Excuus, volvo specialist. Heb ik persoonlijk ook liever. A specialist is dedicated to his brand!
Was een geintje hoor Marc.
Volvo 02-02-09 in Radar vanwege slechte gasklephuizen
- verron
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 18.11.2009 - 09:25
- Locatie: Dedemsvaart
- Contacteer:
340 1.7D - 440 Turbo - 850 T5 - V70XC - V50
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
I know 

...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
- denkweb
- 4th Gear member
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 04.08.2007 - 10:27
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Omdat de leveranciers geen toegang tot de broncode van de software hebben is er alleen op basis van de originele software een potmeter gezocht en ingebouwd. Als je hier andere software in laadt is dus niet te garanderen dat deze precies zo zal werken als het orginele koolstofbaantje...hadico schreef:denkweb schreef:En die software mag je in een (door niet-volvo-bedrijf) gereviseerde versie niet gebruiken...
Waarom dan wel niet ? of omdat je met de nieuwe software de mogelijkheid hebt om hun werk te controleren aan de hand van een test van de potmeters?
Peugeot 305 rood | NH-57-KV | verkocht en inmiddels vernietigd
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
- hadico
- 5th Gear member
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
- Locatie: Amstelveen
Wat er gemeten word is het onderling verschil tussen de potmeterbaantjes als hier een verschil inzit word dit gezien als een fout ,met de nieuwe software is deze marge en de responstujd verhoogt om het ontstaan van meldingen te verminderen ,en wat te denken van een huis waar al de nieuwste inzit die zou dan al meteen gedoemd zijn
Zou er dus een 'foute' koolbaan ingebouwd worden is het meteen raak terwijl de nieuwste software hier milder op reageert lijkt me dus beter om de software dan maar wel te vervangen, trouwens wat ze initialiseren van het gasklephuis noemen: bestaat niet hier is geen los programma voor als het contact word aangezet doet de auto dit zelf.(hij initialiseert ALLE regeleenheden bij contact aanzetten)alleen als er een vreempie tussen zit zal hij dit melden is dit het gasklephuis zal je hem wel moeten laden om het goed te laten werken.(gasklep is een van de weinige die je uit een donor kunt gebruiken en opnieuw laden)
Zou er dus een 'foute' koolbaan ingebouwd worden is het meteen raak terwijl de nieuwste software hier milder op reageert lijkt me dus beter om de software dan maar wel te vervangen, trouwens wat ze initialiseren van het gasklephuis noemen: bestaat niet hier is geen los programma voor als het contact word aangezet doet de auto dit zelf.(hij initialiseert ALLE regeleenheden bij contact aanzetten)alleen als er een vreempie tussen zit zal hij dit melden is dit het gasklephuis zal je hem wel moeten laden om het goed te laten werken.(gasklep is een van de weinige die je uit een donor kunt gebruiken en opnieuw laden)
- denkweb
- 4th Gear member
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 04.08.2007 - 10:27
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Bij revisie waar een nieuw koolstofbaantje geplaatst wordt kun je rustig de 'tolerantere' nieuwe software gebruiken. Echter als je deze vervangt door een electronische meter (hall-sensor/hall-gever) zal deze nieuwe software geen positief effect resulteren; er is immers geen marge bij gebruik aan de koolstofborstel/koolstofbaan. De hallsensor werkt OF is defect, een tussenweg is er simpelweg niet meer.
Peugeot 305 rood | NH-57-KV | verkocht en inmiddels vernietigd
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel