Te dure optie. Ik houd het lekker op normale fm radio. Ik denk dat FM langer blijft bestaan dan nu verwacht. Meeste auto's hebben alleen FM, dus waarom zou je zoveel potentiële luisteraars negeren. Tenzij er rond die tijd een goedkopere oplossing komt om het achteraf in te bouwen.
Geluidskealiteit van FM is ook prima voor tussendoor wat luisteren.
V60 PIH - Wensenlijstje
- Bluemagics
- 4th Gear member
2013 : Volvo V60 PIH - Crystal White
- P-V60
- 3rd Gear member
Ben ik met je eens. Ik heb in mijn huidige auto ook DAB en momenteel dekt dat alleen de publieke zenders. Daarnaast is het verschil in kwaliteit nou ook weer niet zo denderend. Als ik echt mooie en zuivere muziek wil luisteren dan klik ik spotify aanBluemagics schreef:Te dure optie. Ik houd het lekker op normale fm radio. Ik denk dat FM langer blijft bestaan dan nu verwacht. Meeste auto's hebben alleen FM, dus waarom zou je zoveel potentiële luisteraars negeren. Tenzij er rond die tijd een goedkopere oplossing komt om het achteraf in te bouwen.
Geluidskealiteit van FM is ook prima voor tussendoor wat luisteren.

Volvo V60 PIH (MY 2014) - Black Sapphire, SCT, HT Line, Driver Support etc.
- RichieB
- 6th Gear member
In september 2013 worden in NL de DAB zenders (waarbij gebruikt wordt gemaakt van de mp2 codec) overgezet naar DAB+ (waarbij gebruik wordt gemaakt van de AAC codec). De geluidskwaliteit wordt dan beter dan FM. Nu is hij vergelijkbaar, al heb je met DAB geen last van analoge storing zoals bij FM. Wel kan het geluid helemaal wegvallen als het signaal te zwak is (tunnels, parkeergarage's, etc).
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
- RichieB
- 6th Gear member
Is dat niet meer standaard? Je krijgt dan een net in 2 houders die je achterop de achterstoelen kan klikken. Het net kan je dan uittrekken en in bevestigingspunten vlak onder het dak vastmaken. Ik heb ze nog liggen.. nooit gebruikt omdat ik een stalen veiligheidsrek heb. Interesse?
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
-
- 2nd Gear member
Ik wil ook voor het stalen veiligheidsrek gaan. Dan heb je 041 dus niet nodig begrijp ik. Het is idd voor MY14 een optie van €65. Zijn de kosten niet maar om nou iets te bestellen dat je niet gaat gebruiken. Bedankt voor de uitleg.
- Superfunky
- 5th Gear member
Zal ik je van een illusie afhelpen?IV39 schreef:Ik heb voor een paar dagen een vervangende auto meegekregen. Een Audi A6 3.0 TDI Biturbo. Ik weet het, het is geen Volvo..... Maar.....
wat ze erg mooi gedaan hebben, is het geluid van deze auto. Wauw. Als je de sportstand kiest dan komt er meer geluid uit de uitlaat, en dan lijkt het echt een V8... en dat voor een diesel!
Wat mij leuk zou lijken is dat je op je PIH in powerstand ook extra geluid uit de uitlaat kunt krijgen.
Mijn mening is dat geluid een deel van de beleving is.
Het geluid in de 3.0 bi-turbo is (net als bij de betere BMW) nep. Via een extra speaker in het interieur wordt die heerlijke beleving bij je opgeroepen. Het is heel erg, maar blijkbaar willen we voor de gek gehouden worden!
-
- 3rd Gear member
DAB uitrol in NL gaat veel langzamer dan eerst voorzien. En ik verwacht dat binnen een paar jaar streaming van 3G/4G gemeengoed zal zijn en dat is veelzijdiger dan DAB.Thom schreef:Iets heel anders...maar die DAB tuner, is dat zinvol als je ook Connected Touch neemt?
MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid
- Superfunky
- 5th Gear member
Ik heb van de dealer begrepen dat dit net een net in de bagageruimte is dat los liggende bagage vastlegt. Jij bedoelt volgens mij een bagagescheidingsnet. Ik heb begrepen dat dit er standaard al in zit, maar kan iemand dit bevestigen?Hoes schreef:Wat krijg je bij de optie "041 Veiligheidsnet, nylon" geleverd?
-
- 4th Gear member
Dat is ook door mijn gedachte gegaan, maar hoe verklaar je dan het geluid in een tunnel? En het feit dat mensen buiten de auto ook zeggen dat klinkt als een 8 cilinder?Superfunky schreef:Zal ik je van een illusie afhelpen?IV39 schreef:Ik heb voor een paar dagen een vervangende auto meegekregen. Een Audi A6 3.0 TDI Biturbo. Ik weet het, het is geen Volvo..... Maar.....
wat ze erg mooi gedaan hebben, is het geluid van deze auto. Wauw. Als je de sportstand kiest dan komt er meer geluid uit de uitlaat, en dan lijkt het echt een V8... en dat voor een diesel!
Wat mij leuk zou lijken is dat je op je PIH in powerstand ook extra geluid uit de uitlaat kunt krijgen.
Het geluid in de 3.0 bi-turbo is (net als bij de betere BMW) nep. Via een extra speaker in het interieur wordt die heerlijke beleving bij je opgeroepen. Het is heel erg, maar blijkbaar willen we voor de gek gehouden worden!
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Volvo V60 D6 Pih
- Superfunky
- 5th Gear member
Dat klopt, er gebeurt ook wel wat fysiek, maar het merendeel van de beleving die beschrijft is opgewekt. Geluid wordt versterkt en gestuurd.IV39 schreef:Dat is ook door mijn gedachte gegaan, maar hoe verklaar je dan het geluid in een tunnel? En het feit dat mensen buiten de auto ook zeggen dat klinkt als een 8 cilinder?Superfunky schreef:Zal ik je van een illusie afhelpen?IV39 schreef:Ik heb voor een paar dagen een vervangende auto meegekregen. Een Audi A6 3.0 TDI Biturbo. Ik weet het, het is geen Volvo..... Maar.....
- V60_PHEV
- 4th Gear member
Mijn dealer zei dat de Plug-In niet een rolnet als bagagescheiding krijgt, omdat dat de bagageruimte nog verder zou beperken.Hoes schreef:Wat krijg je bij de optie "041 Veiligheidsnet, nylon" geleverd?
Volgens hem is deze optie een los netje, dat op haakjes achter de hoofdsteunen van de achterbank gespannen wordt.
IV39 schreef:Dat is ook door mijn gedachte gegaan, maar hoe verklaar je dan het geluid in een tunnel? En het feit dat mensen buiten de auto ook zeggen dat klinkt als een 8 cilinder?

- jvov60
- 4th Gear member
Nep dus. Meer show-off van een extra gepimpt VAG product dan werkelijke kwaliteiten?Superfunky schreef:Dat klopt, er gebeurt ook wel wat fysiek, maar het merendeel van de beleving die beschrijft is opgewekt. Geluid wordt versterkt en gestuurd.IV39 schreef:Dat is ook door mijn gedachte gegaan, maar hoe verklaar je dan het geluid in een tunnel? En het feit dat mensen buiten de auto ook zeggen dat klinkt als een 8 cilinder?Superfunky schreef: Zal ik je van een illusie afhelpen?
- Superfunky
- 5th Gear member
Mwah, niet echt. Beul van een auto, echt geweldige bak. Als je 'm gereden hebt, bied je de dealer aan 'm te ruilen voor je vrouw.jvov60 schreef:
Nep dus. Meer show-off van een extra gepimpt VAG product dan werkelijke kwaliteiten?
Het was die Audi, een 535d of een PiH. Toch voor 't geld gekozen (en m'n vrouw natuurlijk, die mocht ik bij de PiH houden

-
- 4th Gear member
Eens, het is echt een hele mooie fijne auto. Dit echt fantastisch rijdt. Ik begrijp dat het kunstmatig is gemaakt, maar dan is heel netjes gedaan.Superfunky schreef:Mwah, niet echt. Beul van een auto, echt geweldige bak. Als je 'm gereden hebt, bied je de dealer aan 'm te ruilen voor je vrouw.jvov60 schreef:
Nep dus. Meer show-off van een extra gepimpt VAG product dan werkelijke kwaliteiten?
Het was die Audi, een 535d of een PiH. Toch voor 't geld gekozen (en m'n vrouw natuurlijk, die mocht ik bij de PiH houden)
@jvov60
Show off mag je het noemen als je er niet van houdt, maar zoals ik al eerder zei, is het geluid voor mij bij sportief rijden een deel van de beleving

@v60-phev

Volvo V70R AWD Rica 1998
Volvo V60 D6 Pih
Volvo V60 D6 Pih
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
zullen we het weer over de wensenlijst hebben?
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 4th Gear member
Was nog wel een beetje on topic... "meer geluid bij inschakelen powerstand";).Walter schreef:zullen we het weer over de wensenlijst hebben?
Wat is er nog meer te wensen?
Touchscherm voor alle bedieningen? Instelbare luchtvering?
Een binnenspiegel die je elektrisch kan instellen en de stand hiervan bij het geheugen van de stoelen wordt opgeslagen?
Volvo V70R AWD Rica 1998
Volvo V60 D6 Pih
Volvo V60 D6 Pih
- Rutger1972
- 2nd Gear member
Een achterklep die elektrisch open en dichtgaat .. zoals bij bijv BMW.. voet onder bumper .. en open klep .. Maar helaas zit dit niet bij de opties ...IV39 schreef:Was nog wel een beetje on topic... "meer geluid bij inschakelen powerstand";).Walter schreef:zullen we het weer over de wensenlijst hebben?
Een binnenspiegel die je elektrisch kan instellen en de stand hiervan bij het geheugen van de stoelen wordt opgeslagen?

V60 D6 (phev) my14, ember black, hybride/security/winterline/blis/premium sound/sportseats
Certificaatnummer <20
Certificaatnummer <20
-
- 4th Gear member
Nee, klopt. Deze optie is al eerder besproken. Er is geen ruimte voor de elektrische scharnieren bij de achterklep van de v60... anders wordt de ruimte nog minderRutger1972 schreef:Een achterklep die elektrisch open en dichtgaat .. zoals bij bijv BMW.. voet onder bumper .. en open klep .. Maar helaas zit dit niet bij de opties ...IV39 schreef:Was nog wel een beetje on topic... "meer geluid bij inschakelen powerstand";).Walter schreef:zullen we het weer over de wensenlijst hebben?

Volvo V70R AWD Rica 1998
Volvo V60 D6 Pih
Volvo V60 D6 Pih