Die 164 was inderdaad super. Mijn pa heeft er nog mee gereden toen ik nog klein was. En nu rijdt hij al 23 jaar met een 240 van 1984. En maar niet willen weg doen hé !!!
Maar onze 960 was toen (10 jaar geleden) natuurlijk zijn tijd ver vooruit, en heeft snufjes (cruisecontrol, airco, elektrische zetels, CD-wisselaar, ...) die nu (bijna) algemeen zijn, maar die 10 jaar geleden enkel in de elite-cars werden geïnstalleerd !
En dan die prijs. Kandidaten voor 2800 € ??? Ondanks de import kom je dan toch nog op een aanvaardbare prijs, denk ik.
Ik moet er eerlijkheidshalve aan toe voegen dat het gebogen ijzertje, waarmee het achterste deel van de uitlaat ophangt, tijdens het voorbije weekend gebroken (doorgeroesd) is. 't Is alsof hij weet dat hij weg moet, en niet weg wil ! 't Hangt voorlopig met ijzerdraad vast. Aan die verkoopsprijzen heb ik niet veel zin om er nog kosten aan te doen aan € 60 per uur.
waarde volvo 960
- malle pietje
- 2nd Gear member
Leg uit!v164 schreef:Sorry, er wordt hier net een ferm en beslist VETO uitgesproken...
960 2.5l 24V 6cylinder ambassador 1994
v70 D5 2002 Black Sapphire automaat
- malle pietje
- 2nd Gear member
Heb je wel voldoende gewezen op de veiligheid? Helaas worden veel volvo (zeker 960's) veel gebruikt voor crash derby's, in een vierkant elkaar aan gort rijden...., en das niet voor niets natuurlijk...
Mijn vriendin durfde er niet in te rijden, totdat ik vertelde dat als ze een ongeluk zou krijgen, ze echt 100% liever in de volvo kon zitten dan in een gloednieuwe alfa 147 (ok, misschien is dat niet helemaal waar....
) of een oude peugeot 205 cabrio....
Toen wilde ze wel!!!
Mijn vriendin durfde er niet in te rijden, totdat ik vertelde dat als ze een ongeluk zou krijgen, ze echt 100% liever in de volvo kon zitten dan in een gloednieuwe alfa 147 (ok, misschien is dat niet helemaal waar....
Toen wilde ze wel!!!

- Fat Rat
- 5th Gear member
nou dan nog zit ik liever in een 960, wat zou er nou meer zitten in een 147 voor veiligheid als in een 960? Zeker als het er eentje met SIPS is.
Ik zal dan maar helemaal niet beginnen over een koekblikje als de 205. Als me wat zou moeten overkomen doe me dan toch maar liever een Volvo waarin het gebeurt, dan voel ik me toch het veiligst.
Heel zonde trouwens van de Volvo's die zo worden mishandeld in een crash derby. Maar ja je weet waarom he ze zijn praktisch onverwoestbaar.
Ik zal dan maar helemaal niet beginnen over een koekblikje als de 205. Als me wat zou moeten overkomen doe me dan toch maar liever een Volvo waarin het gebeurt, dan voel ik me toch het veiligst.
Heel zonde trouwens van de Volvo's die zo worden mishandeld in een crash derby. Maar ja je weet waarom he ze zijn praktisch onverwoestbaar.
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- malle pietje
- 2nd Gear member
Nou, de nieuwe alfa 147 uit 2006 is toch net wat meer uitgerust met de nodige veiligheidsvoorzieningen dan een volvo 960 uit 1994. In gewicht scheelt het maar 250kg dus het enige voordeel dat de volvo zou hebben is de lengte van de neus, alle technieke van sips etc in de volvo worden allang toegepast in nieuwere auto's....(in dit geval in de alfa 10.000 airbags, een kooiconstructie, stalen buizen overal etc.....
Ik zou waarschijnlijk, als ik dan nog die laatste seconde voor een ongeluk snel kon kiezen, toch liever voor de alfa gaan......hoewel ik me in de volvo ook behoorlij kveilig voel!!!
Ik zou waarschijnlijk, als ik dan nog die laatste seconde voor een ongeluk snel kon kiezen, toch liever voor de alfa gaan......hoewel ik me in de volvo ook behoorlij kveilig voel!!!

- Fat Rat
- 5th Gear member
Hmm kooiconstructie is toch standaard in een volvo vanaf de 240 minimaal.
Tsja je mist misschien de gordijn airbags....
Ik ga toch voor de Volvo ik bedoel ze lopen niet voor niets al jaaaaaaaaaaaaaaaren voorop op gebied van veiligheidsontwikkelingen.
Maar ja ik ben nog nooit overtuigt geweest van het feit dat een Alfa een auto is en niet een skelter met een motor ofzoiets.
Tsja je mist misschien de gordijn airbags....
Ik ga toch voor de Volvo ik bedoel ze lopen niet voor niets al jaaaaaaaaaaaaaaaren voorop op gebied van veiligheidsontwikkelingen.
Maar ja ik ben nog nooit overtuigt geweest van het feit dat een Alfa een auto is en niet een skelter met een motor ofzoiets.
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
- nikske
- 3rd Gear member
Verdorie Zappa, jij hebt daar een PRACHTIGE 960... Ik heb echt waar PIJN in het hart. Een paar maand geleden heb ik een V70 classic gekocht. Ik vind hem zelf heel mooi, maar blijf stiekem nog dromen van een S90/960. In België zijn ze niet zo gauw te vinden of 't zijn amper betrouwbare. En dan nog, de BIV is onnoemelijk hoog hier voor een wagen met die ouderdom.
Maar nu ik de jouwe zie, merk ik een ferm gemiste kans!
Zwart vanbuiten, beige binnenin, mijn droom... en dan nog een 960 met de platte voorlichten. Ik smelt ... met pijn in het hart.
Frustrerend he, jij wil hem weg, ik wil zo ene, maar onze staat is de uitzuiger en daardoor de drempel. (en ook, ik heb nu al BIV en verkeersbelasting betaald voor een 2.5D en weet weer waarvoor ik ga werken)
Maar nu ik de jouwe zie, merk ik een ferm gemiste kans!
Zwart vanbuiten, beige binnenin, mijn droom... en dan nog een 960 met de platte voorlichten. Ik smelt ... met pijn in het hart.
Frustrerend he, jij wil hem weg, ik wil zo ene, maar onze staat is de uitzuiger en daardoor de drempel. (en ook, ik heb nu al BIV en verkeersbelasting betaald voor een 2.5D en weet weer waarvoor ik ga werken)
2015 Volvo V60 D2 ps - 2003 Volvo S60 2.4i
- Fat Rat
- 5th Gear member
Lol Nikske das toch wel een slechte deal, jij wil iemand opzadelen met een V70 terwijl diegene nu zo'n fantastische 960 heeft.... 
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
- Fat Rat
- 5th Gear member
Tsja de V70 is een veel nieuwerwetser en sportiever model, terwijl de 960 1 van de laatste grote rwd Volvo's, die dingen zweven gewoon heerlijk over de weg.
Ik durf het nog niet met zekerheid te zeggen(misschien als de proefritten erg bevallen met een 850...) maar er komt waarschijnlijk gewoon weer een grote RWD Volvo.
Ik durf het nog niet met zekerheid te zeggen(misschien als de proefritten erg bevallen met een 850...) maar er komt waarschijnlijk gewoon weer een grote RWD Volvo.
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's