Pagina 3 van 3
Geplaatst: 10.04.2007 - 15:28
door V480-S60
Henri144 schreef:Ik kan het verkeerd hebben, maar is zo'n transporter-motor niet een 5-cylinder? En de Volvo een 6-cylinder? Wellicht dat daar het kwaliteitsverschil in zit...... (ik zeg ook maar wat hoor...

) Overigens is het wel weer zo, dat er weinig 6-cylinder-diesels van Volvo rondrijden (240 iig), ook niet voor niks?
Henri. We hebben het hier over de LT. De grote broer van de Transporter en eigenlijk een MAN met verlaagd kentekengewicht.
En dat weinig 6 cylinder-diesels van Volvo is ook maar hoe je het bekijkt.
De diesels in alle 200, 700 en 900 series zijn die trouwe 6 cylinder. (Voor Nederland. Ik weet dat in buitenlanden een 5-cylinder is geleverd)
Geplaatst: 11.04.2007 - 00:07
door Henri144
Een vriend van mij heeft er eentje gehad..... 15 jaar later loopt ie nog elke dag op dat ding te kankeren....

Geplaatst: 11.07.2007 - 11:45
door mhjvs
Even een update: De V70 heeft het veld mogen ruimen voor een V90.
Geplaatst: 13.07.2007 - 22:19
door ruuds70
..en da's ook niet verkeer!
Foto's?
groet
Ruud
Geplaatst: 13.07.2007 - 22:59
door Fat Rat
Kijk en dat is nou de meest verstandige keuze die je kan nemen....
Modern spul inruilen om klassieke schoonheid en ultiem comfort te kunnen genieten.
Geplaatst: 14.07.2007 - 19:32
door mhjvs
Zo is het maar net .
Odanks de probleempjes rijdt deze Volvo als een vliegend tapijt..
Fat Rat schreef:Kijk en dat is nou de meest verstandige keuze die je kan nemen....
Modern spul inruilen om klassieke schoonheid en ultiem comfort te kunnen genieten.
Geplaatst: 16.07.2007 - 17:29
door Michael Oud
Uitmuntende keuze.
Gegevens?
Edit: Moggah, ik zie nu dat het de V90 van het andere topic betreft.
Hoe dan ook, ik was niet voor alleen een 240 gegaan. 240 is leuk voor erbij. Maar niet als je veel kilometers gaat maken
Geplaatst: 16.07.2007 - 18:11
door volvorider
Cojones schreef:Uitmuntende keuze.
Gegevens?
Edit: Moggah, ik zie nu dat het de V90 van het andere topic betreft.
Hoe dan ook, ik was niet voor alleen een 240 gegaan. 240 is leuk voor erbij. Maar niet als je veel kilometers gaat maken
Absoluut niet mee eens. Een 240 is een prima wagen voor vele en vele kilometers dagelijks. Tis maar net hoe hoog je de lat legt. Er zijn al meer mensen geweest die een 940 of een V70 hebben ingeuild voor een 240 als dagelijkse auto!
Geplaatst: 19.07.2007 - 21:10
door Michael Oud
Ik ben het er absoluut mee eens. Ik hou er een nogal snelle rijstijl op na, en dan zijn dingen als remmen etc. toch echt niet meer van deze tijd, dat merk ik met mijn 940 al. Inderdaad, hoe hoog leg je de lat. Je moet met de charme en de ongemakken van een oudere auto kunnen leven. De meeste mensen kunnen dat niet, en dan zal de auto ook minder geschikt zijn als dagelijkse auto.
Rijd je meer dan 40k km per jaar, dan zou ik een 240 toch echt afraden om die reden. Onderhoud, betrouwbaarheid, comfort. Het is allemaal ok, maar er is zó veel beters. Bovendien is de prijs van een 245 veelal onredelijk hoog.
Geplaatst: 19.07.2007 - 22:17
door volvorider
Cojones schreef:....... Je moet met de charme en de ongemakken van een oudere auto kunnen leven. De meeste mensen kunnen dat niet, en dan zal de auto ook minder geschikt zijn als dagelijkse auto.
Rijd je meer dan 40k km per jaar, dan zou ik een 240 toch echt afraden om die reden. Onderhoud, betrouwbaarheid, comfort. ......Bovendien is de prijs van een 245 veelal onredelijk hoog.
En juist daarom is de 240 zo in trek! Er is een groeiend aantal mensen die de 240 juist weet te waarderen. En wat is nou "niet van deze tijd". Je kunt misschien een mooie luxe auto kopen voor de prijs van een goede 240, maar dan koop je inderdaad een auto. Maar de 240 is nog steeds een cult, een statement. Kortom een auto met karater, en voor veel meer geld kan je inderdaad een goede auto kopen, niets meer dan rollend blik....
Geplaatst: 19.07.2007 - 23:18
door geestschrijver
En je kunt ook een mooie luxe 240 kopen!
Geplaatst: 24.07.2007 - 20:29
door Klak
Goh, ik reed voor de 240 in een toyota starlet uit 1990...
daarentegen heb ik dus enorm respect voor de servo, in hoogte verstelbare zetels, en enorme luxe zetels in de volvo....
als ik thuis de keuze krijg tussen het rijden met de volvo 240 of de X-type van m'n vader... jah, dan ben ik er toch met de volvo vantussen hoor...
20 bijna 21 jaar en ik vind hem geweldig rijden, voor 10km evengoed als voor 200km aan een stuk te rijden....
uiteindelijk is luxe iets relatiefs...
Geplaatst: 24.07.2007 - 21:01
door geestschrijver
Voor een X-type zou ik mijn Volvo ook niet willen ruilen, nee. Voor een XJR dan weer wel...
Geplaatst: 24.07.2007 - 23:24
door Klak
bah, jah,
mijn pa zijn motivatie voor zijn xtype is wel,
goeie airco, 130paardjes, leuke muziek installatie,
maar zelfs dat weegt bij mij niet op voor de zetels van de volvo (die ik dus oerdegelijk en makkelijk vind, het geluid van de motor, en gewoon die jah, stijl...
maar nog eens, de luxe die je wilt is relatief, de ene wil meer van dit terwijl de andere dat net niet wil...
Geplaatst: 25.07.2007 - 01:10
door Fat Rat
tsssss 130 pk...... Als je dat combineert met de roemruchte betrouwbaarheid, dan komt de 240 gemiddeld hoger uit

Rij liever een Achterwiel aangedreven auto denk ik als een voorwiel aangedreven geval.
Kortom doe mij maar de 240 als dat de enige mogelijkheid zou zijn, maar heb toch liever de echte vierkante tank, een 740 dus.
Morgen nieuwe bandjes eronder op draco velgjes en dan is ze weer helemaal klaar voor de vakantie (vandaag verdelerkap en rotor vervangen)
Geplaatst: 23.11.2007 - 10:45
door cooper
Ik heb mijn moderne MPV weggedaan voor een 245Turbo uit 1983
Of ik het goed gedaan hebt weet ik niet want ik ga hem pas van het weekend ophalen.
Trouwens allebei aanhouden is met een Modaal salaris tegen woordig niet te doen.
Maar zo te zien voor sommige wel.Wat doe ik verkeerd?
Maarja ik heb dan ook 3 studerende kinderen en ja dat kost meer dan een 2e auto!
HAHa,ben ik de enigste?