Pagina 20 van 21

Re: Nieuwe Volvo-driver

Geplaatst: 30.12.2016 - 10:32
door ex-Mooseman
Ondertussen bijna 2.000 km met de Mercedes. Alleen maar goed nieuws, tot nu toe.

Met de hulp van een ander (merkgebonden) forum heb ik de bluetooth-telefonie volkomen in orde gekregen (wat friemelen aan de instellingen voor het volume: zend- & ontvangstniveau kan ingeregeld worden).
De internet-connectiviteit werkt ook ondertussen (instellingen op mijn iPhone zaten niet goed).
Gisteren heb ik ook een bitumen dempingsetje gekocht zodat ik een reclame-vrije nummerplaathouder kan monteren, zonder dat die resoneert op de kofferklep.

Re: Nieuwe Volvo-driver

Geplaatst: 30.12.2016 - 12:44
door RoaldH
ex-Mooseman schreef: Ondertussen bijna 2.000 km met de Mercedes. Alleen maar goed nieuws, tot nu toe.

Met de hulp van een ander (merkgebonden) forum heb ik de bluetooth-telefonie volkomen in orde gekregen (wat friemelen aan de instellingen voor het volume: zend- & ontvangstniveau kan ingeregeld worden).
De internet-connectiviteit werkt ook ondertussen (instellingen op mijn iPhone zaten niet goed).
Gisteren heb ik ook een bitumen dempingsetje gekocht zodat ik een reclame-vrije nummerplaathouder kan monteren, zonder dat die resoneert op de kofferklep.
Ziet er mooi uit! Ik heb zelf enkel in de Mercedes C350e gereden (en ook de BMW 330e) maar de Volvo (en de BMW) reden strakker dan die C350e. Hopelijk is dat bij jou exemplaar anders (zonder het gewicht van die accu).

Re: Nieuwe Volvo-driver

Geplaatst: 30.12.2016 - 14:08
door teebee
Ehhh, ben ik nou opeens op een ander-merk-forum beland? :'(

Re: Nieuwe Volvo-driver

Geplaatst: 30.12.2016 - 21:12
door ex-Mooseman
RoaldH schreef: Ziet er mooi uit! Ik heb zelf enkel in de Mercedes C350e gereden (en ook de BMW 330e) maar de Volvo (en de BMW) reden strakker dan die C350e. Hopelijk is dat bij jou exemplaar anders (zonder het gewicht van die accu).
Dank je!

Rijdt behoorlijk strak. Strakker dan mijn V60, en ook dan de BMW GT die ik als aanloopwagen had. Die dynamic select ophanging zorgt voor soepel comfort bij lage snelheden, en een strakkere ophanging op de snelweg.

Re: Nieuwe Volvo-driver

Geplaatst: 30.12.2016 - 21:17
door ex-Mooseman
teebee schreef: Ehhh, ben ik nou opeens op een ander-merk-forum beland? :'(
Helemaal niet :D .
Velen hier zijn echter niet merkenblind, en misschien vinden ze het wel leuk om mijn ervaringen te lezen.
Indien niet, laat maar weten, dan ben ik hier weg.

Re: Nieuwe Volvo-driver

Geplaatst: 30.12.2016 - 22:00
door teebee
Voor mij bestaat er ook meer dan alleen Volvo hoor, dusseh be my guest...
t leest alleen wat 'vreemd' vind ik, op een Volvo forum over een 'Merc' :bandit:

Re: Nieuwe Volvo-driver

Geplaatst: 31.12.2016 - 14:34
door ChrisMe
teebee schreef: Voor mij bestaat er ook meer dan alleen Volvo hoor, dusseh be my guest...
t leest alleen wat 'vreemd' vind ik, op een Volvo forum over een 'Merc' :bandit:
Dat komt met name omdat je duidelijk geen Duitse autofan bent ;-) Ik ook niet, maar het is toch leuk te lezen dat iemand heel blij is met de keuze die hij heeft gemaakt. En hopelijk kan de Zweed hem later weer bekoren.

Re: Nieuwe Volvo-driver

Geplaatst: 31.12.2016 - 15:57
door ex-Mooseman
@ChrisMe : vind ik leuk

Re: Nieuwe Volvo-driver

Geplaatst: 08.01.2017 - 11:30
door diesel01
Mooie auto mooseman.
In Dld lopen 2 mannen rond die luisteren naar Herr 3komma0 en herr funfkommasechs die Mercedes Benz ademen.
Ze hebben een weblog op YT vermakelijk wanneer je een regenachtig zondag hebt.
Wat vind je van het zitcomfort van de Benz?

Re: Nieuwe Volvo-driver

Geplaatst: 10.01.2017 - 11:27
door ex-Mooseman
Qua zitcomfort doet deze het niet slecht.
Ik heb de sportstoelen met het zitcomfortpakket: dit houdt in dat de lendensteun verstelbaar is in de diepte en de hoogte (goed voor mij, als relatief grote mens), en dat de de zitting ter hoogte van de knieholte uitschuifbaar is.
Dit maakt dat de zetel heel goed kan ingesteld worden.
Standaard is de zetelverstelling grotendeels elektrisch: zithoogte, rugleuningshoek, helling van het zitkusssen. Bij mij komt die lendensteun daar dus nog bik.
Stoel vooruit/achteruit is nog manueel, net als de kniesteun en stuur.

Re: Nieuwe Volvo-driver

Geplaatst: 12.01.2017 - 23:20
door s60magic
Ik vind hem wel mooi

Re: Nieuwe Volvo-driver

Geplaatst: 13.01.2017 - 10:33
door RoaldH
ex-Mooseman schreef: Dank je!

Rijdt behoorlijk strak. Strakker dan mijn V60, en ook dan de BMW GT die ik als aanloopwagen had. Die dynamic select ophanging zorgt voor soepel comfort bij lage snelheden, en een strakkere ophanging op de snelweg.
Bedankt voor de info! Ik ga binnenkort daar ook eens een uurtje mee sturen. Ik denk eraan om de mini te vervangen voor iets groters en de V60 rij ik voorlopig nog door ivm de bijtelling.

Re: Nieuwe Volvo-driver

Geplaatst: 13.01.2017 - 12:04
door Hans oet Twent
Mooie car die C-klasse Estate!
Handgeschakeld toch? Heeft de 200D wel een bijterig karakter?

Re: Nieuwe Volvo-driver

Geplaatst: 18.01.2017 - 20:56
door ex-Mooseman
Dit is inderdaad een handgeschakeld exemplaar, dus met het 1.6 Renault-blok.
Deze week reed ik nog eens met een D2 van een collega. Het was een recente Ocean Race met dus de 2.0.
Die doet het al een pakje beter dan het PSA-blokje. Dit laatste had eerder een koppelpiek dan een koppelcurve

Re: Nieuwe Volvo-driver

Geplaatst: 18.01.2017 - 20:57
door ex-Mooseman
RoaldH schreef:
ex-Mooseman schreef: Dank je!

Rijdt behoorlijk strak. Strakker dan mijn V60, en ook dan de BMW GT die ik als aanloopwagen had. Die dynamic select ophanging zorgt voor soepel comfort bij lage snelheden, en een strakkere ophanging op de snelweg.
Bedankt voor de info! Ik ga binnenkort daar ook eens een uurtje mee sturen. Ik denk eraan om de mini te vervangen voor iets groters en de V60 rij ik voorlopig nog door ivm de bijtelling.
Best grappig, onze tweede wagen is ook een Mini Cooper.

Re: Nieuwe Volvo-driver

Geplaatst: 18.01.2017 - 21:14
door V480-S60
Ik wens je heel veel rijplezier met je nieuwe wagen. En ik ja ik vind hem niet mooi. Mij zal je er niet vrijwillig in zien. Ik hou er absoluut niet van. Maar ik kan wel genieten van mensen die blij zijn met hun keuze. Dus veel veilige kilometers en rijplezier.

En ja ik ben Volvogek, maar hou ook van het chique van sommige "Engelse" merken of het frivole van de Italianen. Duits, zeker dat wat ze de laatste jaren fabriceren, kan mij echter niet bekoren.

Re: Nieuwe Volvo-driver

Geplaatst: 18.01.2017 - 21:17
door teebee
hear hear :D

Re: Nieuwe Volvo-driver

Geplaatst: 19.01.2017 - 20:21
door ex-Mooseman
V480-S60 schreef: Ik wens je heel veel rijplezier met je nieuwe wagen. En ik ja ik vind hem niet mooi. Mij zal je er niet vrijwillig in zien. Ik hou er absoluut niet van. Maar ik kan wel genieten van mensen die blij zijn met hun keuze. Dus veel veilige kilometers en rijplezier.

En ja ik ben Volvogek, maar hou ook van het chique van sommige "Engelse" merken of het frivole van de Italianen. Duits, zeker dat wat ze de laatste jaren fabriceren, kan mij echter niet bekoren.
Des goûts et des couleurs...

Het is pas ook sinds kort dat ik de styling van Mercedes kan smaken.
Ik heb twee bmw's (een E87 1-Reeks, en een E46 3-Reeks touring). Ik zag geen van beide wagens echt graag, maar ze reden allebei fantastisch leuk. De VAG-producten gaan me niet kunnen overtuigen, noch qua looks, noch qua rijgedrag. Opel, Ford,... neen, dank je, nooit een 'klik' bij gehad.
Volvo en Saab : altijd knappe auto's gevonden. De matchbox in bijlage was een van mijn lievelingsautos.
Peugeot: 205, 306, 405 : dé auto's uit mijn jeugd. Reden heerlijk, styling was fantastisch, daarna zijn ze de pedalen verloren. De 308 gaat weer de juiste kant op.
Renault: 25, safrane,... maar de rest... en hun interieurs heb ik nooit begrepen
Jaguar: de XF is dé break die ik wil, als ik ooit het grote lot win. XE: van ver OK, maar afwerking is te cheap. F-Pace : knapper dan de Macan.
Japans, Koreaantjes : geen klik. Hoe sterk ik ook de techniek van bv Honda (VTEC) of Subaru kan bewonderen.

En dan heb je nog de Italianen: fiat is massa-productie, maar Lancia en Alfa (en Maserati): daar gaat ook mijn hart in overdrive. De Giulia is echt een koppendraaier, de Stelvio (maandag backstage gezien in Brussel) wordt een bestseller. De Lancia's : zelfs de Lybra en de Thesis vind ik echt prachtwagens.

Mijn auto is nu een zwaar compromis: kilometervreter, gezinswagen, fiscaal aanvaardbaar, leasebudgetvriendelijk, carpolicy goedgekeurd (met een aantal verplichte opties, en ook wat no-go's),...
Dan kom je automatisch in de middenklasse breaks terecht. En nu was de Mercedes de beste deal, de vorige keer de v60, de keer voordien (toen had ik een kleiner maandbudget), de 118d...

Re: Nieuwe Volvo-driver

Geplaatst: 24.01.2017 - 17:10
door diesel01
En wat zie je ze veel in Dld.
En wat komt er een bak licht van die led lampen af wanneer ze je naderen op de snelweg.
Ik had op de wintersport een nieuwe strategie waarbij ik de cruise op max 150 had staan, op de lange rechte stukken ben je dan 1 van de langzamere deelnemers.
De Duitse 3 worden in hun thuisland lekker dik uitgerust en dat is voor een autoliefhebber natuurlijk oase, lange tijd op de A7 achter een C220 gezeten die dezelfde snelheid had, mooi spul!

Re: Nieuwe Volvo-driver

Geplaatst: 12.02.2017 - 12:18
door RoaldH
Nou, de kogel is door de kerk. De mini is definitief weg en vervangen door een 330e. Omdat ik de komende periode veel neer kilometers moet rijden en de D6 wil "bewaren" kon ik een aanbod van de BMW dealer niet laten lopen...

Afbeelding

Omdat het al een exemplaar op kenteken was, heb ik hem niet zelf kunnen configureren.