Geen verkeersinfo bij Sensus

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ab S
5th Gear member
Berichten: 1015
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

Zondag schreef: 29.05.2025 - 21:41
Cris71 schreef: 29.05.2025 - 18:47 Ik wil geen topic kapen, maar hoe zet je TMC aan? Ik zie bij mij alleen de keuze RTTI. Ik weet dat TMC via de radio binnen komt, maar moet je dan de radio altijd aan hebben? Op FM of internet ook mogelijk?
Als je het RTTI vinkje uit zet, dan zou hij automatisch TMC pakken, net als wanneer er geen internet verbinding is.
Zonder internet heb ik ook geen TMC. Ik zal in het weekend proberen wat er gebeurt als je RTTI vinkje uitzet. Heeft iemand dat al gedaan?
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
Zondag
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 22.08.2021 - 13:55

Ab S schreef: 30.05.2025 - 16:13
Zondag schreef: 29.05.2025 - 21:41
Cris71 schreef: 29.05.2025 - 18:47 Ik wil geen topic kapen, maar hoe zet je TMC aan? Ik zie bij mij alleen de keuze RTTI. Ik weet dat TMC via de radio binnen komt, maar moet je dan de radio altijd aan hebben? Op FM of internet ook mogelijk?
Als je het RTTI vinkje uit zet, dan zou hij automatisch TMC pakken, net als wanneer er geen internet verbinding is.
Zonder internet heb ik ook geen TMC. Ik zal in het weekend proberen wat er gebeurt als je RTTI vinkje uitzet. Heeft iemand dat al gedaan?
Niks, dat werkt door de storing ook niet.
Toen het afgelopen week 1x wel werkte bij mij, heb ik ook TMC geprobeerd. En die werkte toen ook.
Gebruikersavatar
Rogier64
5th Gear member
Berichten: 1231
Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
Locatie: Achterhoek

Als een Sensus auto geen internetverbinding heeft valt de navigatie terug op TMC die via de FM-radio (NPO zenders, Veronica en SkyRadio) wordt meegezonden. RTTI (via internet) en TMC (via FM radio) zijn dus onafhankelijk van elkaar. TMC is echter vrij beperkt in zowel informatie als dekking. Of het vinkje RTTI in het navigatiesysteem uitgevinkt moet zijn bij actieve internetverbinding om TMC te otvangen wordt niet duidelijk in de handleiding van SensusNaviagation.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
Zondag
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 22.08.2021 - 13:55

Rogier64 schreef: 30.05.2025 - 19:43 Als een Sensus auto geen internetverbinding heeft valt de navigatie terug op TMC die via de FM-radio (NPO zenders, Veronica en SkyRadio) wordt meegezonden. RTTI (via internet) en TMC (via FM radio) zijn dus onafhankelijk van elkaar. TMC is echter vrij beperkt in zowel informatie als dekking. Of het vinkje RTTI in het navigatiesysteem uitgevinkt moet zijn bij actieve internetverbinding om TMC te otvangen wordt niet duidelijk in de handleiding van SensusNaviagation.
Precies. En TMC werkt dus ook niet bij deze storing.
dikkiedikenko
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 20.03.2018 - 10:40

Nieuwe kaartupdate 1506 gedaan( vanaf volvocars.nl). Na installatie melding van volvo oncall service vereist. Of dit nou in verband staat met al dat inrix gedoe? Aan de auto merk ik niets.
Morgen de dealer maar eens bellen
Willy.VdW
4th Gear member
Berichten: 878
Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24

Die melding kan betekenen dat de backup-batterij van VOC dient vervangen te worden.
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24614
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

denk dat die melding puur toeval is, ik kan me geen verband bedenken.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
BobvanAsselt
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 02.04.2025 - 10:59
Locatie: Kempen NB
Contacteer:

Heb na twee maanden Volvo Nederland maar weer een mail gestuurd met het verzoek om nu eindelijk informatie te krijgen als Volvo bezitter.
Als ik met een TomTom op mn voorruit geplakt rond had willen rijden of van Waze gebruik had willen maken had ik wel een Skoda of Dacia aangeschaft. Die trouwens allebei bij service problemen hun klanten wel informeren.
Jammer zo 'n waardeloze communicatie, zeker na 40 jaar Volvo rijden.
Volvo nr 9: V90 Safire Black - 2019
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”