Pagina 3 van 3
Geplaatst: 22.11.2007 - 10:30
door asta
Een verzoekje aan degene die Xenon orgineel in de auto hebben zitten:
Zou een van jullie voor mij een foto kunnen maken van de lampunit geopend waarbij ik kan zien hoe de lamp gemonteerd is en wat er achterop zit?
Ik heb het verzoekje ook aan de verkoper gestuurd maar die kijkt wellicht zijn mail niet met regelmaat.
Bvd.
Geplaatst: 22.11.2007 - 11:34
door Paul
Ik zal zodra hier de V50 is er foto's van maken!
Maak jij foto's van heel je verbouwing?
Geplaatst: 22.11.2007 - 14:47
door asta
Als ik wijzigingen aanbreng dan zal dat alleen in de Xenon units zijn (lampen units).
Deze zal ik duidelijk omschrijven en eventueel via foto materiaal vastleggen.
Eventueel het plaatsen van de balasten zal ik ook fotograferen, ik heb hier in dit topic al een foto gezien en begrijp dat ze meestal in de wielkasten of bumper gemonteerd worden.
Ik houd iedereen op de hoogte, al zal het achteraf inbouwen van Xenon orgineel niet goedkoop zijn ondanks dat je de materialen overal vandaan moet halen.
Maar het scheelt aanzienlijk met de prijzen van de garage kan ik jullie melden!
Geplaatst: 23.11.2007 - 20:56
door asta
Wat mij opgevallen is dat de Xenon unit gebruikt maakt van 2 regelunits.
1. Voor de standaard reflector zoals die ook in de Halogeen versie zit, deze
regelt de hoogte doormiddel van de reflectoren te levellen.
2. De Xenon heeft voor de lens in tegenstelling tot de halogeen een vol-automatische
hoogteregeling die doormiddel van (ik vermoed) een magneet de levelling
regelt.
Ik heb getest of deze via de standaard hoogte regeling (op dashboard) wil werken, maar helaas gaat dit niet werken omdat deze een aparte aansturing vereist die afwijkt van de lensregeling.
Een Xenonlamp unit heeft dus !!!2!!! hoogteregelaars.
Tevens zit er in de Xenon unit een andere lens dan in de Halogeenunit, de laatste in deze heeft op 3/4 een streep zitten (weet daar nog niets over).
Wat de metale leveller volgens mij doet is bij het omhoog komen van de voorkant van de auto de lichtbundel van bovenaf af te schermen waardoor je een tegenligger "minder verblind"
Geplaatst: 25.11.2007 - 14:02
door roever
Is die tweede hoogteregeling niet de grootlichtschakeling? Ik dacht dat bi-xenon de lamp / lens kantelde om groot licht te geven. Tevens gaat dan bij veel auto's de tweede (halogeen) lamp in de lichtunit aan.
Geplaatst: 25.11.2007 - 18:42
door lancer
roever schreef: Ik dacht dat bi-xenon de lamp / lens kantelde om groot licht te geven. Tevens gaat dan bij veel auto's de tweede (halogeen) lamp in de lichtunit aan.
Waar.
Geplaatst: 25.11.2007 - 20:25
door asta
@roever
Er zit een stukje in jou verhaal wat ik herken.
Maar als deze regelt dat groot licht doorgelaten word dan is er geen leveling meer die ik kan vinden in de unit.
Als ik Xenon zie ontbranden dan reset het systeem de leveling even zoals velen herkennen.
De leveling van de reflectoren laten niet toe dat dit zo snel gebeurt, waarbij ik logischerwijs ervan uitga dat de over gebleven voor de leveling is van de Xenonlampen.
Geplaatst: 29.12.2007 - 17:46
door sbv
Heb je ondertussen nog nieuws ?
Ik zou zelf zeggen, andere koplamunits erin en hogedrukreiniging erin en klaar. Mogelijk nog wat andere kabels.