Pagina 3 van 6
Geplaatst: 12.02.2007 - 23:23
door Paul
Eigenlijk moet je nu nog dat alluminium rond de radio etc maken zoals de Phase II....
Geplaatst: 12.02.2007 - 23:25
door arnoud
Eventjes de complete middenconsole vervangen? Helaas, dat gaat te ver, dan klopt er helemaal niets meer van...
De 2004 modellen hebben een andere kleur dashboard (veel donkerder) en daar is geen beginnen aan om dat over te zetten. Gelukkig maar

Geplaatst: 13.02.2007 - 13:21
door peterenjac
Maarten s40 schreef:peterenjac schreef:Ik heb de lijsten zelf antraciet metalic gespoten,het waren notenhoutenlijsten maar dat vond ik lelijk.Totaal 1 dagje werk incl het drogen.
Het demonteren van de lijsten is een fluitje van een cent.Ik heb wel eerst een primer op de lijsten gespoten.
Ook de middenconsole gelijk meegenomen,alleen de pookknop en de bovenzijde van het stuut is nu nog notenhout.
vind het resultaat best wel netjes,is al gauw beter dan het hout (naar mijn smaak dan)ben alleen benieuwd of het ook een beetje duurzaam is,zit het er al lang op?
is er misschien ook al iemand die weet wat een setje bij de dealer kost?
De lak zit er meer als een jaar op.Het is een laag primer,2 lagen lak en eenlaag blanke lak.
Geen beschadigingen tot nu toe.
Totale kosten ca 15 euro en een paar uurtjes werk.
Geplaatst: 13.02.2007 - 13:53
door V480-S60
Arnoud,
Dat ziet er mooi uit. En zeker bij mij met het zwarte leder en de spacebal pook.
Misschien ga ik het ook nog doen. (kost alleen wat begreep ik.)
Nu komen er eerst parkeersensoren achter op.
En een grote wens is heldere koplampen.
Geplaatst: 13.02.2007 - 20:58
door arnoud
V480-V40 schreef:Arnoud,
Dat ziet er mooi uit. En zeker bij mij met het zwarte leder en de spacebal pook.
Misschien ga ik het ook nog doen. (kost alleen wat begreep ik.)
Yup, goedkoop is anders:
zie hier, maar ik vind het wel waard tot nu toe...
Nu komen er eerst parkeersensoren achter op.
Je auto heb je net een dag en nu is ie al te groot?

Op een zwarte auto valt het niet zo heel erg op, maar ik vind die sensoren er altijd zo opvallend op zitten... Waarom kunnen ze die dingen niet gewoon onzichtbaar in de bumper wegwerken?
En een grote wens is heldere koplampen.
Over "kost ook wat" gesproken... In mijn V40 heb ik het wel gedaan, maar eigenlijk ben ik met de S60 best tevreden hoe die lampen eruit zien, nog geen aandrang gehad om te kijken naar andere koplampen... Maar dat zou ook kleur-afhankelijk kunnen zijn, mijn geel/zwart combi aan de buitenkant vind ik juist erg mooi, en daar sluiten de koplampen wel bij aan...
Maar we wachten met spanning op je foto's

Geplaatst: 13.02.2007 - 21:06
door nmklop
maar ik vind die sensoren er altijd zo opvallend op zitten... Waarom kunnen ze die dingen niet gewoon onzichtbaar in de bumper wegwerken?
Dat moet vogens mij inderdaad best kunnen. Maar waarschijnlijk zijn die puisten nog te veel status symbool. Net zoals de antennes in het begin van de mobiele telefoons...al zie je dat weer terugkomen met die haaievinnen, dat vind ik er ook niet uit zien.
Maar goed, terug naar het topic, moest je de hele deurpanelen verwijderen om de strips te plaatsen?
Geplaatst: 13.02.2007 - 21:59
door arnoud
Ja, maar het verwijderen van de panelen zelf is het minste werk...
Even kort:
- verwijder het driehoekige plaatje achter de spiegel (recht vanaf trekken)
- met een kunststof spatel (om beschadiging te voorkomen) de bovenste helft van het handvat verwijderen (zit geklikt)
- de twee Torx (maat T25) schroeven die hieronder zitten verwijderen
- alle plugjes onderlangs verwijderen (het midden met een puntig, niet scherp, voorwerp indrukken, daarna is plug makkelijk verwijderbaar)
- het paneel omhoog schuiven en naar voren halen (het paneel hangt min of meer aan de raamlijst).
- daarna aan de binnenkant de stekkers voor de speakers, bedieningspaneel en handgreep verwijderen
- nu is het paneel los.
Klinkt veel, maar is zo gedaan.
Re: Aluminium, notenhout of toch zwart?
Geplaatst: 13.02.2007 - 22:11
door arnoud
Het gepiel begint als je verder gaat:
- Eerst moet het bedieningspaneel los (groene cirkel met pijl). En dat zonder de 6 lipjes waarmee hij vast zit af te breken. Het is mij gelukt om op de vier panelen maar één haakje te laten sneuvelen

Eerst de groene schroef (T25) losdraaien. De voorste drie lipjes gaan wel, maar aan de achterkant (waar je dus bijna niet bij komt) zitten er dan nog drie dezelfde, en als je begint die los te halen klikken altijd die aan de voorkant weer vast (etc etc). Wat ik gedaan heb (er zal vast een handigere manier zijn) is de drie lipjes aan de voorkant loshaken, daarna een aantal vlakke schroevendraaiers er tussen om het terugwippen tegen te gaan (ik heb nylon sticks gebruikt die we voor het subtielere breekwerk op m'n werk gebruiken (laptops openen)), daarna de twee buitenste aan de achterkant loswippen en voorzichtig de lipjes blokkeren en dan midden tussendoor proberen het middelste lipje aan de achterkant los te krijgen... Een beetje een monnikenwerk, maar uiteindelijk lukt het wel als je niet al te veel haast hebt.
Eigenlijk de enige reden dat je dit hierboven moet doen is omdat één van de blauw omcirkelde schroeven waarmee het handvat tegen de plaat geschroefd zit heel tactisch onbereikbaar achter de module zit...
Als je deze schroeven los hebt kun je aan de voorkant het handvat verwijderen.
Daarna het volgende gepriegel: de klemmende ringetjes (rode cirkels) verwijderen. Gewoon een beetje opwrikken en daarna met een haakse tang subtiel deze verwijderen. De meest linker twee zijn verzonken in het omliggende plastic, deze heb ik er niet heel uit weten te krijgen omdat je er gewoon niets onder krijgt...
Als alle ringetjes er af zijn kun je (door de deurgreep open te zetten en het tweeter-roostertje los te maken) de sierstrip verwijderen.
Montage in omgekeerde volgorde

Geplaatst: 29.03.2007 - 11:59
door V480-S60
Arnoud.
Geef je ook college of hulp.
Ik heb gezien jou ervaringen en de foto's van die splinternieuwe V70 met zwart leer opgevraagd wat het zou gaan kosten als ik het liet doen. Ik schrok nogal.
Dus wil ik het zelf gaan doen. Maar aangezien ik heel slecht ben in priegelwerk durf ik er niet alleen aan te beginnen.
Geplaatst: 29.03.2007 - 12:20
door arnoud
Tuurlijk, als we iets kunnen afspreken is dat altijd mogelijk...
Geplaatst: 29.03.2007 - 14:38
door V480-S60
Ik geef je tegen die tijd wel een PM.
Geplaatst: 29.03.2007 - 22:44
door arnoud
Is prima.
Niet dat ik geld wil gaan vragen hoor, maar ik was eigenlijk wel benieuwd wat een dealer er voor zou vragen? Het is qua tijd een redelijk tijdrovende bezigheid, dus met hun uurtarief kan het flink oplopen....
Na de eerste keer dat ik het vroeg voor iets kleins in mijn V40 heb ik eigenlijk nooit meer de moeite genomen het te vragen

Geplaatst: 30.03.2007 - 08:47
door V480-S60
Mag je gerust weten hoor. De dealer vraagt alles bij elkaar een kleine € 600,00
Geplaatst: 30.03.2007 - 12:41
door arnoud
Hmmm, da's inderdaad een aardig bedrag... Aan de andere kant... Als je zo'n drie kwartier per deel telt kom je waarschijnlijk snel in die buurt uit natuurlijk...
Geplaatst: 30.03.2007 - 13:09
door Oceanracer
Ik heb alu met het door jou genoemde raster er overheen. Dat raster vind ik zelf niet zo fraai dus dacht er over dat ook eens te vervangen. Maar denk dat ik er nog maar even over nadenk. Of ik moet hier iemand treffen die mijn raster-alu weer wil overnemen?
Geplaatst: 30.03.2007 - 13:15
door arnoud
Raster-alu is vast beter verkoopbaar dan gewoon zwart of notenhout-look?
Geplaatst: 30.03.2007 - 13:32
door Oceanracer
Tja, maar als er allerhande nokjes afbreken bij het demonteren...
Geplaatst: 30.03.2007 - 13:42
door arnoud
Je kunt het ook voorzichtig doen natuurlijk he?

Geplaatst: 27.05.2007 - 02:12
door S60 170pk Lpi
Was jij dat die mij daar te snel af was??
Hehe, nou, dan wil ik voor straf wel mooie foto's zien hoe het geweest had kunnen zijn
Hierbij dan eindelijk, zoals beloofd, de foto's!!
Beter laat, dan nooit....
Geplaatst: 27.05.2007 - 11:57
door arnoud
Netjes.... maar waarom de toiletverfrisser?
