Pagina 20 van 31
raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design
Geplaatst: 28.07.2024 - 20:56
door raspaardje
Ja, ik geloof het direct dat die B3/B4 in de praktijk ook echt zuiniger zijn. Maar die halen de 222 dan ook niet...

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design
Geplaatst: 29.07.2024 - 07:45
door Philken
wasbeer2006 schreef: ↑28.07.2024 - 11:12
Bij mij hebben ze de badolie na 2 jaar en 45k vervangen. Ik merkte het ook meteen.
bij mij gaat de badolie samen met het badwater na het baden door het putje...
iedere keer verse badolie

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design
Geplaatst: 29.07.2024 - 17:07
door wasbeer2006

....Ik haat die spellingscontrole zo
raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design
Geplaatst: 29.07.2024 - 17:08
door wasbeer2006
raspaardje schreef: ↑28.07.2024 - 20:56
Ja, ik geloof het direct dat die B3/B4 in de praktijk ook echt zuiniger zijn. Maar die halen de 222 dan ook niet...
bwa bwa bwa. blijft een open wond
Goed met een dakkoffer en twee fietsen toch niet van toepassing.... maar dan nog.
Hij stuurt hier wel lekker door de bergen.
Heel simpel, brandstof verbruik leuk, maar boeie doe mij maar een B6 AWD

Of een PE, mag ook
raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design
Geplaatst: 29.07.2024 - 19:20
door Almerev70
Dat verbruik was ik ook echt positief over verbaasd.
Een T6 en T8 zijn toch omme en nabij de 1950kg en dan met flinke snelheden en belading 1:13 rijden....
Maar man wat rijd een automaat toch heerlijk zo!
Zeker met verse ba(k)(d)olie...
raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design
Geplaatst: 30.07.2024 - 15:17
door Paul
raspaardje schreef: ↑28.07.2024 - 11:07
Zijn we elkaar al een keer eerder tegengekomen?
Ja ik dacht op de Autobahn ergens op terugweg van wintersport. Maar was meer herkenning van de auto en je was zo weg...
raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design
Geplaatst: 06.08.2024 - 11:30
door raspaardje
wasbeer2006 schreef: ↑29.07.2024 - 17:08
raspaardje schreef: ↑28.07.2024 - 20:56
Ja, ik geloof het direct dat die B3/B4 in de praktijk ook echt zuiniger zijn. Maar die halen de 222 dan ook niet...
bwa bwa bwa. blijft een open wond
Goed met een dakkoffer en twee fietsen toch niet van toepassing.... maar dan nog.
Hij stuurt hier wel lekker door de bergen.
Heel simpel, brandstof verbruik leuk, maar boeie doe mij maar een B6 AWD

Of een PE, mag ook
Als privé rijder is het toch wel fijn om iig de mogelijkheid te hebben een beetje zuinig te kunnen rijden.
Want ik beken dat 99% van de V60-km in Nederland gewoon heel rustig worden gemaakt. En tijdens de vakantieritten ook, behalve op de lange stukken waar ik wat harder/hard wil rijden wanneer het kan. Zonder het pedaal tijdens een tussenacceleratie te vloeren, ik denk dat ik dat wellicht 1 of 2 keer in 3 jaar tijd gedaan heb.
raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design
Geplaatst: 06.08.2024 - 11:33
door raspaardje
Almerev70 schreef: ↑29.07.2024 - 19:20
Dat verbruik was ik ook echt positief over verbaasd.
Een T6 en T8 zijn toch omme en nabij de 1950kg en dan met flinke snelheden en belading 1:13 rijden....
Maar man wat rijd een automaat toch heerlijk zo!
Zeker met verse ba(k)(d)olie...
Op constante snelheden rijden ook deze auto's best zuinig op benzine. Alles valt of staat natuurlijk hoe je de pedalen gebruikt.
In de Eco-rijmodus op de snelweg kan je echt hele stukken zeilen. Moet je wel een beetje vooruit kunnen kijken.
raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design
Geplaatst: 06.08.2024 - 11:35
door raspaardje
Paul schreef: ↑30.07.2024 - 15:17
raspaardje schreef: ↑28.07.2024 - 11:07
Zijn we elkaar al een keer eerder tegengekomen?
Ja ik dacht op de Autobahn ergens op terugweg van wintersport. Maar was meer herkenning van de auto en je was zo weg...
Ah, check...
Op de Autobahn ben ik meestal wel snel weg ja...

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design
Geplaatst: 09.08.2024 - 11:43
door raspaardje
De V60 in ruste bij de agriturismo in Le Marche.
Waar je niet altijd op Google Maps kunt vertrouwen want voor je het weet rijd je op een onverhard pad met een leuk stijgingspercentage...

Prima om de leen MTB over te rammen, op die manier doe ik boodschappen en kan ik de auto laten staan, de V60 heeft al voldoende uitdaging met het soms belabberde asfalt hier. Je beseft je meteen weer hoe goed de wegen in NL eigenlijk zijn. Wel minder mooi, want jeetje, het is hier erg gaaf sturen.
Vanmiddag heb ik nog een mooie route van 1,5u uitgestippeld ipv de snelste weg; bochtjes en mooie uitzichten om zo te genieten van deze niet in de vakantieperiode door Nederlanders overgenomen regio. Helemaal goed. Blijf ajb allemaal maar naar Toscane gaan...
Morgen rijden we naar Merano, op zondagochtend sturen we mooi over de Timmelsjoch naar huis.
20240809_113323.jpg
raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design
Geplaatst: 09.08.2024 - 20:00
door J33Bee
Nice! Fijne vakantie

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design
Geplaatst: 09.08.2024 - 20:51
door mees
raspaardje schreef: ↑09.08.2024 - 11:43
Morgen rijden we naar Merano, op zondagochtend sturen we mooi over de Timmelsjoch naar huis.
Die Timmelsjoch: op de routekaart eens bekeken poosje geleden. Mag ik niet nemen met caravan.
Genietse van die mooie Alpen-tocht !!
raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design
Geplaatst: 09.08.2024 - 21:20
door diesel01
raspaardje schreef: ↑06.08.2024 - 11:35
Paul schreef: ↑30.07.2024 - 15:17
raspaardje schreef: ↑28.07.2024 - 11:07
Zijn we elkaar al een keer eerder tegengekomen?
Ja ik dacht op de Autobahn ergens op terugweg van wintersport. Maar was meer herkenning van de auto en je was zo weg...
Ah, check...
Op de Autobahn ben ik meestal wel snel weg ja...
Mja, er gaan nu steeds meer stemmen op om ook de autobahn naar 130 max te brengen.
Begrijp mij niet verkeerd, ook ik wil wel lekker doorrijden op de lege 31 of richting het zuiden op de lange doordraaiers maar het lijkt er nu van te komen dat binnen afzienbare tijd de autobahn 130 of heel misschien 150 word.
raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design
Geplaatst: 09.08.2024 - 22:21
door raspaardje
Die discussie loopt al tig jaar, toch?
Voorlopig zie ik het er echt niet van komen.
Caravanvrij, ken je die optie in Google Maps niet?
raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design
Geplaatst: 11.08.2024 - 20:37
door Erwin_002
Wat mij opvalt qua gebruik is dat de (S60) T8 Polestar Engineered op lange cruises vaak nog zuiniger is op de Polestar Engineered stand dan Hybride. Bij Hybride zuigt hij de batterij zo snel mogelijk leeg en laad ie steeds bij en gebruikt dat steeds. Bij Polestar Engineered mode houdt hij altijd een basis 10~25% buffer over en dan heb je ook altijd die oempf als je even lekker snel de snelweg op wil. Als de Hybride modus de batterij leeg heeft getrokken en je bent dat vergeten om bijv batterij vast te houden of recharge modus aan te zetten dan voel je ineens wat voor kick je mist als je van 420pk naar 340pk gaat en vooral de elektrische koppel kwijt bent.
Over het rijbereik viel me bij meerdere meetmomenten met een roadtrip op dat Hybrid 600~730km haalde, waarbij de Polestar Engineered modus heel gek vaker 620~750km hield. Vgm heet het op de andere modellen Performance mode ofzo. Maar het is wel vreemd dat de Hybride mode niet echt zo optimaal lijkt als je zou denken. Eigenlijk zou Volvo een soort Touring optimised optie moeten invoeren ofzo. Bij de dealer zeggen ze dat de auto zichzelf optimaliseert, maar ik geloof dat verhaal nu na eigen ervaring niet helemaal.
raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design
Geplaatst: 12.08.2024 - 10:26
door J33Bee
Herken ik ook op de Mild Hybrids met Dynamic Mode. Rijd de auto zuiniger dan in de Eco stand...
raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design
Geplaatst: 12.08.2024 - 11:46
door diesel01
Erwin_002 schreef: ↑11.08.2024 - 20:37
Wat mij opvalt qua gebruik is dat de (S60) T8 Polestar Engineered op lange cruises vaak nog zuiniger is op de Polestar Engineered stand dan Hybride. Bij Hybride zuigt hij de batterij zo snel mogelijk leeg en laad ie steeds bij en gebruikt dat steeds. Bij Polestar Engineered mode houdt hij altijd een basis 10~25% buffer over en dan heb je ook altijd die oempf als je even lekker snel de snelweg op wil. Als de Hybride modus de batterij leeg heeft getrokken en je bent dat vergeten om bijv batterij vast te houden of recharge modus aan te zetten dan voel je ineens wat voor kick je mist als je van 420pk naar 340pk gaat en vooral de elektrische koppel kwijt bent.
Over het rijbereik viel me bij meerdere meetmomenten met een roadtrip op dat Hybrid 600~730km haalde, waarbij de Polestar Engineered modus heel gek vaker 620~750km hield. Vgm heet het op de andere modellen Performance mode ofzo. Maar het is wel vreemd dat de Hybride mode niet echt zo optimaal lijkt als je zou denken. Eigenlijk zou Volvo een soort Touring optimised optie moeten invoeren ofzo. Bij de dealer zeggen ze dat de auto zichzelf optimaliseert, maar ik geloof dat verhaal nu na eigen ervaring niet helemaal.
Wat rij jij op jaarbasis met de V60 aan kilometers en wat is je gemiddeld verbruik?
Ik sta op het punt te vervangen en de shortlist is V60 PE, V90 longe range(maar hik erg tegen die 4200kw per jaar aan) of iets heel anders 530/40d xdrive M-sport met een beetje ervaring.
Met die laatste hou ik best een paar centen in de zak.
raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design
Geplaatst: 12.08.2024 - 11:53
door Erwin_002
diesel01 schreef: ↑12.08.2024 - 11:46
Erwin_002 schreef: ↑11.08.2024 - 20:37
Wat mij opvalt qua gebruik is dat de (S60) T8 Polestar Engineered op lange cruises vaak nog zuiniger is op de Polestar Engineered stand dan Hybride. Bij Hybride zuigt hij de batterij zo snel mogelijk leeg en laad ie steeds bij en gebruikt dat steeds. Bij Polestar Engineered mode houdt hij altijd een basis 10~25% buffer over en dan heb je ook altijd die oempf als je even lekker snel de snelweg op wil. Als de Hybride modus de batterij leeg heeft getrokken en je bent dat vergeten om bijv batterij vast te houden of recharge modus aan te zetten dan voel je ineens wat voor kick je mist als je van 420pk naar 340pk gaat en vooral de elektrische koppel kwijt bent.
Over het rijbereik viel me bij meerdere meetmomenten met een roadtrip op dat Hybrid 600~730km haalde, waarbij de Polestar Engineered modus heel gek vaker 620~750km hield. Vgm heet het op de andere modellen Performance mode ofzo. Maar het is wel vreemd dat de Hybride mode niet echt zo optimaal lijkt als je zou denken. Eigenlijk zou Volvo een soort Touring optimised optie moeten invoeren ofzo. Bij de dealer zeggen ze dat de auto zichzelf optimaliseert, maar ik geloof dat verhaal nu na eigen ervaring niet helemaal.
Wat rij jij op jaarbasis met de V60 aan kilometers en wat is je gemiddeld verbruik?
Ik sta op het punt te vervangen en de shortlist is V60 PE, V90 longe range(maar hik erg tegen die 4200kw per jaar aan) of iets heel anders 530/40d xdrive M-sport met een beetje ervaring.
Met die laatste hou ik best een paar centen in de zak.
Ik reis veel de wereld over dus mijn S60 heeft nu na 2,5 jaar nog maar 22k gereden haha. Maar het is ook een pure Polestar Engineered model af-fabriek dus ik rij natuurlijk ook niet het zuinigst. Maar zelfs met wat pittiger rijden haal ik nog wel 1 op 9.5 ~ 11.5. Als ik een periode echt netjes rijd is 1 op 12 wel mogelijk. Je kan geen wonderen verwachten van deze modellen haha. En door heel veel zonnepanelen zijn lokale elektrische ritjes wel vaak gratis. Als je dat zou meerekenen dan zou je dat soort periodes bijv wel 1 of 20+ kunnen noemen.
raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design
Geplaatst: 12.08.2024 - 12:16
door EVO500
Erwin_002 schreef: ↑12.08.2024 - 11:53
Maar zelfs met wat pittiger rijden haal ik nog wel 1 op 9.5 ~ 11.5. Als ik een periode echt netjes rijd is 1 op 12 wel mogelijk. Je kan geen wonderen verwachten van deze modellen haha. En door heel veel zonnepanelen zijn lokale elektrische ritjes wel vaak gratis. Als je dat zou meerekenen dan zou je dat soort periodes bijv wel 1 of 20+ kunnen noemen.
Dan hang je wel heeel veel op het gas

of je rijd behoorlijk inefficiënt. Zit nu bij 60K op 1:25. met een V60 (achteraf PO).
2 jaar terug naar Ardech op 1000Km (zonder bijladen) 1:14 max en de iets van 10-15km over de max. snelheid gereden met 2 uur file, met 4 man in de auto en vol bepakt.
Volgend week weer naar de Ardech en zal ik het eens opnieuw meten. Nu zit er wel 20" op dus ben even benieuwd wat het scheelt.
raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design
Geplaatst: 12.08.2024 - 12:42
door Erwin_002
In Duitsland en Denemarken waren destijds de laadprijzen ook zo slecht dat ik ook nooit bewust elektrisch geladen heb. Mss zat het hem daar ook in. Ik laad hem bij huis altijd wel op en mss zou met meer laadmomenten ook wel 1:20+ mogelijk zijn. Maar ik zie meestal maar iet van 750km tops per "tank" met daarbij een paar keer ook thuis opgeladen. Wss meet ik het ook niet echt actief genoeg om het echt goed te weten wat de werkelijke ratio is van puur brandstof verbruik
