Pagina 3 van 6
Geplaatst: 19.03.2007 - 08:14
door tommytommy
Dikke kabelstekker op de nieuwe koplamp moet eraf..ik had anders te weinig ruimte..aangezien er ook kabels etc achterzitten. Je kan een deel eraf halen..dan zou het moeten lukken. Gat even dichten.
Motor oude en nieuwe koplampen is het zelde..stekker van de auto kan dus met 1 click op de nieuwe koplamp.
Knipper: knip de 2 draden door van de zij knipper los en soldeer deze op de bestaande knipper draad. Als jou gewone knipper altijd brandt..zal de extra knipper dat ook doen.
Heb ook al model 2005-2007 achterlichter erop zitten. Ze passen niet helemaal...ik moet 1 pikkie afzagen met een klein los zaagje. Voor de rest moet je opletten dat je ook RUBBERS koopt bij de achterlichten deze zitten er niet standaard op!! (ca 15e voor 2) Achterlichten kosten 350e, en de LAMPJES STRIPS PASSEN OOK NIET (4 voor 130e nieuw) (ik heb ze gelukkig kunnen kopen op de sloop voor 50e)
..en woensdag haal ik de glad gemaakte black stone gespoten strips bij de spuiter op. Dus de achterkant..6 zijkant delen en de 3 voor delen.
De ondereste heb ik niet gedaan aangezien dat niet mooi wordt..gaat snel bladeren etc als je dit niet nieuw koopt.
Ik heb bijna alle strips nieuw gekocht....kost 120e voor de achterkant, 4x 55e voor de zijkant en de voorkant was nog goed.
Spuitwerk is 310e
Ik maak binnekort wel een foto..
Geplaatst: 28.03.2007 - 05:12
door robertslaat
Dag Tommytommy,
Ik heb dit weekend ook mijn koplampunits vervangen voor het heldere 2005 model. Staat supermooi. Zit ook xenon in, 6000K. Precies de goede kleur vind ik. Kijk zelf maar naar het resultaat.

Geplaatst: 28.03.2007 - 06:58
door tommytommy
Ziet er goed uit Robert. 4300-6000 kelvin vind ik ook netjes. Ik wil niet te blauw zijn.
Nu de rest nog, zie mijn andere post:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=12381
Gr Tommy
Geplaatst: 21.05.2007 - 18:02
door Pikantje
Hallo,
Ik heb dit weekend ook heldere koplampen gemonteerd op mijn S60-2001, alleen dan de originele xenon-koplampen. Mede dankzij de uitgebreide beschrijving in dit topic kon ik alles goed voorbereiden, zodat het uiteindelijk in een paar uurtjes gebeurd was.
Ik heb echter 1 kleinigheid: de hoogteverstelling werkt nu net andersom als voorheen! Als ik het rolletje naar beneden draai gaan de koplampen omhoog. Kent iemand dat fenomeen? En de oplossing.....?
Groet,
Jan
Geplaatst: 21.05.2007 - 20:35
door arnoud
Beetje flauw misschien, maar stekkertje op z'n kop?
Geplaatst: 22.05.2007 - 01:05
door robertslaat
Ik heb exact hetzelfde euvel met dat wieltje. Weet niet of Tommy dat ook heeft of niet. Ook weet ik niet of het veranderd als je de twee draden omwisseld op de stekker.
Ik hoor ook graag de oplossing.
Gr Robert
Geplaatst: 22.05.2007 - 20:35
door Pikantje
arnoud. schreef:Beetje flauw misschien, maar stekkertje op z'n kop?
Was het maar zo simpel..... Het stekkertje kan er maar op 1 manier op!
Geplaatst: 22.05.2007 - 22:01
door S60 170pk Lpi
Vandaag zijn de nieuwe koplampen Vandaag de auto opgehaald. Nieuwe voorruit en de nieuwe heldere koplampen zijn gemonteerd. En allemaal vergoed door de verzekering.
Wat een verschil. Die koplampen zijn echt strak! Voelt net of ik een nieuwe auto heb. (kinderhand is gauw gevuld.... )
De koplamphoogte verstelling werkt nu inderdaad precies andersom. Maar daar stoor ik me niet zo aan. Als je weet dat je het wieltje naar beneden moet bewegen om de koplampen omhoog te stellen, en voor naar beneden stellen het wieltje omhoog is het voor mij niks aan de hand.
Eén klein dingetje irriteert mij wel. Ze hebben de sitemarker aangesloten op de richtingaanwijzer. Dus deze brand niet mee met de verlichting maar doet mee met richtingaanwijzer. Ik wil eigenlijk dat deze met de verlichting mee branden (zoals het origineel is en ook bij de achterlichten het geval is).
Eigenlijk wil ik niet terug gaan met de "klacht". Vind het zo muggesifterig...
Weet iemand aan welke draden de lampjes van de sitemarkers verbonden moeten worden (misschien een foto ervan)?? De bumper en lampen demonteren is niet zo'n heel grote klus, dus moet mijzelf ook moeten lukken.
Bedankt alvast!
Geplaatst: 24.05.2007 - 01:20
door S60 170pk Lpi
Vandaag ff terug geweest naar schadebedrijf dat de koplampen en de ruit had vervangen....
Zij waren ervan overtuigd dat het niet toegestaan was om oranje sitemarkers te voeren. Zodoende hadden zij deze op de richtingaanwijzers aangesloten.
Op korte termijn was er geen tijd het te herstellen, dus heb vanmiddag zelf de boel ff los gehaald. De draadjes van de sitemarkers verbonden met de draadjes van het dimlicht.
Weet ik meteen hoe de voorkant in elkaar zit

.
Al met al 2 uurtjes lekker aan het knutselen geweest. ('t Was er overigens lekker weer voor

)
Foto's zal ik van de week ff maken

Geplaatst: 24.05.2007 - 07:12
door Paul
Die gasten van het schadebedrijf hadden nog nooit een Phase II V70/S60 zien rijden?
Geplaatst: 24.05.2007 - 09:21
door S60 170pk Lpi
Tja Paul... Blijkbaar niet!?!
Geplaatst: 25.05.2007 - 00:27
door Paul
Raaar... maar foto's!!!
Geplaatst: 27.05.2007 - 01:53
door S60 170pk Lpi
Hierbij de foto's....
Geplaatst: 27.05.2007 - 02:05
door S60 170pk Lpi
S60 170pk Lpi schreef:Hierbij de foto's....
Geplaatst: 27.05.2007 - 11:59
door arnoud
Heel mooi!
Ik neem aan dat de chromen strips over de deurlijstjen van die standaard plakstripjes zijn?
Geplaatst: 27.05.2007 - 12:21
door robertslaat
Erg mooi!
Geplaatst: 27.05.2007 - 13:04
door S60 170pk Lpi
arnoud. schreef:Heel mooi!
Ik neem aan dat de chromen strips over de deurlijstjen van die standaard plakstripjes zijn?
Heb je helemaal goed, Arnoud!!
Vond mijn auto beetje saai. Overwogen de stips titanium te laten spuiten, echter dit is een goedkopere en minder definitieve manier.
Ben je het zat? Dan trek je het er weer af!
Persoonlijk vind ik het wel strak staan, hoewel de meningen daarover zullen verschillen.
Ik heb ze besteld in 5mm breedte bij
www.ad-tuning.de voor 16,98 incl. verzendkosten.
Geplaatst: 27.05.2007 - 13:17
door arnoud
Zo op het oog ziet de strip er best goed uit hoor, en inderdaad, dat idee had ik ook toen ik mijn kofferbakstrip op m'n V40 plakte. Voor de originele moesten er 2 gaten geboord worden en was iets van 100 euro, zo'n stukje 3M tape van marktplaats was goed koper en minder definitief...
Maar ik zag gisteren wel een plaatje van een S60 die me wel deed denken om toch misschien heel misschien ook de stootlijsten te laten spuiten:
http://st71.startlogic.com/~honkkoma/volvo/wheels.html
En die koplampen staan toch ook niet slecht op mijn kleurtje zo te zien... Oh jee...

Geplaatst: 27.05.2007 - 14:05
door robertslaat
Had je ze niet beter op de stootlijsten kunnen plakken zoals ook bij nieuwere versies van volvo het geval is?? Of kun je die strips niet in de lengterichting buigen. Het moet natuurlijk wel goed hechten op de ondergrond.
Hoe dik zijn de lijsten eigenlijk. Ik bedoel dus de hoogte en niet de breedte van 5 mm zoals jij die hebt.
Robert
Geplaatst: 27.05.2007 - 23:52
door S60 170pk Lpi
Tja Robert...
Ik heb overwogen om bredere chroomstrip te nemen zoals op mijn kofferbak of een maatje er tussenin. Echter was ik bang dat ze niet goed zouden hechten, gezien het feit dat ik daar in de loop der jaren steeds vet spul op heb gesmeerd. Daarbij lijkt het mij dan ook moeilijker om deze mooi strak (recht) op de stootstrips te plakken en had ik mijn twijfels of het dan niet te opvallend zou worden (teveel chroom en echt zo op de stootstrip geplakt). Nu kon ik ze mooi strak erlangs leiden en vallen ze ook een beetje weg in de kier die boven de stootlijsten loopt.
Volgens AD-tuning zijn de strips ongeveer 2 a 3 mm dik. Dus ziet er gelukkig niet duidelijk uit dat je ze er later op hebt geplakt!