Pagina 3 van 3
Geplaatst: 01.06.2008 - 22:31
door bart simpson
sbv schreef:ok, hij heeft roetfilter er later ondergezet met de actie van Volvo vorig jaar
dan zou hij tot de "gevarengroep" behoren
Geplaatst: 01.06.2008 - 22:35
door sbv
want? mogelijk is er wat beschadigd tijdens de montage ?
Heb jij meer info daarover, dan kan ik dat doormailen/smssen naar hem
Geplaatst: 01.06.2008 - 22:42
door NOS
Ons blok draaide in de soep toen er nog geen roetfilter onder hing.
Geplaatst: 01.06.2008 - 23:47
door bartv70
Zijn er sympthomen die je zelf kunt horen/zien/voelen?
Als het alle diesels betreft met 5 bak en zonder roetfilter dan zou een controle/terugroepactie toch vrij logisch zijn, Het is dus geen op zich staande storing.
BartV70
Geplaatst: 03.06.2008 - 15:13
door Carfreak
Wow wat een verhaal. Dit had een behoorlijke nachtmerrie kunnen worden als de importeur niet zo schappelijk was geweest. Good for you!
Geplaatst: 03.06.2008 - 15:34
door bart simpson
sbv schreef:want? mogelijk is er wat beschadigd tijdens de montage ?
Heb jij meer info daarover, dan kan ik dat doormailen/smssen naar hem
De vraag was wat een "79" of een "74" motor was, een "oude D5" van 163pk's was een "79" motor, deze had af fabriek geen rpf en had een 5 bak, een "oude 2.4D" van 130pk's is een "74" motor, deze had eveneens geen roetfilter af fabriek en ook een 5 bak, een "73" motor ken ik niet voor Nederland, het roetfilter als zodanig heeft er niets mee van doen, het ging alleen om de identificatie van de motor
Geplaatst: 03.06.2008 - 16:21
door Quota
Nagel ik gewoon lekker door met mijn oude 2.5 traktormotor....

Geplaatst: 03.06.2008 - 16:23
door bart simpson
Quota schreef:Nagel ik gewoon lekker door met mijn oude 2.5 traktormotor....

dat was de "72" motor, niks mis mee....
Geplaatst: 03.06.2008 - 17:08
door bartv70
Hoi,
Mijn vraag, "Zijn er sympthomen die je zelf kunt horen/zien/voelen?" is nog onbeantwoord.
Bart Simpson, jij bent een forum lid met zeer veel kennis, kun jij deze vraag beantwoorden.
Voorkomen is beter als genezen.
BartV70
Geplaatst: 03.06.2008 - 17:25
door bart simpson
Niet dat ik weet, het kan natuurlijk nooit kwaad om met de wetenschap dat het fout kan gaan je dealer gewoon te bezoeken, je bezorgdheid uit te spreken en hem e.e.a. aan een nadere inspectie te onderwerpen.
Wij hebben er iig nog geen een mee gehad.
Geplaatst: 03.06.2008 - 21:53
door sbv
Ik denk dan dat het een "79" motor is. Wel voorzien van geartronic 5-traps
In andere topic al aangegeven dat de auto aanzienlijke motorschade heeft en op transport naar Nederlandse dealer gaat. Vermoedelijk waterpomp defect geraakt.
Er is vorig jaar een roetfilter onder gezet. Hopelijk volgende week meer info als de auto in nederland is
Geplaatst: 03.06.2008 - 22:09
door bartv70
Hoi,
Bart Bedankt voor je antwoord, ik ga uit voorzorg maar even langs bij hem, liever nu paar tientjes onderzoekskosten als straks duizenden euro's.
BartV70
Geplaatst: 05.06.2008 - 10:43
door Richard
Dit topic lezende denk ik dat ik toch mijn distributieriem aan een onderzoek laat onderwerpen bij de volgende beurt. Ik heb begrepen dat hij bij 320k pas vervangen hoeft te worden en ik ga nu voor de 280k beurt maar ik heb liever niet dat hij met deze kilometerstand in de soep draait. Komt bij dat de auto bij koude motor een piep geeft bij koppelen (ergens anders op het forum ook aangehaalt en dat zou een spanrol kunnen zijn) Misschien is dit een voorbode? Indicatie?
Geplaatst: 05.06.2008 - 11:41
door Hans
Nou allemaal niet paranoide worden hé
Geplaatst: 05.06.2008 - 11:58
door Richard
hans anesthesie schreef:Nou allemaal niet paranoide worden hé
Ik ben niet paranoide hoor. Maar zit al een tijdje met die piep namaleijk en wil het zekere voor het onzekere. Ben nog niet toe aan een xc70 op dit moment

Dus wou even voorzichtig met deze om gaan

Geplaatst: 05.06.2008 - 14:45
door Quota
bart simpson schreef:Quota schreef:Nagel ik gewoon lekker door met mijn oude 2.5 traktormotor....

dat was de "72" motor, niks mis mee....
:evil: Pçies! :evil: was een beetje leedvermaak...

Geplaatst: 05.06.2008 - 16:23
door bart simpson
sluit gewoon ieder gevoel van onbehagen uit door er op te laten controleren, is er niets aan de hand is er ook niets aan de hand
Geplaatst: 05.06.2008 - 21:24
door sbv
Update;
Poelie is uit de lagers gelopen waardoor de waterpomp defect geraakt is, waarschijnlijk 1 cylinder beschadigd, rest is afwachten.
Geplaatst: 30.08.2008 - 17:44
door Bover
hoe is deze schade met poelie afgelopen?
Geplaatst: 03.09.2008 - 23:47
door wk
Dag Allemaal,
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Alleen bij mij is de ditributieriem niet beschadigd. De dealer heeft de poelie vervangen zonder verder commentaar. Dat was een D5 uit 2003, handbak, gechipt.
Citaat uit een bovenstaand bericht:
Ik heb ook de circulaire van de fabriek gezien waarin beschreven wordt wanneer de verlengde garantie geldt. De poelie waarover de multiriem loopt zit bij de motoren uit de series 73, 74 en 79 scheef, waardoor de multririem erafloopt met fatale gevolgen voor de multiriem en dus ook mogelijk de distributieriem.
Einde citaat
Ik ben nu in het bezit van een andere D5 uit 2003 met automaat (210000 km). Ik vraag me af of die poelie niet preventief vervangen moet worden. Als ik bovenstaand citaat lees lijkt me het niet onverstandig. Ik vraag me wel af of bij het vervangen van de poelie er automatisch een exemplaar voor in de plaats komt die wel "recht" staat.