de krukas op 219.6 pk maar vermogen newton was verschillend.
Nwton beschikbaar tussen 2200 en 2600 toeren.
Ik rij er rustig mee zoals je weet Geard, maar het is een fijn autogevoel.
Het voelt net als een renpaard, teugels losjes in de hand en stappen en je voelt het vermogen te accelereren :D
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
xc-men
4th Gear member
Berichten: 687
Lid geworden op: 08.07.2007 - 11:45
Locatie: Spanje en Brasil
Contacteer:

Hoe meten ze nu een 4WD wagen zo als de XC70 op een vermogens testbank?
De auto zet op de voor en achter AS een verdeeld vermogen.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14537
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Ik heb me laten zeggen dat de bank dat vermogen over vier wielen meet.
Ik heb ook gemeten met de vier wiel uit!
( door zekering achterin links eruit te halen.
Men komt dan tot de +/- tot dezelfde meting.

Ik weet alleen dat er banken zijn die vier wiel wel en niet kunnen meten.
De banken die het wel kunnen bootsen de weg situatie na.
Maar ik ben geen techneut.
Mogelijk kan iemand anders dit beter verklaren.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
xc-men
4th Gear member
Berichten: 687
Lid geworden op: 08.07.2007 - 11:45
Locatie: Spanje en Brasil
Contacteer:

Bover bedankt voor de uitleg.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14537
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

dat is leuke van dit forum toch....Ik ben volgende week in MAdrid......
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
pasc@l
2nd Gear member
Berichten: 160
Lid geworden op: 14.02.2007 - 20:31
Locatie: Angeren

Ik heb zeer goede ervaringen met Digicar uit Doetinchem. (www.digicar.nl)
Je hoeft trouwens niet persé naar Doetinchem te komen, ze werken met een aantal dealers in Nederland (waaronder zelfs enkele Volvo-dealers).

Het zijn professionele jongens en staan echt voor hun product.
Destijds heb ik mijn V70 en mijn XC70 gelijktijdig laten doen en dat ging super. Met de V nog een klein probleempje gehad maar dat hebben ze super opgelost.
Vorige week heb ik mijn XC90 laten doen en ook deze ging weer perfect.

Je merkt trouwens wel dat de XC90 iets meer vooruit de duwen heeft en wat meer lucht moet verplaatsen. Hij mist de "bite" van mijn XC70 maar het rijdt in ieder geval weer een stuk lekkerder zo.

Mijn voornaamste reden om te chippen is het extra beetje vermogen, dit maakt dat de auto wat relaxter te rijden is. Dat je eens een keer wat sneller kunt optrekken is leuk, maar vooral het extra comfort van wat meer vermogen onder de rechtervoet maakt het rijden een stuk leuker.
Current: Volvo XC90 3.2 & C70 T5
Past: V70 (2x), XC70 & XC90
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1671
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

DaveNL schreef:Ik zou graag mn V50 2.0 145 pk (MY08) willen laten chippen, maar heb pas 1 bedrijf online gevonden.. En dat zou dan van 145 naar 161 pk zijn voor 500 Euro.. Wil toch minimaal naar 170 pk, als dat mogelijk is ;-) Dus.. als iemand nog een goed adres weet!
bel ze eens en vertel dat je weet dat zonder turbo niet veel meer uit te halen valt, maar dat je voor 16 plk 500e dan wel erg veel vind..
kijk maar eens wat ervanaf kan... en dan bedoel ik meer dan een paar tientjes..
als je een beetje aardig bent en je flexibel opstelt moet daar wel wat vanaf kunnen denk ik, zeker omdat vermogenswinst beperkt is
(kost hun natuurlijk ook gewoon tijd om te programmeren, maar er zit een flinke winsmarge op, waar ze natuurlijk wel ook van moeten leven)
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Gebruikersavatar
Edgar
5th Gear member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32

@daveNL 170 PK ga je er nooit uit krijgen... en mocht er wel 16 pk uitkomen... dat ga je echt niet merken... absoluut niet.
Als er maatwerk wordt toegepast (door een goede tuner) zal de motor wel mooier (kunnen) gaan lopen, oppakken... maar of je dat 500 euri waard is...

Je kan het altijd proberen om ergens korting te krijgen zoals crackedtooh zegt. Maar maatwerk kost gewoon geld, ik vind dan 500 euri helemaal niet gek...

Maar nogmaals ik zou hem niet laten tunen... volgende auto een turbo nemen of zwaardere motor :wink:
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
Gesloten

Terug naar “Tuning (niet optisch)”