Pagina 3 van 7

Geplaatst: 02.03.2007 - 08:46
door netone
mja tis een leaseauto he dus ik let niet op het verbruik ;) en daarnaast alles meer als 450km wat ik met mijn Clio op LPG kan rijden is mooi meegenomen al :D

Geplaatst: 02.03.2007 - 21:42
door sustain
Even mijn korte mening over mijn C30 1.6D
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=10843 ;)

Ik ben tevreden over de 1.6. Trekt vlot op voor een 1.6 te zijn.
Heb ook even met de 2.0 gereden, en die trekt idd nog wa rapper op, maar vond het de meerprijs niet waard. Ook wel wat meer lawaai van deze motor...

Gaat dus vlot naar de 120 vind ik, en dan gaat het wel wat trager...Maarja... :roll:

Wil je echt een 2.0 zou ik een 1.6 nemen en software laten veranderen. Dan heb je ook 140pk'tjes :D

Geplaatst: 02.03.2007 - 21:54
door netone
mja tis een leaseauto daar mag ik de software neit van veranderen hoe hard ze ook roepen dat het niet te zien is :) maar bedankt voor je reactie ;)

Geplaatst: 02.03.2007 - 22:53
door Volvorijden
mja tis een leaseauto daar mag ik de software neit van veranderen hoe hard ze ook roepen dat het niet te zien is maar bedankt voor je reactie
Mag je daar geen chip in doen? Bij ons is het gewoon in de leaseregeling opgenomen, geen probleem.

Geplaatst: 03.03.2007 - 00:59
door netone
hmmm welke leasemaatschappij zit je ? :) anders is voor mij de keuze heel makkelijk namelijk. :D

Geplaatst: 03.03.2007 - 08:58
door Volvorijden
Ik kan kiezen uit Arval, ING en Translease.
Voorheen ook LeasePlan en nog een.

Geplaatst: 03.03.2007 - 09:02
door Volvorijden
Het enige waat je het vermoeden van een chip uit kan afleiden als leasemaatschappij is het eventueel hogere brandstof verbruik en hogere slijtage op onderdelen als remmen en banden en als je het heel bond maakt wielophaning en stuurdelen.
Meestal vinden de leasemaatschappijen het wel goed maar vind de werkgever het niet goed.

Geplaatst: 03.03.2007 - 11:20
door netone
mja bij mij is het zo als de leasemaatschappij het goed vind dan is mijn baas ook akkoord, maar ik heb bij de dealer gevraagd of ik kon chippen met een 1.6D. Dat kan technisch wel maar dan verlies je wel de garantie op je motor. En dat is nou iets waar de leasemaatschappij niet zo blij mee is.

Geplaatst: 04.03.2007 - 16:53
door Volvorijden
En dat is nou iets waar de leasemaatschappij niet zo blij mee is.
Die ervaring deel ik niet met je.... De tuner neemt de garantie vaak over, en tunen via mijn dealer kan gewoon! Ik denk dat je binnen je werkgever even een baan brekend werk moet verrichten.

Geplaatst: 04.03.2007 - 20:12
door netone
hmmm mag ik vragen bij welke dealer jij hem besteld dan want dan bestel ik hem gewoon daar. ;)

Geplaatst: 04.03.2007 - 20:27
door Guestuser
tunen kan volgens mij gewoon en mocht je gezeur krijgen dan laat je het toch gewoon terugbrengen in de originele staat... Ik lees op veel tuningsites dat dat gewoon kan.

Verder deel ik de mening met Volvorijden. Tuner neemt garantie over.

Vaak is het zelfs zo dat je misschien zelfs wat zuiniger rijdt. Tenzij je natuurlijk echt van plan bent die auto te gaan aftrappen.

Geplaatst: 04.03.2007 - 20:31
door netone
hmmm mja dat klopt ja - morgen es ff snel de leasemaatschappij bellen. Want dan is de keuze namelijk heel makkelijk voor mij - een 1.6D en chippen naar 130pk.

Geplaatst: 05.03.2007 - 13:12
door netone
ondanks dat verschillende bronnen anders zeggen hier op de site. Chippen kan goed maar je verliest wel de garantie op de motor. Alle kosten daarvan zijn voor de rekening van de gebruiker (ikkie dus).

De tuner kan de garantie dan wel overnemen maar dat betekend neit dat de leasemaatschappij dat accepteert. Dat kunnen ze niet omdat hun systeem daar niet op is ingericht, ondanks dat die tuner de garantie met een verzekering afdekt.

Enfin dat maakt even nog niet uit, as vrijdag ga ik met een V50 1.6D proefrijden en daarna nog even weer met de C30 1.8 benzine. De c30 1.6D had mijn dealer niet en was ook neit beschikbaar bij de importeur. Ik houd jullie op de hoogte ;)

Geplaatst: 05.03.2007 - 19:51
door Oceanracer
Waarom ga je die diesel dan met een 1.8 benzine vergelijken? En waarom ook niet even langs de Forddealer? Ik wil niet oneerbiedig uit de hoek komen, maar daar liggen de zelfde motoren voor het oprapen.

Geplaatst: 05.03.2007 - 23:35
door Volvorijden
Volvo Nieuwenhuijse

Geplaatst: 06.03.2007 - 08:12
door Henrico
Hi Netone,

Ik rijd nu sinds half januari in een V50 1.6D en moet na ruim 7000 km constateren dat hij uitstekend bevalt. Het is een heerlijke auto om rustig te rijden, maar heeft ruim genoeg power over om in Duitsland flink door te rijden. Zelfs bij 180 geen trilling of iets dergelijks, gewoon alsof je 120 rijdt. Enige wat mij tot nu toe een beetje tegen valt is het verbruik: 6.5 / 100 km tot nu toe volgens de boordcomputer.
Ik ben nog steeds heel gelukkig met de keuze.

Henrico

Geplaatst: 06.03.2007 - 08:44
door Spookyfish
netone schreef:mja ik ben altijd gewend in de auto van mijn ouders ed gewoon opt knopje airco te moeten drukken. Vond het alleen maar irritant meestal en deed altijd het raampje open alst te warm werd. ;) Maar mss komt het ook door mijn Clio, daar heb ik Climate control in maar als je die aanzet zuipt ie al je motorvermogen weg.
Dat doet een handmatige airco net zo hard. Met een diesel (meer koppel bij lage toeren) heb je daar overigens minder last van.

Geplaatst: 06.03.2007 - 10:07
door netone
Oceanracer schreef:Waarom ga je die diesel dan met een 1.8 benzine vergelijken? En waarom ook niet even langs de Forddealer? Ik wil niet oneerbiedig uit de hoek komen, maar daar liggen de zelfde motoren voor het oprapen.
Ik vatte het niet op als oneerbiedig maar enige uitleg is gewenst ;) ik ga met die v50 1.6D proefrijden om die diesel te testen en me pa gaat daar ook nog in rijden. Maar hij heeft nog niet in een C30 gereden dus dan ga ik voor de rijbeleving ook nog met hem in een C30 maar die hebben ze alleen in een 1.8 benzine bij mijn dealer. :) Ik wil namelijk het geld goed besteden en me pa vergelijkt namelijk zijn ervaringen met een focus 1.6TDCI (mijn 2e keus) met die 1.6D in een volvo.
Henrico schreef:Hi Netone,

Ik rijd nu sinds half januari in een V50 1.6D en moet na ruim 7000 km constateren dat hij uitstekend bevalt. Het is een heerlijke auto om rustig te rijden, maar heeft ruim genoeg power over om in Duitsland flink door te rijden. Zelfs bij 180 geen trilling of iets dergelijks, gewoon alsof je 120 rijdt. Enige wat mij tot nu toe een beetje tegen valt is het verbruik: 6.5 / 100 km tot nu toe volgens de boordcomputer.
Ik ben nog steeds heel gelukkig met de keuze.

Henrico
hmmm ik ben echt reuze benieuwd hoe die 1.6D rijdt as vrijdag maar ik lees alleen maar positieve reacties. Het enige waar ik met die 1.6D bang voor was dat ie gewoon som net wat te kort komt maar dat merk ik as vrijdag dan wel.

Geplaatst: 06.03.2007 - 10:08
door netone
Volvorijden schreef:Volvo Nieuwenhuijse
deze had ik dus gebeld maar niemand wist daar er iets vanaf. Waarom lukt het jou dan wel en mij niet ? :D

Geplaatst: 06.03.2007 - 11:58
door Guestuser
nog twee nachtjes slapen... dan krijg ik mijn 1.6D! Komend weekend een uitgebreide review van DeSchaker ;-)