Als de auto keurig kaarsrecht rijdt. Waarom omschrijf je de wegligging dan als dweilerig en vaag.V60Majolee schreef: Bijna 30.000 km gereden, grotendeels op Nokian 17-inch winterbanden en inmiddels ca 8.000 km met 18-inch 235-45 Michelin zomerbanden. Mijn ervaring met de PIH op hoge snelheden is net als Tom Tom e.a. meldden: boven de 130 km/h ervaar ik de wegligging gewoon als slecht: dweilerig, vaag, alsof je op eieren rijdt. Hij rijdt wel keurig kaarsrecht. Maar boven de 130 km/h zit ik gewoon met zweet in de handen.
Vorige week bij Volvo dealer Scholten de auto een middag gebracht en die geeft aan dat het subframe (voor) niet goed onder de auto zit. Dit moet eerst aangepast voordat de uitlijning verbeterd kan worden. Iemand ook deze tip gekregen?
....
Als de auto alle kanten opgaat en je zit al die snelweg km's met zweet in de handen, dan is dat gewoon gevaarlijk. Als het zo erg is als je omschrijft zou ik het nog geen 1000km volhouden in die auto, laat staan bijna 30000km.
Een subframe wat niet goed onder de auto zit, kan gesteld worden. Dit is onderdeel van het uitlijn proces. Kunnen ze de wielstanden niet goed krijgen, dan komt het ook bij andere merken wel voor dat het subframe eerst gesteld wordt. Dit alles gebeurd gewoon op de uitlijn brug.
Wellicht mag je van je dealer wel een keer naar een gespecialiseerd uitlijnbedrijf.
Als een of meer draagarmen teveel speling heeft of verkeerde rubbers dan gaat je auto op slechte wegen ook ongewenst sturen. Dan is je keurig kaarrecht volledig weg.