Pagina 20 van 83

Geplaatst: 23.01.2013 - 16:58
door Meeratne
Voornamelijk het woordje "op" word ik echt helemaal gestoord van.

Ik vind btw de mannelijke stem wel een stuk duidelijker!

Geplaatst: 23.01.2013 - 20:26
door Mir
duidelijker omdat die andere woorden gebruikt?

Geplaatst: 24.01.2013 - 15:56
door HakanC
Ook ik heb last van aproach verlichting. Vaak de eerste keer niet aan. En daarna blijft het branden als je de auto start. (dan eerst contact uit, vergrendenlen en ontgrendelen)

Maar.... Als je aproach verlichting aanzet kun je het met dezelfde knopje ook weer uitzetten. Dus als je het aan hebt gezet, voordat je instapt, of motor start, gewoon even uitzetten.

Geplaatst: 24.01.2013 - 19:22
door Meeratne
Mir schreef:duidelijker omdat die andere woorden gebruikt?
Volgens mij zit daar weinig verschil in, maar ik vind hem gewoon duidelijker spreken.

Geplaatst: 24.01.2013 - 19:29
door RLB
Meeratne schreef:Gelijk even geprobeerd en verdomd! Held!
Ik zie net dat het handiger kan: in het navigatiescherm nogmaals op NAV drukken.

Geplaatst: 24.01.2013 - 19:47
door HakanC
Haha als we zo doorgaan hebben we eindelijk door hoe de navigatiesysteem werkt.. Nog even doorbijten boys..

Als ik echter verkeersincidenten wil lezen dan gaat ie terug naar kaart met een soort vierkant hoekje.. Ik begrijp nog steeds niet hoe ik tmc berichten kan lezen (buiten de route).

Geplaatst: 24.01.2013 - 21:28
door v70bio
Via de kaart met de numerieke toetsen er naar toe gaan dan kun je via # de details zien. Dat is ook de reden dat ik altijd naar de radio luister voor de verkeersinfo.......

Geplaatst: 24.01.2013 - 21:47
door uncle-olav
Vorige week een leuke:
Dochter en moeder trekken gelijktijdig de deuren open van de V40 waarop zich 's nachts een flink pak sneeuw heeft gevormd.
De sneeuw glijdt aan beide kanten naar binnen en komt precies midden op beide stoelen terecht.
Zijn er meer met zo'n ervaring? Structureel iets om in de gaten te houden of toeval?
;)/jan

Geplaatst: 24.01.2013 - 21:49
door Ben
De gebeurt tegenwoordig bij heel veel auto's. Auto's hebben geen dakgoot meer.

Geplaatst: 24.01.2013 - 21:57
door The Saint
Elsje schreef:Iets wat me van in het begin opgevallen is, en dat wordt bevestigd op een Zweeds Volvo forum: de achterkant wordt abnormaal vlug vuil. Bij mijn vorige hatchback, een Corolla, heb ik na 14 jaar nooit zoveel mijn achterruitewisser moeten gebruiken als de afgelopen 2 maand op de Volvo V40. Bijkomend nadeel is dat de achteruitrijcamera ook zeer vlug vuil wordt en praktisch onbruikbaar wordt door de aangezogen smurie.

Tsja, je bent blubber en je kunt kiezen tussen de achterkant van een Corolla of een V40... :wink:

Geplaatst: 24.01.2013 - 23:09
door Phacoid
uncle-olav schreef:Vorige week een leuke:
Dochter en moeder trekken gelijktijdig de deuren open van de V40 waarop zich 's nachts een flink pak sneeuw heeft gevormd.
De sneeuw glijdt aan beide kanten naar binnen en komt precies midden op beide stoelen terecht.
Zijn er meer met zo'n ervaring? Structureel iets om in de gaten te houden of toeval?
;)/jan
V50.

Geplaatst: 24.01.2013 - 23:14
door WillAllon
Hey iedereen, heeft iemand ervaring met de optie "parkeerverwarming"? Ik ben namelijk aan het twijfelen tussen de optie parkeerverwarming en de opties verwarmbare voorruit, zetels.

Geplaatst: 24.01.2013 - 23:32
door Vossie
Vraagje voor de mensen met een D2 met styling kit: komt er bij jullie rook uit beide uitlaten?

Mij was namelijk verteld dat dit wel het geval zou zijn, alleen komt er bij mij nu toch alleen links rook uit. Mocht de rest dit niet hebben dan moet ik er even mee terug gaan :)

Geplaatst: 25.01.2013 - 07:10
door MichelR
Komt gewoon uit beide pijpen rook.

Geplaatst: 25.01.2013 - 13:58
door HakanC
v70bio schreef:Via de kaart met de numerieke toetsen er naar toe gaan dan kun je via # de details zien. Dat is ook de reden dat ik altijd naar de radio luister voor de verkeersinfo.......
Hmm.. dus eerst helemaal handmatig uitzoomen en daarna op kaart met de toetsen naar de gemarkeerde plekken gaan en op # drukken. Lekker makkelijk en veilig zeg :p

Geplaatst: 25.01.2013 - 14:03
door TomB
HakanC schreef:
v70bio schreef:Via de kaart met de numerieke toetsen er naar toe gaan dan kun je via # de details zien. Dat is ook de reden dat ik altijd naar de radio luister voor de verkeersinfo.......
Hmm.. dus eerst helemaal handmatig uitzoomen en daarna op kaart met de toetsen naar de gemarkeerde plekken gaan en op # drukken. Lekker makkelijk en veilig zeg :p
Ja, dat is inderdaad niet handig.. Had een tijdje terug een DS3 te leen, daar kon je gewoon een overzichtje van alle meldingen opvragen (per route, per regio en nationaal). Dat was een handig systeem.

Heb gisteren mijn auto eens goed de sporen gegeven in Duitsland.. Ben tot 199 km/u gekomen (D2). De auto hield zich goed, maar door de oneffenheden in de weg en de hardere demping was het niet super comfortabel. Kwam op een actueel verbruik van 1:12 uit bij die snelheid, wat ik dan wel weer erg netjes vind.

Geplaatst: 25.01.2013 - 14:04
door abhteh
Lees dat je de dame van de navigatie kan wijzigen in man, hoe?
Kan het niet vinden in het menu "My Car" wat volgens het instructieboekje van de navi zo zou moeten.

Geplaatst: 25.01.2013 - 22:23
door JosP
Elsje schreef:Wat betreft het niet kunnen zien van het groen ledje op de lichtschakelaar om te controleren of de lichten branden....: Bij twijfel kun je gewoon blindelings met je linkerhand aan de lichtschakelaar voelen. Als de binnenste greep vd lichtschakelaar vertikaal staat, staat de schakelaar op auto en branden je lichten. Het "voelen" is een veiliger manier om de "aan-stand" te controleren omdat je je ogen op het verkeer kan houden. Elk nadeel hebbe zijn voordeel....
Als de schakelaar vertikaal staat wil dit niet zeggen dat de verlichting brand.
Bij mij staat de schakelaar vertikaal en overdag, als de DRL branden, brand het groene lampje niet. Zodra de gewone verlichting aan gaat, brand ook het groene lampje er boven. Ik weet, het lampje zit niet op de meest ideale plek en is minuscuul klein, maar het is wel zichtbaar.

Geplaatst: 25.01.2013 - 23:03
door Fietsventje
WillAllon schreef:Hey iedereen, heeft iemand ervaring met de optie "parkeerverwarming"? Ik ben namelijk aan het twijfelen tussen de optie parkeerverwarming en de opties verwarmbare voorruit, zetels.
Verwarmbare voorruit had ik op mijn Focus, verwarmbare voorzetels op m'n V40. Zeker de voorzetels zijn een echte aanrader! De verwarmde voorruit is erg handig, maar draagt minder bij tot comfort tijdens het rijden. Des te meer vóór het rijden, natuurlijk :-)

Misschien kan parkeerverwarming de functie's van beide vervangen, maar dan enkel voor geplande ritten. Op het laatste moment beslissen om in je auto te springen gaat je parkeerverwarming verrassen en dan ga je meer hebben aan de zetelverwarming/voorruitverwarming ...

Maar goed, misschien wachten op iemand die wél ervaring heeft met de parkeerverwarming ...

Geplaatst: 25.01.2013 - 23:25
door djidee
Fietsventje schreef: De verwarmde voorruit is erg handig, maar draagt minder bij tot comfort tijdens het rijden. Des te meer vóór het rijden, natuurlijk :-)
Juist tijdens het rijden soms handig. Al beslaat bij de Volvo mijn voorruit zelden (de Fiesta en Focus hadden dat vaker), maar als onderweg de voorruit beslaat is het niet de airco/blower aan, maar gewoon even de voorruitverwarming aan tikken...