Pagina 20 van 31
Geplaatst: 06.03.2008 - 14:40
door trompetje
DaveNL schreef:Ik zou graag mn V50 2.0 145 pk (MY08) willen laten chippen, maar heb pas 1 bedrijf online gevonden.. En dat zou dan van 145 naar 161 pk zijn voor 500 Euro.. Wil toch minimaal naar 170 pk, als dat mogelijk is

Dus.. als iemand nog een goed adres weet!
voor een non-turbo zal je niet veel meer vinden: de winst wordt veelal uit de turbo gehaald.
Non-turbo's doen het met toeren, turbo's met koppel(vandaar al die t-diesels die gechipt worden)
Geplaatst: 17.04.2008 - 07:03
door Dutchman
degids schreef:Ik wou eerst ook bij ZipTuning m'n T5 laten chiptunen, maar ik heb me bedacht, omdat ik niet zeker wist of de automatische versnellingsbak die extra Nm's kon behappen.
ZipTuning kwam bij mij ook zeer professioneel over.
Als het een Geartronics versnellings bak is dan is er geen probleem met de extra koppel. Volgens de tuners (ZIP-tuning en ook Rica) is de Geartronics versnellingsbak 'adaptive' en zal dus gewoon iets eerder opschakelen. Als ik het me goed herinner was me verteld dat tot 460 NM er geen probleem bestond.
Ik zou het in ieder geval zeker doen de tussen sprint (80-120) is zeker 1,5 sec sneller. En met name de extra koppel zelfs in de lage toeren is heerlijk en er is ook nauwelijks meer een 'turbo' gat te bemerken.
Geplaatst: 17.04.2008 - 12:51
door Evolve Boy
Mijn S60 D5 (vorige generatie) is ook getuned, engine and looks

.
Als er een nieuwe volvo wordt aangekocht tune ik de motor zeker en vast terug. Ik heb nu bijna op 180.000km op de teller staan en (ga hout vasthouden) ben nog niets abnormaals tegengekomen. Zelfs nog altijd de eerste koppeling en toch doe ik dagelijks beroep op de 199 paardjes.
Geplaatst: 20.04.2008 - 12:39
door joepjazz
Ik overweeg ook een tuning bij Fasttech..zou mijn V70 d5 van 163 naar 200 pk gaan en een koppel van 400 nm met OBD tuning.Met name het koppel valt wat tegen ik dacht dat met tuning wel 420-450 nm zou krijgen.Iemand ervaring met OBD van Fasttech?
Geplaatst: 20.04.2008 - 14:59
door gevanje
joepjazz schreef:Ik overweeg ook een tuning bij Fasttech..zou mijn V70 d5 van 163 naar 200 pk gaan en een koppel van 400 nm met OBD tuning.Met name het koppel valt wat tegen ik dacht dat met tuning wel 420-450 nm zou krijgen.Iemand ervaring met OBD van Fasttech?
Ja forumlid Bover, heeft nu volgens mij 220 pk en 435 Nm.
Geplaatst: 20.04.2008 - 18:40
door Bover
HA Gevanje,
Nou dit forum lid heeft zijn tuning laten aanpassen.
220pk en 480nt
Hier het volledige verhaal achter de link
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=18310
Bij Fasttech hebben ze inmiddels een boel ervaring met de Volvo's en ik vindt hun benadering open en transparant en zonder poespas!
Ik ben ook erg tevreden over hun motormodificatie.
Is al mijn derde volvo die ik heb laten modificeren bij Fasttech.
Geplaatst: 20.04.2008 - 20:01
door Fredhead
Met het blok van joepjazz gaat het niet lukken om er 220 Pk en 480 Nm uit te halen.
Betreft nog het "oude" motorblok
Geplaatst: 20.04.2008 - 20:13
door NOS
Tuners geven wel dat vermogen op voor het oude blok, of ze het er ook echt uit kunnen krijgen, ik betwijfel het.
Geplaatst: 20.04.2008 - 20:18
door Bover
NOS schreef:Tuners geven wel dat vermogen op voor het oude blok, of ze het er ook echt uit kunnen krijgen, ik betwijfel het.
Klopt, mijn blok is origineel 185pk en 400nt.
Ik denk dat het 163pk blok naar de 185 getunend kan worden zonder problemen.
Maar het lijkt me beter dat aan een tuner te vragen..
Geplaatst: 20.04.2008 - 20:23
door NOS
Het 163Pk blok kan makkelijk naar de 190-200 Pk getuned worden, of het daarna ophoud of verder gaat weet ik niet.
Geplaatst: 20.04.2008 - 20:31
door joepjazz
Ik ga het doen bij Fasttech dus naar 200 pk en 400 nm moet toch voldoende zijn lijkt mij..
Geplaatst: 20.04.2008 - 22:52
door gevanje
@bover, das wel een heel mooi koppel zeg.
@joepjazz: ik zie het nieuwe type koplampen en ging er daarom van uit dat je het nieuwe model blok hebt; van het nieuwe type zijn ze volgens mij geleverd als 126, 163 en 185 pk. Kunnen volgens mij allemaal naar 220 tot 225 pk.
Geplaatst: 21.04.2008 - 09:16
door Bover
@Gevanje,
Ja ja ben op de rollerbank geweest. Twee verschillenden zelf. Was wel grappig.
Maar de koppelkromme loopt gelijk bij beide banken.
Een bank in Lochem schreef 219.2 pk en 520nt ()
en de rollerbank in Lichtenvoorde die gebruikt wordt voor de racerij en testen motoren zei 219.2 pk 485nt.
Ik houdt de racerij bank aan en heb dus 485nt en 219pk.
Beide banken gaven een gelijk vermogen aan de krukas op 219.6 pk maar vermogen newton was verschillend.
Nwton beschikbaar tussen 2200 en 2600 toeren.
Ik rij er rustig mee zoals je weet Geard, maar het is een fijn autogevoel.
Het voelt net als een renpaard, teugels losjes in de hand en stappen en je voelt het vermogen te accelereren

Geplaatst: 21.04.2008 - 10:05
door xc-men
Hoe meten ze nu een 4WD wagen zo als de XC70 op een vermogens testbank?
De auto zet op de voor en achter AS een verdeeld vermogen.
Geplaatst: 21.04.2008 - 11:24
door Bover
Ik heb me laten zeggen dat de bank dat vermogen over vier wielen meet.
Ik heb ook gemeten met de vier wiel uit!
( door zekering achterin links eruit te halen.
Men komt dan tot de +/- tot dezelfde meting.
Ik weet alleen dat er banken zijn die vier wiel wel en niet kunnen meten.
De banken die het wel kunnen bootsen de weg situatie na.
Maar ik ben geen techneut.
Mogelijk kan iemand anders dit beter verklaren.
Geplaatst: 21.04.2008 - 11:43
door xc-men
Bover bedankt voor de uitleg.
Geplaatst: 21.04.2008 - 14:54
door Bover
dat is leuke van dit forum toch....Ik ben volgende week in MAdrid......
Geplaatst: 28.04.2008 - 10:42
door pasc@l
Ik heb zeer goede ervaringen met Digicar uit Doetinchem. (
www.digicar.nl)
Je hoeft trouwens niet persé naar Doetinchem te komen, ze werken met een aantal dealers in Nederland (waaronder zelfs enkele Volvo-dealers).
Het zijn professionele jongens en staan echt voor hun product.
Destijds heb ik mijn V70 en mijn XC70 gelijktijdig laten doen en dat ging super. Met de V nog een klein probleempje gehad maar dat hebben ze super opgelost.
Vorige week heb ik mijn XC90 laten doen en ook deze ging weer perfect.
Je merkt trouwens wel dat de XC90 iets meer vooruit de duwen heeft en wat meer lucht moet verplaatsen. Hij mist de "bite" van mijn XC70 maar het rijdt in ieder geval weer een stuk lekkerder zo.
Mijn voornaamste reden om te chippen is het extra beetje vermogen, dit maakt dat de auto wat relaxter te rijden is. Dat je eens een keer wat sneller kunt optrekken is leuk, maar vooral het extra comfort van wat meer vermogen onder de rechtervoet maakt het rijden een stuk leuker.
Geplaatst: 29.04.2008 - 21:34
door crackedtooth
DaveNL schreef:Ik zou graag mn V50 2.0 145 pk (MY08) willen laten chippen, maar heb pas 1 bedrijf online gevonden.. En dat zou dan van 145 naar 161 pk zijn voor 500 Euro.. Wil toch minimaal naar 170 pk, als dat mogelijk is

Dus.. als iemand nog een goed adres weet!
bel ze eens en vertel dat je weet dat zonder turbo niet veel meer uit te halen valt, maar dat je voor 16 plk 500e dan wel erg veel vind..
kijk maar eens wat ervanaf kan... en dan bedoel ik meer dan een paar tientjes..
als je een beetje aardig bent en je flexibel opstelt moet daar wel wat vanaf kunnen denk ik, zeker omdat vermogenswinst beperkt is
(kost hun natuurlijk ook gewoon tijd om te programmeren, maar er zit een flinke winsmarge op, waar ze natuurlijk wel ook van moeten leven)
Geplaatst: 30.04.2008 - 13:48
door Edgar
@daveNL 170 PK ga je er nooit uit krijgen... en mocht er wel 16 pk uitkomen... dat ga je echt niet merken... absoluut niet.
Als er maatwerk wordt toegepast (door een goede tuner) zal de motor wel mooier (kunnen) gaan lopen, oppakken... maar of je dat 500 euri waard is...
Je kan het altijd proberen om ergens korting te krijgen zoals crackedtooh zegt. Maar maatwerk kost gewoon geld, ik vind dan 500 euri helemaal niet gek...
Maar nogmaals ik zou hem niet laten tunen... volgende auto een turbo nemen of zwaardere motor
