Pagina 3 van 4
Geplaatst: 01.02.2007 - 20:01
door bart simpson
Vind zelf de kop "Net gas in m`n S60 laten bouwen...aanrader..." gebaseerd op het al weer een paar weken zonder problemen functioneren van zo'n installatie niet echt een aanmoediging, hoor je over 3 jaar graag nog eens, ben dan ook nieuwsgierig of je ueberhaupt quitte gespeeld hebt.
Geplaatst: 01.02.2007 - 20:13
door Gast
bart simpson schreef:Vind zelf de kop "Net gas in m`n S60 laten bouwen...aanrader..." gebaseerd op het al weer een paar weken zonder problemen functioneren van zo'n installatie niet echt een aanmoediging, hoor je over 3 jaar graag nog eens, ben dan ook nieuwsgierig of je ueberhaupt quitte gespeeld hebt.
Hé Bart het was net zo leuk, iets positiefs zouden we hier ook wel leuk vinden.
Kritiek is leuk, maar probeer eens opbouwend te zijn.

Geplaatst: 01.02.2007 - 20:18
door bart simpson
@ AlexV70, ok, ik hoop dat hij dan quitte gespeeld heeft, zo goed?
Geplaatst: 01.02.2007 - 20:46
door tommytommy
Op een forum hoor je nooit dat iets goed gaat...ze komen alleen als het niet werkt. Waardoor je een vertekend beeld kan krijgen.
Ik ken handenvol mensen die op gas rijden..en nooit een fout hebben gemerkt.
Er zijn misschien 100.000 gasrijders in NL...gokje...misschien dat 2% problemen heeft....
Dat zullen oude installaties zijn..of oude auto`s..
Mensen die niks wagen...winnen ook niks.

Geplaatst: 01.02.2007 - 21:37
door hollander
Hoi Tommy, even een vraagje, jij hebt een 100 liter tank zeg je. Zijn deze tanks weer vooradig?
Zelf heb ik vorig jaar gas in laten bouwen en de grootste tank die ze toen hadden was 80 liter.en jammer genoeg geen van 100 liter.
Peter
Geplaatst: 01.02.2007 - 22:23
door Gast
bart simpson schreef:@ AlexV70, ok, ik hoop dat hij dan quitte gespeeld heeft, zo goed?
Ik bedoel eigenlijk (onderhoud) tips om problemen te voorkomen. En die zijn er, dat weet jij ook.
Alleen vermelden dat er problemen kunnen komen, is makkelijk.
Wat @Tom............ wil weten; hoe hij problemen kan voorkomen
(behalve de tip geen gas in te bouwen)
Ik ben benieuwd!

Geplaatst: 01.02.2007 - 22:29
door Okke
Even dit dan...omdat het hier dan weer eens over gaat. Vriend van mij rijdt een S40 (PH2 motor, vaste kleppen), en is juist de 2 ton gepasseerd ZONDER kleppen hoeven te stellen. Geen centje pijn, vialle instalatie wel aangepaste kop. Geen bijkomende kosten dus, behalve het reguliere onderhoud. En hij is nu 3 jaar eigenaar...dat dus.
Geplaatst: 01.02.2007 - 22:32
door Gast
tommytommy schreef: Op een forum hoor je nooit dat iets goed gaat...ze komen alleen als het niet werkt. Waardoor je een vertekend beeld kan krijgen.
Waar.
tommytommy schreef:Ik ken handenvol mensen die op gas rijden..en nooit een fout hebben gemerkt.
Ook (jonge) Volvo's?
tommytommy schreef:Er zijn misschien 100.000 gasrijders in NL...gokje...misschien dat 2% problemen heeft....
Dat zullen oude installaties zijn..of oude auto`s..
Onwaar. Ook jonge LPG Volvo's kunnen door gebrek aan onderhoud problemen krijgen.
De meeste Volvodealers weten niet van kleppen stellen c.q. controleren.
Er zijn er bij die denken dat er nog steeds hydraulische stoters inzitten.
Helaas, ..........sinds 2000 (1999) al niet meer.
tommytommy schreef:Mensen die niks wagen...winnen ook niks.

Zo is het maar net!

Geplaatst: 08.02.2007 - 20:40
door ca
tommytommy schreef:Als je altijd genoeg poen hebt....waarom dan een lullig s60je...??
Ik zou dan voor een Porsche gaan..
Bij mij is het deels Economisch...en vooral het idee...dat ik met benzine de regering spek..die dr allemaal domme dingen van doet...
Gr Tommy
zelf zeker geen s 60
Geplaatst: 09.02.2007 - 11:24
door tommytommy
ZELF GEEN S60?? Wat is dit nou weer voor reactie...
get a life.. :twisted:
Gr Tommy
Geplaatst: 09.02.2007 - 19:35
door Oceanracer
tommytommy schreef:Op een forum hoor je nooit dat iets goed gaat...ze komen alleen als het niet werkt. Waardoor je een vertekend beeld kan krijgen.
Ik ken handenvol mensen die op gas rijden..en nooit een fout hebben gemerkt.
Er zijn misschien 100.000 gasrijders in NL...gokje...misschien dat 2% problemen heeft....
Dat zullen oude installaties zijn..of oude auto`s..
Mensen die niks wagen...winnen ook niks.

Waarom zou je alleen op een forum langskomen als je wilt zeuren over je auto? Volgens mij is 't meer de interesse in Volvo danwel auto's in het algemeen dat er mensen zich met (Volvo-)fora bezighouden. Wat mij wel opvalt bij de reactie's over LPG, dat de negatieve meestal afkomstig zijn van (ex-)LPG-rijders en de positieve die hebben het vaak over "iemand", "een kennis" of "vele collega's". Waarom lees ik hier geen reactie van personen die ZELF jaren op LPG rijdt en NOOIT problemen heeft gehad? Ik hoop oprecht dat je (TS) de eerste bent.
Geplaatst: 09.02.2007 - 19:47
door bart simpson
@ oceanracer, vergeet alexv70 en ludo hier nu niet, die hebben nooit problemen (geloof ik)
Geplaatst: 09.02.2007 - 20:37
door Ludo
bart simpson schreef:@ oceanracer, vergeet alexv70 en ludo hier nu niet, die hebben nooit problemen (geloof ik)
nooit is veel gezegd, maar alleszins geen noemenswaardige problemen.
anders zou ik dat écht wel meedelen hoor, ik zou geen informatie willen doorgeven die niet waar is.
sinds 1982 rij ik lpg.
met de verdamper systemen heb ik werkelijk nooit problemen gehad.
met de LPi enkele loszittende injectors en 2x pomp kaduuk. (in een tijdspanne van 5jaar)
heb alle injectors opnieuw laten vastzetten, koste me totaal 43.5 €uro.
1 pomp 420 €uro, 2é pomp (vorige week) onder garantie.
daarbij mag je dan ook weer niet vergeten dat m'n auto gechipt is waardoor de pomp het aardig voor de kiezen krijgt omdat die meestal continu op hoge toeren draait.
bijkomend voordeel is dat lpg rijden in Belgie nog steeds goedkoper is dan in Nederland.
Geplaatst: 10.02.2007 - 22:55
door Gast
bart simpson schreef:@ oceanracer, vergeet alexv70 en ludo hier nu niet, die hebben nooit problemen (geloof ik)
nooit is veel gezegd, om maar te beginnen in de stijl van @Ludo
maar wel problemen gehad die ik bij een Volvo niet had verwacht.
(verrekte kleppen)
Na enig uitpluizen ben ik er wel achter dat dit meer heeft gelegen aan het niet gepleegde onderhoud van een Volvo-garage in de leasetijd,
dan direct het probleem bij Volvo neer te leggen.
Maarja ook Volvo is niet duidelijk over het specifieke onderhoud.
Dus..............eind conclusie: LPG op een Volvo kan zeer zeker als je het onderhoud daar op afstemt.

Geplaatst: 10.02.2007 - 23:01
door Oceanracer
tommytommy schreef:...misschien dat 2% problemen heeft....
Okee Bart, ik was inderdaad deze twee mannen vergeten. Sorry jongens! Helemaal zonder problemen is misschien niet het goede woord, maar noemenswaardige problemen zijn het in elk geval niet geweest.
Maar 2 personen die dus (nagenoeg) geen problemen hebben (gehad) met LPG. Tegen hoeveel op dit forum die wel ge-@#$% hebben (gehad)?
Wie er zin in heeft, mag 't gerust even narekenen, maar het lijkt er meer op dat 2% juist geen problemen heeft, ipv de stelling van tommytommy...
Geplaatst: 10.02.2007 - 23:35
door williewortel
Ik rij al jaren met lpg maar altijd vialle. Alle problemen die ik heb gehad waren terug te voeren op motor problemen die zich ook voordeden op benzine echter minder merkbaar. In een van de andere auto's (peugeot) zit een ander merk en ja daar dus wel wat problemen gehad. Mijn idee LPG = Vialle en dan OK
Geplaatst: 11.02.2007 - 00:07
door Fat Rat
Ok nog geen jaren, pas enkele maanden 11dkm maar tot op heden ben ik ook zeer positief over LPG.
Met de huidige generatie Dieselmotoren (D5) misschien minder, maar vroeger was LPG zeker een heel goed alternatief voor mensen die redelijk wat kilometers maakten. Als je daarbij rekent dat de B230 en de roffel over het algemeen goed met lpg overweg kunnen.
Tenzij er gekke dingen gebeuren zal ik als volgende wagen weer een Volvo op lpg nemen, met bij voorkeur een Vialle installatie(heb ik nu ook)
Geplaatst: 11.02.2007 - 00:10
door Ludo
Oceanracer schreef:
Maar 2 personen die dus (nagenoeg) geen problemen hebben (gehad) met LPG. Tegen hoeveel op dit forum die wel ge-@#$% hebben (gehad)?
Wie er zin in heeft, mag 't gerust even narekenen, maar het lijkt er meer op dat 2% juist geen problemen heeft, ipv de stelling van tommytommy...
Alex schreef het al,
LPG op een Volvo kan zeer zeker als je het onderhoud daar op afstemt.
kijk bv eens naar de berichten van malle pietje.
met alle respect, maar op de manier hoe hij te werk gaat krijg je vanzelf een hoop negatieve berichten.
zijn auto doet het niet op benzine, dan weer niet op lpg....
breng zo'n auto dan naar een dealer die em op orde brengt en daarna naar een lpg specialist die hetzelfde doet en hou vanaf dan het benodigde onderhoud bij.
succes gegarandeerd.
voor een benzine of diesel geldt net hetzefde.
Geplaatst: 11.02.2007 - 00:31
door Barry (Grillmeister)
Als ex lpg rijder (geen Volvo) heb ik zeker bij de pomp erg veel heimwee als ik weer eens tegen de honder euries mag aftikken na het tanken, als ik de stukken lees hier op het forum begrijp ik dat de oude Volvo's goed overweg konden met lpg, de minder oude volvo's er inverband met de kleppen minder goed mee overweg kunnen en de nieuwe Volvo's niet meer worden geleverd omdat het de betrouwbaarheid van de nieuwste Volvo's beperkt zodat Volvo nu zelf er niet meer aan begint om het dealer/fabriek af te leveren.
Op zich natuurlijk heel jammer dat de motoren niet meer betrouwbaar genoeg zijn voor een dermate goedkope brandstof. Ik hoop dan ook van harte om diverse redenen dat in de toekomst daar door Volvo meer op geanticipeerd wordt, als je een auto voor CNG kunt ontwikkelen kun je dat namelijk ook voor LPG.
Groet Barry
Uiteraard wens ik Tommy veel goedkope en vooral veilige kilometers toe en hoop ik dat hij geen problemen krijgt met/aan zijn lpg/Volvo.
Geplaatst: 11.02.2007 - 00:40
door Ludo
in de huidige Volvo motoren word nog volop lpg geplaatst hoor.
ze vereisen meer aandacht dan de 'oude' motoren, maar het kan best...