V60 PIH - Wensenlijstje

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Bluemagics
4th Gear member

Te dure optie. Ik houd het lekker op normale fm radio. Ik denk dat FM langer blijft bestaan dan nu verwacht. Meeste auto's hebben alleen FM, dus waarom zou je zoveel potentiële luisteraars negeren. Tenzij er rond die tijd een goedkopere oplossing komt om het achteraf in te bouwen.

Geluidskealiteit van FM is ook prima voor tussendoor wat luisteren.
2013 : Volvo V60 PIH - Crystal White
P-V60
3rd Gear member

Bluemagics schreef:Te dure optie. Ik houd het lekker op normale fm radio. Ik denk dat FM langer blijft bestaan dan nu verwacht. Meeste auto's hebben alleen FM, dus waarom zou je zoveel potentiële luisteraars negeren. Tenzij er rond die tijd een goedkopere oplossing komt om het achteraf in te bouwen.

Geluidskealiteit van FM is ook prima voor tussendoor wat luisteren.
Ben ik met je eens. Ik heb in mijn huidige auto ook DAB en momenteel dekt dat alleen de publieke zenders. Daarnaast is het verschil in kwaliteit nou ook weer niet zo denderend. Als ik echt mooie en zuivere muziek wil luisteren dan klik ik spotify aan :)
Volvo V60 PIH (MY 2014) - Black Sapphire, SCT, HT Line, Driver Support etc.
RichieB
6th Gear member

In september 2013 worden in NL de DAB zenders (waarbij gebruikt wordt gemaakt van de mp2 codec) overgezet naar DAB+ (waarbij gebruik wordt gemaakt van de AAC codec). De geluidskwaliteit wordt dan beter dan FM. Nu is hij vergelijkbaar, al heb je met DAB geen last van analoge storing zoals bij FM. Wel kan het geluid helemaal wegvallen als het signaal te zwak is (tunnels, parkeergarage's, etc).
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Hoes
2nd Gear member

Wat krijg je bij de optie "041 Veiligheidsnet, nylon" geleverd?
RichieB
6th Gear member

Is dat niet meer standaard? Je krijgt dan een net in 2 houders die je achterop de achterstoelen kan klikken. Het net kan je dan uittrekken en in bevestigingspunten vlak onder het dak vastmaken. Ik heb ze nog liggen.. nooit gebruikt omdat ik een stalen veiligheidsrek heb. Interesse?
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Hoes
2nd Gear member

Ik wil ook voor het stalen veiligheidsrek gaan. Dan heb je 041 dus niet nodig begrijp ik. Het is idd voor MY14 een optie van €65. Zijn de kosten niet maar om nou iets te bestellen dat je niet gaat gebruiken. Bedankt voor de uitleg.
Superfunky
5th Gear member

IV39 schreef:Ik heb voor een paar dagen een vervangende auto meegekregen. Een Audi A6 3.0 TDI Biturbo. Ik weet het, het is geen Volvo..... Maar.....

wat ze erg mooi gedaan hebben, is het geluid van deze auto. Wauw. Als je de sportstand kiest dan komt er meer geluid uit de uitlaat, en dan lijkt het echt een V8... en dat voor een diesel!

Wat mij leuk zou lijken is dat je op je PIH in powerstand ook extra geluid uit de uitlaat kunt krijgen.
Mijn mening is dat geluid een deel van de beleving is.
Zal ik je van een illusie afhelpen?
Het geluid in de 3.0 bi-turbo is (net als bij de betere BMW) nep. Via een extra speaker in het interieur wordt die heerlijke beleving bij je opgeroepen. Het is heel erg, maar blijkbaar willen we voor de gek gehouden worden!
volvosan
3rd Gear member

Thom schreef:Iets heel anders...maar die DAB tuner, is dat zinvol als je ook Connected Touch neemt?
DAB uitrol in NL gaat veel langzamer dan eerst voorzien. En ik verwacht dat binnen een paar jaar streaming van 3G/4G gemeengoed zal zijn en dat is veelzijdiger dan DAB.
MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid
Superfunky
5th Gear member

Hoes schreef:Wat krijg je bij de optie "041 Veiligheidsnet, nylon" geleverd?
Ik heb van de dealer begrepen dat dit net een net in de bagageruimte is dat los liggende bagage vastlegt. Jij bedoelt volgens mij een bagagescheidingsnet. Ik heb begrepen dat dit er standaard al in zit, maar kan iemand dit bevestigen?
IV39
4th Gear member

Superfunky schreef:
IV39 schreef:Ik heb voor een paar dagen een vervangende auto meegekregen. Een Audi A6 3.0 TDI Biturbo. Ik weet het, het is geen Volvo..... Maar.....

wat ze erg mooi gedaan hebben, is het geluid van deze auto. Wauw. Als je de sportstand kiest dan komt er meer geluid uit de uitlaat, en dan lijkt het echt een V8... en dat voor een diesel!

Wat mij leuk zou lijken is dat je op je PIH in powerstand ook extra geluid uit de uitlaat kunt krijgen.
Het geluid in de 3.0 bi-turbo is (net als bij de betere BMW) nep. Via een extra speaker in het interieur wordt die heerlijke beleving bij je opgeroepen. Het is heel erg, maar blijkbaar willen we voor de gek gehouden worden!
Dat is ook door mijn gedachte gegaan, maar hoe verklaar je dan het geluid in een tunnel? En het feit dat mensen buiten de auto ook zeggen dat klinkt als een 8 cilinder?
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Superfunky
5th Gear member

IV39 schreef:
Superfunky schreef:

Dat is ook door mijn gedachte gegaan, maar hoe verklaar je dan het geluid in een tunnel? En het feit dat mensen buiten de auto ook zeggen dat klinkt als een 8 cilinder?
Dat klopt, er gebeurt ook wel wat fysiek, maar het merendeel van de beleving die beschrijft is opgewekt. Geluid wordt versterkt en gestuurd.
V60_PHEV
4th Gear member

Hoes schreef:Wat krijg je bij de optie "041 Veiligheidsnet, nylon" geleverd?
Mijn dealer zei dat de Plug-In niet een rolnet als bagagescheiding krijgt, omdat dat de bagageruimte nog verder zou beperken.
Volgens hem is deze optie een los netje, dat op haakjes achter de hoofdsteunen van de achterbank gespannen wordt.
IV39 schreef:Dat is ook door mijn gedachte gegaan, maar hoe verklaar je dan het geluid in een tunnel? En het feit dat mensen buiten de auto ook zeggen dat klinkt als een 8 cilinder?
Afbeelding
jvov60
4th Gear member

Superfunky schreef:
IV39 schreef:
Superfunky schreef: Zal ik je van een illusie afhelpen?
Dat klopt, er gebeurt ook wel wat fysiek, maar het merendeel van de beleving die beschrijft is opgewekt. Geluid wordt versterkt en gestuurd.
Nep dus. Meer show-off van een extra gepimpt VAG product dan werkelijke kwaliteiten?
Superfunky
5th Gear member

jvov60 schreef:
Nep dus. Meer show-off van een extra gepimpt VAG product dan werkelijke kwaliteiten?
Mwah, niet echt. Beul van een auto, echt geweldige bak. Als je 'm gereden hebt, bied je de dealer aan 'm te ruilen voor je vrouw.
Het was die Audi, een 535d of een PiH. Toch voor 't geld gekozen (en m'n vrouw natuurlijk, die mocht ik bij de PiH houden ;) )
IV39
4th Gear member

Superfunky schreef:
jvov60 schreef:
Mwah, niet echt. Beul van een auto, echt geweldige bak. Als je 'm gereden hebt, bied je de dealer aan 'm te ruilen voor je vrouw.
Het was die Audi, een 535d of een PiH. Toch voor 't geld gekozen (en m'n vrouw natuurlijk, die mocht ik bij de PiH houden ;) )
Eens, het is echt een hele mooie fijne auto. Dit echt fantastisch rijdt. Ik begrijp dat het kunstmatig is gemaakt, maar dan is heel netjes gedaan.

@jvov60
Show off mag je het noemen als je er niet van houdt, maar zoals ik al eerder zei, is het geluid voor mij bij sportief rijden een deel van de beleving ;). Bij de PIH krijg je natuurlijk ook meer geluid als je de powerstand aan zet want dat gaat de 5-cilinder aan.

@v60-phev
:).
Volvo V70R AWD Rica 1998
Volvo V60 D6 Pih
Walter
Geartronic member
Contacteer:

zullen we het weer over de wensenlijst hebben?
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
IV39
4th Gear member

Walter schreef:zullen we het weer over de wensenlijst hebben?
Was nog wel een beetje on topic... "meer geluid bij inschakelen powerstand";).

Wat is er nog meer te wensen?
Touchscherm voor alle bedieningen? Instelbare luchtvering?
Een binnenspiegel die je elektrisch kan instellen en de stand hiervan bij het geheugen van de stoelen wordt opgeslagen?
Volvo V70R AWD Rica 1998
Volvo V60 D6 Pih
Rutger1972
2nd Gear member

IV39 schreef:

Een binnenspiegel die je elektrisch kan instellen en de stand hiervan bij het geheugen van de stoelen wordt opgeslagen?
Een achterklep die elektrisch open en dichtgaat .. zoals bij bijv BMW.. voet onder bumper .. en open klep .. Maar helaas zit dit niet bij de opties ...:(
V60 D6 (phev) my14, ember black, hybride/security/winterline/blis/premium sound/sportseats
Certificaatnummer <20
IV39
4th Gear member

Rutger1972 schreef:
IV39 schreef:

Een achterklep die elektrisch open en dichtgaat .. zoals bij bijv BMW.. voet onder bumper .. en open klep .. Maar helaas zit dit niet bij de opties ...:(
Nee, klopt. Deze optie is al eerder besproken. Er is geen ruimte voor de elektrische scharnieren bij de achterklep van de v60... anders wordt de ruimte nog minder :(. Dus gewoon handmatig open en dicht blijven doen.
Volvo V70R AWD Rica 1998
Volvo V60 D6 Pih
P-V60
3rd Gear member

First world problems haha. Het is wel zeker een mooie gadget als je met je handen vol staat!
Volvo V60 PIH (MY 2014) - Black Sapphire, SCT, HT Line, Driver Support etc.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”