Volvo 440 1.7 turbo in onderdelen weg!!!

Restaurantieprojecten en verfraaingen van de 440 / 460
hofmeijer
3rd Gear member
Contacteer:

Verantwoord bezig, je pakt de zaken in ieder geval goed aan!
Ik google nooit, men vrouw weet het tog beter

Volvo 1.8i automatic fleet pacific blue

Er staan weer nieuwe foto's op de www
Blade
5th Gear member
Contacteer:

Meer remvermogen krijg je met die schijfjes niet hoor.. Ziet er leuk uit.

Maar de prijs valt erg mee ! Met de tijd neem ik die ook wel.. Wil eigenlijk een 850R :P
gvanminnen
4th Gear member

Hahahah zou ook wel een 850r willen. Zit alleen al te veel tijd en geld in me 440 waardoor ik hem niet weg wil doen. Turbo en IC is wel een beetje het laatste en dan voorlopig niks meer aan doen. Dan na een paar jaar kijken voor een R.

Ze zeggen dat je er wel iets meer remvermogen van krijgt. In ieder geval blijft het maximale remvermogen beter behouden.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
kip88
3rd Gear member

Heb net je hele topic even doorgelezen. Mooie auto, ziet er sportief uit met die velgen en schijven. Wat voor merk zijn die schijven en blokken?
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
gvanminnen
4th Gear member

Remschijven heb ik besteld op brakemaxe.nl en de remblokken zijn orgineel. Hier had ik achteraf ook sportblokken voor kunnen bestellen.
gvanminnen
4th Gear member

Auto is vandaag APK afgekeurd, had al vermoeden dat sommige dingen niet goed waren. Rubbers in de armen en de achterste motorsteun waren kapot.
Bij volgas gingen de wielen naar achteren en in de achteruit versnelling hoorde je een tik in het motorruim.

Links en rechts nieuwe armen
Nieuwe motorsteun achter
Kering in de versnellingsbak achter het vliegwiel lekt olie

Versnellingsbak moet dus los en zit nu te twijfelen of ik er een sportkoppeling in doe. European tuning verkoopt deze voor de 440 nu.
En misschien het vliegwiel laten verlichten, iemand nog een vliegwiel liggen voor mij?
leip11
5th Gear member
Contacteer:

heb nog een auto staan waar die inzit
kan je er zo uit komen halen:P
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Kootje
3rd Gear member

gvanminnen schreef:Versnellingsbak moet dus los en zit nu te twijfelen of ik er een sportkoppeling in doe. European tuning verkoopt deze voor de 440 nu.
Is dit misschien iets voor je? Of deze?

Op Ebay vind je soms heel goedkoop sportkoppelingssets. Bij ET beginnen de prijzen bij zo'n €300.
gvanminnen
4th Gear member

Als een koppeling ga halen doe ik het bij ET. Wil wel een goede hebben van een bekend merk.

Ik heb trouwens de 215mm versie die van ebay gaan maar tot 250 nm. Ik zit al over de 320nm heen.

Monteur is een beunhaas en wil altijd zo snel mogelijk werken en doen. Hij zei dat ik nieuwe armen moest, want nieuwe rubbers in de armen doen gaat haast niet. Je sloopt dan meer dan dat je maakt???? Hij wil nieuw arm eronder en klaar. Dit doe ik niet, want kost onnodig geld.

Versnellingsbak laat ik even, want nieuwe kering kon de volvo dealer niet bestellen. Niet meer leverbaar???
Neem wel 2ehands motorsteun, want nieuw heeft ook geen zin. Auto heeft te veel vermogen en dus gaat nieuwe ook kapot. Ga wel een universele nieuwe motordemper erbij plaatsen.
Blade
5th Gear member
Contacteer:

Als het de keerring is die achter je vliegwiel zit is het je krukaskeerring. Of lekt echt de keerring van de price-as (uitgaande as van de bak) ?

Allebei de keerringen zijn gewoon leverbaar hoor.

Rubbers vervangen is niet zo heel leuk werk indd, en vaak is het goedkoper om andere armpjes erop te zetten (tijd).

Vergeet niet dat je ook moet uitlijnen na vervanging van rubbers/armen.

De motorsteunen/rubbers vind ik ook erg zwak bij de 400 serie. Maar zou toch voor originali gaan als ik jou was. Vaak scheuren de achterste steunen. Nieuwe zijn leverbaar voor ongv 25€ origineel en versterkt.

Enne vergeet niet dat als je een sportkoppeling monteert (dus ook de drukgroep) Dat je flink harder moet trappen.. Dus als ie nu niet slipt zou ik het zo laten.

Enne de keerring is geen apk afkeur toch?
gvanminnen
4th Gear member

Was inderdaad de krukaskering. Was ook geen afkeur, maar moet wel opgelost worden. Sportkoppeling wacht ik nog even mee.

Uitlijnen was ik al van plan , maar de rubbers kosten 12 euro. Dus totaal 60 euro. Armen kosten 90 euro dus totaal 180 euro. Alleen rubbers is wel goedkoper dan, alleen niet gemakkelijk voor de monteur.

Motorsteunen versterkt voor 25 euro?? Dan wil ik die gelijk bestellen, waar haal jij ze dan?
Blade
5th Gear member
Contacteer:

ik haal bijna alles bij de lokale Volvo Dealer (oude werk)

Ik wist niet dat die rubbers zó goedkoop waren. En ik weet natuurlijk ook het uurloon van de 'beun' niet.

maar wat is er nou stuk aan de steun/rubber? Is het rubber stuk of alleen de steun waarmee het rubber vast zit aan het blok ?
gvanminnen
4th Gear member

Hij zei dat ik een nieuwe motorsteun nodig had? Neem aan dat de steun dan nog goed is.

Hier bij de volvo dealer was de achterste motorsteun 75 euro.
Blade
5th Gear member
Contacteer:

Een motorsteun en een motorrubber zijn 2 verschillende dingen.

Het rubber zit tussen het subframe en de steun.

De rubbers zelf willen weleens stukgaan, maar meestal alleen bij de CVT versies. Bij de turbo versies scheuren vooral de steunen.

Die 75€ klopt idd, maar dat is het rubber ! De steun kost rond de 25€
gvanminnen
4th Gear member

Je hoort een tikkend geluid van metaal dus zal de motorsteun zelf zijn. Ik zal hem morgen nog even bellen hierover. Motorsteun ga ik dan zelf gelijk verstervigen.

Draagarmen wil ik ook verbeteren en heb nu wat gevonden :P Ga zelf teflon bussen draaien. Zijn geen powerflex rubbers leverbaar dus dan, maar zelf aan de gang. Word vaker gedaan bij race auto's. Voordelen beter weg contact met hard remmen en optrekken. Rek en speling is minimaal van teflon, hoop alleen niet dat ze gaan breken of snel slijten.

Krukaskering heb ik ook al gevonden op verschillende webshops en de bak gaat er dan zowiezo niet alleen af voor de kering. Gelijk vliegwiel en misschien koppeling aanpakken.

Uiteindelijk word alles weer beter.
Blade
5th Gear member
Contacteer:

Maak meteen ook een setje dan voor mij :oops: uiteraard tegen betaling :wink:

EDIT: ook raar trouwens dat je keerring lekt.. Die is toch wel vervangen toen de koppeling werd vervangen ?
gvanminnen
4th Gear member

Ja opzich wil ik het wel voor je maken, heb ik me sportkoppeling voor niks :D Wil het wel zelf goed testen eerst niet dat jij straks gaat rijden en je maakt een ongeluk doordat de armen van je auto ernaast bengelen.

Bij die kering kom je niet als je de koppeling vervangt zei die. Ik zei ook al heb je die niet vervangen gelijk met de koppeling. Die monteur waar ik kom is eigenlijk een beetje te lomp en te rauw. Beschadigd en sloopt altijd wel wat. Heb ook al een ander goed adres en dat zijn ook echte liefhebbers van auto's dus daar zit ik beter. Vragen ook niet veel per uur dus voortaan daarheen.
gvanminnen
4th Gear member

Teflon bussen kan niet in de voorste draagarmen, omdat de bussen verticaal staan. Dit worden de standaard rubbers dus. Achter kan ik dit wel maken dus dat komt later dan een keer.

Motorsteun is niet 1 2 3 vervangen helaas, zit echt op een rotplek. Deze laat ik dus vervangen en dan doe ik gelijk de krukaskering en een verlicht vliegwiel erin.

Grotere turbo heb ik info voor gevraagd en word uitgezocht.

Silicone slangen voor de intercooler bestel ik van de week.

Zo genoeg te doen dus.
Wiebe
5th Gear member
Contacteer:

Ik had zelf toen ik me 440 had ook de rubbers vervangen... Maar vond het niet echt zeer goed. Rubbers gingen gauw weer doorhangen. Mijn advies, neem gewoon complete draagarmen! Zijn wel wat duurder maar je hebt er langer plezier van.
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT

Always a pleasure to drive...
gvanminnen
4th Gear member

Sloeg je het rubber er dan in met een hamer en deed je dit op de binnenkant van het rubber?

Ik heb een pers dus kan mooi aan de buitenkant van het rubber persen of vlak over het gehele rubber. Weet niet precies hoe ze eruit zien, maar volgens de volvo dealer kan het gewoon.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 projekten”