940 of 850?
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Bedankt voor je info. Toch maar een CX overwegen dan.
Volvo 940 SE
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Maar roesten waar je bij staat 
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- mbroeren
- 2nd Gear member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 15:08
klopt, ik heb eens een hele goeie CX gehad, daar zakte ik werkelijk doorheen na 3 jaar in de stad gestaan/gereden te hebben - per dag zag je 'm aftakelen. Overigens roeste mijn 780 ook behoorlijk, ook uit 88. Nu heb ik een CX Limousine (een iets langere) en die staat altijd binnen. Dat is wel te merken want ik ben inmiddels 5 jaar verder en er is geen noemenswaardige roest bijgekomen.
Sja, het veercomfort, daar kan ik kort over zijn: briljant. Je staat ongeacht de belading altijd horizontaal door de automatische hoogteregelaar en het bootjesgevoel vind ik persoonlijk erg relaxt. Het gekke is dat het wat weeïg rijdt, maar dat je wel contact blijft houden met de weg en dat de wegligging echt behoorlijk is. Vergeleken met mijn V90 houdt het natuurlijk op: de Volvo is veel luxer, heeft een 6-pitter en automaat, voelt veel veiliger en kan gewoon buiten blijven staan. Duidelijk pluspunt van de CX is nog dat je totaal ongevoelig bent voor wind en weer en wegenkwaliteit. Dat is met mijn blokkendoos wel anders, daar waai je echt de weg mee af met storm.
Sja, het veercomfort, daar kan ik kort over zijn: briljant. Je staat ongeacht de belading altijd horizontaal door de automatische hoogteregelaar en het bootjesgevoel vind ik persoonlijk erg relaxt. Het gekke is dat het wat weeïg rijdt, maar dat je wel contact blijft houden met de weg en dat de wegligging echt behoorlijk is. Vergeleken met mijn V90 houdt het natuurlijk op: de Volvo is veel luxer, heeft een 6-pitter en automaat, voelt veel veiliger en kan gewoon buiten blijven staan. Duidelijk pluspunt van de CX is nog dat je totaal ongevoelig bent voor wind en weer en wegenkwaliteit. Dat is met mijn blokkendoos wel anders, daar waai je echt de weg mee af met storm.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 01.01.2007 - 20:18
Ik heb zelfs gehoord dat die Citroens uit die tijd in de folder al begonnen met roesten.
Maar on topic, 940 of 850, tja, het is (open deur) een kwestie van persoonlijke voorkeur, wat vind je prettiger. De auto's verschillen behoorlijk van karakter. Ik heb een voorkeur voor de 850 (ik rijd zelf een S70), die betrekt je meer bij het rijden, je kunt meer lol beleven aan bochtige wegen en zo. Qua weggedrag, stuurgevoel, carrosseriestijfheid een klasse beter. Een echte rijdersauto
Maar de achterwielaangedreven 700 / 900 Volvo's hebben natuurlijk ook wel wat. Enorme karakterauto's zijn het. Ik zou zeggen, ga allebei de types proberen! veel succes met je keuze.
Maar on topic, 940 of 850, tja, het is (open deur) een kwestie van persoonlijke voorkeur, wat vind je prettiger. De auto's verschillen behoorlijk van karakter. Ik heb een voorkeur voor de 850 (ik rijd zelf een S70), die betrekt je meer bij het rijden, je kunt meer lol beleven aan bochtige wegen en zo. Qua weggedrag, stuurgevoel, carrosseriestijfheid een klasse beter. Een echte rijdersauto
Maar de achterwielaangedreven 700 / 900 Volvo's hebben natuurlijk ook wel wat. Enorme karakterauto's zijn het. Ik zou zeggen, ga allebei de types proberen! veel succes met je keuze.
- mbroeren
- 2nd Gear member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 15:08
met vóórwielaandrijving? Grinnik.....Campy schreef:
Ik heb een voorkeur voor de 850 (ik rijd zelf een S70), die betrekt je meer bij het rijden, je kunt meer lol beleven aan bochtige wegen en zo.
On topic: Koop gewoon een 960 van de laatste serie (of een V90) en je hebt de (meeste) voordelen van de modernere 850 maar dan met een cilinder meer en de ruimte van een 940 maar dan met wat meer luxe. En natuurlijk achterwielaandrijving en de laatste echte Volvo.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 01.01.2007 - 20:18
De 850 is wel degelijk een echte driver's car met een sportieve wegligging. Maar dat vindt niet iedereen een voordeel, dat is dan wel weer zo.mbroeren schreef:met vóórwielaandrijving? Grinnik.....Campy schreef:
Ik heb een voorkeur voor de 850 (ik rijd zelf een S70), die betrekt je meer bij het rijden, je kunt meer lol beleven aan bochtige wegen en zo.
Autoweek in 1997 over de 940: "Deze Polar geeft je echt het traditionele Volvo-gevoel van ontspannen voortglijden. Het onderstel met achterwielaandrijving nodigt absoluut niet uit tot een sportieve rijstijl. Hoeft ook niet want wie dat zoekt is beter bediend met de S70 en V70..."
http://www.autoweek.nl/autotest.php?id=408
Ieder z'n meug zeg ik dan, 't zijn allebei fijne auto's.
- mbroeren
- 2nd Gear member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 15:08
ik zal niet blijven quoten maar er zit een duidelijk een verschil tussen het rijgedrag van een 940 2.3 4 cilinder (met starre achteras) en een 960 3.0 6-pitter (met multilink). Maar omdat het bij de starter van dit topic gaat tussen een 940 of een 850, heb je zeker gelijk als je de 9 wat gezapiger vindt rijden (hoewel ik spelen met een achterwielaandrijver leuker vind).
Mijn advies zou dus een 960+ zijn, omdat deze van beide werelden het beste bezit.
Mijn advies zou dus een 960+ zijn, omdat deze van beide werelden het beste bezit.
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Martijn,
Jij hebt makkelijk praten. Jij hebt het genot al mogen ervaren van een V90. Dat is maar voor weinig mensen weggelegd. De nieuwprijs van een 960/S/V90 ligt een flink stuk hoger dan een doorsnee 850. En is daarom niet echt te vergelijken. De 6 cilinder is echt een klasse apart en wacht nog steeds op zijn opvolger.
Echter keus genoeg tussen de 850 en een 940. Heb 5 jaar een 940 gereden en zo af en toe een 850. De 940 geeft echt het glij gevoel en super relaxt rijden. De 850 is wat actiever in het berijden.
Kijk ook eens op mijn web-log voor meer informatie omtrent deze auto's en ga in beide proefrijden en kijk/voel wat het beste bij je past.
Jij hebt makkelijk praten. Jij hebt het genot al mogen ervaren van een V90. Dat is maar voor weinig mensen weggelegd. De nieuwprijs van een 960/S/V90 ligt een flink stuk hoger dan een doorsnee 850. En is daarom niet echt te vergelijken. De 6 cilinder is echt een klasse apart en wacht nog steeds op zijn opvolger.
Echter keus genoeg tussen de 850 en een 940. Heb 5 jaar een 940 gereden en zo af en toe een 850. De 940 geeft echt het glij gevoel en super relaxt rijden. De 850 is wat actiever in het berijden.
Kijk ook eens op mijn web-log voor meer informatie omtrent deze auto's en ga in beide proefrijden en kijk/voel wat het beste bij je past.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- mbroeren
- 2nd Gear member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 15:08
het was even zoeken inderdaad, maar geduld wordt beloond en ik zie steeds meer betaalbare 960's voorbij komen want tweedehands zijn die niet zoveel duurder dan een goede 940 lijkt het. Over de 850-prijzen tweedehands kan ik niet veel zeggen.volvorider schreef:Martijn,
Jij hebt makkelijk praten. Jij hebt het genot al mogen ervaren van een V90. Dat is maar voor weinig mensen weggelegd. De nieuwprijs van een 960/S/V90 ligt een flink stuk hoger dan een doorsnee 850. En is daarom niet echt te vergelijken. De 6 cilinder is echt een klasse apart en wacht nog steeds op zijn opvolger.
Lekker in beiden rijden en als je ruimte belangrijk vindt, die ook goed bekijken.
Succes met de keuze en laat het weten als je eruit bent!
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
De prijzen van een 850 liggen zelfs iets lager dan een 940 of 960. Dat komt eenvoudig omdat de 850 een opvolger heeft en de 900 serie niet.mbroeren schreef:
het was even zoeken inderdaad, maar geduld wordt beloond en ik zie steeds meer betaalbare 960's voorbij komen want tweedehands zijn die niet zoveel duurder dan een goede 940 lijkt het. Over de 850-prijzen tweedehands kan ik niet veel zeggen.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
Hmm naar mijn idee is het vinden van een (voor mij) goed geprijsde 940 makkelijker dan het vinden van een vergelijkbare 850 voor dezelfde prijs.
De 960 daarentegen is een klasse appart. Moeilijker te vinden, zeker als je het over een estate gaat hebben.
En jammer genoeg zijn er nogsteeds 960's die gewoon afgeragd zijn en slecht onderhouden.
De 960 daarentegen is een klasse appart. Moeilijker te vinden, zeker als je het over een estate gaat hebben.
En jammer genoeg zijn er nogsteeds 960's die gewoon afgeragd zijn en slecht onderhouden.
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
-
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 02.08.2005 - 09:42
- Locatie: poortvliet (zeeland)
- Contacteer:
De ruimte die je hebt in een 9 of 7 serie is geweldig . Kan geen 850 tegen op . Ben altijd groot fan geweest van de 7 /9 serie . Mijn vrouw rijdt in een 740 estate . Heb zelf ook wel eens heimwee maar........ blijf lekker in mijn V70. Zoek je de ruimte dan gaat er niks boven de 940 ; lekker rijden dan 850 . 940 is een classic . Sukses met je keuze ; moeilijk kiezen uit 2 Volvo's . Je hebt in iedergeval altijd een lekker rijdende en betrouwbare auto .
Ciao Eric
Ciao Eric
mensen met honden hebben een hemel op aarde maar komen ze te sterven is er niets te erven
Om op mijn oorspronkleijke vraag terug te komen. Ik heb inmiddels gekozen voor een 940 Estate!!!!
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
En hoe rijd hij :razz:
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Proficiat! Foto is altijd welkom.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
Heel erg mooi model. Rijdt alsof je met een slagschip over de golven vaart.
is de vraag nog nodig offe?? Foto's en info enzo, ben benieuwd...
is de vraag nog nodig offe?? Foto's en info enzo, ben benieuwd...
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Voor de foto zie links, en ik kan hem (of is het haar) morgen pas ophalen. De proefrit was wel erg overtuigend.De automaat een openbaring!!
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
mijn ervaringen met een automaat zijn wat minder, maar dat ligt aan dat geval specifiek. Maar het is wel heerlijk relaxt rijden ja.
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit